$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Pare pytań o... - nagrzewnice, tempomat, klima, silnik.. :)
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pare pytań o... - nagrzewnice, tempomat, klima, silnik.. :)
Autor Wiadomość
Szuler
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lip 2004|, 2004 14:22   Pare pytań o... - nagrzewnice, tempomat, klima, silnik.. :)

Witam!

Jestem nowy na forum i w miarę nowym użytkownikiem skorupki (od miesiąca). Co do samochodziku to jest do Scorpio 2.8 Ghia z 1985r. ale nie do końca :) . Silnik ma przejechane 130tys nie kręcony (stał 2 lata w garażu i w ogóle mało jeździł) i jest coś z około 93 roku. Przy wymianie świec okazało się, że to jest 2.4 albo 2.9. Oczywiście nie wszystko w niej chodzi idealnie :) . W związku z tym mam parę pytań. Może będziecie potrafili mi pomóc.

1. Nagrzewnica. Wygląda na to, że jest pęknięta bo cieknie (w środku po stronie pasażera) jak włącze gorący nawiew. Ominąłem nagrzewnicę łącząc odpowiednie rurki i problem zniknął ale wraz z gorącym powietrzem rzecz jasna :) . I tu pytanie - jak się dobrać do nagrzewcnicy? Słyszałem, że trzeba rozebrać całą tapicerkę od środka... Masakra... Ma ktoś szczegółowy opis jak to zrobić by czegoś nie spieprzyć? :)

2. Tempomat. W samochodziku oryginalnie był automat ale został podmieniony na zwykłą skrzynie. Tempomat w kierownicy jest, lampka się nawet świeci ale oczywiście nie działa bo odłączone. Tu pytanie - czy w ogóle tempomat może być podłączony do zwykłej skrzyni? Jeśli tak, to jak to zrobić? :)

3. Klima. No więc nie działa, wygląda na to, że czynnik chłodzący jeszcze jest ale niedużo.. Tylko, że jak włacze przycisk A/C to dioda się nie pali i nie słychać kompresora... Ale z tym pojade do specjalisty - w sumie to mam pytanie o obsługe. Mam pokrętło z nawiewiem i trzy biegi w lewo i trzy biegi w prawo. Czym one się różnią? Przy tym prawym narysowany jest wiatrak..

4. Jak ustalić pojemność silnika na oko? W dokumentach jest swoje ale ja wiem, że to może być albo 2.4 albo 2.9. Po osiągach to bardziej 2.4 mi wychodzi ale jak można to stwierdzić na oko patrząc tylko w komorze silnika?

5. Elektrtycznie podnoszone zagłówki tylnie. Oczywiście nie chodzą, jak się dobrać do silników - rozrywać kanape? :)

6. Silnik krokowy. Jak to cholerstwo się czyści? Jak kupiłem to chodziło dobrze ale od tygodnia na paliwie obroty falują.

7. Komputer spalania a gaz. Mam instalacje taką prostą na śrubę. Początkowo komputer jak w mieście pokazywać 12l/100 to gazu szło 20. Jak pojechałem do gazownika to tak mi skręcił, że samochód zmulił się kompletnie. Ale na komputerku w mieście pokazał 13.5 a spalił 12.5 gazu...! Ale jest problem bo się ksztusi co w wykonaniu skorupy wygląda na kołysanie się, po prostu jak wyrównam prędkość to kołyszen się w czasie jazdy.. Czy podkręcenie gazu kosztem zużycia paliwa poprawi to czy moża walnięty silnik krokowy ma coś do tego? Chyba nie co?

7. Jak mam starą skorupe, tzn 85r. to oczywiście komputerka do zczytywania kodów nie ma tam? :)


Uffff. Sporo tego! :) . Jak chociać na jakieś pytanie uzyskam odpowiedź będę szczęśliwy! :) . W każdym razie z góry dzięki za wszelakie odpowiedzi.

Pozdrawiam
Damian
 
 
Szuler
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lip 2004|, 2004 08:59   

Cytat:
:D uśmiałem się trochę jak czytałem :D ale bez urazy


Nie chowam urazy :) . Jestem raczej zielony w sprawach samochodowych i jestem świadom mojej ignorancji :) . Zresztą jak mógłbym się złościć skoro uzyskałem tak szczegółowe odpowiedzi!? :) Jako, że jeszcze nasuneło mi się parę pytań to was trochę jeszcze zmolestuję pytaniami ;) .

Cytat:
ad.1) Musisz wypruć podłokietnik, środkową konsolę tą gdzie radio, ......


Po cholerę cały podłokietnik...? Ale skoro tak mówisz to musi tak być i tak też uczynie... Jak czytałem o tym radio to mi się skojarzyło pytanie.. Jak kupiłem skorupke to w środkowej konsoli były dwie dziury pod radio. Z tego co wyczytałem to w jednym oryginalnie było radio a w drugim equalizer. Radio zamontowałem moje stare od ścierki w górny otwór, a dolny wciąż straszy.. :) . Co można tam zapakować innego? Najbardziej pasowałby mi jakiś schowek. Od czego można to dopasować? Może inne wersje skorupki nie miały tam equalizera i coś się na szrotach znajdzie?


Cytat:
ad.2) Tempomat działa z każdą skrzynią, potrzebna jest taka pompka która wytwarza podciśnienie w układzie i sprawny układ węży do tempomatu.


To fajnie! Będę musiał teraz znaleźć jakiegoś magika co mi poszpera w bebechach i to podłaczy.. Chyba, że może gdzieś w necie istenieje schemat tempomatu i na jego podstawie znajde te wszystkie wężyki i inne duperelki? :)


Cytat:
ad. 3) Te biegi 1,2,3 z narysowanym wiatrakiem to są prędkości dmuchawy...


No i wielka tajemnica pokrętła z dmuchawą została wyjawiona :) . Czyli latem jak chce by bez klimy leciało chłodniejsze powietrze to wybieram biegi bez narysowanej dmuchawy?

Cytat:
ad. 4) ... No jak masz literki BOA to cosworth ;)


Tylko wylece z pracy i zaraz będę szukać. Jakbym miał BOA to byłbym w siódmym niebie ale nie ma tak dobrze :) . Znająć klienta od którego kupiłem ten samochód to prędzej bym tam znalazł znaczek SKODA albo coś podobnego niz BOA... ;)

Cytat:
ad. 5) To nie są żadne podnoszone zagłówki tylnie tylko pochylanie całego oparcia kanapy, działa bodajże przy przekręconej stacyjce tylko, silniki są schowane z tył pod takimi plastikami, nie trzeba wypruwać flaków kanapie :)


No widzisz, a klient od którego kupiłem skorupke zapewniał mnie, że to właśnie zagłówki ale nie chodzą. Czyli skoro są dwie pary takich włączników (znajdują się z obu boków kanapy tylnej, prawie na wysokości podłogi) to każy z nich robi to samo i jak jest dwóch pasażerów to można rozpocząć wojne na pochylanie oparcia kanapy? ;))

Cytat:
ad. 6) rozkręcasz 2 śrubki i czyścisz w środku (ja nitro sobie czyszcze), składasz i działa


Widzisz. A ja ciężki idiota doszukiwałem się jakiś skomplikowanych operacji.. :) . Na pierwszy rzut oka wyglądało mi to na nierozbieralne.. Dziś odbędzie się drugi rzut.. okiem.. eee.. oka :)

Cytat:
ad. 7) Nie będzie Ci dobrze nigdy pokazywał, nie sugeruj się nim wcale i nie kombinuj, on jest do benzyny a nie do gazu


A co zrobić jeśli jednak będzie dobrze pokazywał? :) Zwiększyłem nieco gaz i od dwóch tankowań pali mi około 10% więcej gazu niż wskazuje komputerek paliwa. Wychodzi to jakieś 15l gazu po mieście ale będę jeszcze kombinował ze zmiejszeniem.. Ale i tak się ciesze jak głupi bo mój ostatni samochód - Sierra 2.0 Ghia automat palił 18l - 22l w mieście i przez dwa lata nie udało mi się tego znacznie zmiejszyć.. Fakt, że silnik miał przejechane ponad 400tys... :)


Cytat:
ad. 8) Jak masz silnik przełożony to na pewno razem z wiązką,


No więc znalazłem coś jakby wiązke, tylko że zamiast gołego gniazdka wetknęta jest w nie wtyczka z kabelkiem znikającym gdzieś tam... :) . Dzisiaj będę jeszcze rozgryzać to (nie kabel oczywiście tylko problem ;) ).


I jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś próbował zastąpić czymś padniętą wiskoze? Moja się zblokowała na amen, po prostu się zatarła i wiatrak będzie z pełną mocą. Jak przygazuje na światłach ludzie sądzą, że mam motor 5 litrów :) . Jak odkręciłem wiskoze to wyszło, że olej z niej wyciekł i coś trze w środku. W jedną stronę się kręci ale w drugą co kawałek o coś haczy i się blokuje. Na giełdzie udało mi się tylko dostać kolejne zatarte wisko. W sklepie zawołali 600zł!! Na szrocie mieli tylko do rzędówek.. Na razie mam taki pomysł. Mam w domu wiatrak i zatarte wisko od sierry. Gwinty nie pasują ale mam wujka magika co mi zrobi tak co by pasowały. Wiskoze zblokuje na stałe, np. przewiercając jej śrube, a łopaty wiatraka utnę nieco, żeby hałas był mniejszy. Będę łopaty tak zmiejszać by oczywiście chłodzenie było wystarczające (ten patent miałem w sierze i wszystko działało przez dwa lata bez problemy). Mógłbym tak od razu zrobić z wiatrakiem od skorupy ale nie chce go niszczyć na wypadek gdybym jednak dostał do wisko. A może macie jakiś inny genialny pomysł?


Cytat:
ufffff... :)


no ufff.. :) . Ale napłodziłem :) . Jakby komuś chciało się to czytać i co lepsze jeszcze odpisać to z góry wielkie dozgonne dzięki! :)

Pozdrawiam
Damian
 
 
Szuler
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lip 2004|, 2004 09:54   

Jeszcze raz dzięki serdeczne za tak szczegółowe odpowiedzi! Dzisiaj się troche pobawie z samochodem po pracy. Ale z jednym nie wytrzymałem i poleciałem od razu sprawdzić pojemność silnika. Samochód stoi przed pracą, trochę się dziwnie patrzyli co ja robie przy silniku w czasie pracy (jestem księgowym :) ). Ale opłaciło się. Mam jednak 2.9 :) .

Pozdrawiam serdecznie
Damian z Poznania
 
 
leo
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lip 2004|, 2004 11:17   

Speedo. jestem pod wrażeniem wiedzy i dobrej woli ;)
Damian. gratuluję odważnego kroku - zakupu Scorupki, sam popełniłem to "głupstwo" prawie rok temu, i teraz już drugą jeżdżę i zamieniać nie zamierzam :lol:
a podpis faktycznie wypada zmienić na 2,9 ;-)
 
 
Szuler
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lip 2004|, 2004 12:16   

Ja również jestem pod wrażeniem zarówno wiedzy jak i faktycznie bardzo dobrej woli. Wiem, że miałem masę pytań ale na wszystkie uzyskałem odpowiedź :) .

Miło, że Speedo jest z Poznania, od razu mi raźniej i już nie boję się wyzwań rzucanych mi przez skorupę :) .

Ja również zakochałem się już w skorupce. Przedtem jeździłem ponad 2 lata Sierrą Ghia automat i był to świetny samochód. W śrokdu drewno, alektryczne szyby, lusterka, też komputerek pokazujący otwarte drzwi, światła, stan klocków itp.. Ale i tak z zazdrością patrzyłem na Scorpio.. Teraz już je mam i przyznaje, że jestem BARDZO zadowolony - nieważne ile będzie mnie kosztowało dopieszczanie mojego samochodziku :) .
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Lip 2004|, 2004 13:10   

No wiesz co Leo - głupstwo ??
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
leo
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lip 2004|, 2004 15:15   

Struna napisał/a:
No wiesz co Leo - głupstwo ??


przecież nie napisałem głupstwo - tylko "głupstwo" :wink: , a to zasadnicza różnica :lol:
A co do masy pytań - to chyba Cię Damian muszę uspokoić, niewiadmych związanych ze swoim autkiem mam o wiele więcej i stale ich przybywa.. ale taka to przypadłość Scorupek, które przecież odwdzięczają się nam przyjemnością czerpaną z jazdy :lol:
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |29 Lip 2004|, 2004 14:28   

1) mozna probowac wymienic bez roznierania całosci, aczkolwiem jest duze prawdopodobienstwo uszkodzenia tapicerki, deski i samej nagrzewnicy. Generalni trzeba cofnac konsole od radia i nagrzewnice za nia . ale lepiej rozebrac calosc - jak to nie wiem , mam 92 wiec nie wiem jak jest mocowana deska w starszych.

