Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Szyba przednia podgrzewana

TCQ - |12 Paź 2004|, 2004 17:05
Temat postu: Szyba przednia podgrzewana
Mam pytanko, nie działa mi podgrzewanie przedniej szyby, podejrzewam że zaśniedziały styki, tylko gdzie można je znaleźć :?:
Rafał A.(antek) - |12 Paź 2004|, 2004 20:24

Trza było na zlocie zostać i słuchac :) Jedne styki masz na dole szyby, na podzybiu, kolo akumulatora i kolo skrzynki bezpieczników, drugie, górne, w gornych narożnikach szyby, trzeba zdiąc niestety listewke maskująca (boczne)
TCQ - |13 Paź 2004|, 2004 16:35

Rafał A.(antek) napisał/a:
Trza było na zlocie zostać i słuchac :)
Jeszcze wtedy byłem, ale zapomniało mi się :wink:
Rafał A.(antek) napisał/a:
...drugie, górne, w gornych narożnikach szyby, trzeba zdiąc niestety listewke maskująca (boczne)

Ale od wewnątrz auta czy na zewnątrz :?:

borey - |13 Paź 2004|, 2004 19:17

Od strony komory silnika, czyli na zewnątrz kabiny. możesz też przeczyścić bezpieczniki nr 38(prawa strona szyby) i 41(lewa strona szyby) oraz przekażnik R18(szary). To wszystko w dodatkowej skrzynce bezpieczników tej koło akumulatora. U mnie po czyszczeniu szyba wreszcie zaczęła grzać. :wink:
Szuler - |14 Paź 2004|, 2004 07:53

Czy ta dodatkowa skrzynka koło akumulatora w starszych modelach nie znajduje się gdzie indziej? Może w schowku w środku po stronie pasażera? Też mi szyba nie grzeje i będę szukał powodu. A jak można stwierdzić bez mrozu, że szyba grzeje?

Pozdrawiam
Szuler

PiotrekGran - |9 Mar 2013|, 2013 17:27

Odgrzeję trochę :-d

Opcje są trzy.
Nowy podgrzewany Plikington 600 z montażem.
Nowa zwykła 300 z montażem.
Uzywana podgrzewana Sekurit 300 z montażem.

Zastanawiam się czy jest sens dokładania 300zł do podgrzewania, które przyda się tylko zimą. A nie wykluczone, że latem szyba znów dostanie kamieniem...
Co do uzywanej to loteria, może być OK ale nie musi. Jeszcze ciekawe czy będzie wymontowana tak żeby się nie uszkodziła, i czy potem będą chcieli mi w zakładzie zamontować używaną szybę ?

Naprawdę to podgrzewanie jest takie super, że warto je mieć ? :)

playandwin24 - |9 Mar 2013|, 2013 17:34

Po pierwsze to wypas jakiego nie mają inne auta, a jeśli mają to nieliczne...

A w zimie naprawdę jest to wygoda, zresztą wczoraj mówiłeś że Ci się autko w skorupę lodu przemieniło... ;)

Z grzaną szyba łatwiej Ci będzie... :)

bingo - |9 Mar 2013|, 2013 17:34

PiotrekGran napisał/a:
Zastanawiam się czy jest sens dokładania 300zł do podgrzewania, które przyda się tylko zimą. A nie wykluczone, że latem szyba znów dostanie kamieniem...
ogrzewanie jest przydatne cały rok, a w okresie jiesień - wiosna prawie intensywnie. latem to głownie wcześnie rano sie przydaje.
PiotrekGran - |9 Mar 2013|, 2013 17:40

ile mniej więcej trwa zanim taka szyba odparuje po włączeniu ?
Tak jak tylna czy szybciej ?

kat - |9 Mar 2013|, 2013 17:42

przednia szybciej i wierz nam,ze jest to rewelacja
PiotrekGran - |9 Mar 2013|, 2013 17:52

A może kojarzy ktoś z Was albo może sprawdzić, jaki opór ma sprawna szyba, gdyby ta używka była w ładnym stanie to chciałbym ją sprawdzić przed zakupem...
gufer-posepny - |9 Mar 2013|, 2013 18:00

opór będzie ciężko zmierzyć bo to sporo poniżej 1 oma . pisałem nie raz , około 15 A na stronę szyby przy zasilaniu 12,6V z akumulatora . pomiar dokonać multimetrm z dobrymi kablami bo te najtańsze mają kabelki cienkie jak włos i sporo przekłamuje . taki pomiar i tak nie gwarantuje ze na przykład 1 nitka nie będzie grzać . bo brak jednej nie będzie miał większego wpływu na pobór prądu . szyba nie może mieć takich śiwych czy mlecznych śladów u góry czy u dołu . bo to oznacza że się rozwarstwia i zaraz zeżre grzanie . oryginał grzeje szybciej . około minuta może i już jest pięknie . zimą to właśnie zamiast skuwać lód to podgrzewasz i szybko spada "druga lodowa szyba" . i śmiejesz sie z innych .
PiotrekGran - |9 Mar 2013|, 2013 18:07

Cytat:
i śmiejesz sie z innych .


Przekonałeś mnie ! :)

gufer-posepny - |9 Mar 2013|, 2013 18:28

no weź drap taki kawał szyby . tak to skrobniesz boczne i lusterka co jest już wygodne i jedziesz .
Adam_2000 - |9 Mar 2013|, 2013 18:31

Od czasu, kiedy mi garaż ukradli, nie wyobrażam sobie auta bez grzanej przedniej ;)
PiotrekGran - |9 Mar 2013|, 2013 18:33

gufer-posepny napisał/a:
tak to skrobniesz boczne i lusterka co jest już wygodne i jedziesz .


Przecież lusterka też grzane ;)

gufer-posepny - |9 Mar 2013|, 2013 20:24

no czasem trzeba troszkę i tak zgarnać .
Zysio - |9 Mar 2013|, 2013 23:13

przednia szyba jest na przekaźniku 4 minuty o ile pamiętam.

Działa fantastycznie szybko, ostatnio się Mdo mk3 bawiłem tym... szkoda że u mnie to trup nieboszczyk :(

lukas2 - |9 Mar 2013|, 2013 23:23

Ciekawe czy Link4 przy ubezpieczeniu na szyby zafunduje mi taki wynalazek? W oryginale była, wiązka jest tylko trza dotychczasową pęknąć
PiotrekGran - |9 Mar 2013|, 2013 23:41

lukas2 napisał/a:
tylko trza dotychczasową pęknąć


Dzisiaj znajomemu, ktoś z bloku wyrzucił kamień prosto na szybę...
Nic trudnego :):

lukas2 - |9 Mar 2013|, 2013 23:43

Dwie śrubokrętem załatwiłem....Tylko mnie te druty w szybie irytują w ładną pogodę dlatego myślę....
PiotrekGran - |9 Mar 2013|, 2013 23:46

lukas2 napisał/a:
Tylko mnie te druty w szybie irytują w ładną pogodę dlatego myślę....


No właśnie, jak to jest ?
Bardzo je widać ? Przeszkadzają ?

lukas2 - |9 Mar 2013|, 2013 23:49

Jestem z lekka ślepawy i jeżdżę w binoklach i powiem ci że widać je. Jak miałem to przyzwyczaiłem się ale teraz jak nie mam ich u siebie a jadę Galaxy kumpla to strasznie mnie wkurzają...
WieSiu - |10 Mar 2013|, 2013 00:00

mi tam nie przeszkadza. Jak ktos chce to widzi,ale jak sie o tym nie mysli,to kompletnie nie przeszkadza
Zysio - |10 Mar 2013|, 2013 07:02

spoko, nie przeszkadzają jakoś strasznie, nie ma co wyolbrzymiać
kat - |10 Mar 2013|, 2013 09:34

ale problemy

druty sa niewidoczne,szyba w zimie robi robote,czy to starczy za podsumowanie?

Struna - |10 Mar 2013|, 2013 09:52

widoczne są ale nieszkodliwie
Masterboy75 - |10 Mar 2013|, 2013 10:53

Ja w Scorpio nie mam ale żona w Mondeo ma. Jeżdzę na zmianę obydwoma autami (zależy które stoi bliżej wyjazdu z podwórka) i nie mam absolutnie żadnego problemu z widocznością drucików. Są dobrze widoczne tylko na tle nieba albo innego jasnego tła. Dla mnie w codziennym użytkowaniu kompletnie nie sprawiają problemów z widocznością ich. Tak jak napisał kat - szyba robi kawał dobrej roboty i naprawdę warto. U mnie w wielorybie taka zagości na przyszłą zimę napewno.
bingo - |10 Mar 2013|, 2013 10:58

PiotrekGran napisał/a:
ile mniej więcej trwa zanim taka szyba odparuje po włączeniu ?
Tak jak tylna czy szybciej ?
- kilka razy szybciej - przednia jest czysta, jak na tylniej zaczynają się robić pierwsze slady.
jak jest lód lub śnieg, to włączam ogrzewanie szyby, skrobię boczne szyby, a z przedniej pokrywa ludu sama zjeżda (lub ja zdejmuję). Podobnie z zaparowaniem - właczam i już po około 10-`15 sekundach widać świat.

[ Dodano: |10 Mar 2013|, 2013 11:03 ]
gufer-posepny napisał/a:
no czasem trzeba troszkę i tak zgarnać .
- to czas je wymienić ;-) .

lukas2 napisał/a:
Ciekawe czy Link4 przy ubezpieczeniu na szyby zafunduje mi taki wynalazek? W oryginale była, wiązka jest tylko trza dotychczasową pęknąć
- zafunduje ci to, co masz zamontowane na szkodzie.

lukas2 napisał/a:
Dwie śrubokrętem załatwiłem....Tylko mnie te druty w szybie irytują w ładną pogodę dlatego myślę....
- jak się dokładnie przyglądasz szybie, a nie temu, co jest za szybą, to widać te druty. jak patrzysz na drogę, do drutów nie widzisz.
grzechu913 - |10 Mar 2013|, 2013 12:29

ogolnie dobrze to grzeje,bo u brata jest zalozona w kosiarce,ostatnio w pracy kupili taka wersje transita ktora tez ma grzanie szyby ,nawet sie sama automatycznie wlacza ,pewnie od temp na zewnatrz,fordy ogolnie fajnie dopasione sa ,taki transit do pracy a klima jest manual ,szyby elektr,lustra elektr i podgrzewane szyba grzana i 4x4 silnik troche slaby ale idze przezyc,w mondeach tez takie bajery z szybami sa ,sam zaluje ze w swoim nie zalozylem bo mialem autko zmieniac i nie chialem inwestowac,potem zmiana planow wyszla i skorek nadal jest w rodzinie ale bez grznia szyby :-//
pablo19 - |11 Mar 2013|, 2013 12:37

bingo napisał/a:
...
lukas2 napisał/a:
Ciekawe czy Link4 przy ubezpieczeniu na szyby zafunduje mi taki wynalazek? W oryginale była, wiązka jest tylko trza dotychczasową pęknąć
- zafunduje ci to, co masz zamontowane na szkodzie.

...
Noo, wywaliś starą, wkleić popsutą grzaną i zgłosić ;)
bingo - |11 Mar 2013|, 2013 14:13

pablo19 napisał/a:
Noo, wywaliś starą, wkleić popsutą grzaną i zgłosić
- pod warunkiem, że zdjęcia nie robili przy ubezpieczeniu
pablo19 - |11 Mar 2013|, 2013 15:01

satysfakcja gwarantowana :690:
Waski - |14 Mar 2013|, 2013 23:07

lukas2 napisał/a:
Jestem z lekka ślepawy i jeżdżę w binoklach


no właśnie ja jestem też lekko ślepawy i nawet zbytnio nie myję przedniej szyby bo i tak G widzę więc jaka to różnica czy czysta czy brudna - tak samo jest z grzaniem
Ty widać w tych binoklach za dobrze widzisz

Madzia - |14 Mar 2013|, 2013 23:19

hej, u mnie tez nie grzeje, wlacznik dobry, bezpieczniki i przekaznik ok., jak rozebralam przekaznik i zwarlam go palcem to dioda we wlaczniku sie leciutko swiecila, na bezpiecznikach bardzo mizerny prad okolo 0.5V na drugim nie ma wcale. szkrzynki sa w stanie bdb
gdzie szukac? alternator moze byc winny???

Julek - |15 Mar 2013|, 2013 07:27

alternator nie ma nic do rzeczy
po czym wnioskujesz, że skrzynki są w stanie bdb?

Madzia - |15 Mar 2013|, 2013 12:18

Julek napisał/a:
alternator nie ma nic do rzeczy
z alternatora idzie niebieski kabel, ktory ma cos wspolnego z grzaniem szyby tylko nie wiem co i jak
po czym wnioskujesz, że skrzynki są w stanie bdb?

skrzynki byly sprawdzane i sa w 100% ok

[ Dodano: |15 Mar 2013|, 2013 12:19 ]
cos mi cytat nie wyszedl

Radzik - |15 Mar 2013|, 2013 12:25

mam jakis schemat grzania przedniej szyby ale nie wiem jak wrzucic zeby wszyscy widzieli
wysle ci na priv, a jak ktos podpowie jak to wrzuce tutaj, moze i innym sie przyda

JORZO - |15 Mar 2013|, 2013 12:46

a jest w płetwie bezpiecznik od MRR? Pewno tak-sprawdzałaś go?
Madzia - |15 Mar 2013|, 2013 13:10

chyba nie, a gdzie on jest?? jak wyglada??
Julek - |15 Mar 2013|, 2013 13:31

Madzia, w jaki sposób były sprawdzane te skrzynki
JORZO - |15 Mar 2013|, 2013 13:36

no bezpiecznik jest w skrzynce :) a na obudowie jest jego symbol-chyba takie trzy strzałki jakby w kółko się goniły ;) i ma chyba 5A. Nie masz instrukcji?
Madzia - |15 Mar 2013|, 2013 13:52

bezpieczniki w obydwu skrzynkach byly sprawdzane wszystkie i sa dobre
JORZO - |15 Mar 2013|, 2013 13:56

a sprawdzane było czy nie ma przerwy w obwodach szyby?
Madzia - |15 Mar 2013|, 2013 14:02

nie, a czy to teraz ma znaczenie, po wlaczeniu grzania nie swieci sie przelacznik, nie zalacza przekaznika oczywiscie na zapalonym silniku

[ Dodano: |15 Mar 2013|, 2013 14:03 ]
sadze ze jak byla by przerwa to wlacznik i przekaznik by dzialal ale szyba by nie grzala

[ Dodano: |15 Mar 2013|, 2013 14:13 ]
mam taki schemacik

http://imageshack.us/phot...wanieszyby.jpg/

[ Dodano: |15 Mar 2013|, 2013 14:18 ]
a przekaznik zasilania gdzie sie znajduje?, bo w instrukcji nigdzie go nie widze

JORZO - |15 Mar 2013|, 2013 14:20

słusznie. To tyle powiem,że z tym grzaniem też miałem chwilowy kłopot-też pstryk nie świecił i do sprawdzenia było:przekaźnik i bezpiecznik MRR i dwa bezpieczniki "od szyby".Winne były te ostatnie-dobre ale kiepsko przewodziły.Wyczyszczenie i delikatne rozgięcie bezpieczników w celu lepszego dolegania do gniazda załatwiło sprawę.Pstryk zaświecił i ruszyła szyba.
Madzia - |15 Mar 2013|, 2013 14:30

ok, jutro posprawdzam jeszcze raz dokladniej, narazie dziekuje

a wiesz gdzie ten przekaznik zasilania sie znajduje? ten zaznaczony nr 5 na schemacie

JORZO - |15 Mar 2013|, 2013 14:59

najlepiej nich Ci ktoś podrzuci instrukcję albo znajdź w necie numery przekaźników i bezpieczników co za co jest odpowiedzialne.Ja mam krokodyla a w nim jest inaczej w skrzynce więc nie będę siał zamętu :)
Julek - |15 Mar 2013|, 2013 15:14

Hm, proponuję jednak lekturę tematów dot. skrzynek bezpieczników - małej i dużej.
To, że zostały sprawdzone bezpieczniki nie oznacza że zostały sprawdzone skrzynki bezpiecznikowe, przy czym upierasz się od początku.

Madzia - |15 Mar 2013|, 2013 15:21

a ja ci proponuje lekture "czytanie ze zrozumieniem" jak juz pisalam- skrzynki byly sprawdzone i sa w super stanie,

[ Dodano: |15 Mar 2013|, 2013 15:31 ]
[quote="JORZO"]przekaźnik i bezpiecznik MRR

ide sprawdzic, jak wroce to sie odezwe

Julek - |15 Mar 2013|, 2013 16:17

Madzia, nie irytuj się i nie zarzucaj mi tym bardziej, że nie umiem czytać ze zrozumieniem.

Próbuję Ci pomóc, a Tobie włącza się jakiś mechanizm obronny. Zadałem pytanie w jaki sposób były sprawdzane skrzynki i jedyne co napisałaś to, że wszystkie bezpieczniki zostały sprawdzone i są OK.

Pytam więc po raz kolejny - w jaki sposób zostały sprawdzone skrzynki. Czy zostały zdemontowane z auta, rozłożone na poszczególne warstwy, sprawdzone wszystkie ścieżki i na tej podstawie stwierdzono, że są OK?

Waski - |15 Mar 2013|, 2013 16:17

Madzia, ale nie odpowiedziałaś koledzy jak były sprawdzane
Zysio - |15 Mar 2013|, 2013 16:21

Sprawdzona skrzynka dla mnie jednoznacznie = rozpołowiona obudowa i wyjęte i obejrzane płytki po kolei.

Czy tak to było zrobione?

Waski - |15 Mar 2013|, 2013 17:03

to jeszcze nie wszystko - jeszcze odpowiednio złożona w tym zakonserwowana :)
Madzia - |15 Mar 2013|, 2013 23:43

ok moze troche sie unioslam, wiec skrzynka zostala rozlozona, wyczyszczona pomimo iz syfu tam nie bylo, sprawdzone zostalo rownierz przewodzenie pradu, posmarowana wazelina techniczna i zlozina.

bedac w warsztacie chcialam sprawdzic przekaznik R19 ale go nie bylo, wiec przelozylam z R20 i po odpaleniu silnika i wlaczeniu przedniej szyby zapalila sie kontrolka na pstryczku, ale slabiutko swiecila, oj slabiutko, duzo slabiej niz ta od tylnych szyb
przekazniki byly pomylone bo R20 automatyczna regulacja tylnego zawieszenia, a to w sedanie nie wystepuje?

zauwarzylam tez ze siedzenia grzeja slabo, czy to ma cos wspolnego?

co radzicie?? sadze ze gdzies jest za niskie napiecie
gdzie szukac?

Zysio - |16 Mar 2013|, 2013 00:20

Madzia napisał/a:
przekazniki byly pomylone bo R20 automatyczna regulacja tylnego zawieszenia, a to w sedanie nie wystepuje?


opcjonalnie pompowane tylne amortyzatory jak najbardziej były, zasada działania zupełnie inna niż w kombi (nivo)

Madzia - |16 Mar 2013|, 2013 00:29

ooo to musze sprawdzic u siebie czy sa
po czym najlatwiej poznac?

WieSiu - |16 Mar 2013|, 2013 08:09

Po cienkich rurkach dochodzacych do tylnych amortyzatorow
Julek - |16 Mar 2013|, 2013 08:21

Ja bym spróbował na krótko odpalić tą szybę - odizlowałbym przewody na podszybiu z prawej i lewej i podał 12v. Będzie wiadomo, czy w ogóle ta szyba grzeje
Madzia - |16 Mar 2013|, 2013 13:04

ja wole po kolei to zrobic bo jak nie grzeje to bedzie nowa, wiec wczesniej czy pozniej i tak bede musiala szukac

[ Dodano: |16 Mar 2013|, 2013 13:05 ]
WieSiu napisał/a:
Po cienkich rurkach dochodzacych do tylnych amortyzatorow


dzieki, popatrze

pablo19 - |16 Mar 2013|, 2013 14:39

Madzia napisał/a:
ooo to musze sprawdzic u siebie czy sa
po czym najlatwiej poznac?
Jeżeli jest tak samo jak w MKI to z przodu po lewej stronie będziesz miała sprężarkę. Po lewej stronie lewej przedniej podłużnicy.
bingo - |16 Mar 2013|, 2013 14:40

jeśli po ręcznym zamknięciu przekaźnika dioda się zarzyła, to masz problem z mała skrzynką - bezpieczniki 38 i 41, przekaźnik, złożenie skrzynki , wtyczki lub typ skrzynki (były różne). to, czy szyba jest dobta,czy nie, nie ma tutaj znaczenia - gubisz zasilanie grzania szyby wcześniej. Ponieważ dodatkowo nie możesz załaczyć przekaźnika z przycisku - stawiam na problem z przekaźnikiem, wtyczkami i eentualnie złożeniem samej skrzynki.

[ Dodano: |16 Mar 2013|, 2013 14:44 ]
Madzia napisał/a:
bedac w warsztacie chcialam sprawdzic przekaznik R19 ale go nie bylo, wiec przelozylam z R20 i po odpaleniu silnika i wlaczeniu przedniej szyby zapalila sie kontrolka na pstryczku, ale slabiutko swiecila, oj slabiutko, duzo slabiej niz ta od tylnych szyb
przekazniki byly pomylone bo R20 automatyczna regulacja tylnego zawieszenia, a to w sedanie nie wystepuje?
- biorąc to pod uwagę, należy sprawdzić skrzynkę - przekaźniki 19 i 20 nie mogą mieć nic do ogrzewania szyby i ich zamiany, przełożenia i podmianki nie mogą powodować zmian w zachowaniu szyby (przekaźnik 18). jak się tak jednak działo, to skrynka lub/i wtyczki do poprawy.
Madzia - |16 Mar 2013|, 2013 17:10

pompowanego zawieszenia nie mam, czyli sadze ze przekaznik byl zalozony w zlym miejscu

[ Dodano: |16 Mar 2013|, 2013 17:18 ]
a za co odpowiada przekaznik R19, sterowanie praca silnika, moze wlasnie on zalacz urzadzenia ktore mozna wlaczyc tylko po odpaleniu silnika tak jak jest to z szyba przednia

[ Dodano: |16 Mar 2013|, 2013 17:28 ]
bingo sprobuj wyjac przekaznik u siebie R19 i sam sprawdz czy szyba odpali

bingo - |17 Mar 2013|, 2013 10:16

Madzia napisał/a:
bingo sprobuj wyjac przekaznik u siebie R19 i sam sprawdz czy szyba odpali
- bez 19 szyba się nie załaczy, ale u ciebie jest problem, że kontrolka ledwo się pali, a to jest na oddzielnym obwodzie. 19 tylko zezwala na załaczenie przekaźnika szyby i klimy, a nie podaje główne zasilanie, a kontrolka jest z głównego zasilania. Dlatego słaba dioda świadczy o problemie z dziwnymi prądami. jeśli ty ręcznie zamykasz 19 i wtedy dioda się ledwo świeci, to oznaka przejścia prądu dziwnymi drogami. teoretycznie jest jeszcze kwestia samego przejścia przez przekaźnik 18, może on ci robi przejście. Generalnie masz do sprawdzenia po kolei:
- po wyjęciu przekaźnika 18, sprawdz zasilanie gniazdo 30 - powinno być +12V
- zmostkuj grubym kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie na bezpiecznikach38 i 41 - powinno być +12V, oraz diodę włącznikia - powinna być jasna i wyraźna.
- jeśli jak na razie jest OK, to szyba właśnie grzeje - jeśli jest zalodzona lub zaparowana, to będzie widać, jak nie, to możesz trochę pochuchać.
UWAGA: operacje te wykonyjesz tylko w przypadku dobrego aku, możliwości doładowania akumulatora lub przy odpalonym aucie - możesz szybko rozładować słaby aku.
- po zakończeniu testu wyjmujesz mostek

jeśli jak na rozie jest OK, to druga część do sprawdzenia:
- sprawdzasz bezpiecznik 34 - powinno być +12V
- wyciągasz przekaźnik 19 i sprawdzasz zasilanie na gniazdo 30 - powinno być +12V
- zmostkuj kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie gniazda 86 przekaźnika 18 - powinno być +12V
- zdejmujesz mostek
- odpalasz auto i sprawdzasz napięcie na gniazdo nr 86 i 85 przekaźnika 19 - powinno być +12V - -12V - między nimi powinno być 12V
- wkładasz przekaźnik nr 19 - powinien się załaczyć
- sprawdzasz napiecie na gniazdo 86 przekaźnika 18 - powinno być +12V
- naciskasz przycisk ogrzewania przedniej szyby (tylko raz, jak byś chciała załączyć, i nie poprawiaj powtórnie, bo ją wyłączysz) i szybko sprawdzasz napięcie na gniazdo nr 85 przekaźnika 18 - powinno być - 12V - operację tą można robić w parze - jeden przyciska włacznik i go puszcza, a drugi cały czas dokonuje pomiaru.
- szybko dokonujesz sprawdzenia zasilania między gniazdami 86 i 85 przekaźnika nr 18 - powinno być 12V
- szybko sprawdzasz zasilanie na gniazdo 87 przekaźnika 18 - powinno być -12V, oraz gniazdo 30 - powinno być +12V
- szybko wkładasz przekaźnik 18 - powinien się załaczyć
- szybko sprawdz zasilanie na bezpiecznikach 38 i 41 - powinno być +12V, oraz diodę włącznikia - powinna być jasna i wyraźna.

Test przerywasz na punkcie, na którym coś nie gra i dajesz znać, co nie gra.

gufer-posepny - |17 Mar 2013|, 2013 10:26

jarozowi też jarzyła się kontrolka grzania przedniej szyby .... było że skrzynka .
Madzia - |17 Mar 2013|, 2013 13:26

dzieki bingo , o taka odpowiedz mi chodzilo, jak pomierze, posprawdzam to dam wam znac co i jak
bingo - |17 Mar 2013|, 2013 16:46

j
Madzia napisał/a:
dzieki bingo , o taka odpowiedz mi chodzilo, jak pomierze, posprawdzam to dam wam znac co i jak
- jak pomierzysz, to będzie wiadomo, gdzie boli twoją skrzynkę.
Adam73 - |18 Mar 2013|, 2013 09:47

Jezdem ZA :-d
Madzia - |23 Mar 2013|, 2013 16:01

bingo napisał/a:

- po wyjęciu przekaźnika 18, sprawdz zasilanie gniazdo 30 - powinno być +12V
- zmostkuj grubym kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie na bezpiecznikach38 i 41 - powinno być +12V, oraz diodę włącznikia - powinna być jasna i wyraźna.
- jeśli jak na razie jest OK, to szyba właśnie grzeje - jeśli jest zalodzona lub zaparowana, to będzie widać, jak nie, to możesz trochę pochuchać.
UWAGA: operacje te wykonyjesz tylko w przypadku dobrego aku, możliwości doładowania akumulatora lub przy odpalonym aucie - możesz szybko rozładować słaby aku.
- po zakończeniu testu wyjmujesz mostek

jeśli jak na rozie jest OK, to druga część do sprawdzenia:
- sprawdzasz bezpiecznik 34 - powinno być +12V
- wyciągasz przekaźnik 19 i sprawdzasz zasilanie na gniazdo 30 - powinno być +12V
- zmostkuj kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie gniazda 86 przekaźnika 18 - powinno być +12V
- zdejmujesz mostek
- odpalasz auto i sprawdzasz napięcie na gniazdo nr 86 i 85 przekaźnika 19 - powinno być +12V - -12V - między nimi powinno być 12V
- wkładasz przekaźnik nr 19 - powinien się załaczyć
- sprawdzasz napiecie na gniazdo 86 przekaźnika 18 - powinno być +12V


z powodu braku czasu jak narazie sprawdzilam tylko czesc, wszystko jak narazie zgadza sie z opisem poza dioda na wlaczniku, swieci jak pisalam wczesniej- bardzo slabo

bingo - |23 Mar 2013|, 2013 17:10

Madzia napisał/a:
opisem poza dioda na wlaczniku, swieci jak pisalam wczesniej- bardzo slabo
- w któreym momencie, jadąc od początku listy, bo to bardzo ważne
Madzia - |23 Mar 2013|, 2013 17:13

bingo napisał/a:

- zmostkuj grubym kablem gniazdo 30 i 87, a następnie sprawdz zasilanie na bezpiecznikach38 i 41 - powinno być +12V, oraz diodę włącznikia - powinna być jasna i wyraźna.


wedlug instrukcji

[ Dodano: |23 Mar 2013|, 2013 17:14 ]
wszystko robilam po kolei jak napisales

Adam_2000 - |23 Mar 2013|, 2013 17:17

Madzia, sprawdź czy masz pewną masę na włączniku.
Madzia - |23 Mar 2013|, 2013 17:25

2x 12V napewno mam, a mase sprawdze bo juz nie pamietam
Adam_2000 - |23 Mar 2013|, 2013 17:36

Na wszelkij słuczaj masz tu jeszcze schemacik Mk-3.
http://ford-scorpio.pl/forum/download.php?id=1075

Madzia - |23 Mar 2013|, 2013 17:38

no niestety

Nie masz zezwolenia na ściąganie lub przeglądanie załączników na tym forum.

Adam_2000 - |23 Mar 2013|, 2013 17:56

Uuups... rzeczywiście.
No to możne tak ->
http://img199.imageshack....grzaneszyby.jpg

Madzia - |23 Mar 2013|, 2013 18:47

masa jest, wyglada to tak
1 2
3 4
1 i 3 12V 4 masa
po odpaleniu silnika i zalaczeniu grzania
1 i 2 12V 4 masa
na 3 znika zasilanie

Adam_2000 - |23 Mar 2013|, 2013 19:02

Madzia napisał/a:
1 2
3 4
1 i 3 12V 4 masa

Tak to się nie dogadamy, pojęcia nie mam o czym piszesz :)
Używaj numeracji styków przekaźnika i włącznika jak na schemacie (30, 86, 85,87), (1,2,3).

Madzia - |23 Mar 2013|, 2013 19:15

szczerze mowiac to niebardzo wychodzi mi czytanie schematow

nozki wlacznika ponumerowane wedlug tego schematu
http://imageshack.us/phot...wanieszyby.jpg/

[ Dodano: |23 Mar 2013|, 2013 19:17 ]
przepraszam, mala pomylka
1 2
4 3

1 i 4 12V 3 masa
po odpaleniu silnika i zalaczeniu grzania
1 i 2 12V 3 masa
na 4 znika zasilanie

Adam_2000 - |23 Mar 2013|, 2013 19:36

Madziu, ten schemat, dotyczy chyba Mk-1.
W Mk-3 włącznik podaje masę na tajmer, który załącza przekaźnik grzania szyby (a na Twoim schemacie podaje +12 na przekaźnik czasowy).
Poza tym, z Twoich opisów wnioskuję, że do pomiarów używasz multimetru/woltomierza. Schowaj go do szuflady :)
Te rzeczy sprawdza się zwykłą żarówką (próbnikiem 12V).

