$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - ratunku to jurz treci przeplywomierz
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ratunku to jurz treci przeplywomierz
Autor Wiadomość
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 17:08   

Nie zdązyłem jeszcze wszystkiego obejrzeć, tego scorpiaka mam dopiero niecały miesiąc i dotychczas walczyłem tylko z elektryką i zasilaniem paliwem. A koło rzeczywiście jest cieplejsze niż pozostałe.
 
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lis 2004|, 2004 23:05   

Witam
mam pytanko Struna jak sie czysci ten reduktor?????? czyli czym i co trzeba rozkercic jak ocenic stopien zuzycia membran i czym pozniej wysmarowac zeby byl szczelny... no i generalnie najlepiej instrukcja tylpu lopatologicznego:) by sie przydala mysle ze nie tylko mi by sie przydala:)
pozdrawiam
 
 
tereszcz
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lis 2004|, 2004 03:13   

W 2.0 OHC mojego ojczulka też wywalało przepływomierz i chyba 3 zniszczyło. Spec od gazu powiedział, że to są zawory. Pojechałem do mechanika ustawił zawory i jest wszystko ok.
 
 
Nailee
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lis 2004|, 2004 10:04   

Miałem podobny problem, nawet w tym samym silniku (2.0 OHC, EFI). Wywaliło mi dwa. Po drugim postanowiłem już nie kupować następnych tylko pobawić się w regenerację. W gruncie rzeczy, jeśli w przepływomierzu w środku wszystko jest w porządku (nie skrzywiona, płynnie działająca płytka, cały czujnik - taki jakby rezystor wystający z dołu), to tak naprawdę naprawienie jest proste. Najczęściej wywala tą pokrywkę na górze.
Aby przywrócić przepływomierz do życia należy tą płytkę porządnie przykleić i uszczelnić całość. Ja zrobiłem to czymś co się nazywa potocznie "płynny metal", a jest to klej epoksydowy, który można kupić w sklepie motoryzacyjnym. Jest o tyle dobry, że mocny - wytrzymuje 300kg/cm2 więc trzebaby chyba granat wrzucić do przepływomierza, żeby do rozsadziło ;) Mój - tak poklejony przepływomierz - wytrzymał dwa strzały i działał.

Oczywiście najważniejsze, żeby usunąć przyczynę - regulacja inst. gazowej, sprawne świece i przewody, jak wspomniał kolega wyżej - dobrze ustawione zawory. Mnie doraźnie (na dojazd do warsztatu) pomogło przykręcenie głównego zaworu na przewodzie dochodzącym do miksera gazu, ale nie polecam.
 
 
tereszcz
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lis 2004|, 2004 10:45   

Ja tą płytkę przykleiłem silikonem i zacisnołem opaską zaciskowa. Ale z tym klejem to może być dobry patent. Raz miałem taki przypadek, że wywaliło mi klapke od filtra powietrza.
 
 
marow
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lis 2004|, 2004 13:09   

To i ja dorzucę ze trzy grosze od siebie. Też swego czasu walczyłem dzielnie i długo ze strzałami w swoim scorpio '88 efi i jadąc gdzieś cały czas myślałem strzeli-nie strzeli (czyt. wrócę-nie wrócę o własnych siłach do domu:))) Ale gdzieś tak od roku mam spokój i nawet żona jeździ tym scorpio sama do pracy od kiedy kupiłem wieloryba:))).Ale do rzeczy-więc zgadzam się z którąś z poprzednich wypowiedzi że oprócz wiadomej elektryki (przewody,świece itd.) ważną rzeczą są ZAWORY!! NIkt nie mógł znaleźć przyczyny strzałów dopóki nie wypaliło mi połowy zawora który spadł na tłok i zostałem na drodze 200 km od domu:). Oczywiście nie chcąc rozstawać się z taką zajebistą ;) furą zrobiłem remont silnika i od tej pory jak ręką odjął !!!! żadnego strzału ( a instalacja stara jak świat i do tego jakaś kombinowana:)). Oczywiście po remoncie zacząłem przełączać na gaz dopiero jak się deko fura nagrzała a nie od razu po starcie:))
Jeżeli ci coś z pomysłów na ograniczenie strat po strzale pomoże to:
1) nie zakładaj opaski zaciskowej na tą grubą gumę z przodu (przed przepływomierzem i klapką antystrz.jak masz) , po strzale gumę zrywa i siła wybuchu nie wali w przepływomierz- wychodzisz, zakładasz na miejsce i jedziesz dalej:)))
2) nie przykręcaj na stałe metalowej pokrywy przepływomierza tylko przymocuj ją np. dwiema gumami (ja miałem takie zwykłe krawieckie) aby po ewent.strzale jej nie zgubić i aby przylegała szczelnie i troszkę slilikonu dookoła (nie krzywi wtedy po strzale ośki w środku:) tylko cała pokrywa odskakuje (podobne chyba do pomysłu z poprzednich postów tylko trochę prostsze i bardziej prymitywne:))) ale cóż- potrzeba matką wynalazków-u mnie jakiś czas to działało:))
3) i ostatni chyba najlepszy - nie zakładać gazu:)))) (wiem, wiem że nie zawsze tak można;)

