Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - bogata mieszanka - ford V8

WieSiu - |4 Maj 2018|, 2018 07:10
Temat postu: bogata mieszanka - ford V8
Pomóżcie Koledzy bo nie wiem co mam zrobić,a zbędnie kasy nie chce wydawać.

Pacjent to Ford Thunderbird 4.6 1996.

Silnik dostaje za dużo paliwa cały czas. Test forscanem na pracującym silniku wykazuje bogatą mieszankę non stop. Przy odczytach wskazań sond lambda dwa banki mają cały czas 1V. Na zimno sondy dwóch banków wstają prawidłowo (po około 30-60 sekundach już wskazują 1V), silnik nierówno chodzi, włącza sie CL i korekty ida na -23% (co oczywiste przy takich wskazaniach sond) i silnik trochę lepiej wtedy pracuje,ale do ideału mu daleko. Przy mocnym ciśnięciu w czasie jazdy sondy potrafią zejść poniżej 0,5V. Wnioskuje, po tym zachowaniu silnika, że są sprawne.

Zmieniłem regulator ciśnienia paliwa na inny,ale żadnej zmiany nie zauwazyłem (chyba, że dwa są uszkodzone ! ? ).

Odpinałem wtryskiwacze aby sprawdzić jaka będzie reakcja i dopiero odpięcie 2 z 4 wtrysków jednego banku sprawiło, że wskazanie sondy spadło. Przy jedym wtrysku reakcji sondy nie było (1V nadal). A słychać, że zmienia się praca silnika po odpięciu jednego.

Wszystkie podstawowe czujniki pracują wg mnie prawidłowo (temp płynu, powietrza, TPS, MAF).

Jedyne co przychodzi mi do głowy to lejące wtryskiwacze, albo za duże ciśnienie paliwa, albo uszkodzony komputer, choć on widać, że reguluje i jest reakcja na regulacje,ale jako że kończy mu się zakres regulacji to lepiej nie może być.


Jest zaworek na listwie wtryskowej do pomiaru ciśnienia,ale tam zwykły manometr do kół nie podchodzi,bo ma za krótki element wciskający zaworek i przez to nie potrafi otworzyć układu paliwowego.

Jakiś pomysł/podpowiedź ?

Jaka jest szansa, że wtryski są zawalone i leją niemiłosiernie ? Z tłumików leci czarna sadza (co oczywiste w tym przypadku).

Struna - |4 Maj 2018|, 2018 09:40

jakie jest wskazanie MAF na jałowych przy rozgrzanym silniku ?
WieSiu - |4 Maj 2018|, 2018 09:45

jak dobrze pamietam to cos kolo 10g/s
Struna - |4 Maj 2018|, 2018 12:35

to strasznie dużo, o wiele za dużo - stąd prawdopodobnie tak mocno dolewa paliwem.
WieSiu - |4 Maj 2018|, 2018 13:54

A ile powinno być?

[ Dodano: |4 Maj 2018|, 2018 14:56 ]
Po odpieciu przeplywki nie ma żadnej zmiany na lepsze. Czyscilem ja, ale jakoś brudna nie była.

DANEK1403 - |4 Maj 2018|, 2018 13:56

Mieliśmy podobną sytłacje w camaro to wtryski były utrupione
WieSiu - |4 Maj 2018|, 2018 14:19

Wszystkie? Bo u mnie wrażenie jakby wszystkie
DANEK1403 - |4 Maj 2018|, 2018 14:36

Jeden był w miarę , to było gołym okiem widać po podniesieniu kolektora ssącego
WieSiu - |4 Maj 2018|, 2018 19:32

porobilem dodatkowe pomiary:

1. odpalenie prawie zimnego auta:




2. juz lekko rozgrzany i dodany gaz




MAF pokazuje na jałowych 7,8g/s więc troche mniej niz pisałem.

Cisnienie paliwa na listwie udalo mi sie zmierzyc, na jałowych jest 2,2 na podwyzszonych obrotach okolo 2,5 a po zdjęciu podcisnienia z regulatora 2,7-2,8 na pracującym silniku. Zastanawia mnie tylko czemu jak zgasze auto odczekam tak z minutę i nacisnę zaworek na listwie wtryskowej to lekko siknie paliwem i tyle, tak samo było przy zdejmowaniu regulatora,lekkie cisnienie było tylko. Ale może tak ma byc.... nie wiem.

