Ford Scorpio Team
Forum mi³o¶ników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Pomó¿cie, bo zez³omuje tego grata...

MarcinQ - |10 Gru 2020|, 2020 15:10
Temat postu: Pomó¿cie, bo zez³omuje tego grata...
Niedawno zrobiona uszczelka pod g³owic±, zmieniona pompa wodna. Problemem jest brak ogrzewania przy ni¿szych temperaturach (0 stopni i mniej). Im zimniej na dworzu tym mniejsze ciep³o leci do kabiny. Objawy s± takie: po odpaleniu, górny w±¿ ch³odnicy robi siê do¶æ szybko ciep³y, za to w±¿ id±cy do mieszalnika LPG a pó¼niej do nagrzewnicy jest tylko lekko ciep³y. Czyli wygl±da to tak jakby termostat otwiera³ siê za szybko, lub by³ otwarty ca³y czas. Tylko ¿e... to jest 3 termostat, a objaw ten sam. Najpierw za³o¿y³em orygina³, potem tani zamiennik, teraz Gatesa. I ci±gle niedogrzewa kabiny, ca³y czas ciep³a woda idzie do ch³odnicy. Sprawdzi³em przy wymianie miejsce gdzie przylega uszczelka termostatu, by³o tam ca³kowicie czysto. Nie mam pomys³u co mo¿e byæ przyczyn±. Mo¿e kto¶ mia³ podobn± sytuacjê, mo¿e kto¶ ma pomys³ co jest przyczyn±. Lubie ten samochód, to moje 5 Scorpio, ale ju¿ nie mam do niego si³y...
Struna - |10 Gru 2020|, 2020 20:02

A uszczelkê termostatu za³o¿y³e¶ poprawnie ?
Bo ja to siê kilka razy spotka³em z przypadkiem niew³a¶ciwego jej za³o¿enia.

Kamil_Scorpio_ - |10 Gru 2020|, 2020 20:05
Temat postu: Re: Pomó¿cie, bo zez³omuje tego grata...
MarcinQ napisa³/a:
Niedawno zrobiona uszczelka pod g³owic±, zmieniona pompa wodna. Problemem jest brak ogrzewania przy ni¿szych temperaturach (0 stopni i mniej). Im zimniej na dworzu tym mniejsze ciep³o leci do kabiny. Objawy s± takie: po odpaleniu, górny w±¿ ch³odnicy robi siê do¶æ szybko ciep³y, za to w±¿ id±cy do mieszalnika LPG a pó¼niej do nagrzewnicy jest tylko lekko ciep³y. Czyli wygl±da to tak jakby termostat otwiera³ siê za szybko, lub by³ otwarty ca³y czas. Tylko ¿e... to jest 3 termostat, a objaw ten sam. Najpierw za³o¿y³em orygina³, potem tani zamiennik, teraz Gatesa. I ci±gle niedogrzewa kabiny, ca³y czas ciep³a woda idzie do ch³odnicy. Sprawdzi³em przy wymianie miejsce gdzie przylega uszczelka termostatu, by³o tam ca³kowicie czysto. Nie mam pomys³u co mo¿e byæ przyczyn±. Mo¿e kto¶ mia³ podobn± sytuacjê, mo¿e kto¶ ma pomys³ co jest przyczyn±. Lubie ten samochód, to moje 5 Scorpio, ale ju¿ nie mam do niego si³y...


górny w±¿ robi siê szybko ciep³y, a dolny od ch³odnicy ? jakby termostat by³ otwarty ca³y czas to oba przewody górny jak i dolny mia³yby tak± sam± temperaturê o ile dobrze zrozumia³em twoj± wypowied¼.

lukas2 - |10 Gru 2020|, 2020 20:05

A termostat zaworkiem do góry za³o¿y³e¶? Tam jest dziurka w której jest kuleczka. I to ma byæ na górze termostatu jak montujesz
MarcinQ - |10 Gru 2020|, 2020 20:11

lukas2 napisa³/a:
A termostat zaworkiem do góry za³o¿y³e¶? Tam jest dziurka w której jest kuleczka. I to ma byæ na górze termostatu jak montujesz


A o tym nie wiedzia³em... Serio tak musi byæ?

ford2fast - |10 Gru 2020|, 2020 20:57

MarcinQ napisa³/a:
lukas2 napisa³/a:
A termostat zaworkiem do góry za³o¿y³e¶? Tam jest dziurka w której jest kuleczka. I to ma byæ na górze termostatu jak montujesz


A o tym nie wiedzia³em... Serio tak musi byæ?

