|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Termostat - winny? |
Autor |
Wiadomość |
Adam [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Mar 2005|, 2005 13:19
|
|
|
Sprawdz kiedy termostat otwiera "duzy obieg". Jesli od samego początku rozgrzewania sie silnika rozgrzewa sie chłodnica to termostat jest do wyrzucenia. Termostat powinien otworzyc obieg na chłodnice gdy wskazówka jest ok połowy skali. |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Mar 2005|, 2005 13:53
|
|
|
Adam, jak to sprawdzic?
Wydaje mi sie, ze jest jak mowisz ale nie mam przekonania. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Mar 2005|, 2005 17:11
|
|
|
Odpalasz i trzymasz łapkę na grubym weżu co idzie do chłodnicy - powinna byc zimna a przewody wodne od reduktora sie nagrzewac i dopiero po jakimś czasie ( kilkanaści e minut ) do tej dużej ruru powinna gorąca woda się dostać przez otwierający sie termostat. Jak się nagrzewa razem z tymi od reduktora od razu to znaczy że termostat na stałe otwarty i nie zamyka się. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Mar 2005|, 2005 22:32
|
|
|
moje scorpio przeżyło już kilka termostatów około 5 dochodziło że około 2 rocznie. i i od czasu kiedy nie posiadam katalizatora w aucie jest zimno no może nie koniecznie od katalizatora ale kojarze zę od tamtej pory tak jest
druga rzecz to zamulona nagrzewnica którą wymienię jak to białe kurestwo zginie z podwórka i temperatura na dworze wzrosie bo narazie to aż się jajka chowają.
co do przygasania to to że możesz mieć rozwalony parownik lub jak inni nazywają reduktor on poprostu ci zamarzł tak jak u mnie a zamarzł bo miałeś zimną wodę na silniku |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Mar 2005|, 2005 23:47
|
|
|
Współczuję - wymiana nagrzewnicy to przechlapana sprawa - weź pod ciśnieniem wodą przepłukaj - zazwyczaj pomaga. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Mar 2005|, 2005 22:03
|
|
|
Struna instalke mam praktycznie nowa jest (wreszcie) zrobiona jak nalezy, tylko cholerny alternator byl uszkodzony i okrseowo gubił napięcie (ułamki sek.kilka razy pod rząd) -> brak ładowania->cewka na reduktorze odcinała doplyw gazu(bo interpretowała to jako wyłącenie silnika) -> silnik pracował dalej -> następywało zubozenie składu mieszanki ->co dalej, można przewidziec winna spalona dioda w alternatorze. po wymianie hula az miło. jutro biore sie za regulacje przeplywomierza bo mam mieszanke za ubogą.
fakt faktem jesli pompa jest slaba to tersmostat nie pomoze ale takie rzeczy daje sie latwo zauwazyc latem.
na szczescie ja mam spokoj, jade 1km(mało to ekonomicznie ale noge skrecilem i inaczej nie da rady:( do dziewczyny i nawet przy - 10 przyjeżdzam zagrzanym autem. marznących pozdrawiam gorąco |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Mar 2005|, 2005 18:11
|
|
|
Dzisiaj wymienilem termostat.
Jako, ze wymienia sie to banalnie, postanowilem kupic tanszy (33zl) ale tez niemiecki, wobec kiedy oryginal kosztowal ok 90zl.
Roznica - cieplutko w aucie ... jak nigdy - wskazowka doszla do polowy i tak chyba powinno byc. Sadze rowniez ze bedzie sie szybciej nagrzewal i oczywiscie utrzymywal wlasciwa temperature, co wplynie pozytywnie na prace reduktora LPG, dynamike auta jak zaywazylem i spalanie LPG tu oczywiscie zartuje, choc teoretycznie powinno miec to rowniez jakies znaczenie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |