|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Silnik + zasilanie paliwem - 2.3 16v brakuje mocy
gt500 - |15 Wrz 2018|, 2018 20:33 Temat postu: 2.3 16v brakuje mocy brakuje mocy, z porównania do innego wykresu galaxa 2.3 który wypluł 140 koni w całym zakresie brakuje prawie 15 koni i prawie 20 niuta.
ciemniejsze kreski gazownia , jaśniejsze bena
Gaz coś na górze zdycha ale to kwestia chyba strojenia.
kable cewka nowe mają z 15 tyś zrobione, świece ori ford plat
wymieniony końcowy wydech z którego leciały sznurki, oraz środkowy, wyczyszczona przeplywka, hamownia pokazała prawie identyko. Nic lepiej
Wyjęty kat, ladnie przez niego widać, ceramika cała, czysta z jednej i drugiej, pod światło nawet grudek zatorów nic nie widać. Na kompie zero błędów
Chciałem zmierzyć kompreche ale miernik zastrajkował, czekam na nowy, świece ładne idealne wszystkie 4.
Pomysły ?
YaKuZ - |15 Wrz 2018|, 2018 23:04
Starosc nie radosc niestety....
gt500 - |15 Wrz 2018|, 2018 23:14
no to akurat żadne wytłumaczenie starsze silniki wypluwały serie umnie
DANEK1403 - |16 Wrz 2018|, 2018 05:38
Recerkulacja spalin jak się ma ?
gufer-posepny - |16 Wrz 2018|, 2018 08:28
wstępnie faktycznie egr zatkać . może wtryski , przepływka .
wsadź turbo
gt500 - |16 Wrz 2018|, 2018 09:03
z tym egrem dobre pytanie, bo o tym zapomnialem, nawet nie wiem jak to tutaj jest realizowane, czy tak samo jak w scorpio czy inaczej.
Przepływkę też dokładnie muszę sprawdzić, bo fordiag pokazuje napięcie, to widziałem że pracuje i działa, powyzej 4v przy bucie idzie. LEcz kilka gram mniej może zaważyć.
Pogmeram jak ten egr się ma, potem czyszczenie przepustnicy i krokowca.
lukas2 - |16 Wrz 2018|, 2018 10:14
I turbo
gufer-posepny - |16 Wrz 2018|, 2018 12:14
może za dużo podawać powietrza więc leje za dużo paliwa a to już daje taki efekt . wyczyszczenie się przyda .
[ Dodano: |16 Wrz 2018|, 2018 12:17 ]
AFR by sie przydał .
gt500 - |16 Wrz 2018|, 2018 21:36
afr nie muszę sprawdzać, wystarczy popatrzeć na short i long terma , odczytam mapę kompa to zobaczymy co w jakim zakresie robi.
lukas turbo leży i czeka ale do innego auta
gufer-posepny - |16 Wrz 2018|, 2018 22:03
tylko że przy bucie to on leje +20 albo 25% ponad coś tam pewnie z przepływki tak na pałę .
Darek_Police - |16 Wrz 2018|, 2018 22:04
jak masz sondę przymierającą, to zaczyna podlewać, tracić na mocy a z odczytów gitarrra
Gaiger - |17 Wrz 2018|, 2018 20:25
Darek_Police napisał/a: | jak masz sondę przymierającą, to zaczyna podlewać, tracić na mocy a z odczytów gitarrra |
Na hamowni to masz raczej but w podłodze i ecu idzie na "open loop" nie zwracając uwagi na sondę.
gufer-posepny - |17 Wrz 2018|, 2018 20:45
no , dlatego przepływka może ECT IAT . Nie wiem co dokładnie jest brane w tym przypadku pod uwagę .
gt500 - |17 Wrz 2018|, 2018 22:06
W czwartek przysiąde dokładnie do parametrów, chociaż na szybki rzut okiem wygląda w normie niestety wszystko. Musze tylko podlączyc elma żeby gramy powietrza przeliczał z napięcia w przeplywce.
Raz taki przypadek u kumpla w escorcie 1.8 rkc mieliśmy, że przeplywka działała okej a potem wyszło że zaniża napiecie , na wolnych standardowe 0,8v lecz przy pełnym bucie było pod niecałe 4v
Chociaż temat egru idzie na 1 plan. Wyobrażam sobie jak przepustnica z krokowym wygląda, jak tam egr syfi.
Struna - |18 Wrz 2018|, 2018 14:54
dawkowanie jest głównie po MAF-ie w OpenLoop, IAT i ECT to drobne korekcje, ECT w zasadzie pomijalne na rozgrzanym silniku.
gt500 - |18 Wrz 2018|, 2018 17:25
muszę z kompem przysciąść , to wrzuce jakies konkretne info. bo na tą chwile widzę że gaz sięcośrozjechał, góra szybko odcina gaz, na dole mocniejsza jest bena a na górze gaz...
Pojawił się taki temat że auto po odpaleniu jak sięruszy i jedzie, kangury takie robi i nie reaguje za bardzo na gaz, trzeba delikatnie trzymać bo jak mocniej się wdusi to zaraz robi kangury. Dosłownie pierwsze 200 metrów. Odpaliłem auto poczekałem z 1 minutkę dodając i puszczając lekko gaz i jak ruszyłem już tego nie było.
gufer-posepny - |18 Wrz 2018|, 2018 18:13
cewka ?
gt500 - |18 Wrz 2018|, 2018 18:32
to nie jest wypadanie zapłonu takie szarpanie, tylko takie jakby ktos wdusił but w podłoge i puszczał co 2 sekundy. Problem występuje dosłownie pierwsze chwile po całej nocy. Jedzie się normalnie 100 metrów przez kolejne 100 tak zareaguje i jest ok. Potem nie ma znaczenia ile obrotów jaki bieg ciągnie zawsze okej. Nie wiem czy tutaj zafajdana przepustnica i krokowy nie ma coś wspolnego z tym.
gufer-posepny - |18 Wrz 2018|, 2018 19:11
W fieście tak miałem . Najgorzej jak wylądujesz na środku skrzyżowania
Gaiger - |18 Wrz 2018|, 2018 20:25
A przypadkiem ECT nie padł.
Darek_Police - |18 Wrz 2018|, 2018 22:01
a w open loopie charakterystyki są sztywne czy budowane na podstawie pętli zamkniętej?
Struna - |19 Wrz 2018|, 2018 10:07
Różnie - zależy od sterownika/auta, ale generalnie jak z jakiegoś powodu będzie ubogo w OL to sterownik zupełnie nic z tym nie zrobi.
gt500 - |23 Wrz 2018|, 2018 15:00
Kompresja okolo 12,5 na kazdym cyl silnik przed pomiarem pochodzil 5 min temp wody okolo 50 stopni. Wedlug mnie silnik lala
[ Dodano: |17 Cze 2019|, 2019 18:58 ]
Struna podpowiesz coś skąd idzie przyśpieszenie zapłonu na wotcie? znaczy się co może być powodem że nie przyśpiesza zapłonu, tylko trzyma np od 2 tys do 6 tys 11 stopni...
Co jest dziwną polityką bo wątpie aby mapa zapłonu tak wyglądała.
|
|