$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Gwintowanie gniazda swiecy w 2.0 DOHC -porazka po calej lini
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwintowanie gniazda swiecy w 2.0 DOHC -porazka po calej lini
Autor Wiadomość
IBOL
[Usunięty]

  Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 17:52   Gwintowanie gniazda swiecy w 2.0 DOHC -porazka po calej lini

Hej.

Niestety ostatnimi czasy los mi nie sprzyja, poniewaz obydwa auta, ktorymi moglem sie poruszac odmowily jazdy.

Scorpio mial juz wymienione sprzeglo i wszystko mialo byc pieknie, poniewaz mechanik mial nagwintowac mi otwor swiecy, w ktory to wchodzila pod niewlasciwym katem, lub po prostu nie dala sie wkrecic do konca (powiedzialbym ze nawet do polowy). Wykrecilismy swiece (niedawno zmienialem na nowe) - gwint oczywiscie zjechany ... ale coz sie okazalo - RAZEM ZE SWIECA WYSZEDL KAWAL SPREZYNY ..... rece mi opadly - wyglada na to ze w 2.0 DOHC nie ma normalnego gwintu a jedynie sprezyna, ktora za niego sluzy. Sprezyna zostala przez nas wyjeta i slusznie, poniewaz byla na granicy upalenia pokrzywionego (od dolu) fragmentu, ktory lada moment mogl wpasc do cylindra :(

Rozmawiajac z mechanikiem dowiedzialem sie, ze mam 2 logiczne wyjscia (bez hardcorowych, typu przykleic i sprzedac ...), czyli: 1. zdjecie glowicy i wykonanie redukcji 2. to samo, tyle ze bez zdejmowania niczego.

Pierwszy przypadek z racji kosztow i mozliwosci wykonania drugiego zupelnie odpada - jak sadze calkowite koszty siegnelyby okolo 1000zl. Wykonywanie redukcji na aucie wiaze sie z pewnym ryzykiem, poniewaz opilki (w tym przypadku aluminiowe) moga nie dac sie do konca wydmuchac silnikiem i narobic w srodku troche balaganu przyklejajac sie do zaworow, nie mniej jednak ponoc praktycznie sie to nie zdarza.

Gosc zajmuje sie tylko silnikami i ma spore doswiadczenie w tym co robi ...

Czy jest jakies inne wyjscie?

POMOCY!
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 18:00   

wstawić tulejkę i po robocie, a przykleić -opiłki-się nie mają jak, bo tam jest ciśnienie przy sprężaniu, a zawsze można wyssać odkurzaczem z redukcją na mniejszą rurkę, ale nie bądźmy drastycznie przewrażliwieni
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 18:13   

VIK napisał/a:
wstawić tulejkę i po robocie, a przykleić -opiłki-się nie mają jak, bo tam jest ciśnienie przy sprężaniu, a zawsze można wyssać odkurzaczem z redukcją na mniejszą rurkę, ale nie bądźmy drastycznie przewrażliwieni


OK VIK, troche mnie pocieszyles, tyle ze ow mechanik od silnikow twierdzi. ze niestety przy kazdej zmianie swiecy bedzie trzeba powtarzac operacje, poniewaz tulejka wyjdzie razem ze swieca.

Jak to jest - czy trzeba najpierw rozwiercic otwor na wiekszy, nagwintowac go, nagwintowac rowniez tulejke z obydwu stron - od srodka na swiece a od zewnatrz na otwor w glowicy?

Czy tej tlejki nie wkleja sie dodatkowo?

Czy jest to bezpieczyny w pelni skuteczny sposob?
 
 
felukes
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 20:39   

1. Dac sobie spokoj z gwintowaniem.
2. Poszukac taniej glowicy.
3. Zamienic glowice.
Jak dla mnie jest to najrozsadniejsze rozwiazanie a napewno najtrwalsze oraz bedzie sie miescic cenowo miedzy tymi dwoma.
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 20:45   

felukes napisał/a:
1. Dac sobie spokoj z gwintowaniem.
2. Poszukac taniej glowicy.
3. Zamienic glowice.
Jak dla mnie jest to najrozsadniejsze rozwiazanie a napewno najtrwalsze oraz bedzie sie miescic cenowo miedzy tymi dwoma.


Gwintowanie na aucie bedzie mnie kosztowac 75zl ... przy opcji ktora proponujesz dochodzi jeszcze uszczelka pod glowica a poza tym koszt samej glowicy raczej maly nie jest.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 21:04   

o robotę się nie martw, a to, ze tulejkę będziesz wymieniał przy każdym wyjmowaniu świecy, czyli co 20tys.km prawdopodobnie, aż tak uciążliwe nie jest, dorób "na zaś" kilka i finał, a wymiana głowicy w ogóle nie ma sensu, ponieważ przy cenie głowic, i nowych częsci, które wówczas MUSISZ zastosować-porównywalne są koszty z ......wymianą silnika, czyli...... zostaje tulejka :D ekonomicznie, pozdrawiam
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 21:47   

tulejka jak sie nie da poprawic tego gwintu co jest i koniec - ryzyk fizyk - jak sie nie uda nic nie tracisz , najwyzej wymienisz silnik :) koszta jak pisal Vik prawe te same co zmiana głowicy.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 22:53   

OK, zobaczymy co z tego wszytkiego wyjdzie - tak na marginesie - jest to glowica aluminiowa, takze chyba o tyle lepiej ze aluminium latwiej sie topi.

Poprosze o dorobienie na zas tych tulejek. Jak bedzie gotowe, to dam znac na forum.


Jeszcze jedno pytanie - czy przejechanie po podworku paru metrow bez jednej swiecy moze zaszkodzic? (pomijam wrazenia sluchowe :)
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |24 Sty 2005|, 2005 12:08   

Moze paść moduł zapłonu ale to raczej nie po kilku metrach
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |26 Sty 2005|, 2005 12:29   

Auto jest juz po operacji. Zostala wstawiona tuleja. Wszystko jest w porzadku - silnik chodzi rowniutko, zyskal na mocy i kulturze pracy. Mam nadzieje, ze w przyszlosci to rozwiazanie okaze sie rownie skuteczne co i teraz. Dzieki wszystkim i pozdrawiam.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |26 Sty 2005|, 2005 18:00   

gitara
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |27 Sty 2005|, 2005 07:46   

Witam
Powiedzcie mi dlaczego tulejke trzeba za kazdym razem wymieniac ????
Bo ja troszke tego nei rozumie
Czy dlatego ze gwint sie bedzie rypadl ??
Czy moze cos z tulejka inego???

Pozdrawiam
Wąski
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |28 Sty 2005|, 2005 01:47   

Waski napisał/a:

Powiedzcie mi dlaczego tulejke trzeba za kazdym razem wymieniac ????
Czy dlatego ze gwint sie bedzie rypadl ??


Tez do konca nie zostalo mi to wytlumaczone ale podejzewam, ze przy bardzo niewielkim przekroju tulejki (chodzilo o to, zeby nie wiercic za duzej dziury w glowicy, coby nie nasypalo sie opilkow do srodka) moze ona ulec uszkodzeniu przy wykrecaniu / wkrecaniu swiecy, ewentualnie wykrecic sie razem z nia i bedzie problem z wkreceniem ...

tak czy inaczej bede sie martwil za jakies 20 000km :)

POZDRO!
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |28 Sty 2005|, 2005 23:17   

bo przy wykręcaniu wyjdzie na świecy
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group