Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - STAG 300 PREMIUM lub inne propozycje

jaroz - |1 Maj 2017|, 2017 16:11
Temat postu: STAG 300 PREMIUM lub inne propozycje
Hej Panowie,
powoli szykuję się do montażu instalacji LPG IV gen.
Instalacja dotyczy Forda S-max z uwagi na fakt, że od teraz jest on głównym wozidłem w rodzinie. Trochę już wiem, trochę poczytałem, stąd z uwagi na:
a) pozytywne opinie o instalacji STAG 300,
b) Pitec - polecany jako dobry warsztat, który instaluje ww. instalacje,
zdecydowałem się (wstępnie) na instalację, którą oferują na swojej stronie, na którą składają się następujące elementy:
- instalacja STAG 300 Premium,
- wtryskiwacze Hana,
- centralka przełączania gaz/ benzyna AC STAG LED 401 (ten z możliwością personalizacji ustawień)

Koszt takiej instalacji (dla 6 cylindrów, nie 5) zaczyna się od 3900 PLN w Pitec-u.

Moje pytania:
a) jakie są wasze opinie o tej instalacji, oparte na własnym doświadczeniu?
b) na co zwrócić uwagę przy konfigurowaniu zlecenia?
c) czy pozostać przy oferowanych wtryskach Hany, czy życzyć sobie np. Barracudy?
d) czy macie jakiś inny zaufany warsztat w Poznaniu lub okolicach, jako opcję?
e) czy łatwo potem obsługiwać tą instalkę (interface, regulacje)?
f) jaki parownik zastosować?
g) zastosować miedziane przewody (oczywiście fi8) czy oferowane rury wysokoprężne PCV? (jakie są ich ewentualne zalety?)

Jestem otwarty na sugestie i propozycje alternatywne. Zależy mi by wynikiem była niekłopotliwa (bezawaryjna) i wysoce sprawna instalacja (z uwagi na turbo).

Struna - |1 Maj 2017|, 2017 23:26

jaroz napisał/a:
instalacja STAG 300 Premium,
bez sensu - to już wymierający gatunek
jaroz napisał/a:
wtryskiwacze Hana,
barracuda lepsza, a cena ta sama
jaroz napisał/a:
czy łatwo potem obsługiwać tą instalkę (interface, regulacje)?
to nie Twoja działka
jaroz napisał/a:
na co zwrócić uwagę przy konfigurowaniu zlecenia?
demontaż kolektora do nawiertów - oddaj auto z nową uszczelką pod kolektor, przy odbiorze poproś o starą i zerknij pod maskę, czy widać, że jest założona nowa.
jaroz - |2 Maj 2017|, 2017 10:30

Struna napisał/a:
to już wymierający gatunek
Jurek, a coś więcej mógłbyś w tym temacie powiedzieć? Bo patrzę i widzę, że to wszędzie w ofercie jest. Ale jeśli dobrze uargumentujesz, że to jestem skłonny przenieść zainteresowanie na BRC (czy warto, czy też coś jest przeciw?) :)
Struna napisał/a:
barracuda lepsza
tak właśnie wynika z treści na forach LPG. Czyli tu jasny temat.
Struna napisał/a:
demontaż kolektora do nawiertów
słuszna sugestia. Ale myślę, że jako zakład, który dba o rzetelną instalację, nie będzie problemu (chociaż kto to wie w naszym pięknym cebulowym :) kraju )
DANEK1403 - |2 Maj 2017|, 2017 10:36

Brc jest dobre jak jest nowe i to czasem są problemy a wtryski słychać jak w tdi :D
Struna - |2 Maj 2017|, 2017 11:31

jaroz napisał/a:
słuszna sugestia. Ale myślę, że jako zakład, który dba o rzetelną instalację, nie będzie problemu (chociaż kto to wie w naszym pięknym cebulowym kraju )
w przypadku Pitec to byś się mógł zdziwić, nie raz mieli niezłe wtopy, choć możliwości i wiedzę mają.
jaroz napisał/a:
Jurek, a coś więcej mógłbyś w tym temacie powiedzieć? Bo patrzę i widzę, że to wszędzie w ofercie jest.
jest, bo są to zapasy magazynowe, ale tego się już nie produkuje a support ( w sensnie rozwój / modyfikacje ) się zakończył.

Teraz jest seria Q ( Q-box, Q-Max )
Stag serii 300 jest, w sprzedaży póki są leżaki magazynowe.

jaroz - |2 Maj 2017|, 2017 11:46

Struna napisał/a:

Teraz jest seria Q ( Q-box, Q-Max )
A to ma wsparcie i support?
Struna napisał/a:
Stag serii 300 jest, w sprzedaży póki są leżaki magazynowe.
hmm, wiecznie nie będę jeździł, liczę tak na 3-4 lata max, więc może warto?
Struna - |2 Maj 2017|, 2017 12:27

jaroz napisał/a:
A to ma wsparcie i support?
oczywiście - to nowa platforma STAG-a
jaroz napisał/a:
wiecznie nie będę jeździł, liczę tak na 3-4 lata max, więc może warto?
ale co warto ? czym ta wartość się ma objawiać ?
Jest taniej ? Lepiej, czy jak ?

jaroz - |2 Maj 2017|, 2017 16:15

jaroz napisał/a:
oczywiście - to nowa platforma STAG-a
pogadam z Pitecem i o taką poproszę. W końcu współpracują z AC Stagiem, więc nie powinno być problemów.
Struna napisał/a:
ale co warto ?
no w sensie, że jak założę, to na 3-4 lata styknie to co założą. Bo i tak dłużej tego auta nie będę miał. A jak cena byłaby ok, to czemu nie. Stara instalka KME śmigała mi ponad 4 lata.
Speedo, masz rację, dryndnę tam do nich i zapytam.

sobolaqe - |2 Maj 2017|, 2017 18:16

Tylko po co sie pchac w cos co jest juz wycofywane z rynku jak mozna kupic nowa :shock:
To jak proszenie sie klopoty w pozniejszym czasie

jaroz - |3 Maj 2017|, 2017 01:03

sobolaqe, niekoniecznie. Coś co jest sprawdzone, z pewnością posłuży trochę. Ale to musieliby dać dobry rabat :D
A tak poważnie, to jasne że wybiorę nowe, jeśli będzie dobra cena.

trzypion - |3 Maj 2017|, 2017 09:28

sobolaqe napisał/a:
Tylko po co sie pchac w cos co jest juz wycofywane z rynku jak mozna kupic nowa


Po to samo, po co się jeździ starym Fordem, a nie nowym plastikiem...

pablo19 - |3 Maj 2017|, 2017 10:52

Bez przepychanek proszę, rzecz jest o LPG.
trzypion - |3 Maj 2017|, 2017 10:55

Jakie przepychanki? Sprawdzona, choc juz nieprodukowana instalka może sprawiac mniej problemów, niz nowa. która znana nie jest.
Zarówno przy montażu (jest wszak dobrze znana gazownikom), jak i w obsłudze, do tego części zamienne do takowej są zazwyczaj dostępne.