2.0 kombi ghia 16v '95 +
2.0 ohc, lpg '88 do sprzedania
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Lis 2004|, 2004 09:59   

Jak oczyścić reduktor. Pierwsza sprawa to zacząć od spuszczenia mazutu z reduktora. W tym celu należy rozgrzać silnik, zgasić oczywiście i poten na reduktorze szukamy w jego najniżej położonym punkcie takiej dosyć sporej śruby ( różne modele maja różne - hjedne na imbus inne z nacięciami plastikowe i można ręcznie odkręcić ) PO odkręceniu powinna ząć spływać cuchnąca oleista maź ( uszlachetniacze gazu :) ) Czasami to wystarcza. JEżeli jednak komuś się chce to można odpiąć reduktor z obwodu ( woda i gaz ) i wtedu można przystąpić do jego rozmontowania. Zazwyczaj 7 czy 8 śrub imbusowych. Po odkręceniu delikatnie zdejmuje się dekiel ( delikatnie bo membrana zazwyczaj z czasem się przykleja do niego więc można ją przerwać ) Jak już zdejmiemy to naszym oczom ukaże się wnętrze części gazowej reduktora - zaświnione na max. Bierze się benzynę eksrakcyjna lub zwyklą, pędzel i czyścimy staranie całość. Ważna sprawa to udrożnienie otworów, i sprawdzenie zaworu na takiej dźwigni. Zakończona ona jest gumowym elementem zamykającym dopływ gazu. Jeżeli jest zniszczola lyb nieszczelna to nie będzie dobrze pracowało. Po czyszczeniu przytępujemy do ponownego poskładania reduktora. Membranę można delikatnie posmarować silikonem w miejscach kontaktu z deklem i skręcić. Oczywiście jeżeli okaże się że membrana jest dziurawa lub bardzo stwardniała to należałoby ją wymienić.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |29 Lis 2004|, 2004 14:52   

Witam
dzieki Struna na razie musze pozbyc sie mazutu z redukotora jakby sie miala pogoda poprawic to pobawie sie z reszta tylko jeszcze takie pytanie: czy i czym trzeba uszczelnic reduktor zeby nie przepuszczal gazu??
pozdrawiam
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |30 Lis 2004|, 2004 09:13   

No pisałem że poskładać na niewielkiej ilości silokonu. :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |30 Lis 2004|, 2004 14:16   

Witam
A skorki Struna to sie chyba nazywa czytac bez zrozumienia:) ale tak poza tym to u mnie gazownicy cos mowili ze jakas sruba od regulacji chyba napiecie membrany(??) nie dziala czy cos w tym guscie i ze membrana jest juz twarda wiec jak ja jeszcze wymienic czyli gdzie to ustrojstwo dostac i ile za to moga chciec?? nie mam zielonego pojecia
pozdrawiam
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |30 Lis 2004|, 2004 14:45   

Można dokupić tzw. zestaw naprawczy - komplet membran i uczszcelek z tym że kosz tego jest niewiele niższy niż nowego reduktora ( 30 -50 zeta różnicy ) a po wymianie może się okazać że jednak np cewka szwankuje i płyniesz na kasę. za 210 zeta można na allegro kupić nówke reduktor - ostatnio taki montowałem - bardzo przyzwoity - podobny do BRC. Jest nówka więc masz święty spokój.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
scorpionik
[Usunięty]

Wysłany: |3 Gru 2004|, 2004 17:44   koniec problemow

znalazlem przyczyne strzalow pekniete mocowanie lambdy (nikt by na to nie wpadl) dostawala lewe powietrze i glupjala dawka gazu jak bylo za dozo to buuuuuuuum teraz musze kupic przeplywomierz dzieki za porady pare pomyslow sie przyda
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group