$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - problem z niskim momentem obrotowym VM
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z niskim momentem obrotowym VM
Autor Wiadomość
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |17 Gru 2006|, 2006 01:42   

slawektg napisał/a:
Dostales fotki?

Niestety nie

[ Dodano: 2006-12-19, 07:37 ]
slawektg. Fotki dostałem. To co masz tam to radosna twórcość jakiegoś matoła.
Na kolektorze ssącym widać taki kominek z otworem gwintowanym (jest to jedna z 3 podpór oryginalnego zbiorniczka). Na tej samej fotce widać zaślepiony wężyk gumowy wychodzący z tego aluminiowego profilu idącego od termostatu w tył silnika (pomiędzy kolektorem a pokrywą zaworów. Ten wężyk podaje zwrotnie płyn chłodzący do zbiorniczka wyrównawczego, ponieważ w tym silniku obieg odbywa się właśnie przez zbiorniczek. Tak, że do zbiornika wchodzą 2 przewody zwrotne i 1 zasilający układ. I może dlatego Twój silniczek nie "ciągnie" i czy przypadkiem już go nie przegrzałeś? Jakbyś przejrzał ogłoszenia "kupię" to zobaczysz że na mój post o zakup takiego zbiorniczka nikt nie odpowiedział... Ale mam układy z jednym podpoznańskim złomiarzem. Zobaczymy.
Wyślę Tobie fotki jak to powinno wyglądać, ale jak znajdę czas.

[ Dodano: 2006-12-19, 07:39 ]
Brakuje tam też zaślepki na pokrywie zaworowej. To taki plastykowy grzybek wciskany w otwór jak ten obok
_________________
Waldi
Ostatnio zmieniony przez Waldi_L_N |19 Gru 2006|, 2006 07:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |23 Gru 2006|, 2006 21:34   

Witam Waldi! dzieki za fachowe zilustrowanie sytuacji.niebylbym jednak soba,gdybym nie chcial na ten temat podyskutowac.nie to zebym mial w tym jakis interes,bo nie ja to robilem,jak wiesz .samochod mam od roku i w tym czasie przetestowalem go na rozne sposoby i w roznych temperaturach.bylem miedzy innymi na lazurowym wybrzezu,a tam jest bardzo goraco.zrobilem 5000km miasto-trasa,z klima,jadac 90-180 km/h.zadnych problemow z temperatura,zadnych dziwnych objawow.poziom plynu ok,praca silnika,osiagi,zuzycie paliwa i oleju w normie .nie dymi,pali od cykniecia,ciagnie zajebiscie,ale o moim problemie wiesz,nie bede sie rozwodzil.w kwestii zbiorniczka;zaslepiony przewod przy pokrywie zaworow-blad.ok.powinien byc podlaczony do zbiorniczka,ale nie moge zrozumiec co masz na mysli mowiac:obieg wody przez zbiorniczek.(?)przez wezyk 8 mm?jak zyje i majstruje przy silnikach nie widzialem takiego cuda.wiekszosc silnikow z cisnieniowym ukladem chlodzenia wykorzystuje te przewody(ten z chlodnicy tez)do odpowietrzania ukladu przy napelnianiu i do poprawnej pracy ukladu pod cisnieniem.ale moze to ja sie myle.nie ma o co kruszyc kopii.moje zdanie w tej sprawie:dziala,nie mam problemow.WESOLYCH SWIAT! pozdrawiam!
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |23 Gru 2006|, 2006 22:01   

slawektg sorki, że nie wysłałem zdjęć, ale jak reszta mojej rodziny choruję i leżymy w łóżkach.
Nie bardzo czuję się władny dyskutować na temat co konstruktor tego silnika miał na myśli, ale od momentu włączenia silnika jakaś część wody raźno rzyga przez tą 8 mm rurkę spowrotem do zbiornika wyrównawczego. Myślę że istnienie tego połączenia nie wynika z faktu, że konstruktor miał taką fantazję. Przypuszczam, że masz rację co do jego odpowietrzającej funkcji, i nie próbuję się z Tobą kłócić. Widocznie takowe odpowietrzenie jest niezbędne. Jako prosty chłop uważam, że jak coś zrobiono to jest jakiś powód ku temu i tego się trzymam. Oczywiście nikogo nie zmuszam do stosowania się do tej metody. No może oprócz pracowników utrzymania ruchu jak naprawiali obrabiarki CNC na moim wydziale i próbowali iść na skróty.
A co do osiągów wczoraj w dziale pomocy zamieścił nowy post Mizaj i trymfuje, że jego dieselek zaczął chodzić super po wizycie u pompiarza i regulacji. Poczytaj go, może to ta droga.
slawektg napisał/a:
obieg wody przez zbiorniczek.(?)przez wezyk 8 mm

I na pewno nie próbuję Tobie wmówić że idzie tędy pełny obieg :)
Fotki zrobię jak zacznę wychodzić z domu.
Wesołych Świąt.

[ Dodano: 2006-12-23, 22:41 ]
Jeszcze jedno.Ten aluminiowy profil z którego wychodzi ta zaślepiona rurka doprowadza wodę do poszczególnych głowic, wewnątrz których jest jak to się w mojej fabryce mówi (a w końcu produkujemy głowice samochodowe, tzn. odlewamy i obrabiamy) wassermantel czyli płaszcz wodny. Pewnie nie miałeś okazji trzymać w rękach rdzenia, który w odlewie odzwierciedla właśnie układ chłodzący i nie widziałeś jak skomplikowany jest kształt właśnie komór chłodzących, tak samo pewnie jak i nie widujesz na co dzień pociętych na plasterki głowic do badań struktury, porowatości itp. Naprawiając widzisz tylko wszelkiego rodzaju wejścia i wyjścia wody czy oleju. Oczywiście nie znam głowic fordowskich, ale przypuszczam że jest tam podobnie. Jest więc duże ryzyko powstawania bombli powietrza w głowicy a właśnie ta rurka ma temu zapobiegać. Ja Tobie nie zarzucam że masz przegrzany silnik (a ten typ do tego ma cholerne skłonności). Moje pytanie wynikało raczej z koleżeńskiej troski. I dodam że nie czuję się fachowcem w dziedzinie napraw ani funkcjonowania silników spalinowych. Ja tylko produkuję części do nich.
_________________
Waldi
Ostatnio zmieniony przez Waldi_L_N |23 Gru 2006|, 2006 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group