$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wymiana termostatu i włącznika wentylatorów
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana termostatu i włącznika wentylatorów
Autor Wiadomość
Michu 
GPU 94WU



Auto: Fiat Ducato 10 2.8D 2001 blaszak
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2007
Skąd: Leśniewo
Wysłany: |18 Maj 2008|, 2008 21:05   Wymiana termostatu i włącznika wentylatorów

Przygotowanie auta do sezonu letniego:

Potrzebne materiały:

- klucz 29 [do włącznika - lepiej poszukać wcześniej,bo ja miałem kłopoty] :)
- klucz 10
- śrubokręt płaski
- termostat
- włącznik wentylatora
- woda destylowana lub płyn na dolewki [ew. naczynie do zebrania chłodziwa]


1. Tradycyjnie widok przed walką:


Wymiana włącznika termicznego:

2. Zdejmujemy puszkę rezonansową i odkładamy na bok:


3. To jest włącznik wentylatorów:


4. Tak wygląda oryginalny włącznik:


1. załączenie na 100'C
2. załączenie na 110'C

5. Zdejmujemy wtyczkę z włącznika i kluczem 29 odkręcamy...


Jeśli ktoś nie ma płasko-oczkowego 29, tylko długą nasadkę, to trzeba jeszcze [niestety] zdjąć wentylatory z chłodnicy, żeby klucz wszedł....

6. Przykręcamy nowy włącznik. Jedno z głowy. Teraz tylko sprawdzamy, czy wentylatory chodzą:



zwieramy kablem piny, jak na rysunku powyżej...

Jeśli się kręcą,to OK, jeśli nie to trza regenerować [czyścić]lub kupić kręcące się używki...]



Teraz termostat:

1. Odkręcamy 3 śruby kluczem 10:


2. Zdejmujemy obudowę i wyciągamy termostat...


tak wygląda nówka:


88-102'C

3. Wkładamy nowy termostat z uszczelką w głowicę, w ten sposób:


!!odpowietrznik z kulką musi być na górze!!

4. Przykręcamy obudowę termostatu i składamy resztę gratów....


5. Uzupełniamy płyn chłodniczy i odpalamy auto, powinno sie samo odpowietrzyć...

6. Odpalamy auto i czekamy aż się ugrzeje...na połowie zakresu wskaźnika powinien otworzyć się termostat [węże do chłodnicy zrobią się gorące, temperatura na wskaźniku spadnie]

7. Czekamy aż silnik porządnie się zagrzeje i włączy się wentylator [wskazówka między N i O nawskaźniku].

Jeżeli wszystko działa, to kończymy zabawy i sezon letni mamy spokojny :) nawet w korkach...

Jeśli włączy się wentylator, to nie zaleca się gasić silnika przy chodzącym wentylatorze...najlepiej poczekać aż się wyłączy [nawet zwiększyć obroty, żeby poprawić obieg chłodziwa]... jest wtedy 100% pewności, że silnik schłodził się do odpowiedniej temperatury...


THE END.

Prośba o przeniesienie do warsztatu...

Pozdrawiam.
Michu.
_________________
793-126-511
Jest: Ducato 2.8D "01 blaszak
Było: Scorpio '93 2.0 DOHC kombi; 126p "79 0,6; Passat B1 "78 1,3; Passat B2 Syncro "89 1,8
Ostatnio zmieniony przez Michu |3 Lis 2011|, 2011 23:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group