Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + przeniesienie napędu - Skrzynia Automat - wszystko o tym 7 cudzie :)

COSSY - |19 Maj 2004|, 2004 07:19
Temat postu: skrzynia automatyczna - uderzenie w dyfer
Chcę się podzielić z Wami ciekawym zjawiskiem. Od jakiegoś czasu na postoju, gdy włączam bieg (obojętnie jaki), skrzynia nie rusza płynnie tylko przekazuje uderzenie na dyfer zanim ruszę z miejsca. Co się okazało, Przerwał się przewód masowy(taki gruby) między skrzynią a karoserią. Wymieniłem przewód i wszystko gra. Uderzenie w dyfer przed ruszaniem zniknęło :lol: .
skorza - |19 Maj 2004|, 2004 16:18

czy jak włączasz D, to tez bylo uderzenie! Bo u mnie głównie się to dzieje na wstecznym!?
ale to chyba inny problem?
gdzie jest ten przewód, jak sprawdzić czy wysztko jest ok!?
pozdrawiam

COSSY - |19 Maj 2004|, 2004 23:11

Raczej inny bo u mnie to na każdym biegu stukało. Masa jest razem z czujnikiem prędkości z tyłu po lewej stronie
DaraZ - |20 Maj 2004|, 2004 01:02

Tzn jak nie wazne jaki bieg wlaczysz to mocno wali tyl tak jakby ?
COSSY - |20 Maj 2004|, 2004 08:12

Tak. Chociaż Ford zaleca przy włączaniu biegu trzymać nogę na hamulcu. Ale coś mi się wydaje, że byłem za wcześnie cały w skowronkach. Mam odczucie jakby automat znów delikatnie uderzał w dyfer. Może ma swoje lepsze i gorsze dni? Prowizorycznie wymieniony też był olej i filtr w skrzyni trzy lata temu, chodzi bez zarzutu ale te uderzenia w dyfer mogą denerwować.
skorza - |24 Cze 2004|, 2004 10:57
Temat postu: kick down???
Witajcie!

Nie działa mi kick down przy prędkościach od 120!???- ani na LPG, ani na benzynie!?NIedawno działał OK! Ale też robiłem regulację LPG, może coś od tego???
Z mniejszych prędkości redukuje, a w okolicach od około 120 - już nie!
Co to może być?
Może jakaś regulacjia tej linki od kick... jest potrzebna?


...a i jeszcze zdaża się, że wyskakuje mi nadbieg w czasie jazdy, lub nieraz nie chce się załączać???
Co to może być?

Dzieki

siwz - |24 Cze 2004|, 2004 13:12
Temat postu: skrzynia automat
mam takie male pytanie chodzi mi skrynie automat scorpio 93 2.9 24v a mianowicie sa takie objawy jak olej w skrzyni jest zimny to pojawia sie nadbieg (4) a po przejechaniu jakis 20-30 km ginie co moze bys tego przyczyna dodam ze byl wymieniony olej i filtr
skorza - |24 Cze 2004|, 2004 13:28

Nadbieg to nie jest 4!?- tak myśle!
...a mam podobnie z tylko ze, nadbieg w zaleznosi od humoru raz się załącza, a raz nie, a jak sie załączy to pozniej jak chce to sobie wyskoczy!
JAK WYMIENIŁEŚ OLEJ I FILTR TO SKRZYNIA BYŁA W MIARĘ CZYSTA!?
dZIAŁA cI NORMALNIE kick-DOWN?

siwz - |24 Cze 2004|, 2004 14:35

olej byl czysciutki

skrzynia jest 4 biegowa ale 4 jest nadbiegiem

siwz - |24 Cze 2004|, 2004 14:36

a kick down tak samo ginie jak nadbieg
skorza - |24 Cze 2004|, 2004 15:04

u mnie 4 załącza się normalnie, ale pozniej prze stałej prędkości powinno nastąpić zablokowanie poślizgu sprzęgła hydrokinetycznego skrzyni, czyli obniżenie prędkości obrotowej silnika o około 300 obr/min!
tak mi się wydaje!
---a 4 jak sie nie złałącz to może być inna sprawa

COSSY - |24 Cze 2004|, 2004 18:59

Wyjmowales cala skrzynie przy wymianie oleju?
Sprzeglo hydrokinetyczne oprozniles z oleju? Moze aby z miski czesciowo spusciles i wymieszales stary olej z nowym?

sierars1 - |25 Cze 2004|, 2004 03:03

Sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni bo kiedyś też mniałem problem z biegami i okazało się żepoziom był poniżej min. jak dolałem oleju to skrzynka zaczeła działać bez zarzutu.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"

skorza - |25 Cze 2004|, 2004 08:20

Właśnie poziom ok! Zauwazyłem, ze przy niskich prędkościach redukuje bez problemu, a od 100 juz nie!? Tuz przed 100 jeszcze zredukuje, ale p[ociągnie wtefy tylko do 4000obr/min! A powyzej 100- nie redukuje!?!
zbyszek - |25 Cze 2004|, 2004 09:15

Czy trzeba wyjmować skrzynię aby wymienić olej i filtr? Nie da rady inaczej? Może ktoś kto to już robił napisałby tak łopatologicznie jak to zrobić.
skorza - |25 Cze 2004|, 2004 11:28

niestety wymienia sie tylko okolo 5 z 8,5 l oleju odkręcając miskę!- tak to zostało pomyslane!
...chyba, ze o wiele drozsza wymiana dynamiczna, wtedy cały olej (okolo 700 PLN)

flanker - |25 Cze 2004|, 2004 11:52

Kumpel, jak mi wymienial w porpzednim aucie do odpalil po spuszczeniu no i wyplulo reszte oleju... Do skrzyni wchodzilo 6,8 litra max a on do wymiany zuzyl 6 litrow, wiec prawie wszystko... W Scorupie tez mi tak wymienil, ale w poprzedniej skrzyni, ktora mialem uszkodzona...
siwz - |25 Cze 2004|, 2004 16:22

zdejmowana byla miska i cala oliwa wyplynela a ze sprzegla niebylo ruszane


najgorsze jest to ze na zimnym oleju wszystko jest ok


:)

pizmak3 - |26 Cze 2004|, 2004 19:16
Temat postu: Wymiana oleju w automacie
Witam mam pytanko czy w automatycznej skrzyni wymienia sie olej ???
Jesli tak to jak to zrobic ???

COSSY - |27 Cze 2004|, 2004 14:49

Ford zaleca wymieniac co 90tys. km.
Zeby caly olej wylac to trzeba skrzynie wyciagnac. Musisz sie dostac do sprzegla hydrokinetycznego.

pizmak3 - |27 Cze 2004|, 2004 15:39

Dzieki za odpowiedz, jeszcze jedno jak wymienie czesciowo to da to jakis rezultat ????
COSSY - |27 Cze 2004|, 2004 20:34

Pytanie jest chyba retoryczne
flanker - |28 Cze 2004|, 2004 19:12

Rozmawiałem z gościem jak mi wymieniał moją skrzynie (u mnie nie działał wsteczny na gorącym a na zimnym działał). Mówił, że jest to kwestia zjechanych jakiś uszczelniaczy i uszczelek... Olej jak jest żadki to przecieka i bieg się ślizga... Może to to?
siwz - |1 Lip 2004|, 2004 12:30

moze to i to trzeba sciagnac i zawiesc do kogos kto sie na tym dobrze zna tylko jest taka kwestja ze kazdy mechanik z ktorym rozmawialem mowi co innego i jauz sam niewiem komu zaufac heheheh

:twisted:

flanker - |3 Lip 2004|, 2004 19:47

Myslę, że bez rozebrania skrzyni nic się nie dowiesz... W najlepszym wypadku impreza będzie Cię kosztować 1000 zł... W najgorszym 2500... Znam dobrego fachowca w Poznaniu (wymieniał mi skrzynie...) Jak byś był zainteresowany to prv... Nie wiem jak daleko od Paonania mnieszkasz
siwz - |27 Lip 2004|, 2004 10:32

jutro zmieniam skrzynie na automat ale starszy miejmy nadzieje ze bedzie dobrze fachowcy mowia ze bedzie pasowal i wszystko bedzie codzic poinformuje co i jak bo te skrzynie starsze latwiej dostac
skorza - |27 Lip 2004|, 2004 11:54

ile kosztuje skrzynka używana!?
zbyszek - |27 Lip 2004|, 2004 12:14

Właśnie niedawno szukałem do swojego. Ceny są tak różne że się w głowie nie mieści :roll: od 300 (centralna Polska) do 3500 (w Poznaniu).
siwz - |31 Lip 2004|, 2004 14:08

ja dostalem za 800 zl z miesieczna gwarancja niestety po wymianie okazala sie totalnym zlomem i bede ja wymienial w przyszlym tyg :twisted:
sierars1 - |1 Sie 2004|, 2004 01:27

Zbyszku ale za 3,5tyś. to jest już skrzynia do nowego modelu na pełnej elektryce a ty zapewne szukasz do swego.
A ceny ich dochodzą do 5tyś. i czemu się dziwić jak nowa kosztuje 11tyś.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH

zbyszek - |1 Sie 2004|, 2004 12:57

Niestety nie 3,5 tys. to do coswortha z 1992r. Facet mi tłumaczył, że wie gdzie w reichu stoi taki samochód, skrzynia jak nówka (takie tam bajery, rowery), a gwarancja na nią była tylko dwa tygodnie. Ja kupiłem za 400, a okazało się, że winna była prądniczka prędkościomierza :oops: .
sierars1 - |1 Sie 2004|, 2004 18:16

No to ładnie chciał zarobić

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH

siwz - |6 Sie 2004|, 2004 18:08

dalem za swoja 800 zl
COSSY - |6 Sie 2004|, 2004 18:15

Ja swoją sprzedałem do Coswortha -przejściówki za 1000 zł.
siwz - |20 Sie 2004|, 2004 12:20

witam witam

w koncu dostalem dobra skrzynie od v6 12v nieskatowana smiga az milo pozdrawiam jak by co moge dac kontakt gdzie kupilem skrzyie
:D

zbyszek - |20 Sie 2004|, 2004 13:28

Mam problem ze skrzynią. Wczoraj w czasie wyjazdu (jazda w korkach w Wa-wie w godz szczytu i na trasie). Pierwsze parę godzin było wszystko cacy skrzynia pracowała elegancko. Już w czasie powrotu do domu w trasie miałem wrażenie, że mam tylko bieg 3 i 4. Podczas ruszania szarpał i był strasznie mulasty, po nabraniu prędkości szedł jak burza jakby mu nic nie było. Dziś rano poszedlem zobaczyć co i jak, odpalił super ale przy wkładaniu jakiegokolwiek biegu (oprócz 3) strasznie zrywa i gaśnie. Na trójce mam jako takie obroty. Jeździć nie próbowałem bo strach czy wrócę do domu. Dodam, że w skrzyni oleju ubywało i robiłem dolewki. Wczoraj po przyjeździe stan oleju na gorącym oleju był na minimum. Czy miał ktoś może coś podobnego? Czy czeka mnie wymiana skrzyni? ( mam drugą, ale nie wiem co ona jest warta).
siwz - |20 Sie 2004|, 2004 18:38

mozesz pojechac do jakiegos fachowca ale z doswiadczenia wiem ze nielubia sie bawic w fordy :((( wiec ja mysle ze lepiej szukaj 2 skrzyni bo albo to jest glupota albo gubi gdzies cicnienie a to juz grubsza sprawa
skorza - |2 Wrz 2004|, 2004 16:44
Temat postu: REGULACJE W ASB
PANOWIE I PANIE
ZACZYNA MI SZWANKOWAĆ AUTOMAT, I GRZEBIAC DOWIEDZIAŁEM SIĘ, ŻE NASZE AUTOMATY POWINNY CHODZIC I CHODZIC, TYLKO NALEŻY ROBIĆ JAKIES REGULACJE NAPIĘCIA TAŚM POSZCZEGÓLNYCH BIEGÓW! (ŚCIERAJACE SIE TARCZKI ITD.)
ROBIŁ KTOŚ COS TAKIEGO!???

