Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i hamulce - Łożysko tylnego koła

zbyszek - |25 Sie 2005|, 2005 01:25
Temat postu: Łożysko tylnego koła
Właśnie niedawno skończyłem wymianę łożyska w tylnim kole i mam mały dylemat. Ile dociągnąć nakrętkę, aby było ani za luźno ani za ciasno? Dociągnąlem prawie do oporu i trochę cofnąłem. Niestety nie dysponuje kluczem dynamometrycznym tak więc muszę to robić na wyczucie.
Aro - |25 Sie 2005|, 2005 07:29

W Mk1 i przejściówce dowala się do 270Nm. Więc bez klucza dyn. na przedłużkę klucza o długości 1 m trzeba chyba położyć ciężar ok. 27 kg.
Minus waga przedłużki na końcu.
Tak se tylko pomyślałem :)

Marcin - |25 Sie 2005|, 2005 08:03

mamy jakiegoś fizyka na forum :?:
Oli - |25 Sie 2005|, 2005 08:13

TAAAK... Aro-Niutonometr :mrgreen:
Adam_2000 - |25 Sie 2005|, 2005 08:25

zbyszek napisał/a:
Dociągnąlem prawie do oporu i trochę cofnąłem

To się tylko dokręca do oporu (w/w momentem) i już. Nic się nie cofa :)

Aro - |25 Sie 2005|, 2005 09:10

O Zesz Wy :twisted:
Piszę przeca, że se tylko tak pomyślałem.

Oli - |25 Sie 2005|, 2005 09:16

aaaa, sorki - Aro-Mysliciel :mrgreen: a może też Arku sobie filozujesz.... :D
Aro - |25 Sie 2005|, 2005 16:38

Psycholoszką jestem :twisted:
Kevin Xy - |25 Sie 2005|, 2005 17:26

a serek zolty zjadasz ze smakiem ??
Adam_2000 - |25 Sie 2005|, 2005 19:23

Aro napisał/a:
Psycholoszką jestem :twisted:


...psyholoszkiem :)

Oli - |26 Sie 2005|, 2005 13:27

:D
zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 15:54

Więc mam dalej kłopot z tym tylnym lewym kołem :evil: , ciągle mi się odkręca nakrętka piasty koła. I w związku z tym ma dwa pytania:
1. Jaki gwint powinien być na piaście (prawy, czy lewy)?
2. Jak się zabezpiecza orginalną nakrętkę? W mądrej książce pisze, żeby zagnieść nakrętkę w specjalny rowek na gwincie, a u mnie nie widzę nic takiego. Przed wymianą łożyska nie było takiego problemu. Nakrętkę kupiłem nówkę sztukę za 30 PLN.

Adam_2000 - |4 Wrz 2005|, 2005 15:59

zbyszek napisał/a:
Jaki gwint powinien być na piaście (prawy, czy lewy)?

- LEWY

Ad.2.
Nakrętka chyba powinna być tzw. somoblokująca tzn. z kołnierzem i wkładką z tworzywa.

mmmk - |4 Wrz 2005|, 2005 16:15

zalezy od producenta jak wymienialem wahacze to stare mialy takie metalowe zawleczki a nowe maja wlasnie ten plastik czy gume w kolorze niebieskim. a sa jakies takie kleje(loctite czy jakos podobnie) czy cus takiego co sie na gwinty naklada,zeby sie nie poluznily moze to pomoze chociaz nie wiem czy tam nie ma za duzo sil i jak to ma w zasadzie dzialac.
pozdrawiam
maciek

zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 16:40

Czyli mam zamienioną piastę bo gwint mam prawy :roll: Muszę teraz sprawdzić po drugiej stronie jaki jest gwint.
Orginalna fordowska nakrętka składa się z kilku pierścieni z gwintem które są połączone taką blaszką.
Zastanawia mnie tylko dlaczego to się wcześniej nie odkręcało :roll:

Adam_2000 - |4 Wrz 2005|, 2005 16:43

zbyszek napisał/a:
Czyli mam zamienioną piastę bo gwint mam prawy...

Chyba półośkę, Zbyszek :))

zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 16:46

Jak to zwał tak zwał :mrgreen: ważne że to :mrgreen: powinno być z drugiej strony :evil:
Adam_2000 - |4 Wrz 2005|, 2005 16:56

No dobra... przykręca sie piastę, ale gwint i nakrętka jest na półosi :))
Ale tak przeglądam "mondrom płytę" i już nie jestem pewny, czy z tyłu nie ma po obu stronach prawego gwintu... :roll:

zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 17:00

Według XXXXXXX to jest wałek krótki zewnętrzny osi tylnej
zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 17:09

Właśnie od początku coś mi nie pasował ten gwint :roll:
A orginalna nakrętka tak jak pisałem wcześniej jest całkowicie inna. I właśnie zastanawia mnie czemu wcześniej się nie odkręcało a teraz się odkręca.
Jutro pojadę jeszcze do mechanika (choć tego nie lubię) niech mi wytłumaczy to zjawisko, może źle zabezpieczam nakrętkę? :roll:

zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 17:28

Kupowałem osobno łożysko i osobno nakrętkę.
Adam_2000 - |4 Wrz 2005|, 2005 17:42

Speedo napisał/a:
Adam2k np zerknie jak nie ma alusow tylko kolpaki w ktora strone ma gwint zwiniety w tylnym lewym, przecie to nia wierzchu jest i problem rozwiazany

Tak będzie :) ... jutro sprawdzę :)

Rafał A.(antek) - |5 Wrz 2005|, 2005 01:05

aaa nakretke poprosiłes do jakiego koła? pozatym czemu nie zastosujesz starej nakrętki?
zbyszek - |5 Wrz 2005|, 2005 01:27

Cytat:
aaa nakretke poprosiłes do jakiego koła?

Wiedziałem, że jest prawy gwint więc poprosiłem z prawym.
Cytat:
pozatym czemu nie zastosujesz starej nakrętki?

Przy odkręcaniu nie wiedziałem dokładnie ( i nie wiem do tej pory) na czym polega to zabezpieczenie i odgiąłem te blaszki które mi się połamały :oops: Nakrętka rozsypała się na kilka części :roll:

Rafał A.(antek) - |5 Wrz 2005|, 2005 01:30

to idz do sklepu niech ci dadza nakretke do danego koła i zobacz jaki ma gwint. Albo idz i kup oryginalna (albo ja chociaz obejzyj) sadze ze na takim elemencienie ma co oszczedzac... a juz nie raz sie przekonalem zeniby na oko to samo a jednak ford ma jakies dziwne patenty ze te oryginalne czesci jakos lepiej działaja.
zbyszek - |5 Wrz 2005|, 2005 01:33

Nakrętkę kupiłem właśnie orginalną fordowską i faktycznie takiego patentu jeszcze nie widziałem :roll: .

[ Dodano: 2005-09-05, 01:36 ]
Jutro (dziś) pojadę do znajomego mechnika zobaczymy co powie.

Adam_2000 - |6 Wrz 2005|, 2005 19:25

Sprawdziłem... nakrętka - lewy tył, zakręca się w PRAWO ! :P
Adam_2000 - |6 Wrz 2005|, 2005 19:31

Dokładnie, Speedo... a sama nakrętka wygląda na nieźle pokombinowaną :)
Tak jakby to były dwie nakrętki, z których pierwsza jest cieńsza i ma wąsy do zaklepania na tej drugiej (taka kontra + zaklepanie) :)

irek - |6 Wrz 2005|, 2005 20:11

wszystko dobrze ta nakrętka dziwnie wygląda z dówch części ale z tyłu jest jeszcze ta blaszka(podkładka), która zbyszkowi się połamała i ona zbezpiecza przed odkręceniem, gdyż jeden brzeg tej podkładki zaklepuje się na nakrętkę- tak jest u mnie orginalnie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group