Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - 2.9 Efi grzeje się cewka

danielov - |3 Kwi 2017|, 2017 13:00
Temat postu: 2.9 Efi grzeje się cewka
Mam problem z grzejącą sie cewką podczas pracy silnika. Grzeje się do tego stopnia że zanika iskra, samochód gaśnie. Temat powtarza się na różnych cewkach, w tym jedna nowa. Kondensator na "+" założony od samego początku. W czym szukać przyczyny, moduł w aparacie, sterownik?
VIK - |3 Kwi 2017|, 2017 13:07

Jakie masz napięcie ładowania?
danielov - |3 Kwi 2017|, 2017 13:20

podczas jazdy 13,5V. dodam że mam akumulator żelowy 90Ah
VIK - |3 Kwi 2017|, 2017 13:33

A bez kondensatora też są te problemy?
danielov - |3 Kwi 2017|, 2017 13:40

nie sprawdzałem bez kondensatora, to on może być przyczyną? No w sumie to chyba coś musi być z tym prądem bo właśnie nic innego mi do głowy nie przychodzi. Za bardzo na szybko nie mam jak tego sprawdzić bo takie objawy sie dzieją po przejechaniu ok 50km
VIK - |3 Kwi 2017|, 2017 14:01

odepnij kondensator i jedź :)
Kamil_Scorpio_ - |4 Kwi 2017|, 2017 05:51

I załóż normalny akumulator, taki jaki powinien być, taki który alternator naładuje tak jak powinien i jaki został przystosowany pod twój silnik i osprzęt Ziomuś. Bo puścisz Auto z dymem przez te bassy ;)
WieSiu - |4 Kwi 2017|, 2017 09:01

pojemność akumulatora nie ma nic do rzeczy, naładuje się i będzie poprawnie pracować jak jest sprawny :)
trzypion - |4 Kwi 2017|, 2017 16:32

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
I załóż normalny akumulator, taki jaki powinien być, taki który alternator naładuje tak jak powinien i jaki został przystosowany pod twój silnik i osprzęt Ziomuś. Bo puścisz Auto z dymem przez te bassy ;)

Nie powtarzaj równie powszechnych, co nieprawdziwych prawd objawionych. Proponuje jednak poznanie podstaw elektrotechniki (a także znaczenia słów ziomuś/ziomal).

danielov - |4 Kwi 2017|, 2017 17:26

Alternator też jest mocniejszy 120A ;)
Zapomniałem że wtedy kiedy mi padła cewka podczas jazdy to podłączyłem "na krótko" drugą cewkę pomijając kondensator, podłączyłem się z + prosto pod akumulator no i ta druga cewka tez się zagrzała, ochłodziłem ją wodą i dojechałem do domu... Niewiem od czego była ta druga cewka, być może od układu stykowego więc i tak się nie nadaje. Zamawiam drugą nową cewkę i zobaczymy

trzypion - |4 Kwi 2017|, 2017 17:41

Maksymalny prąd alternatora nie ma nic do rzeczy w związku z pojemnością akumulatora. Prąd ładowania aku nie przekracza zazwyczaj 20A nawet przy akumulatorach rzędu 200Ah i napięciu 14,3V.
danielov - |4 Kwi 2017|, 2017 19:48

Tak, ale czasami potrzebuję ok 50A poboru przez parę minut, wtedy jest zapas ;)
Czy ktoś mógłby zmierzyć oporność oryginalnej cewki?

VIK - |5 Kwi 2017|, 2017 13:45

Pierwotna: 0,5-1,5 oma, wtórna 3000-7000 omów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group