|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Różnica w średnicy wydechu i sonda lambda, bedą problemy..? |
Autor |
Wiadomość |
PiotrekFC [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Gru 2004|, 2004 14:57 Różnica w średnicy wydechu i sonda lambda, bedą problemy..?
|
|
|
Witam, mam założony silnik 2.9 12v do Capri, wydech składa się z dwóch układów, a nie jak oryginalnie z jednego, średnica pojedynczej rury jest mniejsza niż ta oryginalna w scorpio i tu zaczynają się schody. Otóż musiałem wspawać w wydech sondy, są za kolektorami, sondy są wspawane z kawałkiem (10 cm) rury w której były osadzone i ten element z sondą ma większą średnicę niż reszta wydechu.
Czy nie będzie powodowało to spadku ciśnienia spalin w okolicy sondy i tym samym przekłamania jej wskazań które to potem będą mi sprawiać kłopoty z silnikiem albo powodować wzrostu spalania?
Może ktoś już to przechodził? |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |31 Gru 2004|, 2004 15:56
|
|
|
teoretycznie nie powinno miec to znaczenia, sonda bada skład spalin, a skład jest raczej niezależny od ciśnienia |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Sty 2005|, 2005 22:25
|
|
|
A nie do końca Rafał - jak nie będzie ciśnienie odpowiedniego to sonda nie pracuje poprawnie. Może spróbuj jak najmniejszy odcinek z sondą wspawać - przy kilu centymatrach aż tak bardzo się nie powinno rozprężyć i powinno być OK. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 10:38
|
|
|
Sonda działa dopiero od konkretnej temperatury, dlatego jest elektrycznie podgrzewana zanim spaliny ją nagrzeją i reaguje na skład mieszanki, ale na ciśnienie? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 10:52
|
|
|
Czytałęm gdzieś o tym że musi być pewne ciśnienie w ukladzie wydechowym - jak całkowicie odprężysz silnik to też nie jest przecież dobrze bo kaszleć będzie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kamax [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 20:30
|
|
|
Struna napisał/a: | Czytałęm gdzieś o tym że musi być pewne ciśnienie w ukladzie wydechowym - jak całkowicie odprężysz silnik to też nie jest przecież dobrze bo kaszleć będzie. |
Z tego co przerabiałem w swoim DOHC-u, to podobno nawet poważna nieszczelność w układzie wydechowym przed sondą może powodować nieciekawą pracę silnika, ze względu na przekłamania sondy.
Z autopsji natomiast stwierdzam, że przy bardzo nieszczelnej dwururce u mnie nie miało to znaczenia. Że spaliny z tego względu były na pewno mocno rozprężone, to jest pewne, bo większość spalin ładowała się do komory silnikowej, a nie szła w wydech.
Więc sam już nie wiem, jak to jest z koniecznością utrzymania konkretnego ciśnienia w układzie wydechowym dla prawidłowej pracy sondy. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 05:35
|
|
|
Owszem, nieszczelnoość przed sądą fałszuje wyniki, bo układ łapie tlen z atmosfery, i sonda podaje informacje o zbyt dużej ilosci tlanu. Ale co ma do tego ciśnienie? przeciez to jest czujnik chmiczny? poczytam w necie o tym moze coś znajde |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |