$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Kolektor dolotowy w DOHC
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolektor dolotowy w DOHC
Autor Wiadomość
Przemko
[Usunięty]

Wysłany: |16 Gru 2004|, 2004 07:46   Kolektor dolotowy w DOHC

Witam!
Proszę o pomoc w następującej kwestii:
Po montażu instalacji gazowej znikło mi gdzieś podgrzewanie kolektora dolotowego (2.0 DOHC 91r.). Do tej pory jak silnik pracował kolektor był ciepły a nawet gorący teraz jest zimny. Zauważyłem, że po zgaszeniu silnika kolektor nagrzewa się. Mam w związku z tym pytania: Którędy ogrzewany jest kolektor (domyślam się że cieczą chłodzącą ale nie mogę znaleźć przewodów doprowadzających przez co wnioskowałem że są wewnątrz bloku).
Proszę o wyjaśnienie co mogło ulec awarii, czy może jest to spowodowane instalacją gazową?
Przemko
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |16 Gru 2004|, 2004 09:09   

z tego co pamiętam to kolektor jest podgrzewany, cieczą chłodzącą, doprowadzana z zewnątrz, przewodami gumowymi ( a raczej napewno) bo u mnie w ten obieg wpinali sie wlasnie gazownicy (lubia tam, bo łatwo). Sprawdz czy sie dobrze w pieli, czy szeregowo, bo jak równolegle to jest mozliwośc że ciecz idzie cała przez reduktor, a nie przez kolektor, dlatego jest on zimny.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Przemko
[Usunięty]

Wysłany: |16 Gru 2004|, 2004 10:50   

Sory ale nie mogę znaleźć tych przewodów. są tylko 2 cienkie od podciśnienia chyba oraz 1 grubszy od sterowania małymi obrotami (idzie do silniczka krokowego czy jakoś tak się to nazywa) oraz trochę przewodów elektrycznych.
Postaram się dziś jeszcze poszukać jak skończę pracę ale chyba takich nie ma.
Przemko
 
 
Mariusz
[Usunięty]

Wysłany: |17 Gru 2004|, 2004 22:42   

Witaj,
Przez kolektor przepływa płyn chłodniczy bezpośrednio z bloku silnika, ale tylko w przedniej jego części (patrząc od przepustnicy). Wylot płynu zamyka termostat i kruciec do węża do chłodnicy, oraz wężyk odpowietrzający do zbiorniczka płynu chłodniczego. Podczas jazdy kolektor powinien być raczej zimny zwłaszcza zimą ponieważ chłodzi go zasysane zimne powierze. jak zgasisz motor kolektor rozgrzewa się od plynu i od gorącego silnika - mimo, że między kolektorem a silnikiem jest papierowa uszczakla.
Istotna jest temp. silnika - jeżeli jest taka jak przed montażem LPG to jest OK.
Pozdrawiam
 
 
Przemko
[Usunięty]

Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 09:46   

Dzięki Mariusz! Myślałem, że to jest jakaś awaria. Uspokoiłeś moje nerwy :wink:
Pozdrowienia!
Przemko
 
 
kamax
[Usunięty]

Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 15:12   

Kolektor dolotowy w silnikach klasy N9 ( DOHC 8V i 16V ) w zasadzie jest bardzo dobrze opracowany, jezeli chodzi o fizykę gazów.
Co do podgrzewania kolektora ///
Raczej sam bym odciął, ze względu na to, że zmine powietrze jest gęstsze, a tym samym zapewnia większa ilość tlenu w jednostce objetości, a co za tym idzie polepsza warunki spalania mieszanki.
No ta bene: N9A, N9C, N9E mają kolektory z przewodami do podgrzewania ... ale głowice nie maja ptworów do podgrzewania. Myślę, że analogicznie jest w przypadku N9B i N9D ( te dwa, to akurat sotosowane w scorpio, wczesniejsze 3 modele - sierra )
Mając DOHC-a, którejkolwiek serii, pierwsze, co bym osobiście zrobił dla poprawinia osiągów, to wyeliminował podgrzewanie kolektora dolotowego.
Te same silniki były stosowane w mondeo, ale z głowicami 16-zaworowymi. Myślę, ze wyeliminowanie podgrzewania kolektora ( nota bene, takiego samego, jak nasze, pomimo, że mondeo to przednionapędowiec ) też poprawiło by osiągi silnika.
Żeby śmieszniej ... zmiana głowicy na 16 zaworową wystarcza ( bez zmiany innych elementów, aby ze 120 KM N9c wycisnąć około 140 KM. 20 KM za około 800 PLN ... to nieiwiele. przyjmując, że przy tiuningu każdy 1 KM kosztuje około 100 PLN.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group