Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - TD frytkownicą?

COSSY - |7 Wrz 2005|, 2005 18:54
Temat postu: TD frytkownicą?
Doszły mnie wieści, że można spoko mieszać 50/50 w TD olej napędowy z olejem do frytek. Ponoć dobrze to znosi pompa Boscha. Ktoś moze z Was próbował?

http://img214.imageshack.us/img214/9382/y8pj.jpg

Adam_2000 - |7 Wrz 2005|, 2005 18:56

COSSY...a z czym mnienszać wipałer ?? :))
ORION - |7 Wrz 2005|, 2005 18:56

Mozna ze spirytusem ale troche szkoda :)
COSSY - |7 Wrz 2005|, 2005 18:57

Z dobrym browarkiem :lol:
Serio, sam widziałem jak ludziska spod Aldika w Niemczech przelewali od razu oleum do frytek zaraz do baku.

Adam_2000 - |7 Wrz 2005|, 2005 18:59

COSSY napisał/a:
Z dobrym browarkiem :lol:

... to za cholerę taniej nie wyjdzie :mrgreen:

COSSY - |7 Wrz 2005|, 2005 19:00

Jak power to power, jest bezcenny :lol: :lol:
artin - |7 Wrz 2005|, 2005 19:48

Trza by mieć ogniwo galwanizacyjne czy cóś, żeby łolej był rozgrzany do ok. 80st., inaczej zapir**oli się silnik.
_Mu. - |7 Wrz 2005|, 2005 19:57

COSSY napisał/a:
Z dobrym browarkiem :lol:
Serio, sam widziałem jak ludziska spod Aldika w Niemczech przelewali od razu oleum do frytek zaraz do baku.


Szkoda, Cossy, że nie sprawdziłeś do którego baku.
Do jeżdżenia na oleju roślinnym lub mieszankach trzeba mieć osobny układ paliwowy. Było już o tym, wraz z linkami, w innym wątku.

COSSY - |7 Wrz 2005|, 2005 20:03

To do jakiego baku gość leje na zdjęciu?
megalith - |7 Wrz 2005|, 2005 20:06

Do żadnego, bo korek na butelce jest zakręcony ;)

Poza tym, czy olej czasem nie wychodzi drożej niż ropa..?

_Mu. - |7 Wrz 2005|, 2005 20:12

COSSY napisał/a:
To do jakiego baku gość leje na zdjęciu?


Widocznie do tego, który jest większy. Do mniejszego w bagażniku, z wlotem, chuj wie gdzie, leje olej napędowy. Są różne typy instalacji. Jest tez jakiś płyn z hameryki, który się miesza z rzepakiem i wtedy, w lecie proporcja paliwa może wynosić nawet do 70/30 rzepakowy/napędowy. Generalnie jednak u nas stosuje się układ dwuinstalacyjny z przełączaniem paliwa pod koniec jazdy na napędowy - trochę jak gaz/benzyna. Odpala się to albo na napędowym, albo trzeba mieć elektryczne podgrzewanie - dodatkowo płatne, które po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez ciecz chłodzącą silnik, samoczynnie się wyłącza. Ale nasze wynalazki jeszcze nie działają jak należy - kłopot z niską wydajnością filtra.


Ps. Poza tym nie gość a gościówa... (;

COSSY - |7 Wrz 2005|, 2005 20:17

Olej kupisz już za 2.50 a olej napędowy koło 4 zł.
_Mu. - |7 Wrz 2005|, 2005 20:22

Za 2.50 to wtedy, jak kupujesz w hurcie, w bańkach po 20 l.
W sklepie, ani nawet w markecie nie znajdziesz w tej cenie.
Natomiast sam pomysł - bardzo mi się podoba. Zresztą pierwsze silniki diesla były skonstruowane właśnie z myślą o tego rodzaju paliwach.

megalith - |7 Wrz 2005|, 2005 20:22

COSSY napisał/a:
Olej kupisz już za 2.50 a olej napędowy koło 4 zł.


