$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Gwint świecy
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwint świecy
Autor Wiadomość
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |21 Sty 2005|, 2005 23:09   Gwint świecy

Po niedzieli będę zmieniał świece, ale podczas ostatniej awarii przypadkiem okazało się, że mam uszkodzony w głowicy gwint na świecę I cyl. Świeczka ciężko się kręci i nie czuć konkretnego oporu końca dokręcania. Jak chciałem obejrzeć gwincik, to nawet nie dała mi się wykręcić (za mocno nie walczyłem, bo jeszcze nie mam nowych świec).
Macie jakieś patenty, żeby to naprawić nie zdejmując głowicy?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Sty 2005|, 2005 00:48   

raczej cieżko...
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |22 Sty 2005|, 2005 02:47   

Ktoś coś mi kiedyś mówił, że są jakieś zestawy naprawcze, których głównym elementem jest jakaś sprężynka, która ma pełnić rolę gwintu. Coś wiadomo?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Jurand
[Usunięty]

Wysłany: |22 Sty 2005|, 2005 08:56   

Firma WURTH ma w swojej ofercie coś takiego, tylko oczywiście wszystko jak w WURTH'cie drogo. Proponuję sprawdzić jeszcze w ofercie FORCH'a. Mają to samo tylko znacznie taniej. Na stronce WURTH możesz znaleźć takie zestawy. Nazywa się to TIME-SERT. Mam telefon do mojego kolesia, który jest przedstawicielem FORCHA i w razie czego on podpowie jak to się tym działa, bo ja już nie pamiętam, bo w WURTH pracowaliśmy razem dawno temu 8) Oto on :694 463 227 Marek.
Ale bez zdjęcia głowicy się moim zdaniem nie obędzie, bo zawszebędą jakieś opiłki.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |22 Sty 2005|, 2005 09:08   

Wielkie dzięki. Na razie zobaczę na stronie wurtha i poczekam, może jeszcze ktoś coś podpowie. Tylko jeśli zdjęcie głowicy będzie konieczne, to niskim nakładem kosztów zrobię to klasycznie, tzn. nowa mosiężna tuleja.
Pozdro.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 18:31   

No prosze, temat bardzo pokrewny do mojego:
http://www.ford-scorpio.p...2fe98dc10b8b1c1

tyle ze ja niestety mialem sprezynke juz od poczatku i jak dla mnie jest to jakis chory pomysl - nawet nie da sie tego przegwintowac.

Na poczatku tez nie moglem wykrecic swojej czwartej swiecy ale za pare miesiecy poszlo bez wiekszego problemu (akurat potrzebowalem wymienic kable WN) - na zimnym silniku.

Niestety problem wyglada jak wyglada i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Wiem, ze znajomy w Oplu Omedze mial taki problem z kilkoma swiecami i wystarczylo przegwintowac. Pozniej bez problemow jezdzil jeszcze bardzo dlugo. Opilki jak juz sie dowiedzialem trzeba wydmuchac silnikiem.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 20:21   

sprezyna to znaczy ktos cos juz robil. nie ma tego w standardzie. pewnie cos komus nie wyszlo, bo w DOHC swiece sa cieżko dostepne. a no i podziwiam magika ktory che to robic... bez zdejmowania dlowicy. No ale kolektor i tak bedzie trzeba zrzucic :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sty 2005|, 2005 20:48   

Rafał A.(antek) napisał/a:
sprezyna to znaczy ktos cos juz robil. nie ma tego w standardzie. pewnie cos komus nie wyszlo, bo w DOHC swiece sa cieżko dostepne. a no i podziwiam magika ktory che to robic... bez zdejmowania dlowicy. No ale kolektor i tak bedzie trzeba zrzucic :)


hmm, to by troche wyjasnialo. W takim razie musze sprawdzic, czy jednak nie da sie tego nagwintowac normalnym sposobem. Wszystko okaze sie we wtorek, kiedy bede odbieral auto z warsztatu.

Swoja droga ciekawe jak dlugo ktos jezdzil z tym patentem. Jak widac jest on chyba srednio skuteczny i moze byc bardziej niebezpieczny niz opilki ...
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |24 Sty 2005|, 2005 14:24   

Wiecie jak sobie myślę i myślę i wymyśliłem, że możnaby wyrzeźbić jakieś podłączenie sprężarki do np. kolektora wydechowego, ustawić wał tak, aby otworzył się zawór wydechowy robionego cylindra, fuknąć w ten kolektor z 6 atmosfer i wtedy wiercić i gwintować. Co Wy na to?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Sty 2005|, 2005 21:08   

ale po grzyba, to nie wiem, bo przy sprężaniu jest zwykle ciut wiecej niż 6atm, chyba, ze silnik padlina
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |24 Sty 2005|, 2005 22:27   

Chodzi mi o to, że podczas wiercenia wszystkie opiłki będą wyrzucane na zewnątrz.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Sty 2005|, 2005 16:12   

no przy wymianie uszczelniaczy robi sie podobnie tylko ze akurat zawory domyka się. koncepcja jakby niegłupia :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |26 Sty 2005|, 2005 12:39   

Ja juz jestem po operacji wiercenia w glowicy. Mechanik stwierdzil, ze wszystko dokladnie sprawdzil i nie ma prawa wystapic zaden problem - wszystkie opilki zostaly wydmuchane przez silnik a nie bylo ich wiele, poniewaz minimalnie jedynie powiekszyl gniazdo swiecy. Do tego stopnia, ze przy kolejnej zmianie swiec trzeba bedzie najprawdopodobniej powtorzyc zabawe. Tymczasem wszystko jest w najwyzszym porzadku, jestem zadowolony. Koszt operacji - 100zl (mialo byc 75zl ale nie protestowalem).

P.S. nawet nie zdejmowal kolektora ... rowniez podziwiam jego umiejetnosci.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Sty 2005|, 2005 18:45   

no to niezly jest, ja tam ledwo co kluczem podchodze zeby swiece wymienic...
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group