|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
usuwanie lewego powietrza z gumowego kolnaka odmy |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |5 Lip 2006|, 2006 13:07 usuwanie lewego powietrza z gumowego kolnaka odmy
|
|
|
objawy:
-silnik nierówno pracuje,
-po odłączeniu zasilania elektrozaworu biegu jałowego silnik nadal pracuje, tylko ciut zmulony
jedną z przyczyn takiego zjawiska może być nieszczelność na łączeniu rurki odmy i gumowego kolanka łączącego ją z kolektorem ssącym
to miejsce widać wskazane palcem na zdjęciu:
http://images4.fotosik.pl/61/1754b375ed2df5a2.jpg
jednak aby mieć 100% pewności, że to ta rurka potrzebujemy 2 osoby.
jedna osoba odłącza gumowe kolanko od kolektora i zatyka otwór palcem, druga uruchamia silnik, następnie ta pierwsza odłącza wtyczke od regulatora wolnych obrotów.
jeżeli silnik zgaśnie to dobieramy się do tego gumowego kolanka, zdejmujemy je, oglądamy i….:
- jeżeli jest uszkodzone to zakładamy nówke i sprawdzamy czy nadal ssie lewe powietrze
- jeżeli kolanko jest całe [jak w moim przypadku], to bardzo prawdopodbne jest, że powietrze ssie ze szczeliny między rurką, a gumką. Wówczas trzeba kupić dwie obejmy o regulowanej średnicy, założyć i skręcić z wyczuciem.
Po skręceniu obejmami kolanko wygląda tak: http://images3.fotosik.pl...2f869d90med.jpg
Po montażu kolanka wsiadamy do auta odpalamy, odłączamy wtyczkę regulatora, jeżeli zgaśnie to tylko się cieszyć, jeżeli nie - szukać dalej….
Specjalne podziękowania dla kol. Irka za zdjęcia gumowego kolanka |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |6 Lip 2006|, 2006 02:16
|
|
|
gwoli scisłosci dodam, ze czesciej pada gumowe kolanko z tyłu slinika, miedzy silnikiem a sciana grodziowa, bedące na prawym tylnym rogu silnika, pod kolektorem wydechowym, osołoniete blaszaną osłonka ( patrzymy z pozycji stojacego przed maską), wymiana upierdliwa, rurka jest mocowana na jedna śróbke do tyłu silnika, kolanko gumowe peka z przegrzania. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |