Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Ciepło/Zimno

MarcinQ - |17 Lut 2018|, 2018 22:34
Temat postu: Ciepło/Zimno
Problem jest taki:
poprzednią zime (po kupnie Scorpio w listopadzie) wszystko było OK. Temperatura na wskaźniku modelowo w połowie działki. W maju, kiedy zrobilo sie cieplej, w korku temperatura zaczela iść w góre, pod czerwone pole. Zdiagnozowałem że jeden wiatrak nie działa, wymieniłem. Niestety to nie zmieniło wskazań. Korek, wskaźnik w górę, nawet na czerwone pole, ale nic się nie gotowało. Pomyślałem że termostat kaput, ale skoro się nie gotuje to może to czujnik przekłamuje? Wymieniłem prewencyjnie czujniki oba i termostat na oryginał Motorcraft. Całe lato było idealnie - wskaźnik w połowie jak drut. Z początkiem tej zimy wskażnik ledwo wychodzi z dolnego pola, ogrzewanie działa tym słabiej im zimniej na dworzu. Pomyślałem że termostat kaput (dziwne, po pół roku?). Wymieniłem na nieoryginalny. Niestety po wymianie nic sie nie poprawiło. Jak niedogrzewał, tak niedogrzewa. Jak jest zimno wskazówka na dolnym polu, jak sie robi powyżej zera, wskazówka w dolnych rejonach skali.
Pytanie: gdzie szukać przyczyny?
Scorpio 2.3 ASB, 97r. Gaz.

gt500 - |17 Lut 2018|, 2018 23:36

od razu napisz jak masz wpięty reduktor od gazu albo zrób foto, lub napisz skąd i dokąd wchodzą węże dokładnie od reduktora.

Jeszcze pytanie jaka jest szansa że ten oryginalny termostat padł a nowy zamiennik jest padnięty :D

Ogrzewanie kiepskie więc to nie tylko wskazanie na desce.

MarcinQ - |18 Lut 2018|, 2018 10:35

https://photos.app.goo.gl/ilFgZ4c4ZMJ5IHLQ2

Nie znam się, ale wydaje mi się że reduktor jest wstawiony szeregowo, tzn. Rura wodna idąca do obudowy termostatu jest przecięta i obieg przechodzi przez reduktor.

Jacek12 - |18 Lut 2018|, 2018 14:03

Zobacz ręką które węże są zimne a które gorące i problem się rozwiąże.
gufer-posepny - |18 Lut 2018|, 2018 15:45

odpal , przejedź 2 kilometry i zobacz czy górny wąż chłodnicy już ciepły jest . to by wskazywało na termostat .
lukas2 - |19 Lut 2018|, 2018 09:17

Uszczelka pod czapką że tak nieśmiało zapytam??? W mk2 mi wskaźnik pływał a na wolnych tracił prawie ogrzewanie kabiny. Winna pęknięta głowica. Nic innego się nie działo lo zq tymi dwiema sprawami
mario d - |23 Lut 2018|, 2018 18:12

przejedz zagrzej silnik i zobacz ,na gornym wezu czy da się go scisnac reka .jakbedzie twardy napompowany ,to znaczy ze albo padl ci zaworek w korku plynu chlodzacego ,albo uszczelka,jesli weze będą napompowane odkręć powoli korek, uwazajac żeby nie poparzyć reki ,i wtedy zobacz co się dzieje ,czy ogrzewanie się pojawi
mar_p - |28 Lut 2018|, 2018 08:43

Też kiedyś wałkowałem identyczny temat w moim scorpio.
Reduktora LPG bym nie podejżewał bo jeśli poprzedniej zimy było ok a przecież nie przełączałeś go raczej....
Ja jeszcze miałem tak że do pierwszego otwarcia termostatu coś tam poleciało odrobinę ciepłego powietrza z nawiewu, a jak się otworzył to już tylko zimne

- Zasadniczą sprawą jest to że jest to układ chłodzenia wysokociśnieniowy czyli oznacza to że aby układ był całkiwicie odpowietrzony musi być w nim ciśnienie. Nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu więc ona pierwsza się zapowietrza i nie ma ogrzewania. żeby było ciśnienie w układzie temp musi być powyżej odpowiedniej temp. (teraz nie pamiętam ile dokładnie ale bardzo istotne żeby termostat był oryginalny i nie otwierał się za szybko bo jak nie ma ciśnienia to dupa zimna). Ponadto nie może być nigdzie żadnej nieszczelności bo wtedy też nie osiągnie ciśnienia i nie odpowietrzy nagrzewnicy. Taką nieszczelność trudno zlokalizować bo najczęściej płyn ucieka na wysokich obrotach jak pompa szybciej chodzi, więc na postoju nie widać.
- ważny jest też właśnie sam korek płunu chłodniczego o którym pisał mario d, poniewać jest tam zaworek bezpieczeństwa który ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie, potrafi on całkiem przepuszczać i ciśnienie się wogóle nie zbuduje. Na zagrzanym silniku powinien podczas odkręcania syczeć.
- Najgorszą i dość prawdopodobą opcją jest niesczelność nagrzewnicy i tam może uciekać płyn. A wymiana nagrzewnicy wiąże się z koniecznością wywanania całej dechy.

lukas2 - |28 Lut 2018|, 2018 09:29

Nagrzewnica jest w najniżyszm punkcie ;-)
DANEK1403 - |28 Lut 2018|, 2018 09:38

Ciekawe teorie tylko teraz się zastanawiam dlaczego scorpiaki grzały mi z odkręconymi korkami płynu , pewnie moje popsute jakieś
gufer-posepny - |28 Lut 2018|, 2018 16:19

w fracuzach i seicento nagrzewnica była wysoko i tam był do tego korek do odpowietrzania . scorpio się samo odpowietrza dość sprawnie .nawet bmw w zasadzie zero filozofii pomimo wielu poematów rozmiarów pana tadeusza .
MarcinQ - |5 Sty 2020|, 2020 16:04

Odgrzewam temat, sprawa nie rowiązana do dziś. Pytanie mam takie: czy oba wiatraki powinny się uruchamiać od razu, po odpaleniu silnika w temperaturze 0C ? Bo u mnie pracują oba od początku...
DANEK1403 - |5 Sty 2020|, 2020 18:08

MarcinQ napisał/a:
Odgrzewam temat, sprawa nie rowiązana do dziś. Pytanie mam takie: czy oba wiatraki powinny się uruchamiać od razu, po odpaleniu silnika w temperaturze 0C ? Bo u mnie pracują oba od początku...

No raczej nie pewnie czujnik masz uwalony lub jakaś inna zagadka przekaźnikowa

gt500 - |5 Sty 2020|, 2020 18:40

MarcinQ napisał/a:
Odgrzewam temat, sprawa nie rowiązana do dziś. Pytanie mam takie: czy oba wiatraki powinny się uruchamiać od razu, po odpaleniu silnika w temperaturze 0C ? Bo u mnie pracują oba od początku...


z klimą czy bez włączoną

MarcinQ - |5 Sty 2020|, 2020 19:13

Klima jest nieczynna, i w momencie odpalania była wyłączona.
gt500 - |6 Sty 2020|, 2020 00:43

wiatraki się odpalają jak chłodnica juz nie wyrabia, mi w scorpio żeby wentyle się odpaliły to musi zostać pobutowany dobrze i potem postać na wolnych dosyć długo.

Wiązke podłużnicy masz zrobioną? przekaźnik zielony on wentyli za lampą pasażera przednia, podmieniałeś?
Masz elma aby zobaczyć temp na kompie płynu?

Temat z termostatem ogarnięty? bo jak auto się niedogrzewa to cudów nie ma. Jak odpalisz auto od zimnego trzymaj wąż górny który idzie od termostatu, jak będzie się stopniowo nagrzewał to puszcza termostat.

Struna - |6 Sty 2020|, 2020 02:23

Wystarczy zdjąć wtyczkę z ECT i wentyle odpalają niezależnie od temperatury silnika, czyli jeśli masz uwalone ECT albo okablowanie od niego to wentyle będą chodzić zaraz po odpaleniu.
MarcinQ - |6 Sty 2020|, 2020 19:39

Co to ETC i gdzie tego szukać?
gt500 - |6 Sty 2020|, 2020 22:04

endżine kulant temperatur :D

temperatura płynu chłodzącego na kompa. No albo kabelki albo czujnik.

Struna - |6 Sty 2020|, 2020 23:20

w 2.3 to chyba jakoś w okolicy obudowy termostatu jest
MarcinQ - |7 Sty 2020|, 2020 11:17

gt500 napisał/a:
endżine kulant temperatur :D

temperatura płynu chłodzącego na kompa. No albo kabelki albo czujnik.


Oba czujniki w okolicach termostatu wymieniałem wraz z pierwszą wymianą termostatu....

[ Dodano: |7 Sty 2020|, 2020 11:19 ]
Sprawdze w weekend kabelki i zrobie próbę z odpiętym czujnikiem - czy jest róznica w zachowaniu wentylatorów.

Struna - |7 Sty 2020|, 2020 13:47

Komp jak "nie widzi" czujnika ECT to właśnie odpala wentyle niezależnie od tego czy silnik ciepły, czy zimny - taki rodzaj zabezpieczenia.
gt500 - |7 Sty 2020|, 2020 22:01

umnie przed wymianą kabelkowni, temp pokazywało na kompie, ale wentyle jechały cały czas.
Struna - |8 Sty 2020|, 2020 10:39

Mogą jeszcze jechać od klimy, ale nie wszystko na raz.
bingo - |11 Sty 2020|, 2020 15:51

Klima nie, ECT jak najbardziej. wygląda na wiązkę lub czujnik. Stawiam na wiązkę. Jak nie zagrzejesz silnika, to nie będzie sprawnego ogrzewania. Dodatkowo może być kwestia przytkanej nagrzewnicy, co powoduje mniej płynu w układzie. Reduktor swoje 3 grosze dożuci. Sprawny termostat trochę poprawia sytuację, bo mimo intensywnego chłodzenia chłodnicy, mało płynu przez nią idzie. Najprostszy sposób na dzisiaj - jeśli korzystasz na krótkich trasach, karton przed chłodnicę. Najlepiej w trzech częściach. W zależności od temp. płynu odpowiednio wyciągasz.

[ Dodano: |11 Sty 2020|, 2020 15:53 ]
a co do odpowietrzania - jak jest problem, prawe przednie koło na krawężnik, otwarty zbiorniczek i grzejemy gada. W tej pozycji zawsze sie odpowietrzy bardzo szybko.

gt500 - |29 Sty 2020|, 2020 23:37

jeżeli termostat ma walnięty i wali płyn cały czas na pełen obieg to fakt kartony pomogą , chociaz lepiej wymienić termostat.

Na inne czary najlepszym rozwiązaniem jest naprawa problemów. Wentyle pracujące cały czas to już wystarczający powód :) w tym przypadku kartony nic nie pomogą :D

Do naprawy tego wystarczy kabelek zwykły elm za 60 zł i forscan, jak czujnik temp pokazuje dobrze na kompa , to wiadomo że wiązka kwiczy do przekaznika.

Jak czujnik pokazuje bzdury na 2 czujnikach to wiadomo że wiązka kwiczy

nie ma co koła wymysląc na nowo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group