Aneta - |2 Wrz 2004|, 2004 21:39

Z tego, co wiem regulować powinno się taśmę hamulca. Jeszcze tego osobiście nie robiłam ;) , ale spróbuję się czegoś więcej dowiedzieć.
COSSY - |2 Wrz 2004|, 2004 21:47

Samemu nie polecam robic tej roboty. Potrzebny jest specjalny klucz dynamometryczny, nie mylic ze zwyklym.
zbyszek - |2 Wrz 2004|, 2004 22:03

W mądrej książce pisze jak to zrobić. Ale tak jak Pisze Cossy potrzebny do tego specjalny klucz :evil:
Marek - |3 Wrz 2004|, 2004 08:22
Temat postu: Skrzynia Automat - wszystko o tym 7 cudzie :)
Ponownie temat skrzyni Automatycznej. Czy ktoś rozwiązał albo miał podobny problem.
Mianowicie skrzynia chodzi ładnie i płynnie przez wszystkie biegi i wsteczny ale niestety nie wchodzi 4 bieg. Poziom oleju jest dobry. Gdzieś wyczytałem że to jakiś elektroczujnik który się zatyka i trzeba go wyminić, ale nie do końca jestem pewiem napewno to więc zwracam się z prośbą o pomoc żeby potwierdzić.


Scorpio 2.0 DOHC 93 SEDAN Automat

Podrawiam
Marek

Edit by [Speedo]™

skorza - |3 Wrz 2004|, 2004 08:28

zbyszek napisał/a:
W mądrej książce pisze jak to zrobić. Ale tak jak Pisze Cossy potrzebny do tego specjalny klucz :evil:

KLUCZ TO RACZEJ NIE PROBLEM, ALE JAK TO ZROBIĆ_CO TO ZA KSIĄŻKA?
mOŻE KTOŚ JUŻ COS TAKIEGO ROBIŁ!?

zbyszek - |3 Wrz 2004|, 2004 09:01

Wymień prądniczkę prędkościomierza. Miałem ostatnio coś takiego. Po wymianie jest super. Tylko najpierw sprawdź jaką masz u siebie bo są co najmniej dwa rodzaje.Jest ona wkręcona w skrzynię po lewej stronie (pod kierowcą), klucz chyba 10 jedna śrubka. od spodu dojście dobre.
zbyszek - |3 Wrz 2004|, 2004 09:05

Książka to "Sam naprawiam Ford Scorpio" (czy jakoś tak 8) ).
Marek - |3 Wrz 2004|, 2004 10:23

Gdzie taką prądniczke dostać, ile kosztuje i czy samemu można ją wymienić?
skorza - |3 Wrz 2004|, 2004 10:50

mam tą ksiażkę, ale nic tam nie ma o ASB!
Może inna?

zbyszek - |3 Wrz 2004|, 2004 12:56

strona 317 8)
zbyszek - |3 Wrz 2004|, 2004 13:03

Szukaj gdzieś używek ceny chyba ok 100. Ja swoją kupilem razen ze skrzynią. Każdy mechanik mówił, że moja skrzynia już do d..y, kupiłem skrzynię wymienilem prądniczkę i 4 się znalazła. A skrzynia stoi. Oby nie byla już potrzebna.
apollo2 - |4 Wrz 2004|, 2004 20:33
Temat postu: Wymiana oleju w automacie i Problem
Witam

Dzisiaj wymienialem olej i filtr z uszczelka w moim automacie. ma scorpio cossworth 91r.
Oleju weszlo ok 5,7 litra z czego odessalem ok 1,5 lita zeby bylo na bagnecie sredni stan.
Co sie okazalo skrzynia nie przezuca mi biegow w wyniku czego odessalem te 1,5 tak jak pisalem wczesniej. nie wiem co teraz mam zrobic. czy mzoe jest tam cos zapowietrzone.
Co mam z tym poczac ? prosze o jak najszybsza pomoc.

Jak wrzuce na D to jest tylko 1 bieg ale strasznie szarpnie skrzynia jedzie dobrze ale nie przezuca na 2,3,4. jezeli wrzucam D to zeby zmienic bieg wlaczam na 2 puzniej na 3 ale tak nie moge caly czas jezdzic.

Piszcie co mam zrobic albo jak wlasciwie wymienic olej.

Pozdrawiam

sierars1 - |4 Wrz 2004|, 2004 22:23

W swoim jak mniałem na minimum to skrzynia szwankowała musiałem dolać prawie do max i teraz mam spokój.
Może to jest przyczyna>

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH

DaraZ - |4 Wrz 2004|, 2004 22:51

U nas kiedys tez nie chcial przerzucac po wymianie. A ze mielismy zapasowca to na 1 jechalismy na max.. obroty byly duze, az wkoncu jakby przepchnal. I tak z kazdym biegiem jakby.
apollo2 - |4 Wrz 2004|, 2004 23:06

olej byl na maxa i nie chcial przezucac wiec to chyba nie to
a na maxa troche boje sie jechac bo mozga zepsuc satelity
skrzynia jest byc moze w trybie awaryjnym i dlatego tak sie dzieje. ale co dalej
naprawde nie wiem
stan oleju sprawdzalem na rozgrzanym oleju na wlaczonym silniku i na biegu N

DaraZ - |4 Wrz 2004|, 2004 23:17

Mozna ja samemu wymienic :)
free_iwan - |8 Wrz 2004|, 2004 14:34
Temat postu: Automat - pytanie początkującego uzytkownika
Mam pytanie dotyczące uzytkowania automatu.

Jestem posiadaczem Scorpionka z automatem dopiero od miesiąca dlatego też proszę o wyrozumiałosc, że pytam o takie rzeczy ;-)

Mianowicie czy przy przełączaniu biegów dzwignią należy zawsze przyciskać przycisk umieszczony na niej ??

Jeszcze jedno pytanie dotyczące tzw "wolnego koła".
Czy przy ustawionym przelozeniu na D "wolne kolo" powinno sie zawsze wlaczac czy to zalezy od predkosci i/lub od przelozenia.??
U siebie zauwazylem ze "wolne kolo" nie wlacza sie zawsze prz ustawieniu na "D"

Pozdrawiam

lukasz006 - |8 Wrz 2004|, 2004 18:35

Nie przycisk ow wlaczasz tylko gdy
-wylaczasz wlaczasz P
-wrzucasz R
-wrzucasz nizszy bieg

do gory idzie bez
z wstecznego na d tez bez
N zawsze wchodzi bez poza tym jak wyrzucasz go z P
ps
taka rada nie ciagnij nim przyczep anie nie pal gum

co do wolnego kola to niemam pojecia o co chodzi wyjasni moze jakos bardziej

free_iwan - |8 Wrz 2004|, 2004 21:49

No to inaczej.

Jak to jest z tym "wolnym kołem" ??? Kiedy jest a kiedy go nie będzie....


Pozdrawiam

Struna - |8 Wrz 2004|, 2004 21:51

O czymś takim jak wolne koło to ja słyszałem w wypadku silników dwusuwowych, puszczasz nogę z gazu a toto nie hamuje silnikiem czy jakoś tak. może i w automacie jest cosik takiego - ale to się wypowiedzcie użytkownicy automatów.
free_iwan - |9 Wrz 2004|, 2004 08:17

Witam.
Nie zman sie na automatach - jeszcze- ale sprzedajacy mnie poinformowal ze wlasnie przy wlaczonym "D" po odjeciu gazu silnik nie bedzie hamowal.....
I własnie chcialbym ta sprawe wyjasnic ....



Pozdrawiam

szamcio - |9 Wrz 2004|, 2004 09:42
Temat postu: wolne koło -tak z grubsza
Tak z grubsza chodzi o to, że przy automacie, w pozycji D, nie ma takiego sprzężenia silnika i napędu jak w klasycznym rozwiązaniu - tzn napęd jest przekazywany tylko z silnika na koła.I jest możliwe uzyskanie wiekszych prędkości obrotowych kół niż wynikających z prędkości obrotowej silnika. W klasycznym rozwiązaniu, np w jeżdzie z góry, silnik hamuje koła, i nie pozwala się bardziej rozpędzać (oczywiście na niższych biegach). Natomiast w automacie, nie ma takiego "sztywnego" połączenia, między wałem a skrzynią jest to "wolne koło" i dlatego odcinek za nim może poruszać sie szybciej niż odcinek przed kołem. A co za tym idzie silnik w tym wypadku nie hamuje kół. Inaczej jest przy biegach 1,2,3 - tutaj następuje blokowanie mechanizmu, i silnik może hamowac koła. Dlatego zalecają zjeżdzać z góry również na niższych biegach. Tak ogólnie jest to sytuacja analogiczna, jakbyś jechał na biegu jałowym - nie ma hamowania silnikiem.
Miłego użytkowania automatu - ogólnie to cudowna sprawa
szamcio

free_iwan - |9 Wrz 2004|, 2004 10:38

Własnie.
Tylko czy przy np zjezdzie z gory zawsze nie powinno byc chamowania silnikiem???

A poza tym taka refleksja na temat automatu.
Jak kazdy ktory wczesniej jezdzil autkiem z reczna skrzynia sceptycznie podchodzilem do automatu.
Ale po przejechanych pierwszych 20 km postaowilem ze juz tylko automat !!!!
Pelen konfort i wygoda !!!!


Pozdrawiam

COSSY - |9 Wrz 2004|, 2004 19:34

To powiedz mi skorza, gdzie ten klucz dostac mozna?
skorza - |10 Wrz 2004|, 2004 08:10

COSSY napisał/a:
Samemu nie polecam robic tej roboty. Potrzebny jest specjalny klucz dynamometryczny, nie mylic ze zwyklym.


...zwykły dynamometryczny mozna pozyczyć?,
ale jezeli to jest specjalny to fakt, ze problem!
...ale wjesz jak to zrobić i czy wogole to sie robi???

COSSY - |10 Wrz 2004|, 2004 20:40

Oczywiscie ze to nie jest zwykly dynamometryczny klucz. Ten klucz specjalny jest tez kluczem dynamometrycznym, tylko ze on jest aby ustawiony na jedna nieregulowana wartosc. Mam instrukcje gdzies, jak to we wlasnym zakresie zrobic, lecz dostep do tej instrukcji bede mial dopiero za kilka tygodni.
COSSY - |11 Wrz 2004|, 2004 11:50

Skrzynie wyjmij, wylej caly olej (najwazniejsze jest sprzeglo hydrokinetyczne), i wlej wlasciwa ilosc oleju.
skorza - |13 Wrz 2004|, 2004 12:29

...to poproszę!
apollo2 - |13 Wrz 2004|, 2004 15:26

A jaka jest właściwa ilość oleju 11 litrów czy to zobaczyc na bagnecie ?
Mikrob - |14 Wrz 2004|, 2004 00:29
Temat postu: jw.
Przerazaja mnie te podpowiedzi. W opracowaniach jest napisane , ze skrzynia to 8 l pojemnosci ale nigdy wszystko nie wyleci chyba, ze wyciagacie i cos w niej grzebiecie (przepalone tarczki, zapieczone bebny itd). I najlepiej skontaktowac sie z jakims specem choc to moze kosztuje ale przy automatach to jest ten bol.
marcin_wlkp - |15 Wrz 2004|, 2004 10:46
Temat postu: Jak poprawnie użytkować automatyczną skrzynię biegów?
Witam
Od dwóch dni jestem posiadaczem scorpio '90r. (wcześniej jezdziłem polonezem i do dnia dzisiejszego nie mogę się otrząsnąć z szoku jakiego doznałem po pierwszej jezdzie skorpiaczem jeśli chodzi o komfort :-) )
Ale co do mojego pytanka... Jak należy użtykować automatyczną skrzynię biegów?
Jakie są złote zasady? Czego nie wolno robić? Co jest nie wskazane?
Słyszałem, że nie wolno cholować, gazować na N lub P? Czy na swiatłach mozna wrzucać na N ? itp.
Dziękuje za pomoc

TCQ - |15 Wrz 2004|, 2004 11:15

Holować chyba można na N ale musi być włączony silnik by wytwożył ciśnienie, co do gazowania to dlaczego nie? Niewiem jeżdze na automacie, na skrzyżowaniu czasami wrzucam N, ale co do konkretów to musisz poczekać na wypowiedź xpertów.
marcin_wlkp - |16 Wrz 2004|, 2004 06:58

Dziękuję właśnie o taką stronkę mi chodziło :-)
TCQ - |16 Wrz 2004|, 2004 15:21

Super stronka, nawet nie wiedziałem 10% tego co powinno się wiedzieć :wink:
COSSY - |17 Wrz 2004|, 2004 21:45

Najpierw trzeba sobie dorobic klucz do sruby nastawnej, ktorym bedzie mozna srube dokrecic dokladnie momentem 13Nm.
Przedni i srodkowy pas mozna regulowac, tylny nie.
Z tego co pamietam to bylo tak:
PRZEDNI PAS
Poluzowac trzeba kontre. Srube trzymac zeby sie nie krecila podczas odkrecania kontry.
Po poluzowaniu kontry, wkrecamy recznie srube az poczujemy opor. Dokrecamy ja potem momentem 13Nm, . Po tym zabiegu odkrecamy srube o dokladnie 2 obroty! Kontre dokrecamy momentem 50-58Nm, trzymajac caly czas srube zeby sie nie ruszala podczas dokrecania.
SRODKOWY PAS
Postepujemy tak samo jak wyzej z jedna mala roznica. Do roku prod. 04/88 odkrecamy srube o 2 obroty. W wszystkich nowszych modelach odkrecamy o 2,5 obrotow.
TYLNY PAS
nie jest regulowany

Tajemnica tkwi w oryginalnym lub dobrze dorobionym i dokladnym bardzo kluczu.
Trzeba zwrocic aby uwage, zeby podczas odkrecania kontry, sruba regulacyjna sie nie odkrecila. Moze sie wtedy zdarzyc, ze taki smieszny dystans co jest miedzy sruba a pasem, wpadnie Wam do skrzyni.

marcin_wlkp - |19 Wrz 2004|, 2004 21:35
Temat postu: co ile km wymieniać olej w skrzynie biegów (automat) ?
jak w temacie aha i co ile wyminiacie pasek rozrządu ?
Mc'Aron - |19 Wrz 2004|, 2004 22:13

Jestem w temacie ponieważ niedawno miałem remontowaną ASB.
Pierwsza wymiana oleju i filtra po przebiegu 1500 km.
Następne co 30 000 km.
Co do paska rozrządu to nie bardzo się orientuję. Zamierzam wymieniać go co 60 000 km.

sierars1 - |20 Wrz 2004|, 2004 00:01

Witam
Kolega Mc'Aron ma racje olej wymieniaj co 30tyś jeśli chcesz mnieć spokój a co do rozrządu to nie pomogę bo w swoim mam łańcuchy więc nie mam problemu.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 q.9 24V COSWORTH

skorza - |20 Wrz 2004|, 2004 08:20

wydaje się skomplikowana sprawa! nIe wiesz jak tam jest łeb tych srób!
może da się to zrobić zwykłym kluczem dynamometrycznym z odpowiednią końcówką!?

marcin_wlkp - |20 Wrz 2004|, 2004 13:22

Mc Aron ile płaciłeś za wymianę oleju w ASB? z filtrem, chyba że sam to robiłeś..
aha a czy w 2,0 DOHC jest pasek czy łańcuszek rozrządu?

COSSY - |20 Wrz 2004|, 2004 14:02

Ford sam zaleca w instrukcji olej wymieniac co 90 tys w automacie.
Mc'Aron - |20 Wrz 2004|, 2004 16:57

marcin_wlkp napisał/a:
Mc Aron ile płaciłeś za wymianę oleju w ASB? z filtrem, chyba że sam to robiłeś...

Olej + filtr oleju + wymiana = 200 zł.

szmigier - |20 Wrz 2004|, 2004 18:48

W DOHC jest łańcuszek - przynajmniej u mnie.
Pozdr.
W kwestii wymiany oleju sie nie wypowiadam bo mam manuala.

sierars1 - |20 Wrz 2004|, 2004 21:12

SPEEDO ma racje litr oleju do automatu to prawie koszt 1l. 100złx5=500+filtr 150zł=650+uszczelka100-150=około 800zł
A u ciebie wzieli chyba tylko za samo wprowadzenie i wyprowadzenie samochodu a olei itd bez zmian.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH

Mc'Aron - |21 Wrz 2004|, 2004 08:45

Filtr był nowy, uszczelka była wymieniana przy okazji naprawy (przebieg 1500 km) więc nie było potrzeby aby ją wymieniać. A co do oleju to nie mam pojęcia jaki został wlany. być może rzeczywiście jakiś orlenowski ...
Ale czy to źle ? Przecież to także olej do ASB. :?

skorza - |23 Wrz 2004|, 2004 16:45

czy ma ktos doswiadczenie w tej samodzielnej regulacji pasów w ASB!?
czy regulacja ma zrekompensowac zuzywające sie tarczki?
Jakie łby maja: sruba reg i kontra!? jaki jest tam dostep!?

COSSY - |24 Wrz 2004|, 2004 20:29

Wystarczy zerknac pod spod na sruby.
marcin_wlkp - |26 Wrz 2004|, 2004 22:24

dzwoniłem do salonu forda w pleszewie (wlkp) - mają tam serwis (nawet na maila odpowiedzieli).
I tak co do ceny:
wymiana -120 zł
olej litr ok. 60 x5 - 300 zł (oryginalny fordowski)
uszczelka ok. 150
komplet śrub 50 zł
filtr chyba ponad 100
około 700 i auto pozostawia się na cały dzień roboczy.
Dają gwarancję na robotę :-)
aha a tak apropo wymiany, Mc Aron pisze, że wymiana co 30 tys. km (coś często) a znów cossy pisze, że co 90 tys. a ja kupiłem książkę "sam naprawiam forda scorpio" i tam znów piszą, że nie trzeba wogóle wymieniać oleju.
Jak jest naprawdę??

skorza - |27 Wrz 2004|, 2004 08:11

COSSY napisał/a:
Wystarczy zerknac pod spod na sruby.

Zgadza sie (tylko nie bardzio mam dostep do kanału), ale bardziej by interesowała mnie odp. na pierwsze dwa pytania!?
tzn. czy będzei to lekarstwo na zuzywajace sie np. tarczki!?, zeby czegos nie schrzanić!?

School - |27 Wrz 2004|, 2004 11:02
Temat postu: Wymiana oleju w ASB
Podzielę się moimi doświadczeniami w tym zakresie.Kiedy przed 7-mioma laty kupiłem
Scorpio z ASB postanowiłem wymienić wszystkie płyny i oleje eksploatacyjne w aucie.
Za wyjatkiem oleju w ASB - inne wymieniłem w serwisie w Łodzi. Wówczas samochód miał
przebieg 70 tyś. km. Kupiłem olej Mobil ( syntetyczny, zgodny z normą Forda , taki też miałem w skrzyni ) i udałem się do "NIEZWYKLE CENIONEGO" ( tylko ze względu na stosowane ceny ) ASO Forda we Wrocławiu przy ul.Kamiennej. "Uczeni" mechanicy mnie wyśmiali. Stwierdzili, że w Fordzie oleju nie wymienia się.Podali jako argument - brak
korka spustowego !!! Zabrałem olej i jeżdziłem dalej. Po 95 tyś km skrzynia padła.
Przyczna - nie wymieniony na czas olej. Wówczas postanowiłem zgłębić temat - czy i kiedy nalezy wymienić olej w ASB. Nie pomógł mi niestety Ford Distribucion w Warszawie do
którego zwróciłem się z konkretnymi pytaniami.Odesłał mnie do ASO i instrukcji obsługi
samochodu.Po konsultacjach z róznymi mechanikami odkryłem, że wręcz kuriozalne było
wyjasnienie mechaników z ASO Ford z tym kurkiem spustowym ( fachowcy z wiedzą ? ).
Bardzo pomogli mi doradcy techniczni MOBIL POLSKA i innych firm produkujących oleje.
Kryterium określającym czas i warunki wymiany oleju w ASB są: jakość stosowanego oleju,
ilość przejechanych kilometrów, jazda w warunkach miejskich i na trasie, styl jazdy.
Biorąc pod uwagę w/w kryteria zalecana jest wymiana oleju w ASB po 20-25 tyś.km
przy jeżdzie tylko miejskiej, po ok. 40 tyś km przy jedzie miejskiej i na trasie, obowiązkowo za każdym razem wymiana filtra. Wyjaśnienia eksperta w tej dziedzinie
Pana dr.inż.Olczaka w/g mnie potwierdzają , to co wcześniej napisałem.
Dodam, że stosuję w swoim samochodzie płyny i oleje firmy MOBIL dobrane mi przez doradców technicznych tej firmy, zgodne ze specyfikacją Forda , tańsze od oryginalnych
oferowanych przez serwisy Forda.


_________________________
Pozdrawiam,
Ford Scorpio COSWORTH 2,9 24V Ghia z 1992 r.

COSSY - |27 Wrz 2004|, 2004 18:00

Poczatkowo sam Ford twierdzil, ze nie trzeba wymieniac oleju (packed for life). Dlatego sama konstrukcja skrzyni nie przewidywala korka spustowego. A jest to konstrukcja bardzo juz stara (C-3, C-4). Po czasie stwierdzili, ze zalecaja wymiane jednak co 90tys.(czeste awarie). W ksiazce obslugi samochodu pisze jak byk: wymiana co 90 tys. Nawet w przegladzie serwisowym pisze wymiana co 90 tys.!
Oczywiscie nie wolno innego oleju wlewac niz Forda! Z tego co sie orientuje, to nie ma zamiennikow tych olejow (zaden tam ATF)! Do tej samej skrzyni sam Ford ma 3 rodzaje oleju, w zaleznosci od roku produkcji. I ich nie mozna mieszac pod zadnym pozorem!

School - |28 Wrz 2004|, 2004 13:05
Temat postu: Wymiana oleju w ASB
Cossy, nie chcę polemizować ale wyjaśnić nieścisłości, które znalazły się w Twojej
wypowiedzi. Otóż należy uwzględniać również zalecenia producentów olejów eksploatacyjnych. Oleje, podobnie jak elementy automatycznej skrzyni biegów pracują
także w ekstermalnych warunkach i zużywają się w sposób naturalny. Producenci zalecają
wymianę po okresach przebiegu podanych przeze mnie w poprzednim poscie.
Natomiast zupełnie nie zgadzam się z Tobą, że w samochodach Ford nalęży stosować tylko i wyłącznie oryginalne oleje fordowskie. Nic bardziej błędnego !!! .Wlewany olej, czy to będzie do ABS czy silnikowy czy jakikolwiek inny winien przede wszystkim być zgodny
ze specyfikacją Forda.I to jest jedyne kryterium doboru jakościowego. Ilośc i rożnorodność
olejów w ofercie handlowej producentów świadczy o ich dostosowywaniu się do rynku potrzeb.Np w ofercie MOBIl-a jest 5 różnych olejów do przekładni automatycznych .
Np. do mojego Scorpio Corsworth przejściówka jest olej MOBIL ATF SHC ( syntetyczny), bo jest zgopdny ze specyfikacją Forda M2C 166-H. Ten sam olej jest także zgodny
z innymi specyfikacjami Forda : Ford Mercon 236,8 oraz Ford M2C 138 CJ.
Inne oleje Mobil zgodne ze specyfikacją Forda to :
- Mobil ATF Dextron III - specyfikacja Ford Mercon ( M931220)
- Mobil ATF 210 - specyfikacja Ford M2C - 33 F/G./
Wyjaśniłem te kwestie dlatego tak bardzo szczegółowo, by po pierwsze - pomoć Kolegom w doborze oleju do przekładni automatycznej: po drugie - by przeciwstawić się Twojemu
stanowczemu NIE dla ATF-ów.


__________________

Pozdrawiam
Ford Scorpio Cosworth Ghia "92
-

COSSY - |28 Wrz 2004|, 2004 13:29

Widze , ze masz znajomych w Mobilu, nie dziwota. Widzisz, do mojego automatu sie nie wlewa M2C 166-H. Producent oleju wie lepiej kiedy wymienic niz Ford,heh. Najlepiej co 30tys., zeby wiecej zarobic, hahaha. To nie stanowcze ATF-owi, nie jest moim wymyslem. Przeczytaj sobie fachowa literature na temat tych skrzyn.
School - |28 Wrz 2004|, 2004 13:46
Temat postu: Wymiana oleju w ASB
Cossy zamykamy spór, bo inni uznają nas za nudnych.
Wyjaśnie tylko, że nie mam znajomych w Mobilu i nie zamierzam robić reklamy ani marketingu tej firmie.Przy okazji problemów z automatem, spośród wielu, wybrałem właśnie tę firmę i stosuje jej produkty oleje i płyny.Czynie to z dwoch powodów: wysoka jakość i cena niższa od produktów fordowskich. Przy tej okazji też zgłebiłem temat.
Co dotyczy oleju do Twojego samochodu, to wynika ,że w ofercie Mobila nie ma produktu
spełniającego specyfikację Forda . Tak, jak do naszych aut nie zawsze dostaniemy
zamienne części innych uznanych producentów i wówczas jesteśmy skazani na drogie, oryginalne części fordowskie albo konfekcjonowane przez Motorcrafta.
Jeszcze raz pozdrawiam

COSSY - |28 Wrz 2004|, 2004 13:51

To nie spor tylko wymiana pogladow i doswiadczen. Fakt faktem, Ford nas niezle skubie z portfela i chroni swoj rynek.
skorza - |29 Wrz 2004|, 2004 12:18

nikt, sam tego nie robił!???
Czy taka regulacja może pomóc przy występujących poślizgach?

Mikrob - |13 Paź 2004|, 2004 15:04
Temat postu: jw
Speedo
Dzieki za naprowadzenie juz wiem jak mam rozmawiac z mechanikiem. Sam bym sie nie podjal naprawy.

skorza - |14 Paź 2004|, 2004 12:23
Temat postu: Re: jw
Mikrob napisał/a:
Speedo
Dzieki za naprowadzenie juz wiem jak mam rozmawiac z mechanikiem. Sam bym sie nie podjal naprawy.

Witaj, co będziesz robił przy skrzyni!?
Wiesz może w jaki celu jest ta regulacja i w czym moze pomóc???

Marek - |14 Paź 2004|, 2004 15:12
Temat postu: Automat - co dalej ?
Witam
Mam problem z 4 biegiem (nie ma go)
Mechanik sprawdził co trzeba, czyli prądniczkę prędkościomerza, elektrozawór ciśnieniowy, podmieniał płytkę sterowania i dalej nie ma biegu, twierdził nie dostaje sygnału z komputera czy coś.
Czy któs wie co dalej z tym robić.

Mikrob - |18 Paź 2004|, 2004 14:26
Temat postu: jw.
Juz to opisalem w innym temacie wymienialem terczki i okazalo sie ze trzeba tez bebny w ASB nie wchodzily mi 3,4, i R. Musialem tez w ramach gwarancji wymienic olej po 1,5 tys. przejechanych po naprawie a poniewaz mi jeszcze szarpal szukalem tego powodu. Mechanik powiedzial, ze zazwyczaj samej regulacji pasow sie nie robi ale przy kapitalkach takich jw. skrzyn. Wymienil olej i chyba jest OK.
skorza - |19 Paź 2004|, 2004 07:57

...a zco odpowiadaja te pasy! czy jest to lekarstwo na zurzywajace sie tarczki!???
Jle zapłaciłeś za remont w skrzyni!???

Mikrob - |21 Paź 2004|, 2004 15:13
Temat postu: jw.
Remont mnie kosztowal ok. 1.8tys O pasach to ja za duzo nie wiem wiec sie nie bede wypowiadal.
arek33 - |23 Paź 2004|, 2004 15:34
Temat postu: wieloryb 2.3 automat
mam problem z autamatem jak jest zimny to jezdzic mu sie nie chce tzn powlaczeniu D rusza do pierwszej krzyzowki po zahamowaniu , ruszyc nie chce. po przegazowaniu cos dupne szarpnie i znow jedzie do nastepnego na cisniecia na stop.
School - |23 Paź 2004|, 2004 15:42
Temat postu: Scorpio - A4 LD - nie działa
Witam serdecznie.No i problem.
Mam Scorpio z ASB z przbiegiem 124 tyś.km,Po 107 tyś.wymieniłem tarczki, konwerter i zalałem olejem syntetycznym zgodnym z normą Forda.Wczoraj z prędkością 20-30 km - szybciej nie chciał jechać - ledwo dojechałem do domu.Kiedy zatrzymywałem się miałem problemy z ruszeniem.Dzisiaj nie wyjechałem już z garażu.Skrzynia nie reaguje na zmianę położenia dzwigni. Będę wdzięczny za podpowiedź, co może być przyczyną takiej sytuacji.Pozdrawiam

Arvin - |23 Paź 2004|, 2004 15:43

Witam!!!
A jak ze wstecznym?? Wbija normalnie?? Ja miałem u siebie podobny problem... tzn. wsteczny wchodził normalnie ale do przodu to musiałem mu nieźle przygazować no i wtedy szarpnął i ruszył. Oprócz tego skrzynia i tak miała inne bolączki więc postanowiłem ją wymienić :lol: A jeśli chodzi o to że nie chce normalnie ruszyć do przodu tylko po przygazowaniu to może być wina sprzegła hydrokinetycznego - tak powiedział mój mechanik.
Pozdrawiam!!!

arek33 - |23 Paź 2004|, 2004 18:40

wieloryba mam ode paru dni juz mnie zjezyl do lez z wlaszcza skrzynia . czy wie ktos ile oleju do frani wchodzi bo przymierzem sie do wymiany oleju i fltra . Czy bede musial wyciagac skrzynie ?
seru123 - |24 Paź 2004|, 2004 09:25

Heya!
wyglada na brak cisnienia, Takie akcje wystepuja zaczynajac od najprostrzych przypadkow wtedy kiedy jest za malo oleju :) Sprawdz dokladnie po nagrzaniu silnika przelaczaj na kilka sekund wszystkie polozenia skrzyni potem neutral i zasuwaj pod maske do miarki (na pracujacym silniku ! )
Pytanie w jakim stanie jest filtr oleju ? mogl sie przytkac i nie puszcza oleju z miski .....

pzdr
Sebastian

sierars1 - |24 Paź 2004|, 2004 09:38
Temat postu: Re: wieloryb 2.3 automat
arek33 napisał/a:
mam problem z autamatem jak jest zimny to jezdzic mu sie nie chce tzn powlaczeniu D rusza do pierwszej krzyzowki po zahamowaniu , ruszyc nie chce. po przegazowaniu cos dupne szarpnie i znow jedzie do nastepnego na cisniecia na stop.


Tak jak mowi kolega sprawdz po zagrzaniu poziom oleju, w swoim wielorybie tez to mnialem gubil biegi dopiero przy wyzszych obrotach zalapywal ale w ten sposob to rozwalisz skrzynie wiec zacznij od sprawdzenia poziomu.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH

School - |24 Paź 2004|, 2004 09:47
Temat postu: PROBLEM Z A 4 LD
Cześć, właśnie zaraz skorzystam z rad i będę go rozgrzewał , by sprawdzić poziom oleju.
Byłby rad, gdyby to było tylko to ( kosztyt).

School - |24 Paź 2004|, 2004 10:37
Temat postu: PROBLEM Z A 4 LD
No więc sprwdziłem poziom oleju - OK.Ciekawa rzecz - zaraz po uruchomieniu samochodu
udało mi się wyjechać z garażu ( na wstecznym ) , ale do przodu to już nie chciał jechać.
Gdy się rozgrzał to już nie chciał ruszyć ani do przodu ani do tyłu.I jeszcze jedno- po pierwszym przypadku włączenia biegu wstechnego dochodziły jakieś dziwne dzwięki
ze skrzyni, póżniej ustały samoistnie. Zauważyłem, że jak przekładam biegi brak jest takiego charakterystycznego poderwania tyłu auta.Czuję , że czeka mnie spory wydatek?!!!

seru123 - |24 Paź 2004|, 2004 11:16

Sprawdz filtr oleju ......

pzdr
Sebastian

arek33 - |24 Paź 2004|, 2004 15:48

olej sprawdzalem juz chyba ze sto razy , autko od zimy bylo ne jezdzone podniety byl akumulator z tego co wiiem to palili go z drugiegi auta , ile oleju wchodzii do skrzyni jaki kupic? Wielorybek ma przejechane 126 tysiecy
alek98 - |31 Paź 2004|, 2004 17:47
Temat postu: Skrzynia automat
Cześć wszystkim
Moje scorpio 90r 2.4v6 Sedan automat
Zdarza się (nie zawsze) ze podczas wrzucenia z N lub P na D lub R czuje szarpniecie
Czego to moze byc wina ? Ktos sie orietuje ?
Ktos mi mowil zeby wymienic olej ale w styczniu wymienialem wiec jest swiezynka

Pozdrawiam
Aleksander G.

WTOM - |1 Lis 2004|, 2004 14:34

jak lekkie to normalne, zawsze jest luz nz moście, wale i lekkie drgnięcie wału przy w/w czynności powoduje stuk w moście i szrpnięcie szczególnie na R. zauważ że jak wrzucisz z N na R to szrpnie a jak wrócisz na N i znowu na R to już nie szrpnie, i tak samo z D. jeżeli jest to duże szrpanie to może już niepokoić.
WTOM - |1 Lis 2004|, 2004 14:37
Temat postu: eksploatacja ASB?
od niedawna mam auto z asb i mam pytanie czy jak czasami zdarzy się wyłączyć silnik na D (czasami zapomnę, ale sporadycznie) to skrzyni się coś stanie? trzy razy też po założeniu gazu mi zgasł tocząc się z niewielką prędkością?
Arvin - |1 Lis 2004|, 2004 17:38

Sprawdź najpierw czy dasz radę odpalić auto na D :lol: Przy ASB samochód można odpalić jedynie na P lub N
Arvin - |1 Lis 2004|, 2004 21:24

sorki nie doczytalem postu... :oops: tzn. doczytalem ale cos mi sie pochrzanilo :mrgreen:
marcin_wlkp - |2 Lis 2004|, 2004 21:41

zgadzam się z powyższym u mnie też szarpnie u kumpla tez ma FS tez szarpało.
seru123 - |2 Lis 2004|, 2004 23:44

Po prostu luzy na dyferku, poloskach itd. W autch uzywanych to dosc normalna rzecz ...:)))
ciesh sie ze to auomat, pshy manualnej skrzyni by bardziej bilo.

pzdr
seru

Mikrob - |4 Lis 2004|, 2004 22:49
Temat postu: jw.
Spec od automatow poradzil mi zeby zawsze pamietac przy zmianie R na D i roznych innych kombinacjach aby dokladnie zatrzymac samochod (czyli plynnie przejsc przez N) wtedy zywotnosc skrzyni i konfort jazdy bedzie lepszy.
TCQ - |17 Lis 2004|, 2004 09:41
Temat postu: Problem ASB
Mam problem z ASB
ostatnio z rana zaopserwowałem że po włączeniu silnika i włączeniu biegu samochód nie ciągnie, włączam Parking przegazowuje i jest wszystko OK i wtedy moge już jeźdźić bez problemu, sytuacja ta powtarza się tylko rano podczas pierwszej jazdy

Zbyszek 2,9 - |17 Lis 2004|, 2004 16:55

A sprawdzałeś poziom oleju w automacie? Aby prawidłowo sprawdzić przejedź 15-20 km aby olej w skrzyni osiągnął temperaturę 50-60C, nie gaś silnika, zaciągni ręczy, przemiel wajchą biegów od P do 1 ze trzy razy i dopiero sprawdź poziom oleju. A tak swoją drogą daj mu rano pochodzić ze 3 min. na postoju, aby układ silnik - skrzynia biegów trochę się rozgrzał. Wskazane dla zdrowotności jednego i drugiego. Pozdro. Zbyszek 2,9.
seru123 - |17 Lis 2004|, 2004 22:17

No i oczywiscie filtr oleju w skrzyni do sprawdzenia.....podstawowy generator problemow ASB

pzdr
Sebastian

TCQ - |18 Lis 2004|, 2004 09:43

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź nie wiedziałem że w taki sposób się olej sprawdza, :shock: myślełem że wystarczy by był na chodzie :roll: , dziś sprawdze olej, wymienie filtr jak się nic nie zmieni to wróce z pytaniem :wink:
WTOM - |21 Lis 2004|, 2004 13:50
Temat postu: JAK WAM CHODZĄ ASB W ZIMIE?
CHODZI MI O TO CZY W NISKICH TEMP. SKRZYNIA PO WRZUCENIU D JAKOŚ INACZEJ "HAŁASUJE".
BO U MNIE TROCHĘ SŁYCHAĆ JAKBY BUCZENIE (JAK ROZGRZANA TO OK) CHODZI TEŻ BEZ ZARZUTU.
I JESZCZE JEDNO CZY JAK WRZUCE JAZDĘ SPORT TO KICKDOWN SZYBCIEJ REAGUJE?

TCQ - |22 Lis 2004|, 2004 14:44

Mi chodzi bez zarzutów, tak samo jak w lato. Tylko tata ma problemy ale to inna bajka.
marcin_wlkp - |22 Lis 2004|, 2004 20:21

U mnie chodzi idealnie (choć trudno narazie mówić o mrozach).
WTOM - |23 Lis 2004|, 2004 22:20

czy zdarzyło się Wam zgaśnięcie na gazie silnika w czasie jazdy i czy to może uszkodzić skrzynkę?
Marcin - |24 Lis 2004|, 2004 10:36

ja jak byłem oglądać wieloryba z automatem do zgasł facetowi przy cofaniu... nie wiem jakim cudem, ale zgasł, może miała na to wpływ instalka lpg, ale była na wtrysku... więc ja już nic nie rozumiem, może mi ktoś wytłumaczy jak to mozliwe?
Art - |24 Lis 2004|, 2004 11:16

Jeśli odłączał wcześniej akumulator i komputer "nie nauczył się" jeszcze (zazwyczaj ok. 10 km jazdy na benzynie) sterowania składem miesznki to teoretycznie mogło sie tak zdarzyć, zwłaszcza po przełączeniu na LPG.

Pzdr,
Art

Marcin - |24 Lis 2004|, 2004 11:31

ale tamten samochód nie był rozgrzany, silnik był zimny, a lpg sterowane komputerowo, więc przy temperaturze +2 st. by chyba nie przełączyło ne gaz, tak mi się bynajmniej wydaje
Art - |24 Lis 2004|, 2004 12:15

Dlatego napisałem "zwłaszcza po przełączeniu na LPG".
Na benzynie też może się to zdarzyć, silnik może pracować też nieco dziwnie podczas jazdy przez pierwsze 10-12 km (falowanie i podwyższenie obrotów), ale tylko jeśli był odłączany akumulator (oczywiście jesli wszystko inne jest sprawne).
Po tej odległości nie powinno się już nic dziać.
Mówi też o tym książka serwisowa.

Pzdr,
Art

Marcin - |24 Lis 2004|, 2004 12:21

dzięki za szczegułowe wyjasnienie, w każdym razie i tak tamto scoprio zostało skreślone z listy dobrych do kupna z powodu innych nieciekawych rzeczy, które wzbudziły moje podejrzenia
Marcin - |30 Lis 2004|, 2004 18:13
Temat postu: odgłosy z automatu
dzisiaj byłem na przeglądzie z wielorybem i się okazało kilka rzeczy, mianowicie: podczas włączania z P na R słychać lekkie skrzeczenie, i podnosi się tył samochodu, jak przełączam na D to słychać znowu charczenie tył się podnosi, czy takie coś jest normalnie, bo mechanik mówił, ze tak nie powinno być, a z kolei znajomy co jeździ automatem powiedział, że to normalka, a prawda jaka jest??

pozatym nie działa grzanie lewej strony przedniej szyby, nie świecą sie lampki we wnętrzu i nie grzeją fotele, mechanik powiedział, ze to jest powiązane usterką instalacji elektrycznej, ale reszta działa, czy tylko część multiplexowej instalacji elektrycznej może być walnięta??

WTOM - |30 Lis 2004|, 2004 18:52

to nie jest charczenie tylko zasprzęglanie i ma się podnosić!
a elektryka to mierniczek i jedziesz ze schematem bezpieczniki złacza itp.

zbyszek - |30 Lis 2004|, 2004 21:24

Chyba powinno być tak, że przy włączaniu R powinien się tył podnosić, a przy włączaniu D tył powinien przysiadać. Przynajmniej u mnie w dwóch automatach tak było
Marcin - |30 Lis 2004|, 2004 21:56

a jedna rzecz mi sie przypomniała odnośnie automatu, mechnaik stwierdził, że są wycieki oleju ze skrzyni, jeden z miski olejowej a drugi w miejscu gdzie skrzynia łaczy się z silnikiem... ciężko takie cuś naprawić
klinu - |30 Lis 2004|, 2004 22:06

tak zdecydowanie jak D to przysiada bo go ciągnie do przodu, to taki efekt jakbys ręczny zaciągnął i starał się ruszyć na manualu a w drugą podnosi i to jest ok o ile to robi bez żadnych odgłosów oczywiście.
PS automat jest ekstra, dopóki mi się nie zepsuje będę mówił o nim jak najlepiej :P

klinu - |30 Lis 2004|, 2004 22:11

Aha jak chcesz kupić automat i masz możliwość dłuższego przetestowania to ściągnij całą dokumentację ze strony http://www.automat.pl/atgroup/index.html, A4LD to nasza i przeprowadź mu cały test drogowy, masz tam nawet ładne dane kiedy ci powinien zmieniać biegi zależnie od wciśnięcia pedału gazu, ja korzystałem z tego jak swój kupowałem i pomogło (a i tak nie zauważyłem takiej rzeczy że się nie przyznam :| )
Arvin - |30 Lis 2004|, 2004 22:33

Tak jak pisał Zbyszek, przy wrzucaniu na R tył się podnosi a na D przysiada...

Jeśli chodzi o wycieki to z miską nie powinno być problemu, ale jeśli cieknie na łączeniu to już troszkę gorzej... Oczywiście da się to naprawić ale wiąże się to z kosztami :( Trzeba wymienić uszczelniacz konwertora i zapobiegawczo panewkę promieniową konwertora. Koszt tych cześci to coś około 200 zł + oczywiście robota, której trochę jest przy tym.

Dodam, ze nie należy lekceważyć tego wycieku nawet jeśli jest on minimalny... Wyciek napewno bedzię wiekszy gdy olej sie porządnie rozgrzeje, czyli jak przejedziesz jakiś kawałek drogi lub bedziesz jechał z dużą prędkością :lol:
Jakby Wąski to czytał to powiedział by Ci jakie są atrakcję związane właśnie z wyciekiem oleju na łączeniu skrzyni z silnikiem... Zdarzyło nam się to jadąc na zlot do Boszkowa... masakra!!!
Ja oczywiście wymieniłem w końcu te części bo już musiałem... zapłaciłem za to wszystko razem z wymianą oleju jakieś 700 zł. No ale skrzynia i tak długo nie pochodziła... Więc musiałem wymienić skrzynię, a przy okazji wymiany założyłem do nowej skrzyni nowy uszczelniacz i panewkę, żeby uniknąć w przyszłości niespodzianek z tym związanych :lol:

Lepiej znajdź jakiegoś fachowca od automatów i zapytaj sie go ile by Cie kosztowała taka "impreza"... Bo jeszcze raz powtórze, pod żadnym pozorem nie lekceważ tego wycieku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marcin - |8 Gru 2004|, 2004 19:57
Temat postu: A4LD - hamowanie silnikiem
co trzeba zrobić, żeby hamować silnikiem na zjazdach?? wiem, że można przełączyć na 2, ale w dźwingi mam jeszcze taki zielony przycisk, do czego on służy? i jeszcze jedno, jak będzie chodził automat jak wcisnę ten przycisk ze śnieżynką?? i w ogóle napiszcie mi jak mam jeździć automatem, kiedy trzeba wciskac ten przycisk do zmiany biegów i nie wiem co jeszcze...
fructon - |8 Gru 2004|, 2004 21:08

1-przycisk ze sniezynka sluzy do ulatwienia ruszania na sliskiej nawierzchni
2-przycisk s sluzy do jazdy ze sportowa zylka powoduje ze skrzynia przelacza biegi przy zwiekszonych obrotach silnika
3-przycisk e najczesciej uzywany to normalny tryb ekonomiczny zawsze po zapaleniu silnika skrzynia przechodzi w ten tryb
4 przycisk zielony overdrive po wcisnieciu zapala sie kontrolka w liczniku tryb przeznaczony do jazdy w miescie ze srednimi predkosciami skrzynia ma wtedy trzy przelozenia i kazde z nich zapina wyzej niz na biegu e polecane przy jezdzie w gestym ruchu miejskim pocwicz sobie jak auto zachowuje sie na poszczegolnych trybach to wyczujesz roznice w jej pracy

Marcin - |8 Gru 2004|, 2004 21:13

a co z tym hamowaniem silnikiem, jak będę miał zjazd na którym będzi emożna zjeżdżać 100km/h to przecież nie zblokuje skrzyni na dwójce
zbyszek - |8 Gru 2004|, 2004 21:30

marcin napisał/a:
a co z tym hamowaniem silnikiem, jak będę miał zjazd na którym będzi emożna zjeżdżać 100km/h to przecież nie zblokuje skrzyni na dwójce

Wtedy również włączasz ten zielony przycisk i wówczas będzie hamował silnikiem.
A tak wogóle to chyba masz inną skrzynie nie A4LD 8)

Marcin - |8 Gru 2004|, 2004 21:35

no to okej, jeszcze bys mi Zbyszek napisał kiedy można machać dźwignią bez wciskania przycisku, a kiedy go trza wciskać i czy można to robić tylko na postoju i czy podczas stania na świtłach wrzucac na luz itd... nie wiem co jeszcze jest związane z jazdą z automatem, mam go od tygodnia
COSSY - |8 Gru 2004|, 2004 22:52

Tryb zimowy - ruszanie z 2 biegu i charakterystyka przełączania biegów jest inna.
Jimbo - |8 Gru 2004|, 2004 23:21

