$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Problem z regulacja gazu na Blosie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z regulacja gazu na Blosie
Autor Wiadomość
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 07:41   

Boni, zdjecia sa tu: http://ford-scorpio.pl/fo...ghlight=#149845

Blos tym razem na pewno sie nie zacina.

Nie bardzo potrafie zrozumiec cala idee przekazu ale narazie postepuje metoda prob i bledow - odetkalem jedna dziure po rurze z filtra i zwiekszylem przeplyw powietrza z przed BLOSa. Zobaczymy co bedzie po 100km. Jesli to nic nie da, zaloze 2 blosy po jednym na rure.

Niestety na zadnym zreduktorow, w tym nowiutkim OMVL, przykrecenie srub na maksa nie wiele dalo, choc na analizatorze widac bylo zmiane skladu mieszanki, to ani spalanie ani charakterystyka pracy silnika sie nie zmieniala.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 08:29   

Moim zdaniem na tej rzeźbie powinno chodzić w miarę normalnie, jakby były problemy z mocą maksymalną itp to można by coś kombinować, ale te rury nie powinny mieć wpływu na zbyt duże spalanie.

Jeśli parownik jest nówka i dobry, i założymy że blos wysysa z niego gaz nawet na minimalnym otwarciu dysz, to zostaje sam blos.

Rozumiem że zanim zacząłeś metodą prób i błędów, trzy razy ;) ustawiłeś blos wg. jego instrukcji i było źle? A robiłeś tak - zdjąć filtr, zdjąć dolot do blosa, pracujesz silnikiem obserwując jak chodzi blos? Bo nawet jak nie zacina się 'w ręku', może zacinać się pod ciśnieniem; dwa, przyjrzyj się czy coś mu się nie rusza czy drży w środku, ta rurka od gazu, tulejki na dole. Trzy, czy suwak blosa nie ma większych niż kiedyś luzów wzg. rurki z gazem?

Jeśli ten blos ma gdzieś luz i naprawdę wysysa gaz z parownika, to założenie drugiego niewiele poprawi sytuację; jak masz dostęp do drugiego blosa, to załóż po prostu drugi w miejsce podejrzanego, a nie przerabiaj od razu na podwójny.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 09:03   

W tej chwili jest zalozony drugi BLOS i spalanie wyglada podobnie. Sprawdze mimo wszystko to o czym mowisz.

Boni, jesli masz jeszcze jakas koncepcje to pisz, chetnie sie zastosuje do uwag, ale to dopiero w piatek, bo wyjezdzam.

Z gory dzieki.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 10:00   

IBOL, a jak się auto zachowuje i pali na benzynie ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 10:19   

Zakładałem i zakładam że ideolo, bo jak nie, to... :):
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 12:05   

Jak juz wczesniej pisalem, mialem okazje sprawdzic to tylko raz - przywozac je z Niemiec. Zgodnie ze wskazaniami komputera pokladowego po Niemczech na tempomacie 140km/h spalil 10l benzyny. Po Polsce wyszlo 11l a wiadomo, ze chcialem sprawdzic jak to jezdzi ...

Pozniej nie lalem do pelna, wiec nie wiem.

Teraz Po Niemczech wychodzi prawie 14l a po Polsce 15l. Miasto 20l - standard i ani grama mniej mimo wszelkich wysilkow i kolka pod pedalem gazu :(
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 12:14   

ale czy na benie wszystko OK ? nie muli czy coś ? błędy z kompa czytałeś ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 12:29   

Bledy kompa czytalem na zlocie w Strykowie i nie bylo zadnych :)

Na benzynie nie muli, nie mniej w tej chwili nie mam juz pewnosci, ze chodzi tak samo dobrze jak po zakupie - podejrzewam, ze to kwestia przyzwyczajenia do mocy.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 15:12   

IBOL napisał/a:
Bledy kompa czytalem na zlocie w Strykowie i nie bylo zadnych :)
to mało istotne - teraz odczytaj.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Wrz 2006|, 2006 22:23   

Dzisiaj zamontowalem 2 Blosy.

[ Dodano: 2006-09-25, 11:30 ]


Poczatkowo ustawilem obydwa na 3 obroty odkrecone duzej sruby od dawkowania gazu, wykrecone sruby od podnoszenia przepustnicy i wkrecona na maksa sruba od wolnych obrotow w jednym blosie a wykrecona odpowiednio w drugim, tak aby dostarczyc gaz do EBJ, zeby nie gasl silnik.

Poczatkowe wrazenia - moze troche lepiej przyspieszal ale moge sie myslic.

Spalanie w drodze do Warszawy (150km) 15l. Jazda jak zawsze - z wyprzedzaniem i dynamicznie ale staralem sie utrzymywac srednia na poziomie 130km/h

W drodze powrotnej po zatankowaniu przykrecilem obydwa Blosy na maksa i okazalo sie, ze auto prawie wogole nie chcialo ciagnac (podlog poprzedniego ustawienia) ale przejechalem tak testowo 80km.

Po zatankowaniu okazalo sie, ze spalanie nadal 15l (dziwne).

Odkrecilem srube o jeden obrot na jednym i drugim i dojechalem jeszcze 60km do Lodzi. Ciagnal juz lepiej ale mimo wszystko gorzej niz poprzednio.

Spalanie - nie cale 11l :D

Niniejszym wszystko jest na dobrej drodze. Teraz jeszcze kilka wlasnych prob z ustawieniami, po czym wedrowka na analizator.

Zaczynam rozumiec o co chodzilo ale poczekam jeszcze na kolejne rezultaty w spalaniu, zeby nie cieszyc sie za wczasu.
Ostatnio zmieniony przez IBOL |25 Wrz 2006|, 2006 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bigdaaddy
[Usunięty]

Wysłany: |25 Wrz 2006|, 2006 15:35   

IBOL napisał/a:
Spalanie - nie cale 11l

Niniejszym wszystko jest na dobrej drodze. Teraz jeszcze kilka wlasnych prob z ustawieniami, po czym wedrowka na analizator.

Zaczynam rozumiec o co chodzilo ale poczekam jeszcze na kolejne rezultaty w spalaniu, zeby nie cieszyc sie za wczasu


Czekamy na dalsze wiesci z pola bitwy. :one:
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |25 Wrz 2006|, 2006 16:29   

Jesli faktycznie uda mi sie zmniejszyc spalanie, tak by samochod jezdzil rownie dynamicznie jak na benzynie i spalal gazu proporcjonalnie do stylu jazdy, czyli po autostradzie ze stala predkoscia w okolicach 130km/h najmniej, po trasie probujac utrzymac te predkosc troche wiecej a po miescie najwiecej ale w granicach rozsadku, to uznam, ze osiagnalem sukces i kupie 3 blosa (ten 2-gi wyjalem zonie z sierrki).
Dla powyzszych stylow jazdy chcialbym widziec kolejno: 10-11l / 11-13l / 15-18l gazu i to oznacza dla mnie "w granicach rozsadku".

Pozwole sobie wtedy wysunac pewna teze odnosnie naszej rozmowy w tym temacie ale do tego jeszcze troche czasu.

Poki co, nawiazujac do kilku tematow na forum zwiazanych z tym problemem, chcialbym jak zwykle podziekowac osobom, ktore chcialy pomoc albo i pomogly swoimi konstruktywnymi wypowiedziami :one: , jak rowniez NIE podziekowac tym, ktorzy nie mieli nawet ochoty pomoc :? a jedynie dolozyc swoje nedzne :shock: ;) 3 grosze.
Ostatnio zmieniony przez IBOL |25 Wrz 2006|, 2006 16:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |25 Wrz 2006|, 2006 16:33   

takie wyniki spalania jakie chcesz osiagnac mozna uzyskac na jednym blosie w porzadnym dolocie- dokladnie u mnie to dziala
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |25 Wrz 2006|, 2006 19:50   

Kevin Xy, nie bardzo rozumiem, dlaczego wszyscy tu uparli się tak bardzo na kształt trójnika - nie rozumiem, bo nikt tu nie wytłumaczył naukowo, lub pseudonaukowo na czym polega różnica między jednym a drugim a sam nie widzę różnicy.

Zakładając, że silnik zaciąga stałą dla obydwu rozwiązań dawkę powietrza, to choćby między dolotem a blosem rura była zakręcona jak świński ogon albo mniejszego przekroju, to i tak powinno wyjść na to samo, bo BLOS otworzy się na taką samą wysokość a co za tym idzie ... itd.

Rozumiem za to różnicę między 1 BLOSem na 2 dolotach a 2ma Blosami. Przy 1 Blos otwiera się wyżej, ponieważ przechodzi przez niego niejako 2 razy więcej powietrza, co według mnie wcale nie oznacza, że przy 2 Blosach otwierają się one 2 razy mniej ale na pewno przepuszczają dwukrotnie mniej powietrza Wytwarzając mniejsze podciśnienie działające na gaz w mikserze.

- udowadnia to dlaczego na 1 blosie nie mogłem osłabić silnika przykrecając śrubę na maksa a na 2 mogę.

[ Dodano: 2006-09-25, 19:53 ]
Co do wpływu tego, że przed blosem (od strony filtra) jest tylko jedna rura a nie dwie albo przynajmniej 1 o wiekszym przekroju - sprawdziłem, że nie ma to najmniejszego znaczenia. Poza tym jak teraz się nad tym zastanawiam, to też nie widzę powodu, dla którego miałoby mieć.
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |25 Wrz 2006|, 2006 19:59   

mam nadzieje ze wynik odpowiedniego spalania osiagniesz na 2 blosach, natomiast wiedz iz takie zamiary na jakie sie kusisz osiagniesz w jednym blosie przy trojniku- wykonanie Twojego trojnika i dolot z filtra byly badziewiem dlatego widzisz teraz roznice bo jet to poprawione ale nie jet tak prosto z jednym blosem- tlumacze ponownie- wyniki spalania (Twoich zamiarow) da sie osiagnac albo przy dwoch blosach albo przy porzadnym fizycznie dolocie
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group