Struna - |3 Maj 2017|, 2017 11:13

trzypion napisał/a:
nowa. która znana nie jest.
komu znana nie jest ? jest już na rynku ze dwa lata - mowa o sterowniku, to jakie części do niego zamienne ?
ford2fast - |3 Maj 2017|, 2017 12:07

Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
nowa. która znana nie jest.
komu znana nie jest ? jest już na rynku ze dwa lata - mowa o sterowniku, to jakie części do niego zamienne ?


Tuczniki w archaiku też jej nie znały :):

SebastianS montuje je już od dwóch lat z bardzo dobrymi rezultatami :)

trzypion - |3 Maj 2017|, 2017 13:30

Znając retencje gaziarzy, to 99% z nich.... Znaczy - wiedzą, że jest, pod maske wsadzą, ale cczy znają niuanse, w których często tkwi diabeł, to bym za bardzo nie liczył.
jaroz - |3 Maj 2017|, 2017 15:00

ford2fast, proszę bez wycieczek osobistych, wystarczy już.

Co do różnic / opłacalności, itd. to można godzinami pisać. Wydaje mi się, że i tu i tu jest racja. Kwestia, jak to na przestrzeni najbliższych lat będzie funkcjonować. I tym kierować się trzeba...i wybrać.

trzypion - |3 Maj 2017|, 2017 15:26

Ja mam pod maską dziwoląga, który nie dośc, że nieprodukowany, to nieznany wiekszości speców. Działa, działa, działa.....
DANEK1403 - |3 Maj 2017|, 2017 17:22

Jestem zdania że jak coś działa dobrze to nie należy dotykać :D
jaroz - |3 Maj 2017|, 2017 18:15

Dobra dobra Pany, już nie dyskutujcie o przewadze tego czy tego rozwiązania :) Wstępnie wybrałem to co nowe, czyli Stag QMax Plus oraz przydatki, które mi odpowiadają (zbiornik na 44L), itd.
Lepiej powiedzcie jakie węże gumowe zastosować, żeby było cacy na długo, koszt to drugoplanowa sprawa. No i nadal nie wiem czy lepsze są przewody z miedzi, czy PCV? Ma ktoś z Was doświadczenie w tym temacie?

Aro - |3 Maj 2017|, 2017 18:29

jaroz, no kurna koleżko nie wytrzymie. Na 3-4 lata alpagę sobie zakładasz? To może i butle weź nie za 350 tylko za 80 z badaniami na 4 lata. apstaakszyn normalnie
jaroz - |3 Maj 2017|, 2017 18:36

Aro, Drogi Mój Kolego :) Przeca chcę założyć najnowszy sprzęt, więc się na mnie nie denerwuj :D A poza tym, patrząc przez pryzmat dotychczasowych działań (gdzie samochód zmieniamy co 1,5 roku średnio), to nie zakładam, że będę miał S-maxa dłużej jak 3-4 lata jak się sprawdzi :) No chyba, że nie będzie z nim wielkich problemów i przyjmie się w domu, to może dłużej faktycznie.
Ale nie oszczędzam na składniki, więc się złość się, pisząc mi, że zbiornik za 80 zł :) Żebyś się uspokoił to wybrałem zbiornik za ponad 300 :D https://jacus.pl/zbiornik-cylindryczny-bormech-55315800-ze-stelazem-p-1514.html

[ Dodano: |3 Maj 2017|, 2017 19:44 ]
A w temacie, rozumiem że przewody PCV (jako zastępstwo za rurki miedziane) to coś takiego właśnie? https://jacus.pl/przewod-termoplastyczny-pcv-faro-dn6-p-791.html

sobolaqe - |3 Maj 2017|, 2017 19:00

jaroz napisał/a:
[
A poza tym, patrząc przez pryzmat dotychczasowych działań (gdzie samochód zmieniamy co 1,5 roku średnio), to nie zakładam, że będę miał S-maxa dłużej jak 3-4 lata jak się sprawdzi :)


A liczyles czy Ci sie zwroci ta instalacja ? :)

gt500 - |3 Maj 2017|, 2017 19:13

sobolaqe napisał/a:
jaroz napisał/a:
[
A poza tym, patrząc przez pryzmat dotychczasowych działań (gdzie samochód zmieniamy co 1,5 roku średnio), to nie zakładam, że będę miał S-maxa dłużej jak 3-4 lata jak się sprawdzi :)


A liczyles czy Ci sie zwroci ta instalacja ? :)


Zakładając instalkę za 5 tyś zł licząc że gazu będzie palił na górkę 25% to po 24 tyś masz zwrot instalacji... a jak już założysz to jezdzisz jeszcze więcej bo nie wali po kieszeni.
Więc marne szanse żeby się nie zwróciła.

lukas2 - |3 Maj 2017|, 2017 19:35

I jaki sens kupowanie autobusu z bagajem jak mu chcesz taka butle wsadzić???? Nie stać na tankowanie pb to dyszla kupić a nie psuć dobry pojazd ;-)

[ Dodano: |3 Maj 2017|, 2017 20:36 ]
A najnowsza alpaga to wtrysk ciekłego gazu, ale to kosztuje już 9000 w przypadku s-maxa

Aro - |4 Maj 2017|, 2017 22:40

A kij tam. Nawet nie te 1,5 roku jak piszesz, ale jak bym planował jeździć autem 3 lata to bym go gazem (ze wszystkimi przyległościami no majstry gazowniki) nie paprał.
Ale kijtamejtam :)

Zysio - |5 Maj 2017|, 2017 05:56

Aro, zależy ile, bo jak ze 30kkm rocznie to hmmm :)
pablo19 - |5 Maj 2017|, 2017 07:06

Nie dziaduj Zysio, Aro wie co mówi, ja już 11 lat bujam się z założeniem alpagi do Scorpio i jak już mam założyć to kupuję jakiegoś z założoną ;)
Piotr - |5 Maj 2017|, 2017 08:59

ja osobiście traktora brał bym ;) jeśli tanio mam jeździć w osiągach niema za dużej różnicy w takiej budzie
jaroz - |5 Maj 2017|, 2017 11:14

Aro napisał/a:
ale jak bym planował jeździć autem 3 lata to bym go gazem (ze wszystkimi przyległościami no majstry gazowniki) nie paprał.
ale raz, że robię trochę kilmetrów, nawet te 30kkm rocznie, a dwa że sentymentu nie mam do tego auta - to ma być roboczowóz na co dzień. A jak się będzie spisywał, to i dłużej :D
Piotr napisał/a:
ja osobiście traktora brał bym
Piotruś, w tym problem, że Ty byś brał. A ja diesla nie mam, nie miałem i pewnie mieć nie będę miał :) Bo ja ich nie cierpię. Więc...nie ma tematu :)
gt500 - |5 Maj 2017|, 2017 23:05

jezu co za marudy tutaj :) do auta na 3 lata gaz niet :) bo psuje szkodzi i wogole profanacja. Bieryj Pan diesla :) a czy ciężko zrozumieć że tak jak Wy nie trawicie gazu to inny nie trawi tej muckarni pod maska :) a tanie to jest tylko wśród polaków, bo już nawet auto świat w to zwątpił. To jak oni doszli do sensownych wniosków co jest wyczynem to dalej sobie dodajcie :)

Montuj gazownie na nowszym sterowniku tak jak niektorzi radzą. Nie żyduj na instalce i tyle. Dobre wtryski, sensowny reduktor żeby przy pałowaniu nie puchł jak parówka na święta i jazda.

Aro - |6 Maj 2017|, 2017 05:18

Nieee, no żadne szkodzi i żadna profanacja. Sam prawie wszystkie swoje gazowałem jeśli nie były. W sumie nie wiem ile jaroz jeździ głównym autem, jeśli 30kkm/rok to spoko. Ale wszelkie niedogodności i ew. dodatkowe kłopoty wziąłem pod uwagę. Chociaż może tylko te moje gazownie tak drażnią :)
A zresztą... Nie mój dom, nie mój dym.

Zysio - |6 Maj 2017|, 2017 05:26

To ja się na razie klekotem pobujam...

Spalanie w przeliczeniu na PLN wychodzi mnie praktycznie 1:1, w porównaniu do 850 T5. Zdaję sobie sprawę, że jak się coś zesra, to drożej niż w 850 (np. cena sprzęgła to już x2 :P ).
Pomijając aspekty paliwa do traktora, czy klekotu (który akurat w D5 nie jest upierdliwy), to niezaprzeczalnym atutem jest jeden fakt. Nie ma żadnych dodatkowych mebli w bagażniku, zapas jest na swoim miejscu.

Mając benzynowca, to przy 30kkm bym truł, tyle że z założeniem, że jeżdżę ze 3 lata. Bo mając w perspektywie trzymanie auta przez rok czasu to chyba bez sensu ładować kasę, po to żeby przez oszczędności raptem wyjść na zero. A rzędowa piątka przygarnięta z Volvo gazuje się git. Tzn przynajmniej w Volvo :P

YaKuZ - |6 Maj 2017|, 2017 07:11

Jedyny plus z klekota to zasieg na baku....strasznie mnie to wkurza przy mojej butli w kombi.... 280 km w trasie i puuustooo
Zysio - |6 Maj 2017|, 2017 07:37

A tak, to drugi plus, w trasie 1000-1100km sie robi.
pablo19 - |6 Maj 2017|, 2017 10:06

Zysio napisał/a:
...
Pomijając aspekty paliwa do traktora, czy klekotu (który akurat w D5 nie jest upierdliwy)...
W sensie, że opał lejesz?
Zysio - |6 Maj 2017|, 2017 10:16

Jeszcze całkiem nie oczadziałem od tej sadzy.
Struna - |6 Maj 2017|, 2017 12:16

5 garów daje zupełnie inne doznania dźwiękowe, nawet w klekocie brzmi to zupełnie znośnie.
Piotr - |6 Maj 2017|, 2017 19:21

Nowe klekota ciężko często odróżnić po dźwięku od benzyny ;)
golf w dieslu brzmi jak benzyna
a 6 garów brzmi jak monstrum
w normalnych prędkościach traktor nie ustępuje benzynie

sobolaqe - |6 Maj 2017|, 2017 19:47

Zysio napisał/a:
A tak, to drugi plus, w trasie 1000-1100km sie robi.


tez zalezy od baku bo sa bardzo rozne pojemnosci :)
ja swoim robie na jednym baku okolo 900 km w miescie :)

jaroz - |6 Maj 2017|, 2017 22:03

Moje Drogie Pany, każdy z Was, w temacie gazowni ma rację :)
Zanim wyjechałem na wesele, przygotowałem listę części składowych do LPG (listę do wglądu podam jak dotrę do swojego kompa). Zapewniam, że nie dziadowałem przy wyborze :)
Sterownik Stag Qmax Plus podstawa. Zbiornik gazu wybrałem taki by optymalnie wykorzystać prawą stronę bagażnika - 44L. Ale po wczorajszej trasie (wynik totalnie mnie zaskoczył) zastanawiam się czy nie założyć mniejszej, tj. 38L :P A 5 cylindrów pięknie gada i przypiesza rewelacyjnie.

gt500 - |6 Maj 2017|, 2017 22:37

na rok to owszem też bym sobie darował, ale na 3 lata to lekko bym montował.
Ogólnie duzo nowych diesli chodzi już kulturalnie, ale w golfie to akurat trzeba mieć uszkodzony słuch :) bez obrazy. Nowe Insignie to samo 1.6 klekot 136 koni jak to hałasuje nawet w środku mimo wygłuszenia dobrego :)

Fakt że nie ma co ukrywać że obecność butli dodatkowej to spory minus.

jaroz - |6 Maj 2017|, 2017 22:46

gt500, akurat w bagażniku który wyjściowo ma ponad 700L, butla na ok.40L jakoś nie robi spustoszenia :D wg mnie oczywiście.
Zysio - |7 Maj 2017|, 2017 05:14

38 litrów butla, czy 38 litrów napelniania?

Chyba bym sie wsciekl jak bym musial co 250km tankowac.

YaKuZ - |7 Maj 2017|, 2017 06:32

A tam zys teraz to sie przyzwyczailes :P a ile ci scorpio szare robilo na butli? :P
Zysio - |7 Maj 2017|, 2017 06:45

Scorpio szare? Za mało. Zwłaszcza zimą :):
YaKuZ - |7 Maj 2017|, 2017 06:47

No widzisz :P zapomnial wół jak cielenciem buł
Zysio - |7 Maj 2017|, 2017 06:48

Jacek, tylko pamiętaj, że miałem stan zastany, a nie montaż nowej instalki.

