$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Serwis Forda
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Serwis Forda
Autor Wiadomość
Marcin Kiraga
[Usunięty]

  Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 20:24   Serwis Forda

Witam wszystkich!
W ostatnią sobotę odwiedziłem salon Forda w moim mieście.Spytałem się grzecznie pana "fachowca" ile mnie będzie kosztować wymiana uszczelniaczy, bo mój Scorpiaczek zaczął brać olej po zagazowaniu. Pan "fachowiec" zrobił oczy i poinformował mnie ze nie robi się wymiany samych uszczelniaczy. Należy wymienić odrazu pierścienie itd. itd..Mam pytanie do kolegów Scorpiomaniaków: CZY PAN "FACHOWIEC" MIAŁ RACJĘ?

Mam jeszcze jedno pytanie : Czy obieg wewnętrzny powietrza w kabinie samochodu włącza się poprzez przesunięcie manetki rozdziału nawiewów do pozycji dolnej (na max-a).Kiedy wykonam tą czynność zaczyna mocniej wiać dokładnie tak jak przy włączeniu wewnętrznego obiegu powietrza.
 
 
fructon
[Usunięty]

Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 20:37   

spokojnie mozesz zaczac tylko od wymiany uszczelniaczy nie trzeba do tego demontowac glowicy chyba ze przy okazji chcesz zrobic tez zawory, pierscienie to ostatecznosc wiec moral tego nie pytaj w fordzie bo to kosztuje, co do drugiego pytania to suwak na dół
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 20:47   

Hej

Przypomina mi się jak sam pojechałem do serwisu Forda w Rybniku zrobić diagnostykę silnika, na początku pełny entuzjazm ze strony serwisantów, że nie ma problemu i wogóle !!!! posiedziałem sobie godzinkę i przychodzi szefu i z powagą stwierdza, " że nie stety nie umieli zdiagnozować mojego silnika i muszę się udać do specjalisty elektronika" :P i to wszystko dowiodło jakie są oprginalne serwisy


Całe szczęście, że jednak mam swojego specjalistę elektronika samochodowego :)

Pozdrówka
 
 
 
Mirek R
[Usunięty]

Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 21:24   

Witam. Co do serwisów, zgadzm się - większość to tylko ładniejsze "stodoły", ale w temacie proponuję jednak ściągnąć głowicę i dopiero wymieniać uszczelniacze, oczywiście docierając zawory pastą. Zawór zapięty sprężyną nie wykonuje ruchu obrotowego, a po wypięciu sprężyny do wymiany uszczelniaczy jest bardzo duże prawdopodobieństwo obrócenia zaworu. A w takim przypadku co ze szczelnością zaworu? Moim skromnym zdaniem lepiej wydać parę złotych i zrobić to ściągając głowicę. Z doświadczenia wiem, że w dużym stopniu wymiana uszczelniaczy w tym przypadku odniesie skutek, czyli spalanie oleju znacząco spadnie. Inną sprawą jest, że większość silników po zagazowaniu bierze olej, tylko kwestia ile?
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 23:02   

co do obiegu zamkniętego, to obieg zamkniety był tylko w modelach z klimatyzacja, i uruchamiany pokrętłem od regulacji siły nadmuchu ( pokretło było 2 kierunkowe, w prawo i w lewo, w lewo obiegzamkniety. Zwykłe ma ja tylko w prawo, obieg otwarty. Przesuniecie suwaka w dół, to tylko skierowanie nadmuchu na nawiewy centralne, dlatego silniej wieje.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 23:17   

Z nawiewem tak jak pisze Antek.
Sa fachowcy, ktorzy zmieniaja uszczelniacze bez zdjecia glowicy, w mniejszym miescie trudno ich znalezc :-( .
A serwisy.....jak robilem przeglad zerowy mojej skorupy (nie osobiscie - byla zona z ojcem) to diagnosta nie mogl znalezc nr silnia, wiec pojechali do SERWISU i ten baran mimo ze mowilem mu przez telefon gdzie jest nr nie potrafil go odczytac.....
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
 
 
 
Jason 
Member 099



Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Maj 2004
Skąd: Gt Harwood
Wysłany: |18 Lis 2004|, 2004 00:14   

Wlasnie czeka mnie wymiana uszczelniaczy. Bedzie mi je wymienial kuzyn (mechalik- specjalista od fordow z zamilowania :lol: ). W zwiazku z tym pytanie. Czy mozecie polecic mi uszczelniacze jakiejs konkretnej firmy czy cos w podobie. Jakie sa ceny takich gumek? Moze jest jeszcze cos waznego na co zwrocic uwage podczas zakupu?
Pozdrawiam
_________________
ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Lis 2004|, 2004 08:16   

uszczelniacze goetze albo reinz, oczywiście, da się bez zdejmowania glowicy, i spokojnie, nic się ze szczelnoscią nie dzieje, chyba, ze auto ma ze 300tys. to może się okazać, ze prowadnice też są do roboty, tak czy owak, wymaina uszczelniaczy zawsze jest z korzyścią
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |18 Lis 2004|, 2004 08:19   

W ohc jest troszke inszej. Ja nie zdejmowałem głowicy, tylko po wykręceniu świec naphałem do cylindra dużo miękkiego sznurka i przekręciłem wałem. Sznurek podparł zawory tak że nie trza było nic kombinować. Po zmianie uszczelniaczy spalanie oleju spadło do jakiechś 0,25 l na 2500. Malusio nie.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |19 Lis 2004|, 2004 07:40   

inaczej-taniej, rozrządu nie trzeba rozpinać, ale da się bez zdejmowania we wszystkich
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |19 Lis 2004|, 2004 18:16   

ja raz byłem w serwise forda, ale nie aso, tylko taki co robi tylko fordy, zapaliła mi się kontrolka od ABSu i pojechałem na test kompa, okazło się, że ABS jest ok, tylko jakiś zawór oktanowy [co to kur.. jest??] nie działa prawidłowo, ABS na drugi dzień zaczął działać jak by się nic nie stało, a z tym zaworem dałem sobie spokuj, bo kolesie po samochodówce nie potrafili mi powiedzieć co to jest. to był dopiero zajebisty serwis, więcej tam nie pojechałem. uszczelnienie silnika robiłem w stacji szybkiej obsługi 1.5 kilometra od domu i było OK ;)
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |19 Lis 2004|, 2004 20:58   

lancer, ja miałem wymianę uszczelniacza na kole pasowym, a pozatym to było po 6 m-cah jeżdżenia, wtedy to nie wiedziałem jak się olej sprawdza, no moż eprzesadziłem, ale bałem się grzebać w silniku, pozatym tamci fachowcy nie zje,,li
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |19 Lis 2004|, 2004 22:40   

lancer napisał/a:
...chętnie powiem jak się wymieniało te uszczeleczki moge podesłać fotki itd

To może faktycznie ładnie to opisz, daj fotki i do FAQ!
TO jest bardzo powszechny problem - zwłaszcza jak się w starszym silniku nie zmieni oleju w porę - a jak ktoś mniej więcej wie, za który koniec się trzyma sztamajzę, ma dostęp do kompresora i zna know-how, to jest w stanie sobie prawie sam zrobić.
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |20 Lis 2004|, 2004 14:20   

W tej wersji operacji, której poddawany był mój skorupiak, majster wkręcał zamiast świecy specjalny adapterek, dął weń z kompresora właśnie sprężonym poietrzem.
Jak już się nadęło porządnie to podtrzymywało od środka zaworki i można było wymieniać uszczelniacz.
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group