$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Skrzynia Automat - wszystko o tym 7 cudzie :)
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia Automat - wszystko o tym 7 cudzie :)
Autor Wiadomość
Aneta 



Auto: Jeepnięta 5.7 HEMI
Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 21 Kwi 2004
Skąd: Poznań
Wysłany: |22 Maj 2005|, 2005 17:59   

No nareszcie ktoś, kto nie pisze "wymień na manuala" :D
_________________
Pozdrawiam - Aneta
 
 
Savie
[Usunięty]

Wysłany: |22 Maj 2005|, 2005 19:01   hiehhehhh...

no pewnie!!! żadnych manuali. zmiana z asb na manu to czyste barbarzyństwo wynikające z bezradności!!! ;) ;) ;)
właśnie wróciłem z pierwszej dłuższej jazdy po ostatecznych regulacjach modulatora podciśnieniowego i taśm. nigdy to tak cudownie nie hulało:):):)
w razie problemów służę radą w miarę nabytej przeze mnie przy tych wszystkich walkach wiedzą.
pozdra dla wszystkich automatowców.
dla maualowców też. prawie taka sama :D
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |22 Maj 2005|, 2005 20:45   

Jestem po pierwszych prawdziwych testach drogowych nowego nabytku. Oto spostrzeżenia:
1. Odczuwalnie słabiej przyśpiesza niż 2.4 na manualu - odczuwalne tak przy ruszaniu jak i wyprzedzaniu. 2.4 na piątym biegu lepiej się zbierał.
2. Czegoś mi brakuje w biegach. Powinno być ich chyba 4, a ja zauważam tylko 2 zmiany. Porównywałem relacje obroty - prędkość na zblokowanej trójce i na D. Jest to samo - wynika z tego, że nie chodzi mi czwórka? Przy prędkości 120km/h obroty wynoszą 3200-3300.
3. Po wdepnięciu pedału w podłogę nie odczuwam żadnej różnicy - skrzynia powinna chyba zredukować?
4. Po jednym, jedynym dniu jazdy automatem, pomimo wszystkich w/w dolegliwości nie chce mi się siadać do manuala - to jakiś wirus?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
monter
[Usunięty]

Wysłany: |22 Maj 2005|, 2005 20:58   

Ja dodam tylko ze moje 2.4 mogloby jezdzic wolniej i przyspieszac wolniej ale chcialbym mic ASB. Mam juz dosc motania drazkiem. Pragne maksimum luksusu. Jak bede mial kase to kupie sobie ASB i dam ja do regeneracji i pozniej zaloze u siebie. Mam nadzieje ze mi sie uda.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |22 Maj 2005|, 2005 21:15   

Na prawdę zajebista sprawa. Widzę Tomek, że posmakowałeś już tego miodu. Ja miałem pierwszą przejażdżkę tym 7 cudem. Dobrze byłoby katnąć się innym egzemplarzem tego typu dla porównania.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Tijs
[Usunięty]

Wysłany: |22 Maj 2005|, 2005 23:34   

hm ostatnio tak myslalem nad automatami...szczegolnie nad A4LD...w koncu ta skrzynia zostala zaprojektowana przez amerykanow a oni praktycnzie tylko produkuja automaty wiec jego wytrzymalosc zapewne musi byc bardzo duza...byla montowana takze w Fordach terenowych...tylko ze europejczycy nie przyzwyczajeni do automatow nie umieja o nie dbac...pewnie dlatego skrzynie sie tak sypia...:( a jak ktos wczesniej napisal ze to Ford wprowadzil Over Drive wiec cos w tym mus byc ze to co robia robia dobrze...
 
 
Savie
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 01:08   takkk.. i mail do ARO a mam nadzieje ze sie przyda

Cześć;)
Napisałeś…

Jestem po pierwszych prawdziwych testach drogowych nowego nabytku. Oto spostrzeżenia:
1. Odczuwalnie słabiej przyśpiesza niż 2.4 na manualu - odczuwalne tak przy ruszaniu jak i wyprzedzaniu. 2.4 na piątym biegu lepiej się zbierał.
2. Czegoś mi brakuje w biegach. Powinno być ich chyba 4, a ja zauważam tylko 2 zmiany. Porównywałem relacje obroty - prędkość na zblokowanej trójce i na D. Jest to samo - wynika z tego, że nie chodzi mi czwórka? Przy prędkości 120km/h obroty wynoszą 3200-3300.
3. Po wdepnięciu pedału w podłogę nie odczuwam żadnej różnicy - skrzynia powinna chyba zredukować?
4. Po jednym, jedynym dniu jazdy automatem, pomimo wszystkich w/w dolegliwości nie chce mi się siadać do manuala - to jakiś wirus?

Po pierwsze nieścisłość. Mam pojazd z 89 roku, ale mnie z ogłoszeń się zapędziło z 91;)
W miarę moich doświadczeń…

Odpowiedzi wg mojego odczucia:
1. na LPG czy tak samo? Moja tez się słabo zbierała przed naprawą. Regulacja taśm.
2. są 100% 4 i powinno się je dać wyczuć. Obrotomierz przede wszystkim. Trójka raczej się nie blokuje. Dopiero 4 lockupje się i czuć że „idzie za pedałem”.
3. powinna. Kikdałn powinien zadziałać. Regulacja luzu linki, albo wymiana/regulacja (zależy jaki masz) modulatora podciśnieniowego. Naprawdę pomaga. Prawa stron a skrzynki taka puszeczka.
4. tu masz absolutną rację. Zwłaszcza jeśli mieszkasz w dużym mieście

pozdr.
Maciek
 
 
Savie
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 01:13   aka Bongo

amerykanie byli bardzo zmyslni ale wychowali sobie magikow. automaty sa super tylko "jak sobie poscielisz tak sie wyspisz". niestety nadal tak jest w dis kantry.
A4LD nawet w US jest uznawana za raczej miekka skrzynke, ale da sie kupic HD kity. jak dorosne/zarobie to taki kupie;)
pzdr
aleeeeeez sie rozwinalem w tym topiku;)
pzzzdr...
M
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 06:22   

1. To samo na beni i lpg
2. Zobacz jeszcze przy okazji, jakie masz obroty przy np. 120 km/h.
Chwilami myślę, że wypada mi jakiś bieg po drodze, bo na najwyższym działającym nie wyczywam chyba żadnego poślizgu, więc może to być czwórka. Porównanie obrotów to wyjaśni. Jeśli to ważne, tą drugą zmianę mam tak przy 70-80 km/h.
3. No comment.
4. Tak, przeważnie jeżdżę w wielkim mieście (trzy ronda, sześć skrzyżowań ze światłami) :lol:
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Tijs
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 07:48   

no mozna kupic takie kity nawet mozna cała juz zregenerowana praktycznie od nowa skrzynie tylko chyba obudowa stara i konwertor....na www.ebay.com....naraize Polska jest poza wysyłka :(
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 18:24   

LOC-up załącza się na 3-ce, która jest biegiem bezpośrednim (przełeżenie 1:1), jeżeli obroty silnika zrównają się z obrotami na wyjściu skrzyni (+-5%), to PCM załącza zawór LOC. Każde naciśnięcie pedału hamulca, kick-down, czy spadek obrotów silnika poniżej ok. 1500n/min (to chyba zależy od motoru, dane dotyczą DOHC 2.0) powoduje rozpięcie LOC-upa.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Savie
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 20:18   do Aro i do Adama_2000

Aro:
u mnie przy 120km/h na 4 biegu stoi równe 2000rpm.

Adam:
oczywiście, że masz racje.spójrz na godzine mojego posta nie mówiąc już o stanie piszącego;)

pozdra
Maciek
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 20:23   

Cytat:
u mnie przy 120km/h na 4 biegu stoi równe 2000rpm


... kurcze, u mnie w DOHC w Sierrce i teraz w wielorybie, przy 2000 n/min mam prawie równe 80 km/h... a most masz od automatu, czy od manuala ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Savie
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 20:57   

no szybki ten most mam jak cholera co mnie baaaardzo cieszy. wszystkie znaki na niebie i ziemii wskazują, że jest to oryginalny dyferek od tego egzemplarza. hmmm... może w wersji executive taki ładowali do pożerania autostrad? cholera wie...
ale z tymi dyframi to w ogóle dziwnie. znajomy ma sierre z superszybkim mostem i 2.0 DOHCem. nigdy drugiego takiego złożenia nie widziałem, a 100% jest oryginalne. nie wiem jaki był klucz w jakiej wersji jakie przełożenie.
pzdr
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 23:33   

Wydaje mi się, że porównując obroty do prędkości nie powinno się uogólniać, tylko ograniczać do konkretnego modelu. 2.0 będzie inaczej śmigać niż 2.9. Poza tym typ tylnego mostu (tak, jak i rozmiar kapci) nie ma wpływu na wskazanie prędkościomierza.
Ale Savie mnie całkiem zabił - mamy chyba takie same motory i skrzynie. Możliwa jest tak duża różnica nawet, gdybym miał czwórkę? A weź Savie bujnij się jeszcze na 3 do 120 i zczytaj obroty, dobra?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group