PS. Samżeś "cielencie" ;)

jaroz - |7 Maj 2017|, 2017 07:31

Zysio, piszę już o realnym napełnieniu :-) Co daje w trasie zasięg ok. 350 km.
DANEK1403 - |7 Maj 2017|, 2017 08:05

A w mieście 100 km
jaroz - |7 Maj 2017|, 2017 08:50

W mieście 250 km :)
DANEK1403 - |7 Maj 2017|, 2017 08:53

to się okaże ;)
YaKuZ - |7 Maj 2017|, 2017 09:20

Nie no ja tez mialem zastany takze jarozz przemysl wielkosc butli bo potem bedziesz sie wkurzal.....a tk takiego duzego s maxa to sie do miasta kupuje po bulki?
aviator - |7 Maj 2017|, 2017 11:55

Jak się dużym trochę pojeździ, to już się do tych małych popierdziawek nie chce wsiadać - nawet po bułki...
Ja już myśle o czymś większym ale jeszcze z 1-2 lata wypada tym pojeździć, także tu jaroza będę wspierał :-D

WieSiu - |7 Maj 2017|, 2017 11:56

Prawda, czlowiek sie do duzych aut bardzo przyzwyczaja :D
Darek_Police - |7 Maj 2017|, 2017 12:07

I ja potwierdzam. Na święta wsiadłem do mazdy 6 i doznałem klaustrofobii :P
jaroz - |7 Maj 2017|, 2017 18:16

YaKuZ, ja jestem przyzwyczajony do tankowania LPG średnio co 250-350 km :) A przecież do kosy wchodziło mi realnie 38-42L gazu realnie.
aviator, zgadzam się z Twoją ostatnią wypowiedzią w 100% :D

trzypion - |7 Maj 2017|, 2017 20:04

Zysio napisał/a:

Chyba bym sie wsciekl jak bym musial co 250km tankowac.

I tak co te 3h dobrze jest zrobić przerwę, więc na jedno wychodzi.

jaroz - |7 Maj 2017|, 2017 20:12

No dzisiaj nie stosując się do przepisów :P i tak spalił mi ok. 11L/ 100km, więc zakładając 20% wzrost spalania na LPG, to i tak daje spokojnie 250km na trasie. Ale, ale...przemyślę większą butlę, jak odczuję potrzebę bicia odległości :) Bo 2-3 razy w roku, jadąc na wakacje z Synkiem, i tak muszę zrobić przerwę, więc jak Trzypion pisze, dobra przerwa nie jest zła :-d
Zysio - |7 Maj 2017|, 2017 20:21

3p, ale wole jednak móc robić przerwę, a nie musieć.
trzypion - |7 Maj 2017|, 2017 21:27

Też nie muszę - moge jechać na benzynie kolejne 450km :D
Niemniej trudno jest w skorpiaku sensownie wrzucic zbiornik większy niż 36-38 litrów, jesli nie chce się mieć ograniczonej powierzchni/podniesionej podłogi w bagażniku.

jaroz - |7 Maj 2017|, 2017 22:10

Otóż to :)
sobolaqe - |8 Maj 2017|, 2017 00:04

jaroz napisał/a:
YaKuZ, ja jestem przyzwyczajony do tankowania LPG średnio co 250-350 km :)


w miescie to zaden problem :)
Moje dwie skorupy tak jezdzily i czesto bylo tak ze jechalem az sie skonczyl gaz i na pb do stacji.

W polsce w trasie tez bez wiekszego problemu mozna sobie tankowac, ale juz poza granicami polski tak wesolo nie jest.
Jak sie nie chce tracic czasu i km na szukanie LPG to lepiej miec sprawny uklad PB i liczys sie z tym ze na benzynie trzeba bedzie troche jechac.
Ja tak jezdzilem mk3 i jak Ci Pan na stacji gdzie tankujesz PB mowi ze najblizsze LPG jest za jakies 300 km to wesolo nie jest :-d

Oczywiscie, tak jak mowisz czlowiek sie moze przyzwyczaic do wszystkiego, sam tankowalem LPG co 200 km i nie mialem z tym problemow.
Jednak jak teraz leje pelen bak raz na 900-1000km to jest wygoda co by nie mowic.

YaKuZ - |8 Maj 2017|, 2017 05:10

Wiem że nie problem ale wieksza butla to oszczednosc czasu. A zawsze jest tak zlośliwie ze wlasnie jak Ci sie spieszy to trzeba tankowac :P
Zysio - |8 Maj 2017|, 2017 07:32

Ale przez to juz bierze w łeb oszczędzanie :p
pablo19 - |8 Maj 2017|, 2017 07:42

Kiedy jaroz instalację montujesz?
Piotr - |8 Maj 2017|, 2017 12:02

Cytat:
ale juz poza granicami polski tak wesolo nie jest

a gdzie tak jest ??

jaroz - |8 Maj 2017|, 2017 12:15

sobolaqe, za granicę rzadko jeżdżę, jak już to blisko granicy, a na wakacje za granicą bierę samolot :D
YaKuZ napisał/a:
wlasnie jak Ci sie spieszy to trzeba tankowac
z dzieckiem nigdy mi się nie spiesz, bo Jego bezpieczeństwo najważniejsze. Po prostu planuję dłuższy czas na przejazd :)
pablo19, chciałbym jak najszybciej, ale budżet ucierpiał po ostatnich "szaleństwach" zakupowych, więc pewnie dopiero za miesiąc, dwa.

Struna - |8 Maj 2017|, 2017 12:33

Piotr napisał/a:
a gdzie tak jest ??
np. w Austrii na trasie od Bratysławy do Włoch masz przy autobanie tylko jedną stację z gazem ( Agip )
WieSiu - |8 Maj 2017|, 2017 12:59

Struna napisał/a:
np. w Austrii na trasie od Bratysławy do Włoch masz przy autobanie tylko jedną stację z gazem ( Agip )


jadac na trasie Brno-->Wiedeń-->Graz-->Villach nie miałem najmniejszego problemu z gazem w Austrii. Większy problem miałem nie wiedzieć czemu w Czechach. Jedynym problemem była taka dość słaba cena gazu.

sobolaqe - |8 Maj 2017|, 2017 13:27

Struna napisał/a:
Piotr napisał/a:
a gdzie tak jest ??
np. w Austrii na trasie od Bratysławy do Włoch masz przy autobanie tylko jedną stację z gazem ( Agip )


O to to, tam tez lalem gaz ale jesli mnie pamiec nie myli od Wloch to do tego Agipa na PB lecialem :-d

Adam_2000 - |8 Maj 2017|, 2017 14:03

WieSiu napisał/a:
Większy problem miałem nie wiedzieć czemu w Czechach

Dokładnie, ja też jadąc z Pragi, zatankowałem LPG dopiero przy samej naszej granicy.
Serce mnie bolało, ale ponad 100km musiałem jechać na benzynie ;/

Struna - |8 Maj 2017|, 2017 14:16

WieSiu napisał/a:
nie miałem najmniejszego problemu z gazem w Austrii.
w jakim sensie nie miałeś problemu, bo to, że można zjechać z autostrady w miasto i zatankować, to ok - można, ale ja to postrzegam jako problem, bo nie po to dylam autobaną, żeby musieć z niej zjeżdżać bo nie ma gazowni na stacjach przy autostradzie.
Piotr - |8 Maj 2017|, 2017 14:25

Cytat:
Większy problem miałem nie wiedzieć czemu w Czechach

mieszkałem 5 lat w czechach i niemiałem problemu jedyne zaskoczenie dla mnie było samo obsługa ;) i jest bardzo dużo na tak mały kraj ;)

jaroz - |8 Maj 2017|, 2017 14:43

Adam_2000 napisał/a:
Serce mnie bolało
przy marce premium? Toż to tylko 100km Adam :D
WieSiu - |8 Maj 2017|, 2017 14:49

Struna napisał/a:
w jakim sensie nie miałeś problemu, bo to, że można zjechać z autostrady w miasto i zatankować, to ok - można, ale ja to postrzegam jako problem, bo nie po to dylam autobaną, żeby musieć z niej zjeżdżać bo nie ma gazowni na stacjach przy autostradzie.


no tak, na niektore zjezdzalem z autostrady,ale jakos uciazliwe to nie bylo i nie wydłużało znacząco podróży ani przebytych km.

jaroz - |8 Maj 2017|, 2017 15:01

WieSiu napisał/a:
uciazliwe to nie bylo i nie wydłużało znacząco podróży ani przebytych km.
a było wiele taniej :D
Struna - |8 Maj 2017|, 2017 15:29

WieSiu napisał/a:
no tak, na niektore zjezdzalem z autostrady,ale jakos uciazliwe to nie bylo i nie wydłużało znacząco podróży ani przebytych km.
kwestia podejścia - ja to postrzegam jako utrudnienie
DANEK1403 - |8 Maj 2017|, 2017 15:34

http://gazeo.pl/samochody...,test,9784.html
:)

jaroz - |8 Maj 2017|, 2017 16:04

A tu to co obiecałem będąc na wyjeździe, wybrane przeze mnie składniki na instalkę LPG. Drobiazgi poglądowo, a duże elementy raczej na pewno:
https://jacus.pl/zawor-tankowania-pod-klapke-tomasetto-at08-krotki-p-832.html
https://jacus.pl/wtryskiwacz-alex-barracuda-130nlmin-1-cyl-p-567.html
https://jacus.pl/zbiornik-cylindryczny-bormech-55315800-ze-stelazem-p-1514.html
https://jacus.pl/przelacznik-benzyna-gaz-ac-stag-led-401-do-qbox-qmax-plus-p-1520.html
https://jacus.pl/reduktor-ac-stag-r02-twin-z-elektrozaworem-280km-p-1402.html
https://jacus.pl/komputer-instalacji-ac-stag-300-6-qmax-plus-6-cyl-p-1462.html
https://jacus.pl/szukaj.html/szukaj=Perfect%20Blue/opis=tak/nrkat=tak/kodprod=tak
https://jacus.pl/zestaw-przewodow-do-instalacji-sekwencyjnej-6-cyl-faro-dn6-trojniki-191619-p-1316.html (poglądowo)
https://jacus.pl/szukaj.html/szukaj=Parker/opis=tak/nrkat=tak/kodprod=tak (poglądowo)
Do tego zażyczę sobie opaski sprężynujące (czy jak się to tam zwie), jak Kat polecał. Zobaczymy jak to wyjdzie :)
Jak ktoś ma sugestie, co do osprzętu, to pisać :D Tylko bez g.... burzy proszę.

Piotr - |8 Maj 2017|, 2017 19:53

a może to coś pomoże
jaroz - |8 Maj 2017|, 2017 20:04

Piotr, ten wskaźnik LPG bardzo pomysłowo :) ale zbiornik LPG to nieporozumienie, nie do przyjęcia - zero ergonomii. Ja jak już to będę miał z prawej strony :)
Darek_Police - |8 Maj 2017|, 2017 20:20

Masakrycznie wstawiona ta butla. Jak Jaroz napisał, zero ergonomii.
trzypion - |8 Maj 2017|, 2017 20:27

Struna napisał/a:
Piotr napisał/a:
a gdzie tak jest ??
np. w Austrii na trasie od Bratysławy do Włoch masz przy autobanie tylko jedną stację z gazem ( Agip )

Zależy jak zdefiniujesz 'przy' ;)

lukas2 - |8 Maj 2017|, 2017 21:46

Do scorpio w butli wchodziło mi około 39 litrów i robiłem na tym coś ze 420 km.... do w203 wchodziło 28 i starczało na 260 i było to strwsznie upierdliwe w trasie
trzypion - |8 Maj 2017|, 2017 22:04

Strasznie powoli jeździsz ;) Mi wchodzi 36, tankowanie co 250 ;)
lukas2 - |9 Maj 2017|, 2017 07:13

Strasznie dużo Ci pali ;-)
YaKuZ - |9 Maj 2017|, 2017 07:26

To i mi :P
lukas2 - |9 Maj 2017|, 2017 09:06

Eeee przecież silniki od 2.0 w górę palą maks 10/100......

[ Dodano: |9 Maj 2017|, 2017 10:07 ]
A Trzypionowi wychodi ponad 14.... nie możliwe

Struna - |9 Maj 2017|, 2017 09:09

trzypion napisał/a:
Zależy jak zdefiniujesz 'przy'
no dosyć prosto - jadę autobaną i jest znak tankstelle, na którą zjeżdżam nie bujając się po miasteczkach, wioskach itd

ja mam pływak podgięty tak, żeby do butli weszło max co pchnie pompa z dystrybutora - w przypadku obecnego żarłoka każdy literek jest cenny :)

WieSiu - |9 Maj 2017|, 2017 10:33

Struna napisał/a:
w przypadku obecnego żarłoka każdy literek jest cenny


albo pozostaje zwolnic do 90 :P ale co to za jazda po autostradzie :(

Struna - |9 Maj 2017|, 2017 10:36

w sumie już zwolnienie do 120-130 daje wymierne rezultaty, no ale sorry - ja nie umiem :)

[ Dodano: 2017-05-09, 11:36 ]
jak już becaluję za autostradę to nie będę się bujał jak po krajówce

trzypion - |9 Maj 2017|, 2017 12:19

lukas2 napisał/a:
Strasznie dużo Ci pali ;-)

No wiesz, jak się jeździ 180km/h.... Wiatr we włosach kosztuje ;)

[ Dodano: |9 Maj 2017|, 2017 13:20 ]
Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
Zależy jak zdefiniujesz 'przy'
no dosyć prosto - jadę autobaną i jest znak tankstelle, na którą zjeżdżam nie bujając się po miasteczkach, wioskach itd

No to może tak być, ja dopuszczam tak z 2km dojazdu, choć istotnie, wolę przy trasie.

WieSiu - |9 Maj 2017|, 2017 12:26

Takie zjechanie z autostrady to za niektórymi granicami Polski nie problem, bo nie ma bramek. Co innego jakby w polsce tak było, albo np. we wloszech.

Niemniej oczywiscie rozumiem argument tankowania przy autostradzie, bo wtedy jazda jest ciut mniejszym kombinowaniem.

Choć spotkałem się z sytuacją że lpg nie działało na dwóch kolejnych stacjach przy autostradzie we Francji. A na 3 mega kolejka do dystrybutora :p to już nie jest mile.

[ Dodano: |9 Maj 2017|, 2017 13:26 ]
A jak tam Szwajcaria? Rozwinęła się sieć lpg czy dalej słabo?

trzypion - |9 Maj 2017|, 2017 12:29

Szwajcaria? LPG? Jakie LPG ;) Jest 17 stacji na cały kraj ;) Z drugiej strony, benzyna jest po 0.65fr, a 1 CHF zarabia się tak samo długo w Szwajcarii, jak 1 PLN w Polsce, więc w zasadzie czym sie przejmować...
WieSiu - |9 Maj 2017|, 2017 12:33

Czyli nic się nie zmieniło przez lata :) oczywiście argument finansowy zrozumiały.
ford2fast - |9 Maj 2017|, 2017 22:58

trzypion napisał/a:
Też nie muszę - moge jechać na benzynie kolejne 450km :D
Niemniej trudno jest w skorpiaku sensownie wrzucic zbiornik większy niż 36-38 litrów, jesli nie chce się mieć ograniczonej powierzchni/podniesionej podłogi w bagażniku.


Jak zwykle dałeś pokaz swojej ignorancji i totalnego braku wiedzy :):
W Scorpio kombi bez problemu w miejsce koła zapasowego wchodzi toroid ok. 65 l
Do sedana chyba 58l , jeżeli mnie pamięć nie myli :)

YaKuZ - |10 Maj 2017|, 2017 04:40

Fakt w kombi kolo jest nizej bo jest podwojna podloga bagaznika.
jaroz - |10 Maj 2017|, 2017 08:13

ford2fast napisał/a:
Do sedana chyba 58l
ja chyba mam 52L z tego co pamiętam Romek. I to jest maks co wchodzi bez podwyższania podłogi w sedanie.
Struna - |10 Maj 2017|, 2017 09:50

są butle o ciut innej konstrukcji ( np Polmocon czy MoReMo ), które przy tym samym gabarycie mają nieco większą pojemność
trzypion - |10 Maj 2017|, 2017 14:46

ford2fast napisał/a:
Jak zwykle dałeś pokaz swojej ignorancji i totalnego braku wiedzy :):
W Scorpio kombi bez problemu w miejsce koła zapasowego wchodzi toroid ok. 65 l
Do sedana chyba 58l , jeżeli mnie pamięć nie myli :)

Po pierwsze, to zacznijmy od tego, że trzeba umieć czytać.
Potem, dodajmy, że trzeba umieć rozumieć to, co sie przeczytało.
Jaki trzeci element, dodajmy kulturę, która podpowiada, że w razie wątpliwości należy najpierw sprawdzić, czy się dobrze zrozumiało, zamiast przypisywać interlokutorowi własne cechy.

Specjalnie dla niekumatych mieszkańców Zabrza wyjaśnienie:
Ponieważ rozmawialiśmy o zbiornikach jakiś czas, więc w toku dyskusji były podawane ilości paliwa jakie można zatankować do zbiornika. Stąd informacja 36-38l - tylko do zbiornika się zatankuje (specjalnie dla niekumatych - przy zachowaniu nominalnych parametrów, bez modyfikacji pływaka). Co oznacza pojemność całkowitą zbiornika ok. 50 litrów. I takie zbiornik mieści się we wnęce kombiaka.
Większy wlezie, jeśli sie lekko rozszerzy wnękę. Wejdzie też toroid pełny, bez dziury w środku, aczkolwiek wymaga to cięcia wneki, gdyż wiekozawór jest z boku.
Toroid 65l owszem, wchodzi, tylko wystaje ponad podłogę na 4-5 cm. Oczywiście, można wyrównać podłogę wokół. Można też zrobić wiele innych modyfikacji, jednak bez nich, a o tym rozmawiamy, we wnekę koła w MK3 kombi wchodzi toroid o pojemności całkowietej około 50l.
Większe wymagają kombinowania.

[ Dodano: |10 Maj 2017|, 2017 15:47 ]
Struna napisał/a:
są butle o ciut innej konstrukcji ( np Polmocon czy MoReMo ), które przy tym samym gabarycie mają nieco większą pojemność


Mierzyłem i te - nie wchodzą. Znaczy, jak sie puknie młoteczkiem tu i ówdzie, to wejdą ;)

Struna - |10 Maj 2017|, 2017 15:14

trzypion napisał/a:
Mierzyłem i te - nie wchodzą
jakże to - one po zewnątrz mają idento rozmiary, różnica tkwi w wykorzystaniu części "pustego" zazwyczaj środka toroida.
trzypion - |10 Maj 2017|, 2017 20:04

No wiem, tylko one mają o ten centymetr więcej na średnicy przy okazji. Przypierzałem taką i delikatnie trzeba wnękę rozbić. Nie mówię, że to nie do zrobienia, ba, młotek i 2 minuty ;)
Natomiast i tak przyrost pojemności taki sobie, wydawać by się mogło, że będzie 1,5 raza więcej, a jest mniej niż 1/4 zysku.

To już lepiej robić wycinanki w tej piance, no nad blachą w kombiaku leży. Można też wsadzić bak od sierry, a wnękę pogłębić i wtedy dostanie się 65 litrów. Tyle, że IMO za dużo kombinowania, a zysk i tak minimalny.

ford2fast - |14 Maj 2017|, 2017 12:22

trzypion napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Jak zwykle dałeś pokaz swojej ignorancji i totalnego braku wiedzy :):
W Scorpio kombi bez problemu w miejsce koła zapasowego wchodzi toroid ok. 65 l
Do sedana chyba 58l , jeżeli mnie pamięć nie myli :)

Po pierwsze, to zacznijmy od tego, że trzeba umieć czytać.

Toroid 65l owszem, wchodzi, tylko wystaje ponad podłogę na 4-5 cm. Oczywiście, można wyrównać podłogę wokół. Można też zrobić wiele innych modyfikacji, jednak bez nich, a o tym rozmawiamy, we wnekę koła w MK3 kombi wchodzi toroid o pojemności całkowietej około 50l.
Większe wymagają kombinowania.
)


Ponownie trzypionowe kłamstwo :)
Myślisz , że kłamstwo częściej powtarzane stanie się prawdą ? :):
Do Scorpio kombi wchodzi bez przeróbek zbiornik o wysokości 240 mm , wystarczy poszukać odpowiedni model właściwego producenta :)

trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 13:22

ford2fast napisał/a:
Do Scorpio kombi wchodzi bez przeróbek zbiornik o wysokości 240 mm , wystarczy poszukać odpowiedni model właściwego producenta :)

Mhm. Tylko jeszcze zapomniałeś o średnicy.

ford2fast - |14 Maj 2017|, 2017 13:34

trzypion napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Do Scorpio kombi wchodzi bez przeróbek zbiornik o wysokości 240 mm , wystarczy poszukać odpowiedni model właściwego producenta :)

Mhm. Tylko jeszcze zapomniałeś o średnicy.

Nie zapomniałem :)
Nie jest to tylko informacja dla kapusiów/donosicieli :):
W kombi można zamontować zbiornik toroidalny 70l , który nie będzie wystawał ponad podłogę w emkaczy :)
Sprawdziłem przed chwilą dane producenta
W sedanie (emkaczy) w miejsce koła zapasowego o szerokości 225 zmieści się toroid wysokości 225 mm
Zbiornik ma nominalnie 59l :)

Na szczęście trzypiony nie mają dostępu do takich informacji i błądzą po bezdrożach niwiedzy

trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 13:36

ford2fast napisał/a:

W sedanie (emkaczy) w miejsce koła zapasowego o szerokości 225 zmieści się toroid wysokości 225 mm
Zbiornik ma nominalnie 59l :)

To teraz pokaż tego producenta - bardzo chętnie przyznam Ci rację.

ford2fast - |14 Maj 2017|, 2017 13:56

trzypion napisał/a:
ford2fast napisał/a:

W sedanie (emkaczy) w miejsce koła zapasowego o szerokości 225 zmieści się toroid wysokości 225 mm
Zbiornik ma nominalnie 59l :)

To teraz pokaż tego producenta - bardzo chętnie przyznam Ci rację.

Jeżeli sam nie potrafisz znaleźć to mogę ci podać link za jedyne 3sta franków szwajcarskich :):

pablo19 - |14 Maj 2017|, 2017 14:10

Ja to zrobię za darmo :)
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/365779-zbiornik-zewnetrzny-63022558l-stako

ford2fast - |14 Maj 2017|, 2017 14:13

pablo19 napisał/a:
Ja to zrobię za darmo :)
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/365779-zbiornik-zewnetrzny-63022558l-stako

Pisałem o zbiorniku wewnętrznym 59l :)

pablo19 - |14 Maj 2017|, 2017 14:32

Zawsze możesz dać tu do niego link, a tak człowiek błądzi jak we mgle ;)
trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 14:33

pablo19 napisał/a:
Ja to zrobię za darmo :)
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/365779-zbiornik-zewnetrzny-63022558l-stako


Ale to wymaga cięcia wnęki - o tym już pisałem. Sam chętnie bym wrzucił do kombiaka coś większego niż mam, ale jak pomierzyłem wnękę i przekopałem sie przez katalogi producentów, to bez modyfikacji nic sensownego nie właziło.

ford2fast - |14 Maj 2017|, 2017 14:40

pablo19 napisał/a:
Zawsze możesz dać tu do niego link, a tak człowiek błądzi jak we mgle ;)

Trzypiony niech błądzą do końca życia i o jeden dzień więcej :)
Każda osoba oprócz trzypionów i ich czcicieli może do mnie zadzwonić i uzyskać stosowną informację

trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 14:50

Czyli klasyka, 'wiem, ale nie powiem' - widzisz, skoro zarzucasz komuś kłamstwo (i nie tylko) to albo przedstawiasz dowody, albo jesteś tylko oszczercą.
jaroz - |14 Maj 2017|, 2017 15:22

trzypion napisał/a:
Czyli klasyka, 'wiem, ale nie powiem'
Romek, faktycznie mógłbyś raz złamać tą zasadę dla przyszłych pokoleń :D i podać link...
Zysio - |23 Maj 2017|, 2017 05:33

22 dni od założenia tematu.

Dzwoniłeś lub byłeś w tym PITECu? Czy tylko 3 tygodnie klepania w klawiaturę?

jaroz - |23 Maj 2017|, 2017 06:51

Zysio napisał/a:
22 dni od założenia tematu.
ale po co prowokujesz? Czy ja interesuję się tym co Ty robisz prywatnie? I co ma telefon do moich decyzji? Odpuść Zysio.
pablo19 - |23 Maj 2017|, 2017 07:56

jaroz napisał/a:
...Czy ja interesuję się tym co Ty robisz prywatnie?...
Czy to co tu opisujesz jest Twoją prywatną sferą?
Jak dla mnie to bardzo publiczny temat zrobiłeś z tego ;)

Speedo, Twój nick zobowiązuje ;)

Piotr - |23 Maj 2017|, 2017 08:08

Cytat:
nowy komp do gazu

ja osobiście rozejrzał bym się za innym miejscem dla kompa ;) akumalator paruje powstają siarczki..... szkoda kompa i wtyków trochę . Różnie może być podczas upałów

jaroz - |23 Maj 2017|, 2017 08:55

Speedo napisał/a:
kupiłem se nowy komp do gazu bo też chciałem mieć premium...
brawo Speedo :) ale nie masz premium, masz basic ;) :P
pablo19 napisał/a:
Czy to co tu opisujesz jest Twoją prywatną sferą?
oczywiście, że nie. Ale umówmy się, wiesz o co chodzi - to czy dzwonię, decyduję kiedy, to chyba prywatna sprawa? :)
Speedo napisał/a:
Także takie tematy to one przydają się z jednym zastrzeżeniem: nie brać przykładu z autora ;)
zgadzam się :) Ja sobie w swoim, wygodnym tempie działam, zależnie od potrzeb :P

[ Dodano: |24 Maj 2017|, 2017 21:27 ]
No to poszło zapytanie o wycenę instalacji LPG i komponenty. Na razie do polecanego zakładu STAG, zwłaszcza że mam go za przysłowiowym rogiem :) Jakieś 600m od domu :P

[ Dodano: |25 Maj 2017|, 2017 10:31 ]
Odpowiedz przyszła. Proponują mi BRC Sequent 32 za jakieś 4200. Do tego reduktor KME Gold, względnie jakiś BRC na 250KM. I uwaga - lubryfikator :) Podobny wariant tylko STAG, za jakieś 3600.
Jakoś BRC nie chcę, ale jakie jest Wasze zdanie?

[ Dodano: |25 Maj 2017|, 2017 10:53 ]
Dzwoniłem też do Piteca, generalnie robią wszystko na Stagu. Mogę mieć tego Qmax Basic lub Plus. Oczywiście ze względu na funkcjonalność i inne plusy wolę Plusa. Reduktor AC01 oraz wtryskiwacze Stag bodajże W03, w każdym razie bardzo dobre
Instalacje robią wyłącznie na Faro, także dyskusja o miedzi do kosza ;) Szczegóły na oględzinach.I miło zaskoczył mnie termin, bo już w przyszłym tygodniu mogliby robić. Cena spoko, ok. 3800
Powiedziałem, że żadnego cięcia schowka i innych. Ma być walec z boku, na tyle duży żeby weszło ok.40L i na tyle mały, aby zachować funkcjonalność auta. Tyle. Wiec po weekendzie jadę na wizytę.

Struna - |25 Maj 2017|, 2017 10:50

jaroz napisał/a:
BRC Sequent 32
strzał w kolano
WieSiu - |25 Maj 2017|, 2017 11:27

Od tego trzeba było zacząć :p teraz jest jak podpowiadac
jaroz - |25 Maj 2017|, 2017 13:20

Struna napisał/a:
strzał w kolano
nom mnie też się tak wydaje :) Dlatego powiedziałem im, że nie zamierzam bratać się z BRC :)
WieSiu napisał/a:
teraz jest jak podpowiadac
wiesiu, podpowiadaj więc :P
WieSiu - |25 Maj 2017|, 2017 13:42

Podpowiem w takim razie :p

U mnie Vgaz do mojej Vki 6 cylindrów zakładał instalacje za 4500zl, więc myślę że cena twojego zestawu jest odpowiednia :p

Struna - |25 Maj 2017|, 2017 14:28

jaroz napisał/a:
nom mnie też się tak wydaje
mnie się nie wydaje - akurat wersja 32 to zablokowany system, jesteś skazany na nieudolność zakładów BRC
jakby to był Plug&Drive to jeszcze ok, są ludzie, którzy to sensownie ogarniają.
WieSiu napisał/a:
U mnie Vgaz do mojej Vki 6 cylindrów zakładał instalacje za 4500zl
no niemało
WieSiu - |25 Maj 2017|, 2017 15:34

Nie mało, ale butla podwieszana pełna, trudność montażu bo bardzo nieprzyjemna praca pod maską i ogólna ciasnota. A ustawione jest tak że nigdy mi się check engine nie zaswiecilo, korekty na około 0% , wskazuje spalanie jak na benzynie i pierwszy raz mam założona instalacje tak że nic nie muszę dotykać i nie czuje ze jadę na gazie niezależnie od obciążenia silnika, za taki spokoj warto zapłacić więcej. Znam 4 instalacje przez nich założone i wszędzie tak samo dobrze jak u mnie od lat.
Struna - |25 Maj 2017|, 2017 16:10

WieSiu napisał/a:
wskazuje spalanie jak na benzynie
to akurat nie jest dobry znak :)
WieSiu napisał/a:
za taki spokoj warto zapłacić więcej
to fakt
WieSiu - |25 Maj 2017|, 2017 16:56

Wydawało mi się że właśnie tak ma być, ze na benzynie pokazuje spalanje dokładnie tak samo jak na gazie, oczywiście do tego wskazania trzeba dodać ok 10-15% aby było rzeczywiste spalanie gazu.
jaroz - |25 Maj 2017|, 2017 17:11

WieSiu napisał/a:
za taki spokoj warto zapłacić więcej
i ja liczę na to, że będzie spokój :) Bo o to przecież chodzi! :P
Struna napisał/a:
jesteś skazany na nieudolność zakładów BRC
ani mi się śni! :D STAG był faworytem od początku :)
Struna - |26 Maj 2017|, 2017 08:44

WieSiu napisał/a:
Wydawało mi się że właśnie tak ma być, ze na benzynie pokazuje spalanje dokładnie tak samo jak na gazie, oczywiście do tego wskazania trzeba dodać ok 10-15% aby było rzeczywiste spalanie gazu.
aaa, no tak to ok - jakoś tak napisałeś wcześniej, że wyszło jakby spalał gazu tyle ile pokaże trip-komp :)
WieSiu - |26 Maj 2017|, 2017 08:58

Struna napisał/a:
aaa, no tak to ok - jakoś tak napisałeś wcześniej, że wyszło jakby spalał gazu tyle ile pokaże trip-komp


:D to bardzo mnie to cieszy.

Struna - |26 Maj 2017|, 2017 09:01

natomiast do tego spalania z tripa to bardziej 15-20% niż 10-15
WieSiu - |26 Maj 2017|, 2017 09:11

Możliwe że zaniżam żeby miec lepsze samopoczucie :p
Struna - |26 Maj 2017|, 2017 10:06

takie spalanie premium ? :D
Zysio - |26 Maj 2017|, 2017 10:09

Spalanie to raczej kwestia individual-na. ;)
WieSiu - |26 Maj 2017|, 2017 19:18

Takie spalanie cosworthowe, w sumie powinienem być przyzwyczajony :)
jaroz - |28 Maj 2017|, 2017 09:34

Może teraz troszkę na temat :)
Po rozmowie z panem z Piteca, zastanawiam się co wybrać z propozycji. Z góry mówię, że nie mam doświadczenia z poniższymi reduktorami (miałem tylko kiedyś KME Silver w kosie i nie mam ciekawych doświadczeń - parownik nie dawał rady, a do tego ciekł na kolankach wodnych). Do wyboru mam bodajże poniższe:
http://www.phjacus.pl/R49...-R250-p945.html
http://www.phjacus.pl/R66...ktor-p2428.html
Co wg Waszego doświadczenia wybrać? Ewentualnie jakąś inną odmianę powyższych (np. Gold GT). Obydwa są na fi8, więc tu nie ma tematu. Z góry dziękuję za opinie.

Struna - |28 Maj 2017|, 2017 09:39

zwykły Gold - nie, GT może być.
ac-ek 250 - ok

jaroz - |28 Maj 2017|, 2017 11:15

A jak z ich awaryjnością/ trwałością/ termiką? Którego byś wybrał? GT ma spory zapas mocy. Pytanie jak faktycznie z tą wydajnością?
Struna - |28 Maj 2017|, 2017 12:04

Faktyczna jest niższa niż deklarowana. GT to gold pozbawiony jego podstawowej wady - mizernego grzania. GT ma to poprawione.
Ac-ek z defaultu grzeje konkretnie.
Do AC nie ma zestawów naprawczych, do GT są. Z kolei AC-ek na taką cenę, że w sumie bez sensu go regenerować. Zanim będzie to potrzebne to zdąży zarobić na siebie kilkukrotnie.

jaroz - |28 Maj 2017|, 2017 12:28

Struna, i tym sposobem przekonałeś mnie do AC :D A to dlatego, że ja też nie lubię bawić się w regenerację, skoro w dobrej cenie jest nowy reduktor. Tak robiłem z Magicem - jak się psuł, to kupowałem nowy P&P i w drogę. A czy możesz coś powiedzieć o wtryskach WK03 bodajże z AC? Bo innych (np. Baraccdy) nie chcą zakładać. Twierdzą, że te i gwarancja.
Struna - |28 Maj 2017|, 2017 12:32

Dobre wtryski, plusem jest ich rozbieralność, lekki minus - nieco głośne.
jaroz - |28 Maj 2017|, 2017 12:34

I pewnie szybkość, bo wszędzie to podkreślają. Głośność akurat nie robi mi różnicy, bo dość dobrze komora jest wyciszona. W Scorpio wtryski Magica chodziły bezgłośnie, w przeciwieństwie do benzynowych (!) o dziwo.
Struna - |28 Maj 2017|, 2017 17:47

Barracuda zazwyczaj też chodzi ciszej niż benzynowe, za to AC W03 zdecydowanie głośniej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group