Oczywiscie z tłumików wylatuje sadza świadcząca o mocnym podlewaniu paliwem.

gufer-posepny - |4 Maj 2018|, 2018 19:36

Paliwa siknie tylko trochę , nie ma poduszki powietrznej w układzie więc momentalnie spada ciśnienie .

Jak się da to podnieść listwy wtryskowe nabić ciśnienie paliwa , może wtryski leją . Czy psikają stożkami czy sikiem prostym .

Chyba że dalej MAF kłamie .

DANEK1403 - |4 Maj 2018|, 2018 19:54

A ja wam mówię że wtryski to przypadłość v8 , to jakaś zmowa wtrysków że mają zacząć lać a może celowa producentów w każdym bądź razie wtryski do góry i zobaczyć jak ładnie leją ;)
gufer-posepny - |4 Maj 2018|, 2018 20:02

kolega w BOB-ie dał wtryski na czyszczenie pomiar i trzeba było dokupić listwy z następnymi na podmiankę bo na 6 dwa były na śmietnik . szczały jak chciały .
WieSiu - |4 Maj 2018|, 2018 20:07

zdejme wtryski i zobacze na tyle ile umiem jak sikają. W sumie wtryski do tego nowki mozna kupic, tylko nie sztuka wywalić zbędnie kasę i mieć potem to samo. A z tych objawów można odczytać coś co by sugerowało awarie kompa ?
gufer-posepny - |4 Maj 2018|, 2018 20:09

Kompa zostaw w spokoju .
Struna - |5 Maj 2018|, 2018 02:54

WieSiu napisał/a:
A ile powinno być?
jest taka zgrubna reguła, że na jałowych przepływ jest mniej więcej pojemność silnika +/- 0,3
Czyli jak masz 4,6 to 4,3 - 4,9 mniej więcej

gufer-posepny - |5 Maj 2018|, 2018 08:35

Tylko to pewnie na rozgrzanym silniku bo na zimnym więcej będzie .
Struna - |5 Maj 2018|, 2018 22:10

takie wartości to się zawsze podaje na ciepłym, ustabilizowanym silniku
WieSiu - |6 Maj 2018|, 2018 07:33

Ciężko ustabilizowac źle pracujący silnik :)
Boni - |6 Maj 2018|, 2018 18:19

Zrób porządek z MAFem (pożycz, kup, ukradnij, podmień, wymień itd). Nie testuje się MAFa jego odpięciem, bo komputer wskakuje natychmiast w tryb awaryjny i leje paliwo naprawdę na bogato, nawet jeśli nie zapali check engine.

POTEM ewentualnie wymieniaj czujniki temperatury (nawet jeśli wydają się ok) i wyciągaj wtryski.

WieSiu - |6 Maj 2018|, 2018 21:28

Już wtryski wyciągnąłem. Oddam jutro na sprawdzenie. Dużo roboty przy tym nie było, więc jedna rzecz wyklucze. Przepływomierz kupiłem drugi o tym samym numerze, założyłem ale nie wpadłem na to że może być inna wtyczka więc wrócił stary, bo nie chciałem rzeźby robić w instalacji :(

[ Dodano: |7 Maj 2018|, 2018 19:59 ]
Wtryski sprawdzone, podobno działają idealnie i nic nie trzeba było czyścić. To kolejne wykluczone.

Przepływomierz inny założony, wskazania dokładnie te same, kolo 6,8-7,5 g/s.

A to błedny z moich pierwszych testów na działającym silniku:

===DTC P0135===
Kod: P0135 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Zwarcie obwodu nagrzewnicy (elementu grzejnego) z VBATT.

Zwarcie do masy

Przerwa w obwodzie

===END DTC P0135===

===DTC P0141===
Kod: P0141 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S12.

===END DTC P0141===

===DTC P0155===
Kod: P0155 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S21.

===END DTC P0155===

===DTC P0161===
Kod: P0161 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR22.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR22.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S22.

===END DTC P0161===

===DTC P1132===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujebogatą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujebogatą mieszankę.

Niska wartość podciśnienia w kolektorze tylko w układachz TMAP.

Nadmierne ciśnienie paliwa

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.

===END DTC P1132===

===DTC P1152===
Kod: P1152 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Zanieczyszczony filtr powietrza.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

Uszkodzony wtryskiwacz.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1152===

===DTC P1000===
Kod: P1000 - Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny

Wykonaj czynności opisane w podręczniku warsztatowym, aby usunąć usterki oznaczone wymienionymi kodami DTC.

===END DTC P1000===

===DTC P1138===
Kod: P1138 - HO2S12 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S12 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S12.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Zanieczyszczony filtr powietrza.

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

Uszkodzony wtryskiwacz.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1138===

===DTC P1158===
Kod: P1158 - Brak przełączania HO2S22, czujnik sygnalizuje mieszankę bogatą.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Lack of HO2S-22 Switch, Sensor Indicates Rich (Bank #2 downstream).

--Possible Causes--
- Crossed sensor wires.
- Pinched, shorted or corroded wires and pins.
- Damaged HO2S-21.
- Damaged PCM.

===END DTC P1158===




Zdjąłem bezpiecznik HEGO i sondy ewidentnie sie gorzej nagrzewają,wiec raczej grzałki można wykluczyc,ale bład mimo to dalej jest. Te błędy pojawiają sie tylko w czasie testu na pracującym silniku programem Forscan. Normalnie w czasie jazdy błędy nie sa rejestrowane :(

aviator - |7 Maj 2018|, 2018 19:07

Do góry...
Struna - |7 Maj 2018|, 2018 20:23

Masz błąd obwodów grzałek we wszystkich sondach - trochę dziwne, żeby wszystkie na raz, no ale auto nie młode, więc może faktycznie grzałki do bani.
Zmierz oporność grzałek.

Reszta to błędy wynikające z braku zmian stanu sondy - jakby kwestia wtórna.

Na początek trzeba zbadać grzałki - może być tak, że ktoś podmienił sondy na jakieś uniwersalne o niewłaściwej oporności grzałek i też będzie taki efekt.
Miałem raz taki przypadek w mondeo klienta.

gufer-posepny - |7 Maj 2018|, 2018 20:55

Wiązka ?
WieSiu - |7 Maj 2018|, 2018 22:19

Wiazki na pierwszy rzut oka nie wyglądają jak scorupowe albo escortowe.

W tym aucie wszystko wygląda na oryginalne, sondy nie widać aby Szwajcar kiedykolwiek odpinal, a tymbardziej wymieniał. ale nie można tego wykluczyć :(

Błąd w obwodzie grzalek wszystkich, tak jak błąd ze składem mieszanki we wszystkich bankach. Paliwem z rur spalinowych wali niemiłosiernie . Jakiś pomysł na sprawdzenie jaki jest sygnał na wtryskiwaczach ? Oscyloskopu nie mam. Może to auto dopadła awaria taka o której piszą Amerykanie że komputer w rocznikach 1994-1995 potrafi łac paliwem ile wlezie i wymagana byla jego wymiana. Co prawda to jest 1996 ale może to nic nie znaczy ? Szwajcar z jakiegos powodu nieuzytkowal tego auta przez kilka lat. To pewnie jest powodem. Tym nawet na przegląd nie da się wjechać bo tak śmierdzi paliwem polanym na bogato.

gufer-posepny - |8 Maj 2018|, 2018 06:05

Pomierz grzałki . Jesli beda sprawne i zasilanie bedzie to moze jednak ecu sie wysypalo . Bo tak bląd 4 na raz jest dziwny
WieSiu - |8 Maj 2018|, 2018 06:40

Zmierze grzałki za jakiś czas, jak wleze pod auto. Ale nie za bardzo rozumiem jaki to by miało miec związek z paliwem którego dostaje ogrom. A grzałki sond przednich ewidentne reagują bo po odpieciu bezpiecznika była ogromna zmiana w czasie nagrzewania sond.

Jak sprawdzić domowa metoda co dostają wtryskiwacze ? Bo może da się to sprawdzić. Silnik chodzi źle w OL i CL więc nie ma w sumie znaczenia czy sondy pracują czy nie. Jedna nawet raz wypialem, pierwsza z lewej to silnik jeszcze gorzej chodził. Przypomnę że sondy zmniejszają napięcie na jalowych dopiero jak odepne 2 wtryskiwacze z 4 więc widać jak bardzo podlany jest silnik.

Struna - |8 Maj 2018|, 2018 10:32

WieSiu napisał/a:
Zmierze grzałki za jakiś czas, jak wleze pod auto.
nie musisz włazić - rozpinasz wtyczkę sondy i mierzysz, a wtyczki zapewne gdzieś w komorze silnika są dostępne.
WieSiu napisał/a:
Jak sprawdzić domowa metoda co dostają wtryskiwacze ?
weź sobie diodę LED z oporasem ( albo taką od razu gotową do używania z napięciem 12V ) i wepnij się we wtyczkę wtryskiwacza - będzie sobie migać w takt jego sterowania przez ECU.

