Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Układ smarowania 2.0DOHC 8V

Przemas - |20 Sie 2018|, 2018 19:34
Temat postu: Układ smarowania 2.0DOHC 8V
Siemka, miałem znany problem w moim Deohacyku, tzn. zaworek upustowy pompy oleju. Zdjąłem pompe oleju, a jako, że miałem na półce gotową dokręconą już pompę z innego 2.0DOHC. to ją po prostu wymieniłem. Wymieniłem oczywiście przy okazji olej (MOTUL 6100 Synergie+ 10W40) oraz filtr oleju. Z tego co mi wiadomo, jeśli mamy suchą pompę oleju, to procedura odpalania jest taka, że nie zakłada się filtra oleju i kręci rozrusznikiem aż pompa nie rzygnie olejem przez miejsce gdzie dokręca się filtr. Robi się to dlatego, w ten sposób, żeby nie stawiać oporów suchej pompie, by miała łatwiej zassać olej z misy. Zrobiłem dokładnie tak i pompa nie chciała rzygnąć olejem, więc zalałem pompe poprzez otwory do filtra oleju przez strzykawke, pompa od razu zaregowała, także założyłem filtr i wziąłem się za odpalanie. I obecnie mam wątpliwości, ponieważ jak samochód postoi dłuższy czas, np. przez noc, to kontrolka oleju gaśnie jakąś sekunde, dwie po odpaleniu silnika, przy ponownym odpaleniu gaśnie jeszcze na rozruszniku, bądź równo z pierwszym zapłonem. I teraz pytanie, czy jest się czym martwić? Zastanawiam się czy smok nie jest leciutko przytkany nagarem? Jeśli tak jest to czy poprawnie dedukuje, że świeży olej powinien go oczyścić? Jak to jest w waszych Deohacach, kiedy gaśnie kontrolka?
gufer-posepny - |20 Sie 2018|, 2018 20:16

filtr oleju oryginał daj i bedzie spokój
Przemas - |20 Sie 2018|, 2018 20:27

Eeee moment, chcesz mi powiedzieć, że mój filtr za bardzo filtruje przez co stawia za duży opór przy pierwszych obrotach?
gufer-posepny - |20 Sie 2018|, 2018 20:28

nie , olej sie cofa i stad potem czekasz na powrot cisnienia
kat - |20 Sie 2018|, 2018 20:30

kup EFL 90 i powinno załatwic sprawe
Przemas - |20 Sie 2018|, 2018 20:31

Czyli wręcz przeciwnie, za mały stawia opór, filtr jaki założyłem to Filtron
gufer-posepny - |20 Sie 2018|, 2018 20:34

nie , nie posiada zaworka przeciw zwrotnego
kat - |20 Sie 2018|, 2018 20:34

oryginał EFL 90
Gufer wyjasnił

Przemas - |20 Sie 2018|, 2018 20:35

Powiem szczerze panowie, że trochę mnie zszokowaliście mówiąc, że to wina filtra oleju... :shock:
WieSiu - |20 Sie 2018|, 2018 20:38

A oryginalny wcale drogi nie jest. Nie wiem nawet nad czym się zastanawiac przy kupnie
kat - |20 Sie 2018|, 2018 20:39

jest tanszy od filtrona i innych
kupic i załozyc

Przemas - |20 Sie 2018|, 2018 20:40

Właśnie sprawdziłem, dyche droższy, szczerze powiedziawszy nie miałem pojęcia o istnieniu zaworka zwrotnego w filtrze, no tak, teraz ta diagnoza nabiera sensu...
I jak rozumiem na Filtronach po prostu tak się dzieje i mogę sie nie martwić o przytkany smok?

gufer-posepny - |20 Sie 2018|, 2018 20:46

e spoko nic nie stanie .
Przemas - |20 Sie 2018|, 2018 20:49

A co mnie jeszcze zdziwilo, DOHC po odpaleniu charakterystycznie gra zaworami, bo kasuje luzy zaworowe, po wymianie oleju jeszcze ani razu nie zagrał, jakieś wytłumaczenie?
kat - |20 Sie 2018|, 2018 20:50

http://www.ford-esklep.pl...-Motorcraft/710

tak sie dzieje w dohcu ,zmienic filterek

[ Dodano: |20 Sie 2018|, 2018 20:51 ]
to nie zawory

gufer-posepny - |20 Sie 2018|, 2018 20:55

napinacz łańcucha albo popychacze , czekają na olej , zmienisz filtr ucichnie . albo zalej 5w40 to szybciej doplynie :)
Przemas - |20 Sie 2018|, 2018 20:58

Czyli w takim razie zmienić filterek i nie przejmować sie pierdołami? :D 5w40 zaleje przy następnej wymianie :)
kat - |20 Sie 2018|, 2018 21:00

po zmianie filterka powinno sie uspokoic
gufer-posepny - |20 Sie 2018|, 2018 21:38

niektórzy to zdążyli wypić kielona zanim ta kontrolka gasła i żyją .
Przemas - |20 Sie 2018|, 2018 21:43

gufer-posepny napisał/a:
niektórzy to zdążyli wypić kielona zanim ta kontrolka gasła i żyją .

Zatem jak rozumiem na stan silnika to wpływu nie ma.

[ Dodano: |20 Sie 2018|, 2018 21:50 ]
A swoją drogą to ten kielon z polaniem, czy już gotowy polany? :P

gufer-posepny - |20 Sie 2018|, 2018 21:56

Zmień filtr i tyle . Nie wiem czy chcesz sie bawić w remont całego słupka i czy to wogóle ma sens .

Ja tam herbatkę sobie siorbię przez słomkę ....

Przemas - |20 Sie 2018|, 2018 22:23

Może kiedyś... :)
DANEK1403 - |21 Sie 2018|, 2018 07:15

Filtrów to samo zło
pablo19 - |21 Sie 2018|, 2018 10:17

Kiedyś założyłem Filtron, bo tylko taki mieli w sklepie.
Odpaliłem i zapłakałem, bo usłyszałem bociana. Zgasiłem i odpaliłem ponownie dopiero kilka dni później jak zmieniłem filtr.
jw. Filtron to zło, nawet jak by miał zaworek to by mu nie pomogło.

Przemas - |21 Sie 2018|, 2018 12:34

No proszę, szczerze mówiąc nie sądziłem, że filtr ma aż tak ważny wpływ, zupełnie szczerze taki mi zaproponowali w sklepie. Wymienie na dniach, dzięki za pomoc chłopaki :)
VIK - |21 Sie 2018|, 2018 12:59

Są też takie dobre filtry, z których papier wysysa :)
Struna - |21 Sie 2018|, 2018 13:00

albo takie co się wewnątrz załamują i blokują przepływ :)
WieSiu - |21 Sie 2018|, 2018 13:08

A jakich to producentow są tak badziewne że aż mogą coś uszkodzić?
gufer-posepny - |21 Sie 2018|, 2018 17:01

hart ?
Struna - |22 Sie 2018|, 2018 03:18

dwa przypadki zatarcia silnika po "zassaniu" wkładu filtrującego - oba filtrony (niestety )
gufer-posepny - |22 Sie 2018|, 2018 08:07

Powinien olej bypasem pójść . Pytanie kiedy ostatnio ktoś zmieniał filtr . Bo są tacy co dolewają olej przez 50 tyś a potem ło panie ale gówniany silnik .
Struna - |22 Sie 2018|, 2018 12:01

to był nowy filtr...
gufer-posepny - |22 Sie 2018|, 2018 12:27

Porażka jakaś zatem .
WieSiu - |22 Sie 2018|, 2018 12:37

A co na to producent? Ktoś próbował to reklamować?
kat - |22 Sie 2018|, 2018 12:40

mysle,ze cieżko byłoby to udowodnić,ale jezeli ktoś sie uprze i wynajmie rzeczoznawce ,który stwierdzi z winy filtra usterke silnika to mozna wygrac taką sprawę

przypuszczam,ze reklamowanie filtra skonczy sie słowami producenta " ....przepraszamy za zaistniała sytuacje"

gufer-posepny - |22 Sie 2018|, 2018 12:46

Wymienią na nowy filtr pozbawiony wad .

Jakby się oddało auto na gwarancji na przegląd w ASO to wtedy producent wymienia silnik , chociaż w PL pewnie by była odpowiedź : nieprawiłowa eksploatacja i dowidzenia . W sumie w Kia Picanto nowej po 3 tyś km od wyjazdu z salonu zjadło olej . Po wizycie powiedzieli że to wina użytkownika bo zawadził filtrem oleju o krawężnik . ( no w BOA, BOB 12V to by było jakoś wykonalne a nie tu gdzie filtr 15 cm nad maglem ) . I skasowali 300 za filtr nowy i olej . Potem wyszło że silnik wadliwy bo przy 70 tyś zmarł . Auto odbierał kto inny ale jakbym ja taki tekst usłyszał to by mi ktoś posyłał kanapki do więzienia za zrównanie okolicy z ziemią .

pablo19 - |22 Sie 2018|, 2018 12:57

gufer-posepny napisał/a:
... no w BOA, BOB 12V...
no w 12V to raczej nie zawadzisz, bo filtr jest wysoko przy bloku ;)
gufer-posepny - |22 Sie 2018|, 2018 12:58

a nie był też na takim wysięgniku ? coś mi tak świta albo faktycznie źle pamiętam .
Struna - |22 Sie 2018|, 2018 13:25

nie, na wysięgniku tylko BOA/BOB
Przemas - |22 Sie 2018|, 2018 23:34

Proszę ilu ciekawostek można się dowiedzieć, a ja się wahałem czy założyć ten temat :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group