$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Problem ze Scorpiem 2.5 TD 1996
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze Scorpiem 2.5 TD 1996
Autor Wiadomość
ssobie
[Usunięty]

Wysłany: |18 Maj 2006|, 2006 06:34   

Tukas - chyba masz rację. Sprawdziłem u siebie i też mam coś takiego - i jak sprawdzam w dokumentacji to wszystko wskazuje, że to jest katalizator. Zdziwiony jestem -byłem przekonany, że w dieslu nie ma katalizatorów ( chociaż uważam, że nie jest to typowy katalizator).



Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj
 
 
kapselek47
[Usunięty]

Wysłany: |18 Maj 2006|, 2006 20:44   

ale na tym rysunku są trzy puszki a u mnie w orginale były tylko dwie i jak sam zauważyłeś napis ; z katalizatorem i bez ... prawda leży zawsze posrodku.
 
 
mds
[Usunięty]

Wysłany: |26 Maj 2006|, 2006 09:56   

... O jakim Wy katalizatorze mówicie (piszecie)??
23 sekundy do setki to faktycznie dużo nawet na 115 koni. Co do mocy właśnie jeśli masz auto z 96 roku to były dwa rodzaje silników - 115 koni i 125 - do 09/96 był 115 koni 4 głowicowy, a od 09/96 125 koni z jedną głowicą. ...


Ja też mam "kilka" diesel'ków i każdy ma katalizator, zwłaszcz nowe (almera 1,5dci, x-trail 2,2dci) :690:

mam też scorupe z 98r z silnikiem vm'a i też mam 4 głowice, inna jest tylko uszczelka głowicy, w silnikach 125KM w całości, a w 115 w 4 kawałkach. Inne są głowice - miejsce mocowania świecy żarowej, także tzw konik w 115 jest na jednej szpilce a w 125 na 2szpilkach.
Różnica mocy wynika z zastosowania innej pompy wtryskowej - zmienili dostawcę :688:
Ostatnio zmieniony przez mds |26 Maj 2006|, 2006 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ktw
[Usunięty]

Wysłany: |7 Cze 2006|, 2006 10:42   

jesli silnik ma 125 koni to powinien miec oznaczenie "scd" jesli ma oznaczenie "scc"to ma 115 koni. brak mocy moze byc spowodowany uszkodzeniem membrany na pompie wtryskowej ale te modele maja dwa rodzaje pomp jest tez pompa bez membrany sterowana w pelni elektronicznie .ja posiadam pompe z membrana i mialem taki sam objaw
turbina po remacie pedal do dechy a on jak wolnossacy.zaczolem drazyc temat rozkrecilem obudowe membrany i okazalo sie ze jest peknieta .dodaje ze membrana steruje dodatkowa dawka paliwa przy zalaczaniu sie turbiny.koszt uzywanej membrany 6 zl
i jaka radosc z jazdy pelna moca.
 
 
Tomek Z 



Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54
Dołączył: 29 Maj 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |7 Cze 2006|, 2006 18:51   

Witam wszystkich użytkowników super motorka VM!!. Mimo wszystko ja też go jeszcze lubię. Do sprawy Karasewicza nic dodać nic ująć, wyjaśniliście chyba wszystko. Skorzystam zatem z okazji i poruszę swój problem. Chodzi o zawór EGR i tę puszeczkę która nim steruje, tzn. jeden przewodzik idzie z puszeczki do zaworu a drugi pod spodem na drugą stronę silnika w okolice "łysej" rolki prowadzącej pasek. Przechodzę do rzeczy u mnie zawór EGR jest otwarty po odpaleniu silnika a dopiero przy lekkim gazie zamyka się. Podczas przyśpieszania lepiej za mną nie jechać, chmura dymu i muł, przy około 2000 obr wszystko wraca do normy i przyśpiesza normalnie. Ten przewodzik który dochodzi do
EGR-a wytwarza podciśnienie a nie powinien tak odrazu, prawda?? jak uda mi się zrobić zdjęcie to je wyślę.
Pozdro :DDDD D
_________________
~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!!
 
