Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Co mogło paść ??

Enzo - |6 Paź 2020|, 2020 17:06
Temat postu: Co mogło paść ??
Witam szanowne gremium !
Niestety rozszczelniła mi się nagrzewnica i gorący płyn poszedł w nogi pasażera. Stało się to jak zaparkowałem auto, więc je zgasiłem, obieg "wody" połączyłem mufą z pominięciem nagrzewnicy, bo nie mam czasu by w chwili obecnej ściągać deskę i wymieniać nagrzewnicę. Zalałem płyn i chciałem odpalić po około tygodnia stania auta i chciałem je odpalić, ale rozrusznik się nie odezwał, więc pomyślałem, że to akumulator, choć kontrolki się zaświeciły normalnie. Wziąłem drugi akumulator i też nic. Jak się okazało oba miały 12,70V. Sprawdziłem dużą skrzynkę bezpieczników i bezpiecznik nr 17 - 7,5A odpowiadający za układy elektroniczne był spalony. Włożyłem nowy 5A, bo wolałem dać mniejszy, jak większy 10A i ten 5A także się spalił. Małą skrzynkę też sprawdziłem i wszystkie bezpieczniki są OK.
Czy orientuje się ktoś co może być tego przyczyną ?
Gdyby spalił się komputer zalany płynem, to wydaje mi się, że auto samo zgasło by od razu po zaparkowaniu i rozszczelnieniu się nagrzewnicy, a momentalnie wyleciało wszystko co tam było do poziomu nagrzewnicy. Albo nie zapaliłyby się kontrolki po tygodniu czasu.
Dodam, że te auta chyba mają duszę, bo ilekroć myślę o zakupie jakiegoś innego, Scorupa zaczyna pokazywać fochy i się psuje hahaha
Dzięki za jakieś podpowiedzi.

YaKuZ - |6 Paź 2020|, 2020 20:18

A na krótko rozrusznik kreci?
ford2fast - |6 Paź 2020|, 2020 21:03

Sprawdź czy rozrusznik zakręci po zwarciu (np. wkrętakiem) śruby m8 (gdzie przykręcony jest główny gruby przewód zasilający, nakrętka na klucz 13) ze śrubą m6 (gdzie przykręcony jest cienki przewód nakrętką na klucz 10) na automacie rozrusznika. Skrzynia automat ?
Enzo - |6 Paź 2020|, 2020 21:47

YaKuZ napisał/a:
A na krótko rozrusznik kreci?

Nie sprawdzałem w sumie, nie pomyślałem o tym, ale jutro to sprawdzę.
ford2fast napisał/a:
Skrzynia automat ?

Nie to manual. A no i ciągnąłem go na lince i nie raczył zagadać, nawet coś tam chrząknąć nie chciał, że chce odpalić.

ford2fast - |6 Paź 2020|, 2020 22:36

A dioda od immo gaśnie ? Jeżeli nie to pewnie wiązka / wiązki do zrobienia
Enzo - |7 Paź 2020|, 2020 11:19

ford2fast napisał/a:
A dioda od immo gaśnie ? Jeżeli nie to pewnie wiązka / wiązki do zrobienia


W sumie na diodę nie patrzyłem, a wiązki robiłem jakoś 4 lata temu podłużnicy i silnika. Ale dziś sprawdzę diodę.

[ Dodano: |7 Paź 2020|, 2020 16:43 ]
ford2fast napisał/a:
A dioda od immo gaśnie ?

Dioda się nawet nie zapala

[ Dodano: |8 Paź 2020|, 2020 10:36 ]
Czyli rozumiem moj immobiliser poszedl z dymem jak nie zaswieca sie dioda ? A da rady ominac go tak by odpalac silnik z jego pominieciem ?

[ Dodano: |10 Paź 2020|, 2020 10:50 ]
Wyciągnąłem komputer, i moduł od centralnego, ale nie mam pojęcia za co odpowiada ten moduł. Czyżby to immobiliser ? https://images89.fotosik.pl/429/c0687db637f96d49med.jpg Jak go odczepiałem od kostki, to w gnieździe i na kostce był płyn chłodniczy i parę kropli w środku.

[ Dodano: |10 Paź 2020|, 2020 23:18 ]
Zdążyłem się zorientować, że to moja centralka od immo, mam jednak pytanie, czy jak podmienię centralkę i moduł w stacyjce wraz z kluczami, to czy odpalę silnik, czy muszę zmieniać jeszcze zawór odcinający paliwo, wyłącznik zapłonu, elektroniczny moduł sterowania silnikiem EEC V i rozrusznik, bo one wymienione są jako elementy immobilisera...

[ Dodano: |1 Lis 2020|, 2020 19:05 ]
No to tak, wysuszyłem immo i auto odpaliło, ale nie działa sterowanie dmuchawą klimą, temperaturą, grzanie przedniej, czy tylnej szyby, zegarek. Spalony był bezpiecznik nr 17 w dużej skrzynce 7,5A

[ Dodano: |1 Lis 2020|, 2020 19:09 ]
P.S. Do tego za każdym razem przy przekręceniu kluczyka mam tak jak przy ponownym podpięciu akumulatora, czyli wskazówki wychylają się do wartości maxymalnej i wracają z powrotem. Czyżby bateria nie wiem tak jak w komputerze, która podtrzymuje pamięć ? Nie wiem...

[ Dodano: |2 Lis 2020|, 2020 19:38 ]
No to uzupełniając wątek po przekręceniu kluczyka wskazówki wychylają się maksymalnie i wracają, nie działa panel od regulacji temperatury i stopnia wentylatora i gdzie ma być kierowany nadmuch, ale panel ten i przestał prawidłowo funkcjonować dwa dni przed eksplozją nagrzewnicy jak i wskazówki zaczęły wychylać się też kilka dni przed, więc nie szukałbym tu przyczyny w zalaniu płynem chłodniczym. Skrzynki robiłem jakieś może 5-6 lat temu, wiązki podłużnicy jak i główną wiązkę od komputera robiłem jakieś 3-4 lata temu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group