Witam wszystkich.
Od niedawna też jestem posiadaczem wieloryba z automatem. Zielony guzik wzbudził we mnie ciekawowość. Z tego co udało mi się ustalić:
1. wg. instrukcji - służy do włączenia/ wyłaczenia 4 biegu. Z chwilą jego wyłączenia zaświeca się zielona kontrolka na tablicy informująca że "drive" jest wyłączony, co oznacza że skrzynia pracuje w trybie 3 biegowym. W normalnym układzie funkcja "drive" jest włączona. Można też zobaczyć do angielskiej wersji instrukcji użytkownika :http://www.fordscorpio.co.uk/handbook044.gif
2. Od jednego z użytkowników dowiedziałem się, że wyłączony "drive" można stosować podczas jazdy po "mieście" (przy prędkościach do 80 km/h).
Dodatkow, drive można wyłączać chcąc hamować silnikiem, wtedy skrzynia redukuje nam z 4 na 3 bieg.
Natomiast przy zjeżdzaniu z górki nawet należy zmienić ręcznie bieg np. na 2 jeżeli wyłączenie drive nie pomoga, gdyż inaczej można przegrzać hamulce. Skrzynia posiada zabezpieczenia, bieg zostanie zmieniony na niższy dopiero po osiągnięciu odpowiednich prędkości - sprawdzone
3. Co do jazdy zimowej to tak jak napisał COSSY, według instrukcji wrzucić 2 i wcisnąć śnieżynkę, jest inna charakterystyka zmiany biegów - zmiana następuje wcześniej.
4. Przy postoju na skrzyzowaniu można wrzucić N, ale zalecam trzymać nogę na hamulcu, i ruszyć możesz dopiero po tym, jak poczujesz że bieg załączył się czyli po charakterystycznym szarpnięciu, a nie bezpośrednio po zmianie położenia dźwigni z N na D. Chodzi o trwałość skrzyni.
5. Wyłączanie silnika dopiero po załączeniu pozycji P lub N.
6. Ruszanie z miejsca przy zimnym silniku, zalecane: silnik zapalić, odczekać chwilę zmienić na R lub D i jedziemy. Chodzi o to aby rozruszać olej w skrzyni.
6. Ważne: olej w skrzyni wymieniamy razem z filtrem olejowym co 30 tys km
Pozdrowienia
Jakieś dodatkowe rzeczy o skrzyni pod adresem: http://www.automat.pl/body/index.html

maup - |8 Gru 2004|, 2004 23:29

To "drive" w kółeczku to Overdrive - po polskiemu nadbieg.
Hameryckie skrzynie z biegami były jak świat światem trzybiegowe, jak Ford zrobił rewolucję i dorzucił czwórkę to sie Jankesom nie mieściło w łebkach, stąd to "over..."

Jeszcze jedno - zima idzie.
Jak na dworze mrozik a w autku transmisja, odpalamy rano zimny silniczek, silniczek się grzeje, my sobie skrobiemy szybki albo lepimy bałwanka a jechac zaczynamy dopiero jak silnik osiągnie jaką taką temperaturę (mnie uczyli, że się czeka aż drgnie wskazówka od temperaturki). Transmisja bardzo lubi takie postępowanie i w nagrodę się nie rozlatuje :twisted:

WTOM - |9 Gru 2004|, 2004 06:03

u mnie z rana jak są takie jak teraz temperatury jak wrzucę D to zaraz po zasprzegleniu wchodzi buczenie (jakby odgłos krecącego się wału). jak skrzynia rozgrzana to jest cichutko. pracuje też bez zastrzeżeń. czy to efekt gęściejszego oleju? olej wymieniony z filtrem.
COSSY - |9 Gru 2004|, 2004 10:50

Jimbo, ja nie pisałem , żeby wrzucać 2.
Po wciśnięciu śnieżynki, automat sam rusza z drugiego biegu.

Marcin - |9 Gru 2004|, 2004 12:54

Maup! odnośnie twojej wypowiedzi... chyba założe sobie rozruch na pilota :wink: i w tzw międzyczasie będę lepić bałwana z fajnymi studentkami :mrgreen:
Aneta - |9 Gru 2004|, 2004 23:19

Overdrive'm można też wspomagać się przy wyprzedzaniu, ale to nieoficjalnie... :mrgreen:
maup - |9 Gru 2004|, 2004 23:42

Anetko, możesz coś więcej????????
Grześ - |10 Gru 2004|, 2004 08:42
Temat postu: Re: A4LD - hamowanie silnikiem
Mam pełny opis do A4LD, e, E i bazowej :-) !

A zatem w A4LDE :
- program zimowy rusza z 2-ki, nieco szybciej przełącza w górę, generalnie delikatniej.
- sportowy - wiadomo, grzeje do oporu, szybciej redukuje.
- blokada overdrive - nie załącza 4-ki (nadbieg), i blokuje wolnobieg overdriva, czyli pozwala nieco lepiej hamować silninikiem. Muszę sprawdzić, ale chyba też nie włącza blokady sprzęgła hydrokinetycznego, czyli nieco poprawia "przyspieszenie" na małym gazie. Po depnięciu i tak lookup się wyłącza.

Czytałem jednak opinię, że klocki i tarcze są zdecydowanie tańsze, niż naprawa skrzyni ..... tak więc hamować hamulcem !

No to na razie .....

klinu - |28 Gru 2004|, 2004 21:10
Temat postu: Jak dolac oleju do asb?
krótkie pytanko - jak dolać oleju do asb? wlałbym tak z ćwierć litra dla świetego spokoju
zbyszek - |28 Gru 2004|, 2004 22:24

Wyciągasz miarkę wkładasz lejek i lejesz.... tylko powoli :mrgreen:
klinu - |28 Gru 2004|, 2004 23:07

coś mi świtało że tędy bo innej dziurki nie mogłem znaleźć, dzięki :)
marcin_wlkp - |30 Gru 2004|, 2004 09:22

Kliniu mam pytanko:
Jaki olej dolewasz ??? Mam podobny "problemik" (2,0 DOHC EFI ASB).
Ostatnio próbowałem sprawdzić poziom i qrcze jak wyciągłem miarkę to 15 min. się męczyłem żeby ją spowrotem włożyć! (może tylko u mnie tak ciężko włożyć?), a odczyt poziomu oleju na miarce jest nieczytelny...
Pozdrawiam

Drmax - |30 Gru 2004|, 2004 11:05

Miarka powinna wchodzić bez większych problemów. Teraz jest zima więc radzę przed pomiarem stanu oleju rozgrzać porządnie układ min. 20 km (przejechać), później zrobić stop, przełożyć wszystkie przełożenia w skrzyni jakieś 2 razy i na włączonym silniku dokonać pomiaru. Nie przelewać - kiedyś sam to zrobiłem i później metodą usta-wężyk odciągałem nadmiar. Uzbierałem tego cały słoik :wink:
marcin_wlkp - |30 Gru 2004|, 2004 11:33

...zgadzam się z Tobą temp. powinna wynosić 65 stopni
jasam - |31 Gru 2004|, 2004 12:00

to jest pewnik że stan oleju sprawdza sie przy gorącym oleju i uruchomionym silniku. Najlepiej z uniesionymi kolami napędzanymi żeby przegonić po wszystkich biegach.
klinu - |2 Sty 2005|, 2004 15:51

co do sprawdzania stanu to racja trzeba przejechać ze 20 km rozgrzać skrzynię, potem od 1 aż do P i dać czas na załączenie każdego, na włączonym silniku oczywiście. Co do pytania marcina_wlkp co do rodzaju oleju narazie wstrzymałem się z dolaniem oleju bo się naczytałem o negatywnych skutkach mieszania różnych olejów ze sobą a nie jestem pewien co mam wlane, zresztą na gorącej skrzyni (tak po 100km) miałem poziom prawie max więc przy wzorcowej 65st. powinno być ok, póki co nie dolewam.
DOSIA - |2 Sty 2005|, 2004 20:10

MIALEM KIEDYS TAKI SAM PROBLEM I TEZ DOLEWALEM TYLKO I WYLACZNIE PRZEZ BAGNET RADZE CI NIEMIESZAC OLEJU BO AUTOMAT JEST BARDZO DELIKATNY JA .MI AUTOMAT NAWALIL 2 RAZY KOSZT JEDNEJ SKRZYNI PRAWIE 3000TYS.ZL. TAKZE LEPIEJ OSTROZNIE JA LALEM TYLKO MOBIL DEXTRON 3 JEZELI SIE NIEMYLE ALE Z MOBILA JEST NAJLEPSZY TAK MI ZALECILI CI CO MI SB. ZALATWIALI :D
MarcinK - |2 Sty 2005|, 2004 20:36

O ile sie nie myle to fabrycznie zalecany jest olej spelniajacy norme Dextron 2.
DOSIA - |2 Sty 2005|, 2004 21:04

moze mi sie pomylilo jezeli wprowadzilem w blad to sory ale automata mialem 1,5roku temu moze mi sie pomylilo wiem napewno ze lalem mobila a teraz jak tak napisales to juz niewiem czyd.3 czy to byl to d.2 bardzo mozliwe ze sie pomylilem jezeli tak to sory :(
klinu - |11 Sty 2005|, 2005 17:51
Temat postu: ASB - elektromagnesy
Zrobiłem sobie test komputera i wywaliło mi że mam wadliwe elektromagnesy zmiany biegu 3-4 oraz "blokady sprzęgła przetwornika momentu" (chyba tu chodzi o ten konwerter)
Moje pytanie, gdzie one się dokładnie znajdują (z tego co patrzyłem na schematy to obok siebie chyba po stronie pasażera? czy można je spokojnie wykręcić bez zdejmowania skrzyni i przetestować jakimś zasilaczem 12V, oczywiście 4 biegu nie mam więc błędy chyba mówią prawdę :roll:

fructon - |12 Sty 2005|, 2005 14:45

dostep po zdjeciu miski skrzyni a elektromagnes 3-4 jest czesciowo elektroniczny
klinu - |12 Sty 2005|, 2005 15:52

ok dzięki, można tak po prostu zdjąć miskę i zajrzeć do środka? nie będzie potrzeby uzupełniania oleju? czy uszczelka spod miski będzie do wymiany? ciężka jest wymiana tych elektrozaworów? chciałem sobie sprawdzić te elektrozawory ohmomierzem- podobno ten od zmiany 3/4 ma mieć oporność 20ohm. Chyba najlepiej byłoby to sprawdzić bezpośrednio we wtyczce do komputera, ale nie mam pojęcia które to są numery kabli, jezeli wiecie coś na ten temat dajcie znać.
CZOPER - |13 Sty 2005|, 2005 09:51
Temat postu: Biegi w automacie!
Witam i pozdrawiam wszystkich.
Mam problem z biegami w cosim scorpio.Od jakiegoś czasu podczas jazdy ze stałą prędkością na czwartym biegu auto zrzuca z czwórki na trzeci bieg i po chwili z powrotem na czwórkę.Bywają dni,że wszystko działa dobrze,są też takie,że miesza biegami co kilkaset metrów.Byłem u mechaników;stwierdzili,że to"kick down",coś tam pomieszali ale problem pozostał.Co robić???

TCQ - |13 Sty 2005|, 2005 10:35

kick down włącza się dopiero jak wciśniesz pedał do samego końca i wciśnie guzik.
Art - |13 Sty 2005|, 2005 11:00

Sprawdź MAF'a. Jeśli nie był nigdy czyszczony albo jest uszkodzony takie rzeczy mogą się dziać z biegami.
Szczegóły tutaj

http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm

Jeśli kickdown by samoistnie zwierał, to biegi by wahlowały tez pomiedzy 1-2-1 oraz 2-3-2 wydaje mi się ...
No ale mogą też być inne przyczyny oczywiście.