Tak

lukas2 - |10 Gru 2020|, 2020 21:25

Musi tak byæ. Termostat musi byc z tym zaworkiem i musi on byæ na górze termostatu.
Kamil jak mu delikatnie bedzie puszcza³ to w±¿ po ch³odnicy gor±cy nie bêdzie bo po to jest ch³odnica co by p³yn wystudziæ. Jak idzie p³yn na 100% otwarcia to w±¿ po ch³odnicy bêdzie ciep³y.

Struna - |11 Gru 2020|, 2020 10:03

Kamil_Scorpio_ napisa³/a:
jakby termostat by³ otwarty ca³y czas to oba przewody górny jak i dolny mia³yby tak± sam± temperaturê
chyba przy + 30 st na zewn±trz ;)
gt500 - |11 Gru 2020|, 2020 15:27

Jak w±z za termostatem robi siê stopnniowo cieplejszy to termostat trup, dziurk± do góry tak jak wy¿ej napisano. Ja mam od 8 lat wahlera i dzia³a ca³y czas.
Scorpio nagrzewa siê mega szybko i ³adnie grzeje w ¿adnym nie mia³em problemu.

MarcinQ - |13 Gru 2020|, 2020 16:18

gt500 napisa³/a:
Jak w±z za termostatem robi siê stopnniowo cieplejszy to termostat trup, dziurk± do góry tak jak wy¿ej napisano. Ja mam od 8 lat wahlera i dzia³a ca³y czas.
Scorpio nagrzewa siê mega szybko i ³adnie grzeje w ¿adnym nie mia³em problemu.


Problem w tym, ¿e termostat za³o¿y³em w³a¶nie nowy, zreszt± to 3 termostat w ci±gu roku, przekrêci³em go dziurk± do góry i dalej jest to samo - 2 minuty po uruchomieniu w±¿ do ch³odnicy robi siê coraz cieplejszy, a w±¿ do nagrzewnicy ledwo ciep³y. A 3 miesi±ce temu, jak robi³em uszczelkê pod g³owic± sprawdzali¶my czy nagrzewnica dro¿na. I by³a dro¿na... Nie wiem co to za zagadka.

zibi8556 - |13 Gru 2020|, 2020 17:16

Masz chyba gaz, a parownik jak masz wpiêty w uk³ad ?

[ Dodano: |13 Gru 2020|, 2020 17:17 ]
Czy tam reduktor albo co tam masz.

gt500 - |14 Gru 2020|, 2020 16:12

MarcinQ napisa³/a:
gt500 napisa³/a:
Jak w±z za termostatem robi siê stopnniowo cieplejszy to termostat trup, dziurk± do góry tak jak wy¿ej napisano. Ja mam od 8 lat wahlera i dzia³a ca³y czas.
Scorpio nagrzewa siê mega szybko i ³adnie grzeje w ¿adnym nie mia³em problemu.


Problem w tym, ¿e termostat za³o¿y³em w³a¶nie nowy, zreszt± to 3 termostat w ci±gu roku, przekrêci³em go dziurk± do góry i dalej jest to samo - 2 minuty po uruchomieniu w±¿ do ch³odnicy robi siê coraz cieplejszy, a w±¿ do nagrzewnicy ledwo ciep³y. A 3 miesi±ce temu, jak robi³em uszczelkê pod g³owic± sprawdzali¶my czy nagrzewnica dro¿na. I by³a dro¿na... Nie wiem co to za zagadka.


No to powiem Ci ¿e nie wiem ale no termostat nie trzyma :) ja ten w±¿ górny dotykajac przy pasie mam zimny zanim nie otworzy siê termostat. Wiêc nie wiem czy on tam zle jest osadzony z uszczelnieniem, czy masz cos tam podmienione przerobione, no dziwne rzeczy Panie :)

Vaux - |14 Gru 2020|, 2020 20:58

Ja w szarym 2.9 zmieni³em ze 3 termostaty w tym 2 Motorcrafta i ¿aden nie umywa³ siê do oryginalnego, wolniej auto siê nagrzewa³o i nie osi±ga³o takiej temperatury jak wcze¶niej...Co od nagrzewnicy to sugerujê przep³ukanie strumieniem wody z kranu w obie strony bo ja kiedy¶ p³uka³em w jedn± i nic- by³a czysta a potem jak¿e siê zdziwi³em kolorem wody która polecia³a przy przeciwnym pod³±czeniu, grzanie siê poprawi³o po tym zabiegu
Struna - |15 Gru 2020|, 2020 15:58

Nagrzewnica ma kana³y bypasowe, to ¿e siê wodê da przez ni± laæ wcale nie oznacza, ¿e nagrzewnica jest dro¿na.
MarcinQ - |15 Gru 2020|, 2020 17:37

Struna napisa³/a:
Nagrzewnica ma kana³y bypasowe, to ¿e siê wodê da przez ni± laæ wcale nie oznacza, ¿e nagrzewnica jest dro¿na.


Ok, tylko ¿e: jak jest na dworzu temperatura +5, +10 stopni, to nagrzewnica wieje mocno ciep³ym powietrzem, przy +2 wieje lekkie ciepe³ko, a jak jest 0- i wiêcej na minusie zaczyna byæ w ¶rodku ch³odno, a z nagrzewnicy leci powietrze tylko leciutko cieplejsze ni¿ to na zewn±trz. Ja wiem ¿e efektywno¶æ nagrzewnicy w 23 letnim aucie jest ju¿ mocno ograniczona, bardziej martwi mnie fakt ¿e nied³ugo po uruchomieniu ciep³y p³yn idzie ca³y czas na ch³odnicê, a termostat by³ ju¿ 3 razy zmieniany. I pytanie pomocnicze: czy wysoko¶æ zamontowania reduktora LPG mo¿e mieæ znaczenie w ograniczeniu kr±¿enia p³ynu przez nagrzewnicê? Za³±czam foto jak to jest u mnie. (I tak, wiem ¿e p³ynu wspomagania za ma³o :-) Zaraz uzupe³niê)

Struna - |15 Gru 2020|, 2020 19:52

MarcinQ napisa³/a:
Ok, tylko ¿e: jak jest na dworzu temperatura +5, +10 stopni, to nagrzewnica wieje mocno ciep³ym powietrzem, przy +2 wieje lekkie ciepe³ko, a jak jest 0- i wiêcej na minusie zaczyna byæ w ¶rodku ch³odno, a z nagrzewnicy leci powietrze tylko leciutko cieplejsze ni¿ to na zewn±trz.
No to jak nic nagrzewnica jest zamulona i grzeje niewielk± powierzchni±.
MarcinQ napisa³/a:
czy wysoko¶æ zamontowania reduktora LPG mo¿e mieæ znaczenie w ograniczeniu kr±¿enia p³ynu przez nagrzewnicê?
je¶li jest szeregowo z ni± i przy okazji jest wy¿ej ni¿ lustro p³ynu w zbiorniku wyrównawczym, to mo¿e mieæ problem z pe³nym odpowietrzeniem, a tym samym mo¿e wp³ywaæ na kr±¿enie równie¿ w nagrzewnicy.
Jak równolegle to woda/p³yn pop³ynie gdzie l¿ej, wiêc jak nagrzewnica zamulona to wiêkszo¶æ p³ynu poleci na reduktor.

Chyba wy¿ej ni¿ wyrównawczy nie jest, wiêc raczej ta kwestia ok.
MarcinQ napisa³/a:
bardziej martwi mnie fakt ¿e nied³ugo po uruchomieniu ciep³y p³yn idzie ca³y czas na ch³odnicê, a termostat by³ ju¿ 3 razy zmieniany.

Jak wspomnia³em - spotka³em siê nie raz z tym ¿e uszczelka termostatu by³a niew³a¶ciwie za³o¿ona - jak j± da³e¶ ? naci±gn±³e¶ na przegrodê tak, ¿e rowek na ni± wskoczy³, czy mo¿e po wierzchu tylko po³o¿y³e¶ ?

MarcinQ - |15 Gru 2020|, 2020 22:53

Jak wspomnia³em - spotka³em siê nie raz z tym ¿e uszczelka termostatu by³a niew³a¶ciwie za³o¿ona - jak j± da³e¶ ? naci±gn±³e¶ na przegrodê tak, ¿e rowek na ni± wskoczy³, czy mo¿e po wierzchu tylko po³o¿y³e¶ ?[/quote]

Tak, naci±gnê³em na termostat, a jego przegroda wskoczy³a w rowek w uszczelce...