2) tempomat z manualem tez dziala, kwestaia moze byc teylko co do sterowania elektrycznego po wypiecu automatu, dobry elektryk albo schemat i mysle ze da sie zrobic.

3) jak jest malo czynnika chlodzacego to jest niskie cisnienie, skutkiem czego sprezarka wogole sie nie zalacza, zeby sie nie uszkodzila, jednak dioda w wylaczniku powinna migac wtedy sygnalizujac usterke. sprawdz polaczenia elektryczne, i najlepiej fachowiec moze sprezarka zatarta? chyba ze wiesz ze to niedawno chodziło.
Co do biegow nawiewu przekrecenie w praweo ( zgodnie z wskazowkami zegara) w strone gdzie narysowane jest smiglo wentylatora to sa biegi z otwartym obiegoem powietrza - zasysa z zewnatrz, przekrecenie w lewo, w strone takiego kolka zrobionego ze stzralek, to sa biegi z zamknietym obiegiem owietrza, odcietym z zewnatsz krazocym tylko w kabinie - sterowane silowniekiem podcicinieniowym umieszczonym po prawej stronie nadmuchu , na podszybiu ( patrzac z miejsca kierowcy ) a po lewej patzrac od strony otwartej maski. Takie walcowate ustrojstwo z wezykami i blaska przesuwajaca klapke obiegu - mozna poparzec jak dziala.

4) Pojemnosc silnika, jak pisal kolega wyzej, po kodzie silnika, albo na oko jak kto wie jak jaki wyglada :) Byc moze numer VIN cos tez mowi na ten temat ( nie pamietam , u mne mówi, ale w microcacie, recznie nie odkodowywalem) a XXXXXXX odkodowuje 92 i nowsze tylko

5) nie ma elektrycznych zagłowków. To sterowanie oparciem ( pochyleniem ) kanapy tylnej odpowiednia prawej czesci i lewej ( oparcie jest dzielone ) jak zlozysz siedzenie to ujzysz ze bolec do ktorego jest mocowane oparcie, jest przesuwny ( podluzne wyciecie w tapicerce oslony bagaznika) i ma mozliwosc ruchy wzdluznego co obniza oparcie. Tam tez jest i sam silnik, tzreba zdiac oslony tego i wszystko jest na wierzchu. NIe dzialac moze sam wylacznik, sa awaryjne ( te przy podlodze) lub przekaznik, najlepiej sprawdzic same silniki na krotko od akumulatora a pozniej jak sprawne szukac usterki

6) nie ma silnika ktrokowego, jest elektrozawor wolnych obrotow. Wypina sie wtyczke, odkreca caly od tego do czego jest przykrecone, odkreca cewke ( to cos z wtyczka) reszte topi sie na noc w benzynie ekstrakcyjnej i rano czysci pedzelkiem z syfu, montuje i cieszy rowna praca silnika.

7) komputer nie pokazuje spalania gazu , pokazuje cos, na podstawie jakis paramewtrow co moze byc tylko zblizone do faktyczengo zuzycia. Co do ksztuszenia sie, elektrozawor raczej niec nie ma do tego, kwestia regulacji gazu jak jest sruba realizowana, to jej przykrecenie sprawi wieksza oszczednosc ale tez i mułowatość.

8) czyli 7) bis :P jest chyab kompyterek o ile sie nie myle - ale pytac specow albo tych co maja takie autko.

9) cop do dziury na radio, 2 din tam nie wlozysz bo jest przegrodzona, ale za firmowe orginalne zaslepki - takie kieszonko poleczki-schowek, jesli nie w starszym to napewno w mlodszym roczniku, ja wlasnie taka mam powinienes dostac gdzies, ew w salonie firmowym.

10) co do wiskozy szukaj jakiejs uzywki, nie bedzie tak droga, a jak masz klime, to powinienes miec centralny czolowy wentylator elektryczny z przodu na chlodnicy klimy ( od strony zdezaka nie silnika) nie msza takiego ustrojstwa? jak masz to on tez powinien chlodzic silnik i sie zalaczac.

Alternatywa to co pisal speedo - elektryczne wentyle od 2.0 dohc
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group