Pzdr,
Art

COSSY - |13 Sty 2005|, 2005 11:18

Ja stawiam na przerwę w kablu na czujniku VSS (prądniczka). Sprawdź czy kabel nie jest naderwany, coś z izolacją. Jest to bardzo częstą przyczyną samowolnego przerzucania biegu 4-3.
jasam - |13 Sty 2005|, 2005 11:39

mam podobnie z tą różnica że u mnie częściej jest problem pomędzy 2-3 szczególnie gdy jade na gazie... U mnie zbliża sie czas w którym powinienem wymienic olej w skrzyni... Moze to w tym problem?
COSSY - |13 Sty 2005|, 2005 17:19

Czujnik VSS ma się tylko do 3-4 biegu
fructon - |13 Sty 2005|, 2005 18:10

uszczelke wymien co do miski to wyleje sie troche oleju a reszte uratujesz jesli sciagniesz ja tak aby nie przechylac najlepiej podstawic jakas miednice i tak probowac
TCQ - |18 Sty 2005|, 2005 16:14
Temat postu: ASB
Mam pytanko, czy w czasie jazdy moge sobie zrzucić z biegu D na Null i się swobodnie toczyć :?: i czy jest to zdrowe dla skrzyni biegów :?:
Marcin - |18 Sty 2005|, 2005 16:20

ktoś dawno temu na forum napiosał cos w stylu: "obsługa automatu: właczyć i nie ruszać" z resztą jak puścisz gaz to autoamt i tak nie hamuje silnikiem, chyba, ze wyłączysz over drive'a, jak tak zauważyłem u siebie, a może ja mam roz... automat
TCQ - |18 Sty 2005|, 2005 16:23

Tzn u mnie też zrzuca, ale zawsze mam około 2-2,5tys obrotów, poza tym lekko zwalnia.
TCQ - |18 Sty 2005|, 2005 16:24

Już trochę się nauczyłem na automacie ale jeszcze do pełni szczęścia tylko tego mi barkuje :wink:
Marcin - |18 Sty 2005|, 2005 17:37

hmmm, u mnie po zrzuceniu jest jakieś 1500-1600obr
a jak chcesz poczytać dużo o automacie to wejdź na www.automat.pl, tam powinien być wyjaśniony Twoj problem

TCQ - |19 Sty 2005|, 2005 09:59

Dzieki, wolałem zapytać niż testować metodą prób i błędów :)
Marcin - |19 Sty 2005|, 2005 19:47

a jak jest z przełączaniem z D na 2 czy 1, trza się zatrzymac, czy można w trakcie jazdy?? i tak samo w druga stronę tzn. z 2 na D
TCQ - |20 Sty 2005|, 2005 16:58

Z 1 możesz na 2 dalej na 3 i na koncu na D ale w drógą strone się nie da trzeba się zatrzymać.
Marcin - |20 Sty 2005|, 2005 17:03

dzięki
scisorro - |21 Sty 2005|, 2005 01:07

Myli sie kolego ktory mowi ze nie mozna zrzucac biegow w dol w ASB. Pewnie ze mozna.
Nie jest to zalecane jednak przy niktorych instalacjach gazowych ze wzgledy na inne sterowanie skrzynia zwiazane z innymi reakcjami silnika na dodanie/ujece gazu. Czasami potrafi ostro szarpnac. Wtedy nie powinna sie testowac takiego przelaczania. Normalnie jest to sposob na wymuszenie redukcji i skrzynia sama pilnuje sie i nie wrzuci za niskiego biegu nawet jak przy 100km/h zapniesz jedynke. Osobiscie odradzam, w koncu itak pozostaje kickdown :)

TCQ - |22 Sty 2005|, 2005 10:36

Tak więc się nie myle mój kolega wymyślił by wbić N gaz do końca i potem D wiadomo w jaki celu, też można ale jest nie zdrowe więc nie pisz że się myle, poza tym ford nie uwzględnił zbytnio tej możliwości.
yagher - |2 Lut 2005|, 2005 23:05

nawet nie chce sobie wyobrazac, co sie stanie jak bym tak zrobil, ale ciarki mnie przechodza jak pomysle co by sie wtedy dzialo, skrzynia to by chyba sie w mak posypala :)
Struna - |3 Lut 2005|, 2005 13:29

może nie za pierwszym razem ale za którymś całkiem możliwe - ale najbardziej możliwe, że tarcze się poprzypalają i będzie ślizgała.
TCQ - |5 Lut 2005|, 2005 09:56

Z początku kilka razy pewnie by się udało, ale ja wole nie eksperyętować, :wink: już wiem chyba wszystko co chciałem wiedzieć o ASB :mrgreen: , chyba następne auto też będe szukać z ASB, zbyt duża przyjemność jazdy 8)
yagher - |5 Lut 2005|, 2005 16:22

no ja tez uzytkuje od kilku miesiecy scorpio z asb i jestem zadowolony, a kiedys nawet nie chcialem sluchac o automacie, teraz tak mi sie to spodobalo, ze chcialbym kazde kolejne auto miec z asb :)
CZOPER - |6 Lut 2005|, 2005 14:52
Temat postu: scorpio automat- problem!!!!
Witam wszystkich.
Jak w temacie jest duży problem;kiedy przekładam dżwignę z D na R przez długi czas nic się nie dzieje a potem jest takie tąpnięcie,że wydaje mi się jak by skrzynia biegów miała
zaraz się urwać.
Sprawdziłem poziom oleju-jest go jakoś dziwnie dużo i ma podejżany kolor(kawa z mlekiem).Czy istnieje możliwość żeby coś się dostało do skrzyni i z kąd???
Pozdrawiam.

Drmax - |6 Lut 2005|, 2005 16:05

Witaj! Automat - piękna sprawa dopóki się nie sypnie. A Twój chyba zaczyna.
Załączanie R odbywa się z parosekundową zwłoką 3-4 sek. I to obojętnie czy z D czy z P. Kolor oleju może świadczyć o tym, że coś ci się tam przypala (kiedy go wymieniałeś?). Tąpnięcie o którym piszesz niekoniecznie może pochodzić ze skrzyni ale z luzu na dyfrze/półosiach. Zobacz na stronce www.automat.pl - jest tam dokumentacja naszej skrzyni i praktyczne porady

DOSIA - |6 Lut 2005|, 2005 22:43

Witam ja w moim pierwszym scorpio tez mialem automata popsul mi sie dwa razy i wkoncu wymienilem go na manuala cala operacja koszyowala mnie 1.500 zl.ale sie oplacalo bo sie juz nic nie dzialo a naprawa skrzyni automat do 2.0 kosztowala mnie 3.000 zl. a uzywana z wymiana tez tyle wyszla tak wiec sie nieoplaca moim zdaniem pozdrawiam.
klinu - |7 Lut 2005|, 2005 21:11

Jeżeli masz taki kolor to może płyn chłodniczy dostał się do oleju. W moim scorpio olej z ASB jest chłodzony wewnątrz głównej chłodnicy i teoretycznie tam może dojść do przecieku. Myślę że w takim przypadku twój płyn chłodniczy też by nosił oznaki kontaktu z olejem ze skrzynki obejrzyj czy nie pływają jakieś plamy w zbiorniczku wyrównawczym.
Rafał A.(antek) - |7 Lut 2005|, 2005 23:58

klinu ma racje, sprawdz. Majonez (kawka z mlekiem) to najczesciej wynik połaczenia oleju z płynem chłodzącym. MOze przez to cos skrzynia zalapuje źle - zła konsystencja oleju itp. Sprawdz szybko - - szkoda skrzyni.
CZOPER - |8 Lut 2005|, 2005 21:33

Dzięki za rady.Dzisiaj byłem u speców od automatów.Oglądali wszystko i stwirdzili,że prawdopodobnie uszkodzona jest chłodnica oleju.Muszę ją sprawdzić .Płyn chłodzący
w zbiorniczku też sprawdzali ale niczego podejżanego nie wykryli.Tak czy inaczej trzeba zdemontować chłodnice i sprawdzic.
Pozdrawiam.

TCQ - |9 Lut 2005|, 2005 09:30

ASB Power :!: :mrgreen:
Marcin - |9 Lut 2005|, 2005 09:34

ano tak, zwłaszcza jak się włączy tryb sportowy :mrgreen:
yagher - |12 Lut 2005|, 2005 00:57
Temat postu: asb nie przerzuca na gazie
musialem wymienic w mojej instalacji zbiornik, gazownik wymienil mi go, koncowki rurek i cos tam jeszcze, "zwiekszyl cisnienie w ukladzie" nie wiem o co w tym chodzi, wyregulowal troche, kazal wymienic swiece bo mowil ze strasznie strzela, racja strzelal, wymienilem swiece i juz jest ok, ale mam teraz taki problem:

mam silnik 2.9 z asb, na benzynie skrzynia ladnie zmienia na 2 przy 60km/h przy pelnym wcisnieciu pedalu gazu, nastepnie na 3 przy 110km/h czy cos kolo tego chyba, dokladnie nie pamietam, natomiast na gazie jest juz problem z przerzucaniem biegow, a mianowicie ruszam wciskam gaz do konca, zbliza sie do 60km/h i nie zmieni na 2 bedzie pilowal na 1 dopoki mu troche nie popuszcze pedalu gazu i nie wcisne spowrotem, tak samo jest z kazdym kolejnym biegiem, poki mu troche nie popuszcze to nie przerzuci na wyzszy bieg

tak sie dzieje tylko na gazie, na benzynie dziala wszystko ok, przed ta cala operacja u gazownika bylo dobrze rowniez na gazie, tyle tylko ze strzelal i ciezko sie wkrecal na obroty, teraz to wszystko jest wporzadku

jedyne co mi przychodzi do glowy to zle wyregulowany gaz przy asb

co o tym myslicie?

yagher - |14 Lut 2005|, 2005 15:09

naprawde nikt nie wie, co jest powodem nie zmieniania biegow?
Struna - |14 Lut 2005|, 2005 15:25

no kurcze gaz nie powinien mieć na to wpływu - chyba, że przy montażu jakiś przewód nacięli lub wpięli się instalką w jakieś durne miejsce które ma jakiś związek ze sterowaniem ASB.
klinu - |14 Lut 2005|, 2005 16:45

jeżeli trzymasz do deski to wciskasz sobie non stop pedałem gazu załącznik kick-down, może dlatego nie przerzuca wyżej. -mało prawdopodobne ale może coś związane z tym,ale wtedy i gaz i benzyna powinny się zachowywać tak samo..
Rafał A.(antek) - |14 Lut 2005|, 2005 16:48

szukaj po elektryce, moze jakies kable zozpieli - jedz do nich niech paluchami pokaza gdzie grzebali.
yagher - |14 Lut 2005|, 2005 23:17

nie wiem czy mogli cos naruszyc, bo na benzynie jadac dokladnie tak samo, zmienia biegi, a na gazie tak jakby blokuje sie nastepny bieg, nie wiem moze w momencie zalaczanie sprzegla w skrzyni, jesli takowe istnieje, spadaja obroty, zmniejsza sie jakos dawka gazu czy co i dlatego nie reaguje, albo ma za ciezko i nie chce wrzucic kolejnego tylko ciagnie na tym co jest, nie mam pojecia, pojade do nich, niech moze pokreca troche przy regulacji, moze ta zmiana cisnienia w ukladzie, jak mowil gazownik cos popsula, bo przedtem bylo wszystko ok i na gazie i na benzynie

a czy instalacja gazowa nie powinna w jakims stopniu byc polaczona z asb?

