$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Przeskoki kierownicy
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeskoki kierownicy
Autor Wiadomość
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
  Wysłany: |27 Wrz 2004|, 2004 10:35   Przeskoki kierownicy

witam

przekopalem poprzednie posty(jestem nowy wiec wolalem sprawdzic czy nie byl temat poruszany wczesniej), ale nic nie znalazlem.
mam nastepujacy problem, przy skrecaniu kierownica, pojawia sie tak jak by maly opor i kierownica przeskakuje. z grubsza chodzi o to ze niemoge plynnie skrecac kierownicy tylko jakos tak dziwnie skokowo.
zauwazylem za na zimnym silniku jest to bardzo zauwazalne, na cieplym mniej albo wogole zanika.
w czym moze byc problem??? olej??
paski klinowe sa luzne i przy pelnym skrecie slysze ze sie slizgaja, mam zamiar niedlugo wymienic(swoja droga jaki moze byc koszt??)

pewnie to nie ostatnie moje pytanie bo wlasnie zakupilem samochod i pewnie bede potrzebowal troche pomocy od was. z gory dzieki za pomoc;)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |27 Wrz 2004|, 2004 15:39   

Zacznij od tego pasków i oleju, poźniej postaw przód na kobyłkach i patrz w ktorym miejscu pojawia się opór. Możliwa jest krzywa listwa od maglownicy, ale to musisz sprawdzić sam.
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |27 Wrz 2004|, 2004 19:32   

wielkie dzieki za pomoc, jeszcze pytanie.
jak spuscic stary olej z ukladu?? ktoredy i czy trzeba to jakos odpowietrzac ??
no i jaki olej kupic? dowiedzialem sie ze cos kolo 0,75l wchodzi.


pzdr
sobolaqe
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |27 Wrz 2004|, 2004 23:51   

Witam
Widzę że poruszany jest temat maglownicy to chciałem się dowiedzieć jednej rzeczy bo zauważyłem że moja maglownica ma mały luż i czy można to gdzieś skorygować a może coś wymienić czy szukać używki.??

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH
 
 
Jason 
Member 099



Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Maj 2004
Skąd: Gt Harwood
Wysłany: |28 Wrz 2004|, 2004 00:11   

Tu jest chyba ten sam problem

http://www.ford-scorpio.p...ebd8b36462224e3
_________________
ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |28 Wrz 2004|, 2004 11:51   

dzieki wielkie za pomoc, postaram sie w ten weekend powalczyc z tym, oby pomoglo;)

pzdr
sobolaqe

ps
nie chce smiecic nowym watkiem, a mam pytanie o paski klinowe.
chcialbym je zmienic, a niewiem na jakie. googluje i nic.
widze ze sa w sumie 3 szt. moglby mi ktos pomoc i napisac jakie to maja byc paski, wymiary itp.
z gory wielkie dzieki za pomoc, tak to jest jak sie kupuje inny samochod kotrego sie jeszcze nie zna, po omacku wszystko;D
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |2 Paź 2004|, 2004 13:46   

Idziesz do sklepu motoryzacyjnego i spowiadasz się z rocznika, modelu, typu silnika etc. Pan wyciaga opasłą księgę i znajduje odpowiednie paski. Jeżeli to jest księga Gates'a (nie mylić z małym miękkim Billem) to ma nawet obrazki. Tyle.
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Paź 2004|, 2004 23:31   

A moe być jeszcze jedna przyczyna - u mnie zdaje się tak jest - jeszcze nie ustaliłem - ale powiem co się dowiedziałem. Otóż w gnieździe sprężyny znajduje się łożysko po to żeby przy skręcie sprężyna nie stawiała oporu tylko się razem ze zwrotnicą obracała - to łożysko czasem się zaciera no i masz właśnie taki objaw - kręcisz, idzie trochę a potem opór i pyk - przeskok i dalej już ok. Jak sprawdzisz wszystkie poprzedno opisane rzeczy i nie pomoże - to sprawdź to.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |4 Paź 2004|, 2004 08:25   

Struna napisał/a:
A moe być jeszcze jedna przyczyna - u mnie zdaje się tak jest - jeszcze nie ustaliłem - ale powiem co się dowiedziałem. Otóż w gnieździe sprężyny znajduje się łożysko po to żeby przy skręcie sprężyna nie stawiała oporu tylko się razem ze zwrotnicą obracała - to łożysko czasem się zaciera no i masz właśnie taki objaw - kręcisz, idzie trochę a potem opór i pyk - przeskok i dalej już ok. Jak sprawdzisz wszystkie poprzedno opisane rzeczy i nie pomoże - to sprawdź to.


dokladnie.
jest szansa ze padlo lozysko, juz je ogladalem i mam spory luz na dole, na dniach wymienie i zobacze czy cos pomoglo.
dziekuje za podpowiedzi;)

pzdr
sobolaqe
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Paź 2004|, 2004 09:30   

Ale nie łożysko w piaście tylko w gnieździe sprężyny u samej góry sprężyny.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |7 Lis 2004|, 2004 17:34   

W sobote miałem troche wiecej czasu wiec zabralem się za walke ze wspomaganiem.
Jak pewnie niektórzy pamiętają miałem klopot z przeskokami kierownicy na zimnym silniku. Szczególnie rano trzeba było sporo sily żeby ruszyc kierownica, na początku był duzy opor a pozniej puszczalo i skręcało się lekko. Pozniej było lepiej(tzn były wyczuwalne przeskoki ale już mniej) a ustępowało to po przejechaniu powiedzmy 50 km. Jak silnik ostygl to ponownie to samo.

Podejrzenie padlo na dwie rzeczy, olej w układzie wpomagania(poziom był dobry) i łożysko dolne kolumny kierowniczej(to w przegrodzie miedzy kabina pasażera a silnikiem, tuz przed krzyzakiem)
Na pierwszy ogien poszlo łożysko. Kupilem w ASO komplet (Guma, łożysko, i tuleje uszczelniającą, jutro podam numery z XXXXXXX jak znajde, koszt kompletu to 24 zł w Krakowie)

Opisze co i jak wymieniałem, może się komus to przyda. Od razu zaznaczam ze niewiem czy jest to poprawne postepowanie, ale u mnie tak zrobiłem i dziala ;)) nawet nic nie zepsułem;)

Wymiana łożyska.
Dostep u mnie jest fatalny, może to wina silnika 2,4 V6. nieiwem jak jest np. w 2.0
1. proponuje podnieść przod samochodu żeby kola był w gorze.
2. odkręcamy śrubę na krzyżaku (klucz 10), może być ciezki dostep, ja to robilem w dwie osoby, zakładałem klucz na srube a kolega przekręcał lekko kierownica, dzieki temu miałem mogelm bardziej przekręcić klucz i tak kilka razy. Najlepszy by do tego był klucz nasadowy ze sporym przedłużeniem ( niestety nie dysponowałem takim)
3. ściągamy ten plastik z kolumny kierowniczej, u mnie już był troche zsuniety wiec miałem latwy dostep, ale można spróbować cofnac cala kierownice do srodka żeby go zsunąć kawalek, a pozniej klucz oczkowy zaklinowac na plastiku i uderzając w klucz lekko mlotkiem spokojnei zsuniemy tuleje.
4. pozniej kombinerki w dlon i trzeba wyciągnąć z przegrody gume wraz z łożyskiem w srodku(to plastikowe). Powinno pojsc gladko ale proponuje robic to w rękawiczkach, bo jak nagle pusci to się rece spotkaja z jakimis metalowymi elementami silnika i może bolec ;-D
5. no i zakladamy nowe łożysko;) najpierw guma w przgrode. Znowu można sobie pomoc kluczem oczkowym o średnicy tej gumy i mlotekiem. Chodzi o to żeby docisnąć rowno gume i wskoczy idealnie.
6. wciskamy w gume plastikowe lozsyko(znowu klucz oczkowy się przyda;)
7. zakladamy plastikowa tuleje na ten sworzen kolumny kierowniczej czy jak się to tam zwie. Wiadomo co i na co bo przeciez ściągaliśmy;)) i tu znowu klucz oczkowy, klinowanie i mlotkiem delikatnie.
8. zakladamy krzyzak i mocno skrecamy sruba(żeby nam się kiedys nie odkręciło bo można się zdziwic ;)

no i to by było na tyle;) jak ktos wie jak to robic to mysle ze gora 30 min mu to zajmie;) ja do tego dochodziłem troche dłużej, zanim znalazłem sposób na to, dlatego to opisuje.
Aha, diagnoza zuzytego lozyska jest prosta, chwytamy reka za krzyzak i szarpiemy;) jak lata luzno to znaczy ze łożysko do wymiany.

Wymiana oleju
Od razu zaznaczam ze niewiem czy jest to prawidłowe postepowanie i czy jest to zupełnie bezpieczne. Ale udalo mi się zmienic olej i nic nie popsuc;) potrzebny nam będzie olej do przekładni (orlenu to chyba ATF jeśli dobrze pamiętam) i denaturat (0,5 l )

1. samochod dalej stoi z przednimi kolami w gorze;)
2. przygotowujemy sobie dwie butelki plastikowe 1,5 l i kawalek wezyka, jak robimy to w garazu i nie chcemy sobie ufajdac podlogi olejem to jakies kartony można podłożyć.
3. odkręcamy korek od zbiornika z olejem przy pompie wspomagania.
4. wlazimy pod samochod, odkręcamy gumowy wezyk i dacy od pompy do metalowej rurki przy maglownicy. Jak mamy dobry refleks to od razu ten wezyk do butelki 1,5 l (zcieknie nam z pompy olej do niej) a paluchem zatykamy metalowa rurke bo z niej tez kapie;) zakladamy na nia przygotowany wezyk i ten wezyk do drugiej butelki.
5. sprawdzamy czy wszystko ladnie stoi(jak cos wypadnie to nam zafajda wszystko w okolicy ;) i odpalamy silnik. Wykonujemy kilka pelnych skrętów żeby nam caly olej z układu zszedł. Gasimy silnik.
6. przykrecamy wezyk na metalowa rurke i zalewamy układ denaturatem. Odpalamy silnik i dolewamy denaturat (mnie weszlo cale 0,5 l) i znowu kilka pelnych skrętów. Gasimy silnik i postepujemy tak jak w punkcie 4 i 5.
7. znowu zakladamy wezyr na rurke, skrecamy wszystko solidnie. Zalewamy układ nowym olejem, odpalamy silnik kilka skrętów, dolewamy olej i znowu krecimy kierownica.
U mnie przez chwilke pompa pracowala troche głośniej i jeszcze chwile przeskakiwala kierownica ale po przejechaniu się kawalek i skrecaniu uspokoilo się. Olej chyba wszedł w reakcje z jakimis resztaki denaturatu bo ma teraz kolor jasno rozowy ;) tak wiec za jakis tydzień znowu spuszcze olej i zmienie go na nowy i wtedy powinno być juz wszystko OK.
Teraz jak rano wsiadam to od razu wspomaganie chodzi cichutko, lekko, bardzo plynnie, zadnych przeskokow, luzow. No rewelacja po prostu. Naprawde jeśli ktos ma problemy to zanim jakis „fachowiec” będzie się chciał brac za maglownice to zmiencie olej i zobaczcie czy pomoże. Roboty nie tak strasznie duzo a efekt naprawde dobry.

Oczywiście jak ktos ma jakies uwagi to piszcie śmiało, w koncu człowiek się uczy na cudzych bledach. Jeśli ktos ma jakies pytania to śmiało;)) a w Krakowie to nawet mogę organoleptycznie komus cos pomoc;))

Przepraszam za dlugi post, ale może się komus przydac;)
Jak zawsze pozdrawiam ;)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Lis 2004|, 2004 18:09   

Jak z Hryniakiem wymienialiśmy płyn we wspomi eto nie odkręcaliśmy węża tylko metalowy przewód wchodzący do maglownicy mniej więcej na środku jej długości - ponieważ to jakby najniższy punkt układu to nie trzeba nawet silnika odpalać tylko na sucho kołami skręcić i wszystko wypłynie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |31 Paź 2006|, 2006 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mar1975
[Usunięty]

Wysłany: |7 Lis 2004|, 2004 18:21   

wypracowanie sobolage nadawałoby się do umieszczenia w FAQ :) - jak dla mnie przejrzyście opisane, nie wiem czy są jeszcze jakieś uwagi techniczne, jeśli tak to zapraszam fachowców do korekty, jesli nie to do FAQ :)
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |8 Lis 2004|, 2004 14:40   

i tak jak obiecalem, podam numery z XXXXXXX tego lozyska do przekladni kierowniczej.

łożysko 6121994
tuleja uszczelniajaca 1638549
przelotka 7042536

koszt tych wszystkich czesci to 24 zł w ASO
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group