 
 
krzysztof
[Usunięty]

Wysłany: |7 Lip 2006|, 2006 22:09   

No i mnie wreszcie spotkalo to szczescie .Od 0 do 100 km/h 19,8 s.Pekla membrana przy pompie wtryskowej.Jak zapytalem w sklepie Forda czy maja takie cudo to nie bardzo wiedzieli o co mi chodzi.Powiem nawet byli kompletnie zaskoczeni.Tak przy okazji podaje prosty sposob na sprawdzenie membranki.
1. jezeli przy /nie wiem jak to sie fachowo nazywa/ nasadce gumowej odpowietrznika zobaczysz slady oleju to prawie pewne ze pekla membrana.
2. Chcesz byc pewny w 100 % to odkrec przewod przy pompie wtr. , ktory idzie od kolektora ssacego silnika do pompy wtryskowej zaloz inny krociec /nadaje sie np. od wtryskiwaczy Stara 28 , 200 lub 1142 lub inny /.
3. Podlacz do krocca przewod od pompki do pompowania kol / hahaha pewnie niektorzy nie wiedza ze byly kiedys takie pompki/ lub przewod od kompresora i podaj cisnienie .Wystarczy 1 -1,5 atmosfery.
4.Jak uslyszysz pssssssssss przy nasadce gumowej odpowietrznika to juz wszystko jasne.
5 .Jak niewiesz gdzie jest ta nasadka , o ktorej pisze to pilnie sluchaj gdzie syczy . Jak zatkasz te dziure gdzie syczy to od razu wyrwie ci nasadke i bedziesz jej szukal albo na silniku albo pod samachodem.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz gdzie to cudo kupic?To znaczy membrane.

[ Dodano: 2006-07-20, 22:52 ]
Juz po bolu. Jest membrana i nie ma mocnych.Cena membrany 18 pln.Przed wymiana membrany KONIECZNIE zaznacz polozenie / wzgledem obudowy/ "tego elementu" do ktorego przykreca sie membrane aby nie zmienic regulacji.
pozdr.krzysztof
 
 
tomczyslaw
[Usunięty]

Wysłany: |23 Lip 2006|, 2006 22:20   

Witam serdecznie
Chciałbym conieco napisać o moim VMie. Trafiłem chyba bardzi źle, bo najprawdopodobniej silnik był przegrzany :( . Doprowadziłem autko do ładu i składu za niemałe pieniądze. Jeździło się nim pięknie.
Od pół roku mam dość denerwującą usterkę. Po odpaleniu autko jeździ pięknie.... do pierwszych świateł. Gdy samochód stoi włącza sie tryb awaryjny (moc silnika spada do ok. 60 KM, do ok 2100 obr/min ciągnie dobrze, a potem ciąg nagle się urywa). Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko ok, do pierwszego postoju. Teraz to ja już nie wiem jak go naprawić. Diagnostyka komputerowa wskazuje na jakieś statre błędy pompy wtryskowej, ale żadnych uszkodzeń aktualnych. Byłem u Boscha i mówią, że pompa jest w jaknajwiększym porządku.
Jestem już załamany, bo nie wiem jak to naprawić.
Dodam tylko że miałem awarię sterownika EGR i turbiny. To dwa takie same urządzonka koło wlewu płynu do spryskiwaczy. Ponieważ urządzonka są bardzo drogie, a używane się skończyły wstawiłem oporniki w obwód aby oszukać kompa. Działało przez 1.5 roku.
Proszę o pomoc!

I jeszcze notka informacyjna:
mam wersję 125KM, pełna elektrenika sterowania silnikiem, posiada 4 głowice na jednej stalowej uszczelce. Co do przyspieszeń, bo były nieporozumienia, to:
0 - 100 km/h 10.0 do 10.5 s
80 - 120 km/h IV bieg 9.0 do 10.0 s
80 - 120 km/h V bieg ok. 16 s.
Po przełączeniu się w tryb awaryjny przyspieszenie 0-100 rzeczywiście wynosi ok. 20 s.
Tomek
 
 
mizaj
[Usunięty]

Wysłany: |1 Sie 2006|, 2006 21:52   a gdzie to cudeńko znajde

Witam panowie mówicie o membranie w pompie, i że kosztuje nówka 22 zł .Będę wdzięczny za informację gdzie ją kupię .W Poznaniu tragedia nigdzie nie mogę tego dostać .
A w ASO chcą za całą pompę 11.000 zł . ,Mam pytanie czy nie wiecie gdzie można dostać uszczelki do wtrysków do VM też by się przydały chciałbym je obejrzeć w jakim są stanie a przy okażji sprawdzić kompresję .

