|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
SWAP z 2.0 na 2.9 jakie koszty??????????? |
Autor |
Wiadomość |
kamilllo [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Maj 2005|, 2005 10:12 SWAP z 2.0 na 2.9 jakie koszty???????????
|
|
|
lada dzien zamierazm kupic silnik 2.9i ale nie cosworth tylko zwykla V6.i w zwiazku z tym mam pytanie z jakimi kosztami musze sie liczyc oprocz silnika2.9i i skrzyni no chyba ze stkrzynia od 2.0 ohc pasuje??.....zeby zaczal on chodzic pod maska????co trzeba jeszcze zmienic dodatkowo???i czy jest to wogole oplacalne.nie zamierzam robic remontu bo to za duży koszt.silnik moge miec za ok 2000zł.tylko czy ktos probowal cos takiego zrobic i jakie byly efekty.czekam na odpowiedzi i gory dziekuje.pozdr |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |11 Maj 2005|, 2005 10:41
|
|
|
nie pomoge Ci ale za 2000 plnow masz 2,9 24V w rewelacyjnym stanie wiec uwazam ze za 12V to jednak sporo kasy- nio i nie jet to zwykle V- po prostu ten motor jet niezwykly !! |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
kamilllo [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Maj 2005|, 2005 11:22
|
|
|
no wlasnie dlatego chce kupic ta slabsza wersje, spokojnie mi wystarczy tylko chce sie przygotowac finansowo....zebym nie zostal bez silnika.slyszalem na cafe na allegro ze jest mozliwy montaz 2.9i ale wiaze sie to z przerobkami np elektroniki itp.czy trzeba zmieniac cos w zawieszeniu???moze ktos bedzie wiedzial.....pozdr |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Maj 2005|, 2005 11:51
|
|
|
no i dyfer jeszcze trzeba bo 2.0 ma inne przełożenie -nmo ale od biedy obleci. Skrzynia zdaje się mogłaby zostać tylko kołnież od V6 trzeba no i sprzęgło od V6 |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |11 Maj 2005|, 2005 12:04
|
|
|
Tak jak piszą koledzy plus jeszcze wywrotka cierpliwości i ok. dwóch tygodni popołudni.
Tyle kosztowała mnie przekładka 2.0 ohc w miejsce 2.0 dohc a jest to pewnie łatwiejsza robótka. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |11 Maj 2005|, 2005 12:13
|
|
|
Dokładnie - raczej nie opłacalna inwestycja. Wolał bym sprzedać tego i kupić drugiego |
|
|
|
|
kamilllo [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Maj 2005|, 2005 13:18
|
|
|
sprzedac go nie zamierza bo przez ostatnie pol roku wlozylem w to auto duuuuzo pracy i kasy i byloby to teraz nieoplacalne.za to co wlozylem pewnie mialbym juz "wieloryba"auto jest po malowaniu i po remoncie zawieszenia wiec wiem co mam.brakuje tylko silnika.............i pomysl z kupnem calego auta na czesci moze byc rzeczywiscie wyjsciem z sytuacji.tylko teraz musze znalezc kogos kto mi to przelozy.........pozdr |
|
|
|
|
Gierap [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Maj 2005|, 2005 15:44
|
|
|
No silnik masz tylko nie taki jakbyś kciał
A tak poważnie to jak pisane jush było lepiej chyba od niemców sciągną bez prawa do rejesterki i swapa zrobić i masz wszystko na miejscu,a tak to jak Speedo napisał zawsze braknie jakiejś opaski,innej dupereli i znowu dzionek przeleci |
|
|
|
|
kamilllo [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Maj 2005|, 2005 17:17
|
|
|
chyba kupie calego na częsci.nawet znalazlem juz takiego na e-bayu.do konca 2 dni i na razie jest 50 euro.jak sie uda to na borki pojade z nowym sercem |
|
|
|
|
monter [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Maj 2005|, 2005 01:32
|
|
|
No kup Ty se chlopie calego bo tu nie ma o czym nawet dyskutowac.
No i ponownie poprosze lecz grzecznie bo kolega zastosowal sie polowicznie do zasad. Przerzuc sobie opis autka znad avka do opisu na dole i podaj jaki masz rocznik, bude, gaz czy niegaz. |
|
|
|
|
awb [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Maj 2005|, 2005 10:44
|
|
|
tak jak wyzej do wymiany elektryka dyfer skrzynia bedzie cie to drogo kosztowac i potrfa to troche cala instalkie ciagniesz od nowa pomysl czy to sie oplaca???? |
|
|
|
|
PiotrekFC [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Maj 2005|, 2005 11:41
|
|
|
Coprawda wkładałem 2.9 do Capri... ale może coś pomogę. Przedewszystkim łapki od silnika potrzebujesz. Pozatym myślę że włożysz fizycznie wszystko bez żadnego problemu. Co do elektryki, w Capri mimo wszystko nie było to specjalnie skomplikowane, jeżeli jest cała wiązka elektrycza, więc i myślę że w skorpionie też źle nie będzie, wszak wiązka silnika ma się nijak do elektrycznych szyb i innych pierdół. Problem możesz mieć jedynie z abs, klimą.
Koszta też macie jakieś przerażające, ja za przekładkę + silnik dałem 2800 zł, a w Capri przy zakładaniu była rzeźba... tu będzie banał, jedynie elektryk się pomęczy.
Za sam silnik płaciłem 1500 zł (sprow. ze szwajcarii, 147 tyś przebiegu), w tym silnik, komp, wiązka el., skrzynia, wał, chłodnica, portki z sondami. Facet sprowadza wszystko, jak ładnie poprosisz może i dyfer Ci przywiezie i reszte wydechu. |
|
|
|
|
Szarbia [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Paź 2005|, 2005 20:26
|
|
|
Pozwolę sobie odgrzać temat.
Przymierzam się do kupna silnika 24V.
Układ jest taki, że gościu sprowadził brykę na części i ja sam mam wymontować wszystko co mi trzeba do silnika.
Speedo napisał/a: | potrzebujesz kompletny silnik, ze skrzynia i wydechem, wiazka kabli z komputerem i wszystkie czujniki - np MAP, filtr powietrza z rurami |
Wydaje mi się, że po wyjęciu silnika trzeba odnaleźć wszystko co jest podłączone do wiązki od komputera a nie jest na stałe przymocowane do silnika, tak więc:
1. czujnik ciśnienia bezwzględnego
2. czujnik prędkości obrotowej
3. wyłącznik bezwładnościowy (?)
4. czujnik N w ASB
5. potencjometr zawartości CO
6. przekaźnik czujnika włączenia klimy
7. cewka zapłonowa
8. przekaźnik i bezpiecznik pompy paliwa
9. moduł wzmocnienia zapłonu
10. czujnik położenia pedału hamulca
11. stacyjka
12. przekaźnik zasilania wtryskiwaczy
13. dwa przekaźniki od ASB
14. przekaźnik zasilania paliwa
15. złącze diagnostyczne
16. złącze servisowe
17. bezpiecznik komputera
Proszę weryfikację tej listy i ew. uzupełnienie, jeśli to możliwe.
Pozdrawiam, Michał |
|
|
|
|
Szarbia [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Paź 2005|, 2005 20:58
|
|
|
Tak, 2,9 24V.
Dzięki Speedo.
Ze stronki http://www.fordscorpio.co...4VEng&Trans.pdf
przy opisie wyjęcia silnika można znaleźc to co jest do niego podpięte:
6. MAF sensor - przepływomierz, przewód zasycający, odma
*7. Węże rozdzielacza (?) i zb. wyrównawczego
8. Przewód pompy cieczy
*9. Odma (pewnie drugi jej koniec)
10. Złączki przewodów paliwowych
11. Linka szybkościomierza
12. Przewód serva
*13. Przewód podciśnienia z odstojnika(?)
*14. Przewody podciśnienia EGR, znowu odma, przewody podciśnienia od elektronicznego reg. podciśnienia(?)
15. Przewód masy
16. Prawy wąż chłodzenia
17. Lewy wąż chłodzenia
18. Wtyczka kompresora klimy, wtyczka lewej sondy
*19 Przewody podciśnienia
20. Dwie główne wtyczki, wtyczka prawej sondy
21. Przewód zbiornika wspomagania
22. Górne śróby skrężarki klimy
23.i 35. Wąż chłodnicy oleju
36. Rozrusznik
37. Alternator
38. Wtyczka prełącznika ciśnienia dla wspomagania kierownicy
39. Dolny przewód ukł. chłodzenia
40. Napinacz paska wieloklinowego klimy
41. Sprężarka klimy od dołu
*51. Dwa węże chłodnicy oleju od dołu
Tam, gdzie jest * tzn., że nie rozumiem.
Poza tym nie wiem co z tą odmą (9. i 14.), może są dwie?
Nie wiem też czy do chłodnicy oleju przechodzą 3 przewody (23. i 51.)?
Proszę o jakieś wparcie jeszcze.
Mam nadzieję, że nie zaśmiecam zbytnio tego forum. |
Ostatnio zmieniony przez Szarbia |3 Paź 2005|, 2005 15:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |3 Paź 2005|, 2005 07:17
|
|
|
Węże pkt 7 to pewnie od wody, odmę też zabierz, no, od EGR jest trochę węży też, a przewodów podciśnienia to zgarniaj wszystkie, jest tego trochę. Węże do chłodnicy oleju u mnie są dwa, jak od nagrzewnicy, bo ona jest pod filtrem oleju, wpięta od strony wody w szereg z nagrzewnicą. Ogólnie, jak masz taki uklad z dawcą, to rób zdjęcia i demontuj co się da, lepiej zabrać coś zbędnego niż zapomnieć durnego wężyka, który okazuje się potem superspecjalny i nie do dostania. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |