$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Troche prawdy o LPG ;)
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Troche prawdy o LPG ;)
Autor Wiadomość
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |13 Mar 2005|, 2005 00:28   

Cóż - temat nie nowy ...

Moja istalacja kosztowała 6500zł - wliczywszy koszty kredytu na który została kupiona (dodatkowe 300zł) - 10 rat po 650zł. Zwracała się w trakcie płacenia rat. Po 8 miesiącach zwróciła się całkowicie. Dziś mam dobrą holenderską instalację IV generacji (VIS Prince) i postrzegam swoje auto jako w miarę oszczędny samochód (13l gazu na 100km) a jedyny minus to że muszę tankować co 400km bo mam małą "butlę w koło".

Odpalam na benzynie a po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnik niezauważalnie przełącza się na gaz. Przyspieszenie, elastyczność, komfort jazdy - identyczne. Mój silnik ma przejechane ok. 100-160 tys km (kto go tam wie dokładnie) i pewnie przejedzie jeszcze 200tys zanim będzie wymagał remontu. (do tego czasu buda zgnije)

Jakbym miał kupić i wybierać drugi raz wybrałbym benzyniaka z gazem zamiast dielsa. Po prostu ponad 300tys km przejechanych na gazie (dwa Passaty i Scorpio) daje do myślenia. Nawet wpadka z najtańszą z możliwych instalacją założoną do VW 1.8 (strzały, spadek mocy, duży dyskomfort) nie zmieniają tego zdania.

Głównym powodem dlaczego szukałem i kupiłem Cowortha było właśnie poszukiwanie auta, które po zagazowniu będzie miało doś mocy by normalnie jeździć - ale wychodząć z założenia że przesadna oszczędność nie popłaca, zainwestowałem w porządną instalację i wszystkim to powiem - warto.

Dla mnie gaz to idealne rozwiązanie - parę razy w miesiącu naginam do Brukseli, po drodze tankuję sobie gaz dwa razy w niemcowie i raz w holandii. Czasej jadę firmową lagunką czasem swoim i naprawdę wolę jechać Scorupą: bo taniej! i wygodniej. Przy takim przebiegu przekonywanie mnie bym jeździł na bezynie jest bezcelowe.


BC [2.9 24V 93']
 
 
Akowiec
[Usunięty]

Wysłany: |13 Mar 2005|, 2005 23:22   

Ja z pytankiem do Leszcza. Jak wyglada cena gazu poza naszą zachodnia granicą i czy jest on tyz tak dostepny??Acha jaka masz butlę bo moja jest trochę mała i myslę o zmianie na większą. dzięki za odpowiedź
 
 
behemot
[Usunięty]

Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 05:49   

Ja na gaz nie narzekam. Grunt , to prawidłowa jego instalacja z uwzględnieniem połozenia parownika w układzie chłodzenia, tankowanie gazu na stacjach gwarantujących jego jakość, drobna zmiana przerwy świec i można jeszcze obniżyć temperaturę cieczy chłodzącej silnik - schładzanie głowicy..., bo gaz wszak daje większą jej temperaturę. Dbanie o drożność nagrzewnicy, bo jak ona w szereg wpięta i przytka obieg płynu chłodzącego na moment, to on się punktowo przygotuje, zrobi pęcherz przy ścianie głowiczki a potem chlup zimny płyn go zepchnie a głowica nie lubi punktowego raz gorąco a raz zimno...
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 09:19   

Dokładnie, prawidłowo założona i eksploatowana instalacja = 0 problemów.
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 11:52   

behemot napisał/a:
Grunt , to prawidłowa jego instalacja z uwzględnieniem połozenia parownika w układzie chłodzenia, ..


bardzo wazna rzecz, w sierce mialem zalozony powyzej poziomu plynu w zbiorniku wyrownawczym i musial gaziarz za jakis czas jak bylem madrzejszy :-) - poprawiac dupek jeden......
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 12:03   

"Grunt , to prawidłowa jego instalacja z uwzględnieniem połozenia parownika w układzie chłodzenia, .." - takie rzeczy to gazownicy sami chyba wiedzą. Choć może sie mylę ...
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 12:31   

:D :D: no to łądny burak jak dał parownik powyżej zbiornika - to się przecież nigdy nie odpowietrzało :D :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 12:50   

HEHE - nie takie cuda widziałem Struna. Mój pierwszy samochód na gazie miał parownik w pozycji LEŻĄCEJ i mikser z rurki miedzianej do co. Za skur..syna nie chciał jeździć. Dopiero w miare nabierania wiedzy dowiedziałem się co i jak i ponaprawiałem to. Inna rzecz że miałem instalke białoruska - jedna z pierwszych jakie sie pokazały, a z nia to sie różne cuda działy. :mrgreen:
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 13:32   

HA - żebyś widział moja instalkę w renówie 18 :) Tam był 2.0 silnik na gaźniku WEBER-a ale gaźnik jak wiadro z miolionem rurek podciśnienowych pompek i innych wynalazków - jednym słowem kosmos. I buraki nie mogły miksera chyba dostać jak montowali to w pokrywie dziury nawiercili i na glucie przykleili rurki wpustowe do gazu :D potem sobei to ładnie przerobilem - dospawałem kształtki - skręciłem i uszczelniłem i chodziło - a wcześniej to kilo lewego powietrza łykał :D - no ale się wtedy o gazie naumiałem mnóstwo - większość instalki przerobiłem :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 13:36   

Człowiek uczy sie na błędach, choc tak naprawde to dopiero w tym aucie mam instalke założoną zgodnie ze sztuka. Choc i tak parownik wpieli równolegle i dopiero sam go będę przepinał w szereg.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 15:57   

ja juz kilka przerabiałem w skorupach na szereg - to świetne rozwiązanie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Staszek
[Usunięty]

Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 21:08   

Jak wyglada cena gazu poza naszą zachodnia granicą i czy jest on tyz tak dostepny??
Nie chcę wprowadzać w błąd ale wydaje mi się że widziałem cenę 0,57 euro,
a stacji jest już dużo.
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 22:37   

niemcy 0,55 Euro, czechy 0,50 Euro. To ceny z ostatnich 3 dni
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 23:14   

W niemczech gaz na stacjach to rzadkość - generalnie na stacjach przy autostradach gazu nie ma, ale po zjechaniu można znaleźć.
 
 
Michał
[Usunięty]

Wysłany: |19 Mar 2005|, 2005 11:56   

Potwierdzam spostrzeżenia przedmówcy, mam takie same doświadczenia z gazem na trasie w Niemczech. Zawsze jak jade przez Niemcy tankuje duzoooo gazu po polskiej stronie , no i pełny bak benzyny - chociaż ceny zaczynaja sie wyrównywać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group