POZDRAWIAM


Mizaj
 
 
krzysztof
[Usunięty]

Wysłany: |6 Sie 2006|, 2006 07:58   

witam wszystkich
Moja podpowiedz dla mizaja.Ja kupilem membrane u pompiarza .Najlepiej podjedz na postoj taxi ,znajdz jakiegos dizelka i zapytaj gdzie naprawiaja pompy.Gdybys byl z kielc to dalbym ci adres , ale nie bedziesz jechal z poznania po czesc za 18 pln/ byly tez drozsze ok. 30pln./U nas w kielcach wielu jest pompiarzy ale tylko jeden mial membranke.
pozdr. i zycze szczescia w poszukiwaniach.

krzysztof
 
 
mizaj
[Usunięty]

Wysłany: |7 Sie 2006|, 2006 21:54   

WItam
Dzięki Krzysztofie za info.Jak będę na koniec sierpnia w okolicy KIELC to się zdzownimy i dasz mi namiary na gościa. Nie mam veny by szukać w Poznaniu a ceny jak na BATORYM

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |12 Sie 2006|, 2006 12:43   

Cholera jasna chyba jakaś plaga z tymi membranami! U mnie też padła. Nowa u pompiarza - koszt 10zł + 20zł wymiana ale teraz za to auto asfalt zwija :-)
 
 
xart1
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sie 2006|, 2006 15:10   

Witam wszystkich
ostatnio mialem okazje skladac takie urzadzenie jak vm 2.5 TD z 98 roku po wymianie calego dolu silnika
po odpaleniu pracuje nierowno i dymi na szaro po rozlaczeniu konektora na pierwszym wtryskiwaczu silnik zaczyna pracowac poprawnie ale w TRYBIE AWARYJNYM
wymiana wtrysku sterujacego pomogla
 
 
mizaj
[Usunięty]

Wysłany: |2 Paź 2006|, 2006 19:06   2,5 td pytanie do krzystofa

Witajcie
Mam pytanie do Krzysztofa. Mam prośbę kolego jak byś opisał dokładniej wymianę membrany przy turbinie bo nie wiem jak się za to zabrać .A poznańscy mechnicy zaraz chcą wyciągać pompe i skasować 400 pln na start . Mam membrane orginalną boscha za 30 pln duża czarna z otworem na środku pytanie czy to ta. Jak się zabrać czy wystarczy podkręcać przewód z góry pompy i odkrecić przykrywkę pompy? Czy po zamontowaniu membrany musimy ją jakoś odpowietrzyć ?. Będę wdzięczny za każdą pomoc .


pozdrawiam

MIZAJ
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |4 Paź 2006|, 2006 20:08   

mizaj napisał/a:
Nie mam veny by szukać w Poznaniu a ceny jak na BATORYM


Coś jest na rzeczy z cenami w stolicy Krainy Podziemnej Pomarańczy. Np. ceny w sklepie skody w Lublinie są dużo niższe i do tego występują zestawy naprawcze do rzeczy które w Poznaniu usiłują ci opchnąć w całości np. tryby tylnej wycieraczki 250 silnik i 20 zestaw naprawczy w Lublinie (w Poznaniu nie występuje, chyba że masz znajomego serwisanta)
Poza tym Mizaj jeśli coś potrzebujesz nowego w podróbce (nie mam wejścia bezpośrednio do Forda) to daj znać, Zobaczymy co da się zrobić.
Ukłony dla Małżonki
Ps.
A co do KPP to dlaczego nie mogę znaleźć zadnej sensownej informacji żeby Pyrlandczycy gdzieś się spotykali? Szkoda na paliwo? Wielkopolska gospodarność się odedzwała? Proponuję jakąś sobotę lub niedzielę wtedy parkowanie jest za free :690:

[ Dodano: 2006-10-06, 18:37 ]
No, Pyrlandia, co jest??? :twisted:
_________________
Waldi
Ostatnio zmieniony przez Waldi_L_N |4 Paź 2006|, 2006 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group