A na postoju dla tirów ostatnio bylo po 2 zeta... Ja bym tu szukał oszczędności.

KaZet - |10 Lip 2006|, 2006 12:03

no to pytanie: czy ktoś z Was dieslowców jeździ na rzepaku? Jeśli tak to jakie proporcje te silniki wytrzymuja?
Latem, jak teraz gdy potworne upały na zewnątrz to buda auta nagrzewa sie chyba do 60 st. więc i taki olej bedzie miał inna gęstość niż zimą więc jest to dobry czas na sprawdzenie jak to sie na tym jeździ.

marcys - |10 Lip 2006|, 2006 13:02

Mu w biedronce dostaniesz i za 2,18 zL za litra w 3 l baniaku.
mmmk - |10 Lip 2006|, 2006 13:09

tylko kiedys ( moze okolo miesiaca temu) byl w MOTORZE artykul o takich olejach i dieslach. testowali na golfach II i IV. golf II stary dal rade w miare ok ale jak czytalem o tym jak to jezdzilo to sorry ale to gorzej niz moja byla sierra na gazie a golf IV tdi no szybko go zajezdzili wiec ja wiem jak to scorpio zniesie?? a silniki diesla nie sa jak dohc za 800 zl sie takiego raczej nie kupi... wiec ja bym nie jezdzil no ale kazdy robi jak lubi.
pozdrawiam
maciek

marcys - |10 Lip 2006|, 2006 13:17

dobra instalacja z filtrem/podgrzewaczem Davco plus dolanie antydepresatora do rzepaku i bedzie dobrze. tdi VW to dobrze znoszą. Ale takie testy motoru ze testuja bez instalacji to sobie mozna w kolezecie na gwozdziu powiesic.
mmmk - |10 Lip 2006|, 2006 13:25

a kto z naszych ma instalacje do tego?? pewnie nikt a wiekszosc tych co jezdzi na paliwie ze spozywczego pewnie leje to wprost do baku i jedzie no i ja szczerze mowiac sprawa sie nie interesowalem bo ja NO ON ale dzieki motorowi wiem czym to grozi... moze i jest przesadzone ale warto wiedziec przed zastosowaniem :)
pozdrawiam
maciek

marcys - |10 Lip 2006|, 2006 13:31

mmmk, zgadzam sie! lanie samego w nowszych to pomylka. a pare instalacji smiga po polsce. zreszta co cwanszy mechanik bylby w stanie zrobic prymitywna. na necie mozesz kupic cale instalacje jak i poszczegolne elementy. sie da :706:
Niki - |10 Lip 2006|, 2006 22:38

marcys napisał/a:
tdi VW to dobrze znoszą


Otoz koledzy i tu Wam teraz powiem calkiem z zycia sytuacja pare dni temu wzieta u mnie we firmie.Kazdy oczywiscie lubi diesla Kazdy->czyt.wiekszosc i tu niespodzianka dla tych wszystkich commonrail-owcow itp.. Przyjechal pacjent swojim autkiem bo mu zaczelo przydymiac byl to golf tdi owszem doszlismy ze turbina przegrzewana juz prawie zatarta ale trzeba sprawdzic wtryski bo jezeli ktorys by lal to dziura w tloku murowana,wiec dla pewnosci wymontowane wtryski a tu niespodzianka nie dosc ze zaje...ane to sprawdzenie takich wtryskow bagatela 200zeta.Zwykle 50zeta.Juz porazajaca roznica.Teraz pan oznajmil ze z reguly po 200tysiacach kilometrow trza koncowki wymieniac koszt do Vw jakies do 2tys.zeta za komplet koncowek sam wtrysk potrafi kosztowac do 3tys.zeta/szt.To koszty samych urzadzen wykonujacych juz nie wspomne o pompie etc.
koszty moga siegac zenitu czyli benzynowka zrobie 200 i wiece tys.km a cena jakiejkolwiek usterki czy remontu nie przekroczy nigdy takich wartosci jak w dieslu.Wiec lepiej sie wogole zastanowic czy kierowca diesla a zwlaszcza wspolczesmego faktycznie jezdzi taniej :692: Bo ja uwazam ze nie...ale to tylko moja teza :702:

fiebik - |10 Lip 2006|, 2006 22:42

Gdzies czytałem, że taxiarze u nas w lato walą pół na pół i sobie chwalą.
Pinio - |10 Lip 2006|, 2006 23:36

fiebik napisał/a:
Gdzies czytałem, że taxiarze u nas w lato walą pół na pół i sobie chwalą

Wszystko zalezy od auta koles leje do starego meska i spoko,jezdzi na samym.Raz zalal do Lansera i bardzo szybko to wypompowal nieszlo natym jechac.

Struna - |11 Lip 2006|, 2006 16:25

Pinio napisał/a:
koles leje do starego meska
no i to jest właśnie auto do którego w zasadzie wszystko można wlać i pojedzie - stare wolnossące diesle - ale nie jakieś wynalazki nowe czy jakieś TD.
pablo19 - |11 Lip 2006|, 2006 23:35

Ja osobiście słyszałem audycję w "Antyradiu", w której do Panów Zientarskich dzwonili ludzie i mówili jak to jeżdżą po kilkaset tysi na oleju rzepakowym kupowanym w sklepie, a nawet na przepale z frytkownic, który jeden gościu chwalił się że kupuje od zaprzyjaźnionej smarzalni za 50gr/litr - (koleś jeździ z tego co pamiętam meśkiem na taksówce). Inny koleś zadzwonił i powiedział, że kupuje ze smażalni jakieś coś (nazwy nie pamiętam) co jest w postaci jakiejś niepłynnej, potem to rozpuszcza czy coś i wlewa do swojego autka terenowego. Po tej audycji uwierzyłem w to że takie coś jest mozliwe. Miałem nawet ostatnio chęć sprubować tego na Renault 19 1.9D mojego dziadka, ale się nie odważyłem. Decyzja o wyprubowaniu nalezy do was Dieslowcy.
megalith - |11 Lip 2006|, 2006 23:40

To już jest faktem - w lecie wolnossący dislowcy częściej powinni odwiedzać supermarket :706:
pablo19 - |11 Lip 2006|, 2006 23:42

Jeszcze jedno mi się przypomniało. W tej audycji Maciek Zientarski opowiadał jak z jakimś gościem jeździł chyba transitem. Podjechali do marketu, kupili 50 litrów oleju rzepakowego, wlali do zbiornika (bez dodatków) i potem cały dzień jeździli po jakimś mieście. Podobno bez zastrzeżeń.
Kevin Xy - |12 Lip 2006|, 2006 00:25

widzialem ten program- miedzy innymi pojechali na analize spalin !! wyszla wzorowo !!
pablo19 - |12 Lip 2006|, 2006 00:41

Podobno przy spalaniu rzepaku nie wydzielają się jakieś tam substancje smoliste czy coś takiego.
marcys - |12 Lip 2006|, 2006 08:27

duzo mniej sadzy, wogole ekologiczne. Te stare przegubowce ikarusy powinny na tym smigac po miescie moze daloby sie lepiej oddychac latem. A tak cokolwiek lejesz do baku a nie jest benzyną gazem czy ON jest przewidziana max akcyza.
KaZet - |12 Lip 2006|, 2006 14:19
Temat postu: czyli krótko mówiąc nikt z tego forum na rzepaku nie śmiga.
Nie ma bezposrednich doświadczeń, chociaż czytałem jak Blady ze Starogardu pisał w innym poście, że jeździ na rzepaku.
TCQ - |13 Lip 2006|, 2006 04:11

Znajomy ma Tranzita 2.5D i jeździ na czystym oleju, bierze od znajomego co bar ma przepalony po frytkach i normalnie daje rade, ale co śmierdzi frytkami to masakra. Osobiście miałem okazje tym jechać :)
marcys - |13 Lip 2006|, 2006 09:28

poczytajcie sobie strone www.biodiesel.pl
Struna - |13 Lip 2006|, 2006 11:56

TCQ napisał/a:
ale co śmierdzi frytkami to masakra.
no właśnie ostatnio byłem w rudzie śląskiej - no tam to chyba wszyscy na tym zapierdzielają bo co jeden diesel przejedzie to frytkami wali na maxa :)
marcys - |13 Lip 2006|, 2006 12:04

Struna, jak ide z moja kobieta na spacer ona zawsze ma ochote na frytki i dziwi sie dlaczego ;)
Struna - |13 Lip 2006|, 2006 12:05

hahahahaha :D :D dobre :)
Rafał A.(antek) - |13 Lip 2006|, 2006 12:32

ee jak bym wreszcie dostal dobrego taniego dizla, za 1000zł to bym jeździl na frytkach i czym popadnie, ale nikt takigo nie chce mi sprzedać
Struna - |13 Lip 2006|, 2006 12:50

Rafał A.(antek), mietka 123 sobie kup - tanie są.
Rafał A.(antek) - |13 Lip 2006|, 2006 12:52

ale mietek raz ze duzy, dwa ze chleje ropy tyle ze nie ma to sensu, 3 ze zardzewialy :) a tak wogole bardzo mi sie podoba, tylko spalanie 10 l ropy to malo ekonomiczne :)
marcys - |13 Lip 2006|, 2006 12:58

no lekko chyba za zalatwisz za darmoche pofrytkowy OR, z tymze wtedy sa problemy jesli korzystasz z filtrow i odstojnikow wody (np DAVCO) zawalają syfy posmazalnicze uklad filtrujacy.
Struna - |13 Lip 2006|, 2006 15:10

Rafał A.(antek) napisał/a:
ale mietek raz ze duzy, dwa ze chleje ropy tyle ze nie ma to sensu, 3 ze zardzewialy


no duży to i dobrze bo się dobrze prowadzi, czy chleje - taka beczka 200D wcale nie tak dużo - koło 7 , a zardzewiały - a co mu to szkodzi jak i tam ma ramę :)

Kevin Xy - |13 Lip 2006|, 2006 21:14

Struna napisał/a:
beczka 200D

???
jeydyiles ochacem 100 km ??

Rafał A.(antek) - |13 Lip 2006|, 2006 21:39

eee 7 w miescie toto niespali :) napewno, moze jak bylo fabryczne ;) szukam Escorta 1,6D, golfów orionow itp, tej wielkosci aut
TCQ - |14 Lip 2006|, 2006 00:26

Golfa mam, tylko trzeba go troszke podprostować http://otomoto.pl/index.p...how&id=C1361111 ale pali około 5L ON, na trasie rok temu jak lecieliśmy nim do HH do wzioł 3.7L/100km !!
Rafał A.(antek) - |14 Lip 2006|, 2006 01:20

ładne mi troszke :) tu z 1500 na blacharke trzeba wrzucic :)
TCQ - |14 Lip 2006|, 2006 01:32

no 1500 to może nie ;] no ale troszke jest do roboty :)
Rafał A.(antek) - |14 Lip 2006|, 2006 01:58

przekracza moj budrzet na tani samochod :P
Struna - |14 Lip 2006|, 2006 10:10

Rafał A.(antek), a co Ty escortem czy golfem chcesz lawety ciąnąć ? pogięło Cię ?
Rafał A.(antek) - |14 Lip 2006|, 2006 10:30

nie do escorta to ja che dziewczyne wsadzic i siebie jak scorpio padnie :) a do lawety to jesli juz mysle o jakims busie, ale to jeszcze sie zobaczy narazie tani escort ma być

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group