$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Przygasanie przy zimnym silniku.... co to?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygasanie przy zimnym silniku.... co to?
Autor Wiadomość
orfe
[Usunięty]

Wysłany: |9 Lis 2004|, 2004 15:50   Przygasanie przy zimnym silniku.... co to?

Witam wszystkich!!!

W branży Scorpio już od kilku lat, ale na tym fantastycznym forum po raz pierwszy i na pewno nie ostatni :D

Mam mały problem w moim 2.9 12v. Otóż rano, gdy jest zimno i zapalę silnik, gdy nacisnę delikatnie gaz silnik przygasa, nie chce wchodzić na obroty i jest słyszalny taki cichy pomruk - jeżeli nacisnę pedał mocno wkręca się i wszystko jest ok. Objaw ten znika też jak silnik się zagrzeje....

Czy miał ktoś może taki problem??
Dzięki!
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |9 Lis 2004|, 2004 17:48   

Objawy występuja na gazie czy na benzynie czy na tym i na tym ?
 
 
 
orfe
[Usunięty]

Wysłany: |9 Lis 2004|, 2004 19:01   

Na gazie mniej, ale mysle ze to dlatego, że przełączam na gaz jak silnik już się trochę zagrzeje a wtedy znika tez na benzynie.... :(
 
 
Raf7
[Usunięty]

Wysłany: |10 Lis 2004|, 2004 09:55   

Witam wszyskich!
U mnie jest dokładnie ten sam problem - tylko po odpaleniu każde dodanie gazu powoduje zgaśnięcie silnika. I tak się dzieje przez 20-30 sek. przy kilkukrotnym odpalaniu - krztusi się, dusi i strzela trochę z wydechu. Dzieje się tak na benzynie, bo na gazie nie ma możliwości - mam automatyczny przełącznik na gaz (1800 obr/min). Jak tylko trochę się zagrzeje problem znika. Ma ktoś jakiś pomysł ?
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |10 Lis 2004|, 2004 11:21   

Moze to jest sprawa ssania i nieodpowiedniej mieszanki przy zimnym silniku ? Czy ten opisywany pomruk to jest dławienie sie i towarzyszaca temu nierowna praca ?
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Lis 2004|, 2004 12:23   

Może pompa paliwa robi za małe ciśnienie, lub nieszczelność na przewodach i paliwo cofa się do baku. Może być też woda w filtrze paliwa...
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
orfe
[Usunięty]

Wysłany: |11 Lis 2004|, 2004 02:16   

U mnie ssanie raczej wykluczam bo jak zapalę to obroty wskakują na ok. 1200 a po chwili spadają do normalnego poziomu i silnik pracuje cały czas równo - dopóki nie nacisnę gazu :( a ten pomruk jest taki dziwny - to nie jest żadne stukanie w silniku tylko faktycznie mruczenie - jakbym kota miał pod maską :)
a co do pompy paliwa i filtra to chyba jeśli tam byłoby coś nie tak to objawy nie znikały by po zagrzaniu - czy się mylę? :?:
w Każdym razie zauważam, że im zimniej tym gorzej brrr a zima tuż za pasem :(
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |11 Lis 2004|, 2004 09:24   

orfe napisał/a:
to nie jest żadne stukanie w silniku tylko faktycznie mruczenie - jakbym kota miał pod maską :)

Moze masz silnik do Jaguara ;) :D
Tak powaznie to proponuje wykonanie testerka opisywanego na forum "schemat i opis znajdziesz w historii forum" i przetestowanie silnika. Moze padł ktorys z czujników np. temperatury powietrza i przez to te problemy.
Pozdrawiam
 
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |11 Lis 2004|, 2004 09:59   

Oto linka do opisu :
http://forum.ford-scorpio...hp?t=26&start=0
 
 
 
agawoj11
[Usunięty]

Wysłany: |11 Lis 2004|, 2004 17:47   

witam . ktoś podał linka do schematu testerka. ja mam wieloryba i nie mam takiego gniazda - mam nad chłodnicą cztero pinowe. podajcie mi schemat jak to podłączyć . mieszkam w olkuszu i tu są zdziercy którzy chcą za podłączenie do kompa 100zł. a jak słyszałem gdzieś indziej to kwota 40zł. nie mam zamiaru im zapłacić bańki. napiszcie jak to zrobić , dzięki. może być na agaolkusz@poczta.onet.pl
 
 
maakee
[Usunięty]

Wysłany: |12 Lis 2004|, 2004 01:03   

Panowie. Wpadłem na pewien pomysł. Jako że problemy z nierówną pracą silnika rano dotykają wielu osób i to zwłaszcza tych na gazie :D przyszła mi taka myśl. Gaz jak się spala to praktycznie pozostaje para wodna. Jak zgasimy silnik to nie wszystkie spaliny wydostaną się z cylindrów. Może to poprostu woda się skrapla i świece są poprostu rano mokre i po odpaleniu zanim nie wyschną to silnik nie chce złapać odpowiednich obrotów. Ja nie miałem z tym problemu dopuki było ciepło. Teraz gdy się ochłodziło to może ta resztka wody w cylindrach nie zdązy odparować do rana. Spróbujcie zrobić coś takiego. Jak będziecie gasic wieczorem samochody dajcie im pochodzić przez 20-30 s na benzynce i zobaczcie co będzie rano.
dajcie znać jak będzie lepiej.
 
 
_Mu.
[Usunięty]

Wysłany: |12 Lis 2004|, 2004 04:24   

Pomysł przedni, ale, moim zdaniem, wystarczy 5 sekund, jeśli nie sekunda, dwie (:
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |13 Lis 2004|, 2004 03:18   

ja u siebie miałem tak, ze po odpaleni czasem (na benzynie nawet ) zachowywał si etak jak sie zachowuje jak sie gaz skonczy. Zapalasz, na wolnyc chodzi, ale jak wdepniesz gaz, to go dławi,. Wtedy podpopmpowywałem pare zasy gazem tak zeby podbic obroty i ok 3-4 tys juz załapywał, jak go przegzaowałem, to juz pozniej było ok. Nie wiem co beyło przyczyną usterki, wiem ze w miedzyczasie wymieniałem sonde lambda i czujnik poozaenia przepustnicy. ale czy to to ? nie wiem. Jesli to bybyło tylko na benzynie ( i u mie chyab tak było) to obstawiem na pompe paliwa, szczegolnie jak chwiele trzeba pochechłać zeby zapalic ( pompa, filtr, zawór)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
orfe
[Usunięty]

Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 12:31   

Jeszcze nie zmajstrowałem sobie testerka, ale na pewno zrobię to w tym tygodniu. Byłem natomiast u jednego mechanika i on stwierdził, że to przygasanie to z pewnością potencjometr przepustnicy, który należy wymienić. Czy ktoś z was wymieniał to ustrojstwo i z jakich przyczyn?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lis 2004|, 2004 16:04   

Zmierz najpierw oporność tegoż cudeńka - z wymiana nie ma najmniejszego problemu - wymienia się bo się z czasem wyciera . Spróbuj jakiegoś kontaktu włać do tego - to jest praktycznie rzecz biorąc potencjometr o nieco innym ślizgaczu - jak zaśniedzieje to robi cuda :) Ja rozbierałem nawet i czyściłem sobie bo miałem podejrzenia co do niego al eto nei było to - u mnie problem rozwiązały sondy lambda.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group