|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Silnik + zasilanie paliwem - TPS 2.0 DOHC
martinus - |26 Sie 2019|, 2019 08:37 Temat postu: TPS 2.0 DOHC Witajcie
Ciagle walczę z TPS, ogólnie zmieniłem silniczek krokowy na nowy zamiennik z Allegro i założyłem inny TPS, tylko musiałem samemu połączyć przewody, bo różni się kostką.
Zmieniam kolejność przewodów tak, żeby przy zamkniętej przepustnicy pokazywało 0,6V, w po otwarciu jej wzrastało. (czy możliwa jest jakaś inna konfiguracja podłączenia tych przewodów?)
Ogólnie odpaliła, tylko trochę ją przelewało i kopciła, potem zmieniłem krokowy na stary i znowu na nowy i teraz nie odpala bez wciśniętego gazu pomimo 0,6V na multimetrze.
Czy wiecie może jaka powinna być prawidłowa kolejność podłączenia przewodów na TPS?
[ Dodano: |26 Sie 2019|, 2019 08:39 ]
https://i.postimg.cc/br3vv0DG/38-BD15-C2-042-B-49-FE-9-C1-F-824912822-DB2.jpg
ford2fast - |26 Sie 2019|, 2019 13:36
Zapytaj mnie w 2 połowie września
[ Dodano: |26 Sie 2019|, 2019 13:37 ]
Jeżeli do tego czasu nie dasz rady
VIK - |26 Sie 2019|, 2019 18:26
O ile mnie pamięć nie myli to, zielony/brąz-zielony, czarny-brązowy, pomarańczowy-brąz-czarny.
martinus - |27 Sie 2019|, 2019 09:45
Dzięki, a jak wyglada adaptacja krokowego? TPS to włączanie/wyłączanie zapłonu i przejażdżka jedynie, tak?
Darek_Police - |27 Sie 2019|, 2019 10:10
Legenda głosi, że trzeba zdjąć klemę z aku na parę minut. Potem podpiąć, zapalić silnik i bez dotykania gazu dać mu się zagrzać. Następnie niech popracuje kilka minut na ciepłym silniku. Dopiero potem przejażdżka.
lukas2 - |27 Sie 2019|, 2019 10:43
Ale to legenda z tą adaptacją... dawno zaprzestałem tej praktyki adaptacyjnej i nie mam żadnych problemów z krokowcem po odłączeniu aku nawet na długi czas.
Struna - |27 Sie 2019|, 2019 10:46
Nie legenda - to tylko sposób na szybkie dokończenie adaptacji, niemniej jak tego nie zrobisz to i tak w końcu kiedyś się to samo stanie.
pablo19 - |27 Sie 2019|, 2019 11:23
Ja robię krótką adaptację po odpięciu aku, najpierw auto popracuje na jałowych z włączonymi światłami mijania przez 2-3 min, a potem w drogę.
martinus - |16 Paź 2019|, 2019 16:35
TPS na biegu jałowym z zamkniętą przepustnicą pokazuje 0,6V (czyli idealnie), założyłem nowy krokowy z allegro, po adaptacji przez jakiś czas pracował ładnie, a teraz odpala tylko przy manipulowaniu przepustnicą, a po drugie ciągle gaśnie i faluje.
Może sonda lambda? Muszę też szczelność w dolocie sprawdzić.
VIK - |16 Paź 2019|, 2019 16:38
Tak k. 0,85-0,9V na zamknietej powinno być. Błędy jakie mamy?
[ Dodano: |16 Paź 2019|, 2019 16:38 ]
Kolorystyka kabli zagrała?
Seb - |16 Paź 2019|, 2019 22:55
TPS masz dobrze podłączony i wskazuje poprawne wartości.
Po mojemu masz gdzieś lewe powietrze w układzie dolotowym albo czujnik położenia wału korbowego jeszcze bym sprawdził.
Pozdro.
martinus - |16 Paź 2019|, 2019 22:59
Dodam, ze bez TPS na jałowym pracuje idealnie i odpala od strzała.
To w końcu 0,6 czy 0.85 ma być?
|
|