$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - uszczelki po deklami
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
uszczelki po deklami
Autor Wiadomość
skorza
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2004|, 2004 11:11   uszczelki po deklami

Będę wymieniał uszczelki pod deklami, bo zaczęło mi się tam ostro przeciekać!
Bo luzy zaworowe ustawiane są hydraulicznie!?
Czuję, że tak jakby mi nie dopalał na któryś cylinder.
Na co przy okazji zwrócić uwagę, co sprawdzić, gdzie zajrzeć!???
dzieki
 
 
leo
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2004|, 2004 12:46   

Mam podobne (ba - identyczne) objawy i jak się uporasz to chętnie z Tobą pogadam, także jak coś już zrobisz z tym to daj proszę znać. U mnie poza tym chyba jakiś zawór się przycina, bo co jakiś czas na wolnych obr. słychać lekkie puknięcie. Ktoś może się domyśla co to może być? Poza tym na wolnych (słychać i czuć :wink: to najlepiej przy wydechu) jeden z cylindrów nie dopala :cry: Dekle i tak trzeba zwalać, zeby wymienić na nowe (przechodziłem to w poprzednim 2,4 '87b - uszczelki chyba były po 16 zł/szt), u mnie teraz też się poci spod dekli.
A propos czy aby napewno zaworki są hydraulicznie regulowane we wszystkich 2,9? Jak wiecie napiszcie.

2,9 kiedyś automat, teraz manual ;-) , '93
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Cze 2004|, 2004 13:00   

Nie we wszystkich. Dopiero po połowie 89 roku miały hydraulikę. Najlepiej w XXXXXXX sprawdzić po numerze VIN. Generalnie silniki z indeksem ARC nie maja hydrauliki a ARD mają ( ARD to te z katalizatorem ) Ja to dopiero mam zgryza z moim 2,4 V6 za cholerę nie mogę ustalić czy mam hudraulike czy manual - silnik z przełomu 89 roku z katalizatorem, niby ARD ale nawet w Fordzie jakoś nie są pewni.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jasam
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2004|, 2004 13:10   Re: uszczelki po deklami

skorza napisał/a:
...bo luzy zaworowe ustawiane są hydraulicznie!?...

"po pierwsze primo" w moim przypadku zdania naukowców były podzielone, ostatecznie u siebie zawory regulowałem z wyśmienitym skutkiem :D bo poprzedni właściciel chyba miał inne zdanie i "połowa" zaworów była popodpierana :evil:
2. uszczelki nawet jak są nowe i źle dociśnięte raz dostaną olej to już będą ciekły. Może więc być tak że jak masz w dobrym stanie to po odtłuszczeniu będziesz mógł je założyć zpowrotem i docisnąć. Może niepotrzebnie się mędrkuje bo z drugiej strony uszczelki to przecież nie duży koszt...
skorza napisał/a:
... na co przy okazji zwrócić uwagę, co sprawdzić, gdzie zajrzeć?...

U mnie przeraziło mnie to, że środek był stosunkowo czarny (choś ogólnie silnik jest w świetnym stanie) więc się zdecydowałem poszanować go troche i wlaś półsyntetyk aby z czasem troche go oczyścił. Dodatkowo stwierdziłem ,że jeden popychacz jest już troche rozklepany ale może jeździć. Może jakiś fachura zauważyłby więcej ...
Pozdrawiam :!:
 
 
skorza
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2004|, 2004 13:19   

U nie 95 rok, to raczej na pewno hydraulicznie?
Co jakis czas słyszę tez ,na wolnych obrotach, podobnie jak LEO, jakieś klepanie!
CZy takie niedopalanie może mieć wpływ na spalanie!?
Bo strasznie mi duzo pali!?
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |24 Cze 2004|, 2004 13:35   

U mnie tez klepie z tym ze na wolnych obrotach jest ok a jak dodam gazu slychac jakby klepanie i silnik dostaje delikatnych wibracji... Czy to moze rowniez byc przyczyna zaworow ?
 
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |24 Cze 2004|, 2004 18:57   

a sluchajcie, o co chodzi z tymi deklami, bo ja niekumaty w tej kwestii, a chcaiłbym być kumaty
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
seru123
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2004|, 2004 21:12   

Swieca, kabel WN

wywal uszczelki wyczysc, odtlusc rozpuszczalnikiem i czerwony silikon....swiety spokoj na zawsze (tzn do nastepnego otwarcia:_))) )

pzdr
 
 
leo
[Usunięty]

Wysłany: |25 Cze 2004|, 2004 09:56   

marcin napisał/a:
a sluchajcie, o co chodzi z tymi deklami, bo ja niekumaty w tej kwestii, a chcaiłbym być kumaty


Marcin, ja też nie bardzo kumaty, ale w tej kwestii mogę spróbować wytłumaczyć. Otóż w każdej V-ce (2,4 i 2,9) jak tylko otworzysz klapę, widać bardzo charakterystyczne dekle (pokrywy zaworów) po obu stronach kolektora ssącego położone wzdłuż komory silnika . Pod tymi deklami znajduje się klawiatura, czyli zawory - 6 po jednej stronie i drugie 6 po drugiej, no chyba że mamy doczynienia z Cossworthem ;-) .
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Cze 2004|, 2004 10:42   

Bardzo dobrze, dostatecznie :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |25 Cze 2004|, 2004 11:40   

dzięki, fajnie, że już coś więcej wiem.
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
jasam
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 10:05   

... ciąg dalszy przygody z zaworami w 2.9 jedni mówia że sie je reguluje zawory w 2.9 inni zaś twierdza przeciwnie. Książka Etholtza i naklejka na pasie mówi że NIE. Ja zaś ze wzgledu na problemy z nierówną praca etc. i po zasięgnięciu opinii na tym forum regulowałem je z dobrym skutkiem (do czasu).
Teraz jednak jestem mądrzejszy i przy okazki zmiany głowicy chce ustawić "luz" we właściwy sposób. Jest jednak problem że nikt nie pisze jak powinno być. Osobiście uważam że luzu nie powinno być a nawet szklanki hydraulicze powinny być lekko zciśnięte(zeby nie łomotało). Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to bardzo bym prosił o przelanie jej na klawiaturkę ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group