|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Silnik + zasilanie paliwem - Nierówna praca z TPS 2.0 DOHC
martinus - |24 Kwi 2019|, 2019 15:30 Temat postu: Nierówna praca z TPS 2.0 DOHC Witajcie.
Wracając do tematu falowania na obrotach.
Z odpiętym czujnikiem położenia przepustnicy na biegu jałowym silnik pracuje stabilnie i równo (900 obr/min)
Zdobyłem dwa TPSy, kiedy już go ustawię tak, żeby odpalił to pracuje
stabilnie przez minute, potem obroty rosną do 1,5obr/min i po kilku sekundach gaśnie (muszę trzymać nogę na gazie, żeby nie zgasł)
Czy możliwe, że te 3 przewody do czujnika podłączyłem w złej kolejności?
Pozostało jeszcze sprawdzenie napięć na czujniku, moglibyście przypomnieć jakie musi być napięcie?
Co o tym myślicie?
pablo19 - |25 Kwi 2019|, 2019 09:25 Temat postu: Re: Nierówna praca z TPS 2.0 DOHC
martinus napisał/a: | ..., kiedy już go ustawię tak, żeby odpalił to pracuje
stabilnie przez minute, potem obroty rosną do 1,5obr/min i po kilku sekundach gaśnie (muszę trzymać nogę na gazie, żeby nie zgasł)
... | Co ustawiasz?
VIK - |25 Kwi 2019|, 2019 19:20
Co mówią kody błędów ?
martinus - |26 Kwi 2019|, 2019 13:02
W sensie czujnik montujemy w pozycji neutralnej, żeby pokrętło było w pozycji na "zero", tak?
Czyli powinien ładnie odpalać np. jak jest podłączony, ale zdjęty z przepustnicy.
Nie podłączałem pod komputer, zbytnio nie mam dostępu.
VIK - |26 Kwi 2019|, 2019 15:53
Pod atari chyba. Dioda błędy sprawdź i dopiero zacznij wymianę, bo tak po omacku to się tylko czas traci.
pablo19 - |26 Kwi 2019|, 2019 15:56
Dioda 12V lub zwykła dioda i rezystor 1kOhm i migasz błędy.
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=1694
trzypion - |26 Kwi 2019|, 2019 18:06
I pamiętaj - poświęcając parę tygodni ciężkiej pracy i dużą ilość gotówki możesz zaoszczędzić tę godzinę diagnostyki.
martinus - |29 Kwi 2019|, 2019 11:54
Okej, kupię dzisiaj w elektronicznym diodę i rezystor.
Diagnozę robić na zapłonie czy odpalonym silniku?
Odpalić na razie mogę jedynie bez TPS, z TPS na te chwile nie odpala
pablo19 - |29 Kwi 2019|, 2019 21:58
Podłącz TPSa i zobacz co Ci wymiga na samym zapłonie. zanotuj wszystkie błyski, i jakie przerwy były, które krótkie, które długie.
|
|