|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Myślę, że padł kat... |
Autor |
Wiadomość |
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |14 Gru 2004|, 2004 11:42
|
|
|
Struna napisał/a: | A w którym miejscu wydechu wstawiono Ci strumienicę ?? dokładnie w miejsce kat-a ?? Jeżeli tak to pozdrów monterów i życzę Ci aby nie miało to dla silnika negatywnych konsekwencji. |
dokładnie nie, troche dalej.....jakie widzisz zagrozenia ? |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |3 Sty 2005|, 2005 14:19
|
|
|
Chcę wywalić katy z mojego Coswortha, silnik BOB, lecz mam obawy, gdyż za katalizatorem jest jeszcze jedna dodatkowa sonda. Myślę, że po usunięciu katalizatora komp będzie odpowiednio reagował na zmianę mieszanki i kto wie jak to będzie jeździć. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej kwestii? |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |3 Sty 2005|, 2005 15:04
|
|
|
ja slyszalem kiedys,ze strumienice nadaja sie do silnikow od samolotu. chodzi o stale obroty pracy i cos takiego. w samochodach jak jest zle zamontowne(cokolwiek by to znaczylo, bo sie nie znam) pada uklad wtryskowy.
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Sty 2005|, 2005 17:07
|
|
|
CO do dodatkowej sondy lambda - ktoś ( bodajże Fructon ) wypowiadał się w tej kwestii, że ta druga to jakby back-up i że w zasadzie nic nie robi. Ale tego nie jestem pewien. Natomiast strumienica założona zbyt blisko kolektora wylotowego ( tzn. w miejscu kat-a ) może powodowac podpalanie zaworów i uszczelki pod głowicą. Strumienica i w sumie jakby druga rzecz która byłaby rozsądna przy zakładaniu strumienicy czyli filtr stożkowy - służą do ułatwienia silnikowi w wymianie gazów ( zarówno wlotowych jak i wylotowych ) ale niewłąściwie zamontowane zamiast pomagac moga wprowadzić strugę w wibrację i zawirowania co jest bardzo niekorzystne dla pracy i zdrowia silnika. Struga gazów powinn abyć płynna z niewielkimi wibracjami wywołanymi samymi cyklami pracy silnika bez zawirowań i zdudnień. Stożek to też nie tak hop siup założyć - jasne, można na pałę i coś tam da tylko że spalanie może gawałtownie wzrosnąć a to nie o to chodzi żeby spalanie wzrosło tylko żeby się autko szybciej i łatwiej wkręcało na obroty. Rrra doprowadzająca prowietrze ze stożka ( generalizując, bo są na to wzory i można a nawet trzeba dokładnie wyliczyć ) powinna mieć mniej więcej 70cm długości i odpowiednią średnicę.
Się rozpisałem - styknie tej teorii |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |3 Sty 2005|, 2005 21:47
|
|
|
Ok, dzieki za odzew a taka strumienica polska za 80 zł to zadna strumienica zreszta zostala wpasowana zamiast dwoch katow czyli dalej niz ten pierwszy. Poza lekko zwiekszona glosnoscia nic sie dzieje, w trasie w ogole nie ma roznicy. |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 08:17
|
|
|
Strumienic zakładać nie będę. Wywalę aby katy. Może Sierars1 ma jakieś doświadczenia w tej dziedzinie? |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 19:28
|
|
|
Na szczęście tylne lambdy nadzorują aby sprawność kata. Przy ewentualnym defekcie kata komp wykaże tylko niesprawność kata. Nie ma to wpływu na pracę silnika, na szczęście |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |