Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - CHCĘ ZAŁOŻYĆ GAZ

andrzejj19 - |16 Sie 2004|, 2004 10:11
Temat postu: CHCĘ ZAŁOŻYĆ GAZ
mam scorpio 2.0 dohc 92r. ,chcę założyć gaz.proszę o jakieś wskazówki w tym temacie,na co zwrocić uwagę,czego przypilnować itp,itd. Z góry wielkie dzięki
Rafał A.(antek) - |17 Sie 2004|, 2004 16:54

NO wiec butalalbo w koło, albo jak walec to ustaw z prawej wzdłuz osi pojazdu - tak by moc przewozic długie rzeczy po złozeniu siedzen
Pilnowac i patrzec na rece
reduktor ma byc szeregowo a nie rownolegle
no i najwazniejsze, nie moga ominac regulatora wolnych obrotow, ktory znajduje sie na rurze dolotowej powietsza, na czesci plastikowej, za puszka- tłumikiem szmerow ssania. Musza sie pod niego podłaczyc, i podlazyc specjalna podkłądke z króccem, nie moze byc ot zaslepione i ominiete rura z zaworkiem recznym (srubą regulacyjną)
No ima chodzic normalnie na wolnych obrotach i nie gasnac przy hamowaniu :P
Ten silnik sie dobrze gazuje :)

andrzejj19 - |18 Sie 2004|, 2004 00:09

dzięki za informacje
SzerszeN - |18 Sie 2004|, 2004 08:50

rafal chyba raczej z lewej strony za kierowca :)
wtedy po pierwsze zostaje ci do dyspozycji 2/3 oparcia tylnej kanapy i ewentualnie jeszcze przedni fotel pasazera, aby wlozyc cos naprawde dlugiego

Piof - |18 Sie 2004|, 2004 11:02

Szerszeń, po lewej jest zapas - mogą być kłopoty przy kapciu :wink: .
maup - |18 Sie 2004|, 2004 21:33

Butla tylko i wyłącznie toroid. Nie zaoszczędzi wiele (różnica AFAIR poniżej 100 zł) a kończą się problemy z metalowym prosiakiem tkwiącym w bagażniku - gdziekolwiek by był to zawadza :evil:
W ostatniej chwili przed wywiezieniem rodzinki na wakacje dzięki krakowskiemu oddziałowi FST wymieniłem walcowy zbiornik na toroid i jestem tak szczęśliwy, że zapas mogę wozić nawet na kolanach :lol:
Koło można upychać w rozmaitych miejscach albo jeździć bez (ryzykując słynego wulkanizatora w aerozolu) a spróbuj butelkę przestawić na chwilkę :twisted:

zbyszek - |18 Sie 2004|, 2004 21:46

Popieram maupa zbiornik tylko w koło :D . W poprzednim scorpio miałem zbiornik 70l zamontowany wzdłuż po prawej stronie. Miejsca w bagażniku ciut więcej jak w maluchu :twisted: Wymieniłem ją na butlę w koło i było wszystko cacy. Teraz jak zakładałem gaz to nie było innej możliwości tylko w kolo. A aerozol kosztuje cóś koło 20 PLN :D
maup - |18 Sie 2004|, 2004 21:52

zbyszek napisał/a:
...aerozol kosztuje cóś koło 20 PLN :D

Tiaaa - tylko z tego co mi wulkanizator mówił, patent wprawdzie działa, ale potem trza sobie sprawić nową oponkę bo stara nadaje się na rabatki :(
A może ktoś miał doświadczenie z tym cudem?

zbyszek - |18 Sie 2004|, 2004 22:08

Cytat:

Tiaaa - tylko z tego co mi wulkanizator mówił, patent wprawdzie działa, ale potem trza sobie sprawić nową oponkę bo stara nadaje się na rabatki :(

Też słyszałem to samo, ale mimo wszystko wolę mieć cały bagażnik pusty. Bo niestety aby jeżdzić na wczasy z książeczką czekową to jeszcze mnie nie stać 8) . A patrząc z drugiej strony jeżeli książeczka byłaby dość gruba to po co zakładać gaz? (coś chyba za bardzo zszedłem z tematu :oops: ).

Pershing - |18 Sie 2004|, 2004 22:47

Ja tez slyszalem ze taki wulklanizator w szpreju to jednorazowa zabawa a pozniej wymiana oponki :)
Mam wielkie bydle w bagarzniku (60L) i bardzo zawadza bo nic nie mozna upakowac w tym bagarzniku. Ile kosztowalaby wymiana butli na taka "w kolo" razem z montarzem ?

zbyszek - |18 Sie 2004|, 2004 22:56

Koszty nie były duże, ja robiłem to dwa lata temu tak więc już nie pamiętam cen :( . Wymieniałem w Radomiu na Tochtermana, ale teraz to polecałbym jednak w Antoniówce.
Marcin - |22 Sie 2004|, 2004 07:11

a słuchajcie, czy opłaca się w ogóle montowac do mojego silnika instalację z wtryskiem gazu, bo mój starszy mi powiedział, że albo będę jeździć na zupie, albo instalacja z wtryskiem [jak będę robić trochę więcej kilometrów niż teraz robię], bo do instalacji mieszalnikowej to mój starszy ma ogranoczone zaufanie, aha i ile by takie cudo kosztowało?
VIK - |22 Sie 2004|, 2004 14:47

powiedz starszemu, zeby nie cudował, i pozdrów go ode mnie, mój na zupie przejeździł ponad 400tys.km
a takie cudo zalożysz za 1500zł-na prostaku, i dobrze to służy tym silnikom, chyba, ze Cię stać na sekwencę-od 4,5 tys.zł

Rafał A.(antek) - |22 Sie 2004|, 2004 20:16

2.0 dohc maja metalowy kolektor i do szczescia nie potzreba im wiecej niz instalka 2 gen czyli zwykła zkompem i mieszalnikiem, dziala bezproblemowo i niewielki ubytek mocy, silnikowi nie szkodzi wiec mysle ze nei ma sensu pchac sie we wtrysk - szkoda kasy Byle by dobrze zrobiona z podpięciem pod zawor wolnych obrotów :)
BC_Leszcz - |23 Sie 2004|, 2004 00:06

Polecam butlę w koło 70l - wystaje o około 8 cm nad podłogę, ale po wyłożeniu całej podłogi styropianem (tj. podniesieniu o te 8cm) jest równo a nie trzeba gnać po gaz co rusz.
SzerszeN - |23 Sie 2004|, 2004 07:56

piaf nie wiem jak u ciebie ale u mnie zapas jest centralnie, butle mam wlasnie po lewej i do dziury bez problemu moge sie dostac, niestety jednak jak juz wspominalem, u mnie dziure zaprojektowano na dojazdowke i jak zakladalem gaz niemieli takich plaskich butli :)

w sumie moze przejade sie do gazowniko za jakis czas na wymiane filtra i jakas regulacje to zaptytam sie ile by mnie kosztowala zmiana butli i patetn ze styropianem o jakim mowi bc_leszcz :)

playandwin24 - |31 Paź 2012|, 2012 17:39

Rafał A.(antek) napisał/a:
2.0 dohc maja metalowy kolektor i do szczescia nie potzreba im wiecej niz instalka 2 gen czyli zwykła zkompem i mieszalnikiem, dziala bezproblemowo i niewielki ubytek mocy, silnikowi nie szkodzi wiec mysle ze nei ma sensu pchac sie we wtrysk - szkoda kasy Byle by dobrze zrobiona z podpięciem pod zawor wolnych obrotów :)


Ile koszt takiej instalacji na najlepszych częściach by wyszedł...? :)

kondzio508 - |31 Paź 2012|, 2012 19:50

playandwin24,

podstawowe pytanie :)

Czy miałeś do czynienia z instalką IV generacji i instalką II generacji ??

Ja sądzę ze nawet wolę przepłacić raz te 500 zł. a jezeli te 500 brakuje to dobrac raty , niż pchac sie w coś co już jest zabytkiem , i nie spełnia swojej funkcji .

Ja miałem z Ojcem kilka aut z generacją II , i moge powiedzieć ze dopiero teraz przy moim roverze 25 zapomniałem ze mam gaz i przypominam sobie tylko jak go tankuję i micha sie cieszy przy dystrybutorze , tylko w roverze mam IV generację i to jest powód zadowolenia :) wiem jedno - NIGDY nie kupie już Diesla i NIGDY nie kupie auta z gazem II i III generacji tylko IV .

playandwin24 - |31 Paź 2012|, 2012 20:00

Ja miałem starą instalację 8letnią ale ją wyautowałem... bo same problemy były... i butla na cały bagażnik... teraz trochę więcej jeżdżę i po prostu mi szkoda kasy a zakładając nową raczej nie powinno być problemów... Kolega ma Staga 150 w Toyocie II generacji i bardzo sobie chwali... :)
Kevin Xy - |31 Paź 2012|, 2012 20:02

kondzio508 napisał/a:
i nie spełnia swojej funkcji .

co to oznacza ??

kondzio508 - |31 Paź 2012|, 2012 20:02

zależy ile chcesz tym autem jeszcze śmigać , jezeli krótko to wogóle używkę wstawić roczna lub 2 letnią , jezeli 5 lat to wstawiaj nówkę za 2300 sekwencje staga 300 i zapomnisz o gazie .

[ Dodano: |31 Paź 2012|, 2012 20:03 ]
Kevin Xy napisał/a:
co to oznacza ??


A to oznacza ze z nią są wieczne problemy , a to ze duzo pali , bo kiepsko jest ją wyregulować idealnie , albo mocy nie ma tyle co na PB . wogóle technika idzie do przodu i warto iść z nią .

w aucie jest układ zasilania PB i działa on wzorowo , i tak samo montując gaz , instalacja LPG ma spełniać funkcję zasilania paliwem bez przeszkód , a II generacja raczej tego odczucia nie daje .

lukas2 - |31 Paź 2012|, 2012 21:00

playandwin24 napisał/a:
teraz trochę więcej jeżdżę i po prostu mi szkoda kasy a zakładając nową raczej nie powinno być problemów...

Wracasz do podtlenku...?

playandwin24 - |31 Paź 2012|, 2012 21:02

Rozważam... Jest taki majster 20km ode mnie i niedługo będzie zakładał koledze do Jaguara... jak będzie ok to pojadę do niego...
lukas2 - |31 Paź 2012|, 2012 21:05

Jak dużo jeździsz... Tylko czy opłaca się cisnąć nową instalkę o wartości auta? Policz po ilu km ci się zwróci i czy tyle jeszcze będziesz nim jeździł.
playandwin24 - |31 Paź 2012|, 2012 21:08

No więcej jeżdżę i zanosi się że będę jeszcze więcej... miesięcznie robię ponad 1tys km...

Wszystko na razie jest w fazie rozważania...

lukas2 - |31 Paź 2012|, 2012 21:11

To tak dużo? Ja do roboty scorpio nie jeżdżę a w miesiącu w jednym i drugim zbiornik opróżnię.
kat - |31 Paź 2012|, 2012 21:45

play! zaloz to co miales,butle laduj w koło,dołóz do tego blosa i tyle
dla dohca to najlepsze rozwiazanie,zadnej elektroniki zbednej,raz wyregulujesz i jezdzisz

rabbit1 - |31 Paź 2012|, 2012 22:41

kat napisał/a:
dołóz do tego blosa i tyle


a takie pytanko tyle o tym słysze i czytam ale co to ten blos???
jakieś foto tego można prosić????

ford2fast - |31 Paź 2012|, 2012 22:45

kat napisał/a:
dla dohca to najlepsze rozwiazanie

Polemizowałbym :)

kat - |31 Paź 2012|, 2012 22:47

rabbit1 napisał/a:
kat napisał/a:
dołóz do tego blosa i tyle


a takie pytanko tyle o tym słysze i czytam ale co to ten blos???
jakieś foto tego można prosić????



rabbit1 - |31 Paź 2012|, 2012 22:50

to spełnia role parownika ????czy oprócz tego parownik tez jest????
kat - |31 Paź 2012|, 2012 22:51

to jest jako mikser gazowy,zamiast srub i innych cudów
parownik musi byc

ford2fast - |31 Paź 2012|, 2012 23:35

kat napisał/a:
parownik musi byc

Nie musi :)

pepi - |1 Lis 2012|, 2012 08:38

bez urazu ale blos przy r4 nie jest najlepszym komponentem
za tą kwotę kupimy już wtrysk
który mniej pali i jest praktycznie bez obsługowy dla użytkownika :)

kat - |1 Lis 2012|, 2012 08:50

co kto lubi,dla mnie liczy sie bezobslugowosc i brak zbednej elektroniki
pepi - |1 Lis 2012|, 2012 09:33

przy blosie nie ma mowy o tym
a jak ci huknie to szukasz dolotu ;)
blosy też się zacierają itp
zamarzają na mrozie

kat - |1 Lis 2012|, 2012 09:48

w co mi huknie?
w 2,9 blosa mialem 4 lata,jezdzi teraz w boa
w dohcu mam od dwoch lat

do tej pory nic mi nigdy nie strzelilo

ford2fast - |1 Lis 2012|, 2012 10:35

kat napisał/a:
co kto lubi,dla mnie liczy sie bezobslugowosc i brak zbednej elektroniki

Oraz nadmierne zużycie paliwa i słabsze osiągi :):

kat - |1 Lis 2012|, 2012 10:51

w przypadku dohca z klima i automatem jezdzacym tylko po miescie te osiagi sa mi potrzebne jak dziura w moscie

nadmierne zuzycie paliwa tzn ile wiecej w stosunku do instalacji za 4 kawalki?

JORZO - |1 Lis 2012|, 2012 12:25

że się podepnę do temata
wywalam butlę walcową na rzecz toroida-jak wykręca się wielozawór?jakieś specjalne środki ostrożności?

kat - |1 Lis 2012|, 2012 12:26

normalnie,ale wez pod uwage,ze nawet jak wyjezdzisz gaz do konca to w butli jeszcze go zostaje,takze w zamknietym pomieszczeniu tego nie rob
JORZO - |1 Lis 2012|, 2012 12:35

tak,wiem ale mnie bardziej chodzi o jakieś ja wiem przypadkowe iskrzenie czy raczej to niemożliwe?bo wykręca się to łapą czy kluczem?
kat - |1 Lis 2012|, 2012 12:53

masz wkrecone na kilka srub na imbus
rabbit1 - |1 Lis 2012|, 2012 12:53

zakręć najpierw kurek na wielozaworze okkręć miedziany wężyk od wlewu i co idzie na parownik wyciągnij butle z auta i poluzuj śruby w koło,podważ troche i zaczekaj aż zejdzie ciśnienie z bezpiecznej odległości.rąk nie podkładaj bo będziesz wyglądał jak ten w terminatorze 2 :P :):
JORZO - |1 Lis 2012|, 2012 12:58

wsio jasne :lol:
kat - |1 Lis 2012|, 2012 12:59

jak poluzuje sruby z wielozaworu to tak z 10 minut od tego z daleka,na spokojnie wyleci
rabbit1 - |1 Lis 2012|, 2012 13:04

kat napisał/a:
jak poluzuje sruby z wielozaworu to tak z 10 minut od tego z daleka,na spokojnie wyleci


w zależności ile gazu ma,bo ciśnienie zejdzie a w butli i tak zostanie w stanie płynnym troche gazu można to opróżnic do końca przechylając zawartość w strone otworu
wtedy odparuje wszystko i butla pusta

ford2fast - |1 Lis 2012|, 2012 14:49

kat napisał/a:
w stosunku do instalacji za 4 kawalki?

Porządna sekwencja to około 2 tysiące zł :)
Pierwsza generacja z blosem to około 1500 :roll:
Spalanie na blosie 20% większe przy jeździe miejskiej i słabszych osiągach :)
Nie wspominając o tym , że za blosa możesz wylecieć z przeglądu - to gdzie tu ekonomia ? :):

VIK - |1 Lis 2012|, 2012 17:23

pepicosi napisał/a:
przy blosie nie ma mowy o tym
a jak ci huknie to szukasz dolotu ;)
blosy też się zacierają itp
zamarzają na mrozie

DOHC huknie?? chyba na motorcraftach z 1992 roku i kopułce na alu.

kat - |1 Lis 2012|, 2012 19:29

ford2fast napisał/a:
kat napisał/a:
w stosunku do instalacji za 4 kawalki?

Porządna sekwencja to około 2 tysiące zł :)
Pierwsza generacja z blosem to około 1500 :roll:
Spalanie na blosie 20% większe przy jeździe miejskiej i słabszych osiągach :)
Nie wspominając o tym , że za blosa możesz wylecieć z przeglądu - to gdzie tu ekonomia ? :):

zwazywszy na to ,ze ta instalacja byla na aucie,a kolega chce teraz zalozyc nowa,to faktycznie nie ma ekonomii
ale jak instalacja istnieje,a kolega ja po prostu wyrwal z korzeniem,to dlaczego sadzisz ,ze nieekonomiczne w tym wypadku?
od kilku lat na blosie jezdze i z przegladu nie wylecialem
o slabszych osiagach w dohcu juz powiedzialem,chociaz uwazam,ze przy dobrze wyregulowanym blosie roznica miedzy pb a lpg jest nieodczuwalna

bingo - |1 Lis 2012|, 2012 19:36

rabbit1 napisał/a:
a w butli i tak zostanie w stanie płynnym troche gazu można
- tylko letnia mieszanka przy mrozach.
Kevin Xy - |1 Lis 2012|, 2012 19:43

ford2fast napisał/a:
Spalanie na blosie 20% większe przy jeździe miejskiej i słabszych osiągach

ufam iz to potwierdzone dane, i wybiore sie na regulacje
zielony na blosie palil 18 w miescie i byl zwawszy niz srebrny ktory na sekwencji i tak pali 18

ford2fast - |1 Lis 2012|, 2012 21:08

kat napisał/a:
od kilku lat na blosie jezdze i z przegladu nie wylecialem

Dobrze wiesz , że blos nie posiada homologacji i jego montaż w Polsce jest nielegalny :)
A diagnosta może udawać , że nie widzi lub nie :):

Kevin Xy napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Spalanie na blosie 20% większe przy jeździe miejskiej i słabszych osiągach

ufam iz to potwierdzone dane, i wybiore sie na regulacje
zielony na blosie palil 18 w miescie i byl zwawszy niz srebrny ktory na sekwencji i tak pali 18

Jeżeli marna instalacja lub wtryski to tak może być :)

Kevin Xy - |1 Lis 2012|, 2012 21:36

czyli moge zalozyc ze mamy odstepstwa od reguly 20%
wiec albo drogie wtryski albo takie samo spalanie
zapytuje gdyz mam 6 czerwonych kup pod maska, zapewne

ford2fast - |1 Lis 2012|, 2012 22:12

Kevin Xy napisał/a:
czyli moge zalozyc ze mamy odstepstwa od reguly 20%
wiec albo drogie wtryski albo takie samo spalanie
zapytuje gdyz mam 6 czerwonych kup pod maska, zapewne

Jeżeli ktoś założył słynne czerwone Valteki to nic dziwnego , że sporo pali :)
Uważam , że 70 czy 80 zł za sztukę porządnych wtrysków to nie jest dużo , drogie kosztują kilkaset złotych za sztukę :roll:

Kevin Xy - |1 Lis 2012|, 2012 22:18

mam rozumiec ze przez czerwone Valteki pali te 20% za duzo ?
nie chcialbym wydac 500 pln na zmiane koloru 6 kup pod maska, nie dostajac nic w zamian

ford2fast - |1 Lis 2012|, 2012 22:44

Kevin Xy napisał/a:
mam rozumiec ze przez czerwone Valteki pali te 20% za duzo ?
nie chcialbym wydac 500 pln na zmiane koloru 6 kup pod maska, nie dostajac nic w zamian

Trudno zgadnąć czy to tylko i wyłącznie zasługa Valteków , ale po ich zmianie i poprawnym ustawieniu elektroniki spalanie powinno spaść , a przyjemność z jazdy będzie większa :)

Kevin Xy - |1 Lis 2012|, 2012 22:46

ford2fast napisał/a:
le po ich zmianie i poprawnym ustawieniu elektroniki spalanie powinno spaść

czy zasadne jet zazycie w odwrotnej kolejnosci ?? bo jesli nie to jaki pozytek z 6 kup ?

ford2fast - |1 Lis 2012|, 2012 22:50

Kevin Xy napisał/a:
czy zasadne jet zazycie w odwrotnej kolejnosci ??

Raczej nie :)

JORZO - |1 Lis 2012|, 2012 22:53

że tak zapytam czym różnią się kupy od nie kup? :roll:
Kevin Xy - |1 Lis 2012|, 2012 23:03

ford2fast napisał/a:
Kevin Xy napisał/a:
czy zasadne jet zazycie w odwrotnej kolejnosci ??

Raczej nie :)

bylem pewny ze podjechanie do Jankesa celem podpiecia pod lapka jet dobrym i pierwszym rowziazaniem
jednak sie mylilem :/

ford2fast - |1 Lis 2012|, 2012 23:05

Trochę może pomóc ale cudów się nie spodziewaj :)
Kevin Xy - |1 Lis 2012|, 2012 23:18

no sie nie spodziewam
myslisz ze 10% mozna osiagnac ??

ford2fast - |2 Lis 2012|, 2012 07:42

Wątpię :roll:
Spróbuj , bez tego się nie dowiesz :)

Jankes - |2 Lis 2012|, 2012 08:28

ford2fast napisał/a:
Uważam , że 70 czy 80 zł za sztukę porządnych wtrysków to nie jest dużo


Jaki wtryskiwacz masz na myśli??

Ogólnie jaka elektronike, reduktor i wlasnie wtrysk polecasz ze R4 i V6??

Zastanawiam sie nad wywaleniem ze srebrnego mikserka, blos lezy na polce, ale jak czytam i czytam to zaczynam stwierdzac ze to zly pomysl, bo mialem z nim srednie doswiadczenia w bordowym.

ford2fast - |2 Lis 2012|, 2012 08:30

Cytat:
Jaki wtryskiwacz masz na myśli??

Barracuda lub Hana :)

Jankes - |2 Lis 2012|, 2012 08:33

A reszta?? Stag 300 plus zavoli zeta n, może byc??
ford2fast - |2 Lis 2012|, 2012 08:35

Jankes napisał/a:
Stag 300 plus

Stag jest całkiem przyzoity , jednak w tej chili znacznie tańszy Jest LPGTECH :)
Reduktor to już sprawa indywidualna dla danego silnika :roll:

Jankes - |2 Lis 2012|, 2012 08:44

ford2fast napisał/a:
jednak w tej chili znacznie tańszy Jest LPGTECH :)


a czy równie dobry?? bo nic o nim nie słyszałem


ford2fast napisał/a:
Reduktor to już sprawa indywidualna dla danego silnika :roll:


Np. do 2.3

Struna - |2 Lis 2012|, 2012 10:38

www.lpg-forum.pl

znajdziesz(cie) odpowiedzi na pytanie związane z LPG

Jankes napisał/a:
a czy równie dobry?? bo nic o nim nie słyszałem
ja obecnie na takim sprzęcie pomykam, dynamicznie się rozwija, możliwościami przerasta staga, soft - kwestia gustu, ja wolę stagowski.

W przypadku aut na półsekwencji ogromną rolę odgrywają wtryskiwacze, MUSZĄ być szybkie, a szybkie wtryski to niestety nie są tanie wtryski. Choć przy obecnej cenie Hana czy Barracuda to już nie ma tragedii.

Z wtrysków Barracudę bym polecił bo ma możliwość regulacji wydatku dyszami, więc można to lepiej pod konkretne auto zoptymalizować.

ford2fast - |2 Lis 2012|, 2012 13:13

Jankes napisał/a:
ford2fast napisał/a:
jednak w tej chili znacznie tańszy Jest LPGTECH :)


a czy równie dobry?? bo nic o nim nie słyszałem


ford2fast napisał/a:
Reduktor to już sprawa indywidualna dla danego silnika :roll:


Np. do 2.3
Z pewnością nie jest gorszy :)
A parownik może być przykładowo KME Silver :)

pepi - |2 Lis 2012|, 2012 18:25

ta świstak ....
ac150
zavoli
z opcji ekonomicznych

Jankes - |4 Lis 2012|, 2012 22:46

Stag 300 czy KME diego, a może stag 4 eco/plus lub KME NEVO co wybrac do 2.3??
Reader - |4 Lis 2012|, 2012 23:22

Mam u siebie Stag 300+
Wybierz to co popularne - łatwiej ogarnąć.

Sam montowalem i stroilem, jeździ się bezstresowo.

Struna - |4 Lis 2012|, 2012 23:47

tylko nie eco, 4 plus może być. Diego też ok, LPGTech również. Nevo jest dosyć nowe, trafiło mi się jedno auto z tym na strojenie, w mojej opini to robi to samo co diego tylko soft upiekszyli, niby ma kilka drobiazgów które sporadycznie mogą się przydać ale w tak prostych silnikach żadna z tych funkcji się nie przyda.
Na każdym z tych sterowników ogarniesz ten silnik koncertowo, ważniejsze jest jak oraz co oprócz tego sterownika zamontujesz i czy będziesz umiał to sensownie wystroić.

pepi - |5 Lis 2012|, 2012 07:46

agis bo fajną cenę
Jankes - |5 Lis 2012|, 2012 08:41

Staga 300 mam w cossie nie narzekam, bo w sumie jeszcze poza wymiana filtrów i lekkim strojeniem nic nie robiłem i podoba mi sie że szybko sie przełacza na gaz zimą.

Diego miałem w cossie kombiaku, w sumie też nie narzekałem poza czesto padajacym czujnikiem ciśnieniami podcisnienia.

z Agisem nie mam żadnych doświadczeń

Poza elektronika bo mozna ją wybrac(przeglądam oferty (megapolu) myślałem o zavoli zeta s i magic jetach, ewentualnie hankach, jak myślicie??

Struna - |5 Lis 2012|, 2012 08:54

magic jety odpusc sobie, Hana albo Barracuda.
Zavoli obleci.

ford2fast - |5 Lis 2012|, 2012 09:06

Jankes napisał/a:
przeglądam oferty (megapolu)

Można kupić taniej :)
Jankes napisał/a:
podoba mi sie że szybko sie przełacza na gaz zimą

To tam przełączanie nie jest ustawiane w opcjach ? :roll:

Jankes - |5 Lis 2012|, 2012 09:09

ford2fast napisał/a:
Jankes napisał/a:
przeglądam oferty (megapolu)

Można kupić taniej :)

np.??


ford2fast napisał/a:
Jankes napisał/a:
podoba mi sie że szybko sie przełacza na gaz zimą

To tam przełączanie nie jest ustawiane w opcjach ? :roll:

Jasne że można, w obu mam na 30 stopni i jeden po małym kawałku sie przełacza w zimie, drugi po paru km, od czego zależy ta różnica, nie mam pojęcia, bo układ chłodzenia jest sprawny w 100%

ford2fast - |5 Lis 2012|, 2012 09:13

Jankes napisał/a:

Jasne że można, w obu mam na 30 stopni i jeden po małym kawałku sie przełacza w zimie, drugi po paru km, od czego zależy ta różnica, nie mam pojęcia, bo układ chłodzenia jest sprawny w 100%

A silniki i parowniki w obydwóch takie same ? :):

Jankes - |5 Lis 2012|, 2012 09:16

ford2fast napisał/a:
Jankes napisał/a:

Jasne że można, w obu mam na 30 stopni i jeden po małym kawałku sie przełacza w zimie, drugi po paru km, od czego zależy ta różnica, nie mam pojęcia, bo układ chłodzenia jest sprawny w 100%

A silniki i parowniki w obydwóch takie same ? :):


tak

ford2fast - |5 Lis 2012|, 2012 09:18

To znaczy , że w którymś pojeździe masz uwalony termostat lub któryś z czujników :)
Jankes - |5 Lis 2012|, 2012 09:19

układ jest sprawny, a czujniki temperatury wymieniane na nowe oryginalne
ford2fast - |5 Lis 2012|, 2012 09:22

Wsadź termometr w układ i wtedy dowiesz się prawdy :)
Czujniki ciśnienia gazu też są ważne :)

Struna - |5 Lis 2012|, 2012 10:49

możesz mieć wybrany nieprawidłowy czujnik temperatury reduktora i stąd takie zachowania.
VIK - |5 Lis 2012|, 2012 16:31

Możesz mieć też drugą opcje z wymuszonym przełączeniem moze po iluś tam.... ale nie wiem czy jest w stagu taka opcja.
Struna - |5 Lis 2012|, 2012 16:52

jest opóźnienie czasowe
VIK - |5 Lis 2012|, 2012 16:56

No to moze byc ustawione inaczej w jednym wozie inaczej w drugim itermostaty i inne niewiele wtedy mają do tegoż.
Struna - |5 Lis 2012|, 2012 17:22

bez weryfikacji można mnożyć teorie :)
Jankes - |5 Lis 2012|, 2012 18:42

Nie ma sensu mnożyć teori bo przecież cossa kombiaka juz dawno nie ma :)

A co do instalki to wybór padnie chyba na staga 4 plus/zavoli zeta s i hanki na listwie lub na KME Diego/zavoli zeta s i hanki na listwie

pepi - |5 Lis 2012|, 2012 20:17

kup lpgtech nie pchaj się w staga jeśli już
albo jest takie cudo Oskar czy akoś tak to jest klon agisa a kosztuje 1/3 tego

ford2fast - |5 Lis 2012|, 2012 20:52

Jankes napisał/a:
na listwie

A dlaczego tak się uparłeś na listwę ? :)

pepi - |5 Lis 2012|, 2012 21:03

bo lubi długie wężyki pewnie :P
Jankes - |5 Lis 2012|, 2012 21:33

ford2fast napisał/a:
Jankes napisał/a:
na listwie

A dlaczego tak się uparłeś na listwę ? :)


czyli osobne i rozdzielacz??

ford2fast - |5 Lis 2012|, 2012 21:36

Jankes napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Jankes napisał/a:
na listwie

A dlaczego tak się uparłeś na listwę ? :)


czyli osobne i rozdzielacz??

Jak chcesz aby było lepiej to inna opcja nie istnieje :)

pepi - |6 Lis 2012|, 2012 07:36

można kupić takie kapturki na hanki sylwia z forum lpg ma je
i wtedy nie potrzebny jest rozdzielacz

[ Dodano: |6 Lis 2012|, 2012 07:39 ]
mnie to rozwala stwierdzenie typu że jak w tamtym aucie było ok to i w nowym tak będzie :695:
jednego nie wiesz ile darmo przepaliłeś gazu z winy słabego sterownika
bo są sterowniki palą od 10 -30 % więcej
na tych samych podzespołach
ale wiem że ludzie są nauczeni i nie lubią zmian

Reader - |6 Lis 2012|, 2012 08:22

Jankes napisał/a:
układ jest sprawny, a czujniki temperatury wymieniane na nowe oryginalne

Podpinasz laptop i patrzysz co się dzieje z temperaturą parownika podczas rozgrzewania.
I wszystko wiesz.

ford2fast - |6 Lis 2012|, 2012 09:03

Cytat:
np.??

http://lpg-forum.pl/sprze...lpg-t18958.html

pepi - |6 Lis 2012|, 2012 18:57

mogę go polecić ma fajne ceny

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group