WTOM - |15 Lut 2005|, 2005 08:24

czujnik położenia przepustnicy!! złe odczyty -> złe ciśnienie liniowe w skrzyni. komp gazowy powinien mieć elektrycznie separowane wejście z czyjnika położenia przepustnicy.
liw - |20 Mar 2005|, 2005 20:42

No kochani czas sobie poczytać na temat automatów. Mnie się przydało więc może komuś też się przyda: http://automat.pl/budowa/index.html powodzenia :)
arek33 - |3 Kwi 2005|, 2005 15:54

Zagazowalem wielorybka i sie zaczely problemy asb dziwnie przelancza biegi po wcisnieciu pedalu gazy do dechy , do 5tysiecy wkreca sie normalnie a powyzej go muli jak przezuci bieg znow dostaje kopa i tak na kazdym biegu najgozej jest na 3 i 4 . najgorsze ze na benzyce jest tylko troszke lepiej co moze byc przyczyna ????
Rafał A.(antek) - |4 Kwi 2005|, 2005 05:33

złe wpiecie instalacji gazowej, to dosc prosty wniosek.
arek33 - |5 Kwi 2005|, 2005 20:13

czyli wielorybek powinien tak samo przelanczac biegi na gazie jak na benzynie ??? jakie grzechy popelniaja gazownicy ???? bo moj twierdzi ze na gazie juz tak jest i juz ????
Aro - |20 Maj 2005|, 2005 08:31

Czy może ktoś wie, co się stało z osławioną stroną www.automat.pl ?
Czy ją przenieśli, czy zlikwidowali?

Odpowiadam zatem:
www.olczak.home.pl

Savie - |22 Maj 2005|, 2005 14:34
Temat postu: POONAŁEM WRESZCIE swoje cholerne A4LD
Witam wszystkich. nie taki diabeł straszny jak go malują. padła mi jakiś czas temu skrzynia...oddałem do Samko w Wawce gdzie skasowali mnie na kosmiczny kesz i przeszła zaledwie 17tys km. niestety termin gwarancji oczywiscie minął. wysypała się znowu. poczytałem u Pana Olczaka dokumentacje, troche po forach itp i zabrałem się do roboty. to wbrew pozorom całkiem prosta mechanika (no i troche hydrauliki) tylko nie należy się jej bać. wybebeszyłem tą skrzynię, z drugiej (z innego okresu i innymi bebechami) wziałem skręcone elementy i stworzyłem hybrydę. działa jak złoto i jestem bardzo zadowolony. kosztowało mnie to kilka dni pracy i jakieś 300pln za które kupiłem drugą uszkodzoną skrzynkę na części. nawet nie chce myśleć ile trzeba by dać w warsztacie za taką naprawę.
post ten piszę dlatego, aby wszyscy pozbyli się strachu przed rozbieraniem i ingerencją w ASB. nie jestem mechanikiem, choć atechniczny też nie jestem. trzeba mieć literaturę, parę kluczy i wkrętaków oraz drugiego człowieka, który pomoże stargać toto na ziemię bo skrzynka z konwerterem waży conieco.
to naprawdę nie jest takie skomplikowane, a legendy o trudności napraw chyba rozprzestrzeniają warsztatowcy, którzy za małą robotę biorą wielką kasę "bo się znają na magii".
hiehhh...to tyle tak ku pokrzepieniu serc. pozdra dla wszystkich
Maciek

Adam_2000 - |22 Maj 2005|, 2005 15:04

Brawo Savie !
Moje zdanie na ten temat jest dokładnie takie samo :))

Aneta - |22 Maj 2005|, 2005 18:59

No nareszcie ktoś, kto nie pisze "wymień na manuala" :D
Savie - |22 Maj 2005|, 2005 20:01
Temat postu: hiehhehhh...
no pewnie!!! żadnych manuali. zmiana z asb na manu to czyste barbarzyństwo wynikające z bezradności!!! ;) ;) ;)
właśnie wróciłem z pierwszej dłuższej jazdy po ostatecznych regulacjach modulatora podciśnieniowego i taśm. nigdy to tak cudownie nie hulało:):):)
w razie problemów służę radą w miarę nabytej przeze mnie przy tych wszystkich walkach wiedzą.
pozdra dla wszystkich automatowców.
dla maualowców też. prawie taka sama :D

Aro - |22 Maj 2005|, 2005 21:45

Jestem po pierwszych prawdziwych testach drogowych nowego nabytku. Oto spostrzeżenia:
1. Odczuwalnie słabiej przyśpiesza niż 2.4 na manualu - odczuwalne tak przy ruszaniu jak i wyprzedzaniu. 2.4 na piątym biegu lepiej się zbierał.
2. Czegoś mi brakuje w biegach. Powinno być ich chyba 4, a ja zauważam tylko 2 zmiany. Porównywałem relacje obroty - prędkość na zblokowanej trójce i na D. Jest to samo - wynika z tego, że nie chodzi mi czwórka? Przy prędkości 120km/h obroty wynoszą 3200-3300.
3. Po wdepnięciu pedału w podłogę nie odczuwam żadnej różnicy - skrzynia powinna chyba zredukować?
4. Po jednym, jedynym dniu jazdy automatem, pomimo wszystkich w/w dolegliwości nie chce mi się siadać do manuala - to jakiś wirus?

monter - |22 Maj 2005|, 2005 21:58

Ja dodam tylko ze moje 2.4 mogloby jezdzic wolniej i przyspieszac wolniej ale chcialbym mic ASB. Mam juz dosc motania drazkiem. Pragne maksimum luksusu. Jak bede mial kase to kupie sobie ASB i dam ja do regeneracji i pozniej zaloze u siebie. Mam nadzieje ze mi sie uda.
Aro - |22 Maj 2005|, 2005 22:15

Na prawdę zajebista sprawa. Widzę Tomek, że posmakowałeś już tego miodu. Ja miałem pierwszą przejażdżkę tym 7 cudem. Dobrze byłoby katnąć się innym egzemplarzem tego typu dla porównania.
Tijs - |23 Maj 2005|, 2005 00:34

hm ostatnio tak myslalem nad automatami...szczegolnie nad A4LD...w koncu ta skrzynia zostala zaprojektowana przez amerykanow a oni praktycnzie tylko produkuja automaty wiec jego wytrzymalosc zapewne musi byc bardzo duza...byla montowana takze w Fordach terenowych...tylko ze europejczycy nie przyzwyczajeni do automatow nie umieja o nie dbac...pewnie dlatego skrzynie sie tak sypia...:( a jak ktos wczesniej napisal ze to Ford wprowadzil Over Drive wiec cos w tym mus byc ze to co robia robia dobrze...
Savie - |23 Maj 2005|, 2005 02:08
Temat postu: takkk.. i mail do ARO a mam nadzieje ze sie przyda
Cześć;)
Napisałeś…

Jestem po pierwszych prawdziwych testach drogowych nowego nabytku. Oto spostrzeżenia:
1. Odczuwalnie słabiej przyśpiesza niż 2.4 na manualu - odczuwalne tak przy ruszaniu jak i wyprzedzaniu. 2.4 na piątym biegu lepiej się zbierał.
2. Czegoś mi brakuje w biegach. Powinno być ich chyba 4, a ja zauważam tylko 2 zmiany. Porównywałem relacje obroty - prędkość na zblokowanej trójce i na D. Jest to samo - wynika z tego, że nie chodzi mi czwórka? Przy prędkości 120km/h obroty wynoszą 3200-3300.
3. Po wdepnięciu pedału w podłogę nie odczuwam żadnej różnicy - skrzynia powinna chyba zredukować?
4. Po jednym, jedynym dniu jazdy automatem, pomimo wszystkich w/w dolegliwości nie chce mi się siadać do manuala - to jakiś wirus?

Po pierwsze nieścisłość. Mam pojazd z 89 roku, ale mnie z ogłoszeń się zapędziło z 91;)
W miarę moich doświadczeń…

Odpowiedzi wg mojego odczucia:
1. na LPG czy tak samo? Moja tez się słabo zbierała przed naprawą. Regulacja taśm.
2. są 100% 4 i powinno się je dać wyczuć. Obrotomierz przede wszystkim. Trójka raczej się nie blokuje. Dopiero 4 lockupje się i czuć że „idzie za pedałem”.
3. powinna. Kikdałn powinien zadziałać. Regulacja luzu linki, albo wymiana/regulacja (zależy jaki masz) modulatora podciśnieniowego. Naprawdę pomaga. Prawa stron a skrzynki taka puszeczka.
4. tu masz absolutną rację. Zwłaszcza jeśli mieszkasz w dużym mieście

pozdr.
Maciek

Savie - |23 Maj 2005|, 2005 02:13
Temat postu: aka Bongo
amerykanie byli bardzo zmyslni ale wychowali sobie magikow. automaty sa super tylko "jak sobie poscielisz tak sie wyspisz". niestety nadal tak jest w dis kantry.
A4LD nawet w US jest uznawana za raczej miekka skrzynke, ale da sie kupic HD kity. jak dorosne/zarobie to taki kupie;)
pzdr
aleeeeeez sie rozwinalem w tym topiku;)
pzzzdr...
M

Aro - |23 Maj 2005|, 2005 07:22

1. To samo na beni i lpg
2. Zobacz jeszcze przy okazji, jakie masz obroty przy np. 120 km/h.
Chwilami myślę, że wypada mi jakiś bieg po drodze, bo na najwyższym działającym nie wyczywam chyba żadnego poślizgu, więc może to być czwórka. Porównanie obrotów to wyjaśni. Jeśli to ważne, tą drugą zmianę mam tak przy 70-80 km/h.
3. No comment.
4. Tak, przeważnie jeżdżę w wielkim mieście (trzy ronda, sześć skrzyżowań ze światłami) :lol:

Tijs - |23 Maj 2005|, 2005 08:48

no mozna kupic takie kity nawet mozna cała juz zregenerowana praktycznie od nowa skrzynie tylko chyba obudowa stara i konwertor....na www.ebay.com....naraize Polska jest poza wysyłka :(
Adam_2000 - |23 Maj 2005|, 2005 19:24

LOC-up załącza się na 3-ce, która jest biegiem bezpośrednim (przełeżenie 1:1), jeżeli obroty silnika zrównają się z obrotami na wyjściu skrzyni (+-5%), to PCM załącza zawór LOC. Każde naciśnięcie pedału hamulca, kick-down, czy spadek obrotów silnika poniżej ok. 1500n/min (to chyba zależy od motoru, dane dotyczą DOHC 2.0) powoduje rozpięcie LOC-upa.
Savie - |23 Maj 2005|, 2005 21:18
Temat postu: do Aro i do Adama_2000
Aro:
u mnie przy 120km/h na 4 biegu stoi równe 2000rpm.

Adam:
oczywiście, że masz racje.spójrz na godzine mojego posta nie mówiąc już o stanie piszącego;)

pozdra
Maciek

Adam_2000 - |23 Maj 2005|, 2005 21:23

Cytat:
u mnie przy 120km/h na 4 biegu stoi równe 2000rpm


... kurcze, u mnie w DOHC w Sierrce i teraz w wielorybie, przy 2000 n/min mam prawie równe 80 km/h... a most masz od automatu, czy od manuala ?

Savie - |23 Maj 2005|, 2005 21:57

no szybki ten most mam jak cholera co mnie baaaardzo cieszy. wszystkie znaki na niebie i ziemii wskazują, że jest to oryginalny dyferek od tego egzemplarza. hmmm... może w wersji executive taki ładowali do pożerania autostrad? cholera wie...
ale z tymi dyframi to w ogóle dziwnie. znajomy ma sierre z superszybkim mostem i 2.0 DOHCem. nigdy drugiego takiego złożenia nie widziałem, a 100% jest oryginalne. nie wiem jaki był klucz w jakiej wersji jakie przełożenie.
pzdr

Aro - |24 Maj 2005|, 2005 00:33

Wydaje mi się, że porównując obroty do prędkości nie powinno się uogólniać, tylko ograniczać do konkretnego modelu. 2.0 będzie inaczej śmigać niż 2.9. Poza tym typ tylnego mostu (tak, jak i rozmiar kapci) nie ma wpływu na wskazanie prędkościomierza.
Ale Savie mnie całkiem zabił - mamy chyba takie same motory i skrzynie. Możliwa jest tak duża różnica nawet, gdybym miał czwórkę? A weź Savie bujnij się jeszcze na 3 do 120 i zczytaj obroty, dobra?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group