Wtryski są sterowane masą - wystarczy gdzieś przytarta wiązka dotykająca do budy ( masa ) i będzie lał paliwem na stałe.
WieSiu napisał/a:
Silnik chodzi źle w OL i CL

W CL zapewne wogóle nie wchodzi, bo nie jest w stanie ogarnąć składu.
WieSiu napisał/a:
Przypomnę że sondy zmniejszają napięcie na jalowych dopiero jak odepne 2 wtryskiwacze z 4 więc widać jak bardzo podlany jest silnik.
to faktycznie może nie ma impulsów, tylko leje wszystkimi.
WieSiu - |8 Maj 2018|, 2018 11:32

Struna napisał/a:
W CL zapewne wogóle nie wchodzi, bo nie jest w stanie ogarnąć składu.


komputer wyswietla ze CL On i korekty leca na - 24%,więc jednak załącza i nie wychodzi z tego trybu,a błędów nie zgłasza, jedynie P1000 standardowo.

Struna napisał/a:
nie musisz włazić - rozpinasz wtyczkę sondy i mierzysz, a wtyczki zapewne gdzieś w komorze silnika są dostępne.


dorwałem rozpiske pinów kompa, tam zmierzę bo i tak mam go na wierzchu.

Struna napisał/a:
weź sobie diodę LED z oporasem ( albo taką od razu gotową do używania z napięciem 12V ) i wepnij się we wtyczkę wtryskiwacza - będzie sobie migać w takt jego sterowania przez ECU.


dzieki o to mi chodzilo :) jak sie uda nagram.

Struna napisał/a:
Wtryski są sterowane masą - wystarczy gdzieś przytarta wiązka dotykająca do budy ( masa ) i będzie lał paliwem na stałe.


jakieś sterowanie jest przez komputer, bo słychać zmianę pracy silnika przy zmianie korekt. Ale oczywiscie zmierzyć zawsze mogę :)

[ Dodano: |8 Maj 2018|, 2018 12:32 ]
a tu jest o podobnym przypadku,tylko tam martwia się jedynie błędami grzałek

http://forums.tccoa.com/7...-same-time.html

[ Dodano: |8 Maj 2018|, 2018 13:54 ]
a tak to wyglada na nagraniu:

https://www.youtube.com/watch?v=Mubdmck9LNU

https://www.youtube.com/watch?v=EZfzN5EMI-0

Struna - |8 Maj 2018|, 2018 16:44

Mryga, czyli wtryskami steruje.

Regulatora ciśnienia nie masz żeby podmienić ?
ECT i IAT pokazuje jakieś sensowne ?

WieSiu - |8 Maj 2018|, 2018 17:03

Pokazuje adekwatnie do temperatur na zewnatrz.

Regulator ciśnienia pozmieniałem. Mierzyłem tez ciśnienie, 2,2-2,3 na jalowych , 2,5 na podniesionych obrotach i 2,7 na odpietym podcisnieniu i pracującym silniku.

Struna - |9 Maj 2018|, 2018 09:58

wydaje się ok - toto ma czujnik wałka ?
Boni - |11 Maj 2018|, 2018 00:01

1996 chyba już miał czujnik wałka, o ile pamiętam (ale nie pamiętam czy pamiętam mustanga, lincolna czy thunderbirda :-d ).

Wszystkie czujniki temperatury warto sprawdzić w całym zakresie, nie w jednym punkcie.

Ogólnie nie chcę krakać, ale z opisów "po całości" zaczyna wyglądać jak jakaś usterka kompa.

WieSiu - |11 Maj 2018|, 2018 09:50

popatrze w wolnej chwili na to czy jest tam taki czujnik.

Czujniki sa sprawdzone w zakresie rozgrzewania sie silnika,az do włączenia sie wentylatorów. Niestety zimowych warunków juz wywołać nie mogę. Czujników temperatury bym sie nie czepiał,bo podaja poprawne wartosci w programie forscan.

A kompa pare dni temu zamowilem z USA https://www.ebay.com/itm/...em=362264670494

[ Dodano: |18 Maj 2018|, 2018 12:24 ]
problem rozwiązany, "nowy" z USA komputer z dożywotnia gwarancja i odpalil od strzała poprawnie i wszystko chodzi i nie zgłasza błędów. Dziekuje za wszelka udzielona pomoc.

na dowod:







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group