Madzia - |23 Mar 2013|, 2013 19:47

szkoda bo ten to troche rozumie, ten co mi podeslales nie dla mnie jak narazie nie moge znalezc wlacznika, ale postaram sie go rozszyfrowac
tak miernikiem, ale jak szukalam masy to probowka, i zarowka w probowce na wszystkich masach swiecita tak samo, jasno, dla porownania sprawdzona na aku

moze i skrzynke jeszcze raz sprawdzic tym razem probowka??

Adam_2000 - |23 Mar 2013|, 2013 19:55

Może to Ci pomoże :


- zielony - włącznik
- czerwony - przekaźnik
- żółty - timer

Madzia - |23 Mar 2013|, 2013 20:20

dziekuje ci bardzo za pomoc, mie chce cie juz meczyc, posiedze przez weekend nad schematem i go rozpracuje
na tym schemacie wlacznik ma 3mozki, ja mam 4 i 4 kable

[ Dodano: |23 Mar 2013|, 2013 21:20 ]
dokoncze test co bingo mi napisal, rozpracuje schemat od Adam_2000 i dam zanc, dzieki za cierpliwosc

Adam_2000 - |23 Mar 2013|, 2013 21:47

Madzia napisał/a:
na tym schemacie wlacznik ma 3mozki, ja mam 4 i 4 kable

Owszem, ale ten 4-ty to tylko podświetlenie, i nie ma znaczenia przy załączaniu grzania.

bingo - |24 Mar 2013|, 2013 10:31

Madzia napisał/a:
przepraszam, mala pomylka
1 2
4 3

1 i 4 12V 3 masa
po odpaleniu silnika i zalaczeniu grzania
1 i 2 12V 3 masa
na 4 znika zasilanie


trochę dziwne, bo:
1 - masa
2 - wyjście sygnału na przekaźnik czasowy (czyli moduł czasu zwany bimbaełko) - tutaj nie mierzysz, bo to bez sensu
3 - normalnie powinna być masa, ale jest to przejście przez szybę, po załaczeniu ogrzewania, czyli mostek z punktu drugiego, powinnien być +12V
4 - normalnie bedzie masa po przejściu przez oświetlenie, po załączeniu pozycyjnych powinien być +12V.

z twojego opisu może pojawiać się jeszce jedna kwestia - duża skrzynka.

jeśli po załaczeniu oświetlenia, podświetlenie działa prawidłowo, nie powinnaś mieć problemów z masą na włączniku, jednak twój opis świadczy, że tam też masz (powinnaś mieć) problem. Prawdopodobnie ogrzewanie szyb działa (pomijając sprawbność zamej szyby lub jej zasilanie na kablach), a problem pojawił sie na dużej skrzynce i na prądach błądzących w tamtym sektorze. stań gdziew bardzo ciemnym miejscu i popatrz, czy czasem coś jeszcze sienie żarzy.

[ Dodano: |24 Mar 2013|, 2013 10:32 ]
no i to co adam napisał - sprawdz, co z masą na 1.

Madzia - |24 Mar 2013|, 2013 13:17

wiesz bingo tak mnie nastraszyles ze z samego rana pojechalam do warsztatu zeby sprawdzic wtyczke, i jak juz pisalam nawet schematu nie umiem odczytac!
wyjelam wlacznik i byly ponumerowane nozki i tak:
1 czarny masa
2 czarno bialy masa
3 niebieski masa po odpaleniu silnika i zalaczeniu grzania +12V
4 fiolwtowy +12V

na odpalonym silniku i zalaczonym grzaniu
podlaczylam kabel do aku na - i podawalam na 1 i 2
pozniej na + 3 i 4
bez zadnych zmian w swieceniu kontrolki

[ Dodano: |24 Mar 2013|, 2013 13:27 ]
masa na 1 jest, + od aku 21W zarowka i - do 1= swieci mocno

bingo - |24 Mar 2013|, 2013 16:27

wyciągnij włacznik i podaj napięcie na włacznik : 1 masa, 3 +12V i wtedy zobacz na jasność świecenia diody. Ta jasność to będzie albo normalna, albo włącznik do wymiany.
Madzia - |24 Mar 2013|, 2013 17:57

bardzo dziekuje wam za pomoc, pstryczek dziala
az strasznie glupio mi sie przyznac ale problem byl banalny, pierwsze to to ze przekaznik R19 byl w zlym miejscu, a jesli chodzi o slabiutkie swiecenie pstryczka to winna byla dioda, jak go rozebralam to dioda byla wygieta w dol, odgielam ja do dory w strone okienka pstryczka i teraz swieci jasno i wyraznie.
pisalam o tym ze pstryczek byl sprawdzony, niby byl bo specjalnie wylamalam plastikowe zabezpieczenie i wlozylam go do grzania tylnej szyby, a ze bylo ciemni moglo sie wydawac ze swieci poprawnie, ten od tylnej szyby wlozylam do kostki od przedniej i nic nie swiecilo, bo nie bylo prekaznika R19, uznalam ze wlacznik jest ok, a pozniej juz nie sprawdzala
PRZEPRASZAM za wprowadzenie w blad

bingo - |24 Mar 2013|, 2013 20:08

dobrze, że sie udało.
Madzia - |24 Mar 2013|, 2013 20:09

taka pierdola, a tyle zamieszania

[ Dodano: |24 Mar 2013|, 2013 20:16 ]
chcialabym w ramach wdziecznosci chociaz dac wam punkty pomogl ale nie wiem jak

Julek - |24 Mar 2013|, 2013 22:47

Madzia, punkty może przydzielać tylko autor tematu
Madzia - |25 Mar 2013|, 2013 09:24

szkoda, ja nie moge
Khazar - |13 Lip 2016|, 2016 07:48

Czy jeżeli szyba działa tylko po stronie pasażera, to na 100 % uszkodzona jest szyba czy może być to też z winy instalacji ?
trzypion - |13 Lip 2016|, 2016 07:59

I jedna i druga opcja jest możliwa. Każda strona szyby ma osobne zasilanie.
Jankes - |13 Lip 2016|, 2016 08:02

Szyba, a naprawa jedyna to wymiana na nowa
trzypion - |13 Lip 2016|, 2016 08:31

Jankes, a jak mu po prostu zaśniedział konektor z jednej strony albo górny przewód wygnił?
Jankes - |13 Lip 2016|, 2016 08:34

Z iloma przypadkami zaśniedziałych konektorów sie tutaj spotkaliśmy, a z iloma uszkodzonej szyby??

Proszę o szczegółowe wyliczenia statystyczne, w przeciwnym wypadku, ciągniecie tematu nie ma sensu...

trzypion - |13 Lip 2016|, 2016 08:43

Wystarczy dowolna wartośc większa od zera, ja sie spotkałem u siebie w scorupie. Spotkałem się też z przypadkiem urwania przewodu masowego (nie pytaj kto i jak, też nie wiem). Biorąc pod uwage, że sprawdzenie, czy prąd dochodzi wymaga jedynie ściągnięcia listewek bocznych, a jesli walnięta jest szyba to i tak je trzeba ściągnąc do wymiany, to warto od tego zacząć i sprawdzić, czy prąd dochodzi do szyby z obydwóch stron, najlepiej żarówką pomiędzy górnym i dolnym wąsem zasilania, wtedy mamy od razu diagnozę czy problem jest w instalacji auta, czy w szybie.
pablo19 - |13 Lip 2016|, 2016 09:25

Druga czynność to sprawdzenie rezystancji połówki szyby. Wcześniej trzeba odpiąć kable od wiązki.
trzypion - |13 Lip 2016|, 2016 09:59

Do tego trzeba znać własciwa wartość, a poniewaz ona jest dośc niska i się różni w zależności od producenta, to nie wiem, czy warto się w to bawić - jesli mamy zweryfikowane zasilanie i szyba nie działa, to nie za bardzo widze inną możliwość, niż szybę. Aczkolwiek jak sie ma pod ręką omomierz, to nie zaszkodzi sprawdzić.
jaroz - |13 Lip 2016|, 2016 10:41

Ja dodam, że kiedy nie grzała mi lewa połówka, to sprawdzałem właśnie kabelki i bezpieczniki (osobny na L i P stronę). Było tak jak piszecie - szyba do wymiany.
trzypion - |13 Lip 2016|, 2016 10:44

W sumie to od bezpieczników należałoby zacząć ;) ;) ;)
gufer-posepny - |13 Lip 2016|, 2016 19:20

wynik na poziomie 14-15 A z dobrego akumulatora przy dobrych kablach multimetru wstępnie sugeruje iż raczej większość nitek będzie grzała .
bingo - |18 Lip 2016|, 2016 12:20

zamiast się idiotycznie rozpisywać, czy to szyba, czy to elektryka, należało by to po prostu sprawdzić. Jeśli po stronie kierowcy działa choć jedno włókno, to winna jest szyba, a jeśli nie działa żadne włókno, to należy obstawiać elektrykę, na początek bezpiecznik.
Grześ - |19 Lip 2016|, 2016 12:47

gufer-posepny napisał/a:
wynik na poziomie 14-15 A z dobrego akumulatora przy dobrych kablach multimetru wstępnie sugeruje iż raczej większość nitek będzie grzała .


Dokładnie tyle bierze sprawna szyba, na każdą połówkę - niedawno wymieniałem. Pomiar miernikiem cęgowym.

A pomiar ... oba kabelki są dostępne pod rogiem szyby, multimetr z ostrymi końcówkami i mierzymy napięcie. Aż tak trudno ? Ew. dwie szpilki. Oczywiście na pracującym silniku ! A prąd - miernik cęgowy najlepszy.

Ja w swoim życiu "zaliczyłem" chyba z 5 ogrzewanych szyb, oryginalne grzały max rok. Z jednym tylko wyjątkiem. Teraz mam Pilkingtona, ciekawe, ile wytrzyma. Stara (też Pilkington) wyjęta z zielonego 4-letnia, prąd po 7 A na stronę.

trzypion - |19 Lip 2016|, 2016 13:01

Mój pilkington już dwa lata grzeje aż miło.
jaroz - |19 Lip 2016|, 2016 17:05

Grześ napisał/a:
oryginalne grzały max rok
mi grzała przez 20 lat prawie. Teraz mam już drugiego Pilkingtona (ostatni już dwa lata) i nie ma problemu po stronie kierowcy. Po stronie pasażera nie grzeją 2 włókna od niedawna :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group