$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Cieknąca maglownica - tanio a dobrze sam napraw
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknąca maglownica - tanio a dobrze sam napraw
Autor Wiadomość
xmenn
[Usunięty]

  Wysłany: |19 Lip 2007|, 2007 23:20   Cieknąca maglownica - tanio a dobrze sam napraw

Witam,
Poniżej opiszę w jak sposób udało mi się naprawić cieknącą maglownicę, naprawa dotyczy uszczelnienia tylko i wyłącznie wysuwających się ramieni (tych schowanych pod rozciągającą się gumą - tą harmonijkową). Regenerację dokonałem ponad trzy miesiące temu i mogę potwierdzić trafność rozwiązania.
Ponieważ przeczytałem swego czasu na tym i innych forach o cieknących maglownicach i wszędzie pisano wymiana, regeneracja, serwis. Koszty jak się orientowałem to okolice 1000zł w górę pomijam tu wymianę na używaną maglownicę (bo nie wiadomo co się kupi) i pomijam wymianę wszystkich uszczelek kupowanych na allegro i wymiany we własnym zakresie .

Jak się okazało koszt mojej naprawy nie przekroczył 50 zł a ciekło mi od strony pasażera.

Co spowodowało wyciek?
Uszkodziła się ochronna guma harmonijkowa co spowodowało że nie była szczelna (mocowanie od cienkiej strony) i dostawała się do niej woda, która nie mając swobodnego wypływu powodowała rdzewienie wysuwanej prowadnicy, która uszkodziła uszczelkę.

W moim przypadku kupno i wymiana uszczelek zakupionych na allegro (ok250zł) nie przyniosła by pozytywnego rezultatu, należało zrobić coś jeszcze. Pomijam fakt że ta uszczelka która odpowiada za wyciek to koszt do 10zł. Miałem mocno skorodowane ramie, wżery dość spore do 0,5 mm od strony dołu i mniejsze do połowy.

Okazało się że w dobie dzisiejszego wieku istnieją takie tak dobre środki (kleje) chemiczne że mogą z powodzeniem zastąpić spawanie gdyż przyczepność , twardość i odporność na środki chemiczne po ich zaschnięciu jest porównywalna, a co jeszcze jest dla nas ważne możemy obrabiać to mechanicznie.

Co zrobiłem?
Na pewno większość z was się już domyśla ale po kolei:
1. Spuściłem płyn ze wspomagania
2. Zdemontowałem gumę harmonijkową ochronną (tam gdzie ciekło)
3. Oddzieliłem ramie wysuwające się z maglownicy od sworznia wahacza odkręcając ten element w którym jest "kulka"
4. Wysunąłem ramię tak aby najbardziej był wysunięty
5. W korpusie maglownicy od strony wysuniętego ramienia wewnątrz musiałem wyciągnąć pierścień zabezpieczający (chyba segera).
6. Powoli ruszając kierownicą wysunęły mi się części między innymi uszczelka którą wymieniamy.
7. Po oczyszczeniu z płynu ramienia który ma wżery od dołu zaczynam go oczyszczać ze rdzy jak najlepiej się da papierem wodnym 500 lub szczotką drucianą
8. Po bardzo dokładnym oczyszczeniu ze rdzy odtłuszczamy element najlepiej acetonem
9. Robimy sobie formę ja zrobiłem sobie z małej plastikowej łyżeczki przycinając ją troszkę z przodu i potem szlifując ją na wałku o tej samej średnicy co wysuwające ramie z nałożonym papierem ściernym na odwrót najlepiej 500
10. Mając przygotowane ramie (wyczyszczone, odtłuszczone), przedmiot do nakładania kleju, zmieszany klej metalowy nakładamy tak aby zalać pory i żeby nie mieć potem za dużo do polerowania
11. W moim przypadku to był dość rzadki klej o bardzo dużych właściwościach trzymania się metalu, który długo schną i najlepiej w ciepełku, więc podwiesiłem żarówkę w miarę blisko ramienia i poszedłem spać, gdyż wg instrukcji optymalny czas to 20 h w 60st.
12. Następnego dnia papierem wodnym bardzo prosto udało mi się usunąć naddatki kleju.
13. W tym momencie postępujemy odwrotnie co do demontażu oczywiście z nowym zimeringiem, nową osłonką harmonijkową i nowym płynem.
14. Odpowietrzamy układ kierowniczy jedziemy na zbieżność i cieszymy się szczelną maglownicą.

Przedstawiony sposób mogłem wykonać nie wymontowując maglownicy, wystarczył kanał.

Niestety ponieważ naprawę robiłem ze trzy miechy temu nie pamiętam parametrów simeringa więc jak by ktoś znał to proszę podać w tym poście, jak ja kupowałem w hurtowni to zerkli tylko w odpowiedni katalog i już go mieli (koszt do 10zł).

Co do kleju jak go znajdę to podam ale zastrzegam wszystko co robicie robicie na własną odpowiedzialność, wykonanie czegoś nie tak jak się należy może kosztować cię życie. Jeżeli pisze że trzeba użyć acetona to go użyj jest to najlepszy rozpuszczalnik do tej operacji, nie oszczędzaj kupując benzynę extrakcyjną czy jakieś inne badziewie. Kupując klej metal poczytaj o jego wpływie na temperaturę, na środki chemiczne, oceń jego dyfuzyjność (przyleganie) nie żałuj kasy klej metal musi być bardzo dobry nie za twardy w momęcie klejenia, bo będziesz mieć problemy z wypełnieniem pór. nie oszczędzaj na osłonce harmonijce, bo to właśnie od niej się wszystko zaczęło.

Pozdrawiam wszystkich i powodzenia.
Ostatnio zmieniony przez xmenn |20 Lip 2007|, 2007 08:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group