Jankes - |15 Gru 2020|, 2020 22:56

Jest prawid³owo zamontowany, tak siê montuje w r4 i dzia³a.
ford2fast - |16 Gru 2020|, 2020 11:56

Jankes napisa³/a:
Jest prawid³owo zamontowany, tak siê montuje w r4 i dzia³a.

Prawda :)

gt500 - |16 Gru 2020|, 2020 13:58

No ale cudów nie ma, jak p³yn nie bedzie mia³ odpowiedniej temperatury to w±¿ na ch³odnice nie zrobi siê gor±cy bo termostat nie pusci.
Tam mikro ilosci p³ynu mog± i¶c ale one nie nagrzej± ca³ej srednicy wê¿a. Jak w±¿ siê nagrzewa na ch³odnice równomiernie wraz z nagrzewaniem p³ynu to termostat nie dzia³a.

Filozofi wielkiej w jego zamontowaniu nie ma ale nie wiem o co tam chodzi, ale dla mnie to nie dzia³a ten termostat.

Mo¿e zrób jakies foty jak to wszystko jest zamontowane od gazu, albo co¶ bo zaraz wyjdzie ¿e jaka¶ akcja jest zrobiona.

Bo temat ¿e nagrzewnica s³abo daje to mo¿e byæ inna para kaloszy ale za termostatem w±¿ ma byæ zimny jak auto np ma 60 stopni. , wiekszosc ma chyba 88 otwarcie do scorpio

Ja tam na ¿adnym termostacie sprawnym nie widzia³em róznicy w nagrzewaniu auta. Fakt ¿e zazwyczaj montuje wahlera bo kiekdys mia³em verneta i po 5 miesiacach powiedzial papa.

Struna - |16 Gru 2020|, 2020 14:07

Ta dziurka z kulk± zawsze co¶ minimalnie puszcza, wiêc w±¿ siê troszkê mo¿e nagrzewaæ, zw³aszcza blisko obudowy termostatu. Ale jak podczas rozgrzewania auta, gdzie nie powinno jeszcze nast±piæ otwarcie termostatu ca³y w±¿ robi siê ciep³y a z nim równie¿ ch³odnica, to sorry - termostat do bani lub zamontowany w sposób umo¿liwiaj±cy czê¶ciowe go omijanie.
VIK - |18 Gru 2020|, 2020 16:17

Nagrzewnica do wymiany.
jaroz - |2 Sty 2021|, 2020 17:33

MarcinQ, mia³em to samo - pomog³a wymiana nagrzewnicy (parownik wpiêto szeregowo), jedynie.
Reader - |5 Sty 2021|, 2021 00:18

MarcinQ, sprawd¼ jeszcze czy przewody na nagrzewnicy s± prawid³owo.
Je¶li dobrze pamiêtam, zasilanie powinno i¶æ na dolny króciec.

MarcinQ - |5 Sty 2021|, 2021 18:29

Reader napisa³/a:
MarcinQ, sprawd¼ jeszcze czy przewody na nagrzewnicy s± prawid³owo.
Je¶li dobrze pamiêtam, zasilanie powinno i¶æ na dolny króciec.


Sprawdze te przewody. Rozumiem ¿e ta rurka która wychodzi przed termostatem i daje p³yn do nagrzewnicy ma byæ ni¿ej, a powrotna wy¿ej?

lukas2 - |5 Sty 2021|, 2021 19:30

Nie powrotna tylko na pompê wody ;-)
W±¿ wychodz±cy z termostatu idzie na dolny króciec nagrzewnicy a w±z wychodz±cy z niej (górny króciec) idzie do pompu wody

bingo - |13 Sty 2021|, 2021 18:22

[ Dodano: |13 Sty 2021|, 2021 18:28 ]
ale jak jestem tu - nagrzewnica dzia³a na ró¿nicy temperatur. wystarczy, ¿e masz ograniczony przep³yw (zamulona nagrzewnica lub opory na parowniku) albo najpierw parownik LPG, a potem nagrzewnica, przy temp. poni¿ej 0 mo¿esz to odczuæ na nawiewie. Poniewa¿ parownik LPG potrzebuje du¿o ciep³a, ale nie koniecznie przty wysokiej temp. to monta¿ najpierw nagrzewnica, a potem LPG podniesie efektywno¶æ w kabinie. Ale pó¼niej bêdzie startowa³ LPG.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group