|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Test skrzyni automatycznej |
Autor |
Wiadomość |
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |4 Paź 2006|, 2006 21:01 Test skrzyni automatycznej
|
|
|
1. Rozgrzewamy silnik do temperatury 70-80C
2. Trzykrotnie przekładamy dźwignię biegów powoli, przez wszystkie położenia
3. Po ok. minucie, nie wyłączając silnika, sprawdzamy stan oleju na miarce. Powinno być pomiędzu MIN a MAX. Nie powinno przekraczać MAX !
4. Wycieramy bagnet w suchą, czystą chusteczkę chigieniczną i sprawdzamy wzrokowo jakość oleju. Powinien być klarowny, czerwony (różowy). Nie może pachnieć spalenizną !
5. Sprawdzamy czas załączania napędu na poszczególnych ustawieniach dźwigni. Na żadnym nie powinien przekraczać 2-3 sek.
6. Sprawdzamy sprawność konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego)- STALL-TEST.
- zaciągamy ręczny na maxa
- lewa noga na pedał hamulca na maxa
- lewarek ustawiamy na "D" i po załapaniu napędu, wciskamy na 5 sek. gaz do dechy i patrzymy na obrotomierz. W zależności od wersji silnikowej, obroty nie powinny przekroczyć 2.200 - 2.500 rpm. Ustawiamy dźwignię na "N" i czekamy 10 sek.
Powtarzamy ten test dla każdego ustawienia dźwigni.
7. Testy drogowe
- na każdym położeniu dźwigni do jazdy, auto powinno delikatnie pełznąć
- biegi powinny przełączać się płynnie, bez "przeciągania", uślizgów i szarpania
- redukcje powinny sie wykonywać prawie niezauważalnie dla napędu
- po załączeniu sie 3-ciego biegu, przy pedale gazu wciśniętym mniej więcej do połowy, przy prędkości ok. 80-90km/h powinien zadziałać układ blokady konwertera (Lock-up), co widać na obrotomierzu jako spadek obrotów silnika o ok. 200-300 rpm.
- jadąc z różnymi prędkościami sprawdzamy układ redukcji Kick-down. Wciskamy pedał gazu na max w podłogę, co powinno skutkować (po ok. 0.5-1 sek) bardzo niską redukcją (4-2, 3-1, 2-1) i sporym kopem (zależy od motorka) w fotel
W skrzyniach 4R44E (w oczatych 16V i 24V), trzeba sprawdzić jeszcze, czy działają wszystkie programy, a więc E, S i W.
Na programie S (Sport) - biegi będą zmieniały sie przy wyższych obrotach silnika/
Na programie W (Winter) - auto będzie ruszało z 2-ki, a biegi bądą zmieniały się bardzo delikatnie, przy niższych obrotach silnika.
To chyba tyle |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |8 Sie 2007|, 2007 19:03, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |