Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Ogólne - GHIA/EXECUTIVE mk1/2

kat - |28 Mar 2017|, 2017 08:08
Temat postu: GHIA/EXECUTIVE mk1/2
Interesują mnie róznice między Ghia,a Executive

Konkretnie to wypas z jakim wyjezdzalo z fabryki i jakie warunki musiały być spełnione zeby nazywało sie to Executive
Ewentualnie spis wypasu GHIA vs Executive lub inne róznice

TYLKO mk1 i mk2.
O mk3 wszystko mozna znależć u angoli i taki spis znalazłem bez problemu,na forum w zamierzchłych czasach tez to chyba było opisywane

Bez tekstów " bo ja miałem"
ja też miałem ....

Również jakby ktos posiadał wiedzę ile takich Executive wyszło w sztukach mk1 i mk2 i na czym przyoszczedzili w wypasie w ostatnich modelach mk2,bo cos jednak księgowi juz wtedy zaczeli zabierac

pablo19 - |28 Mar 2017|, 2017 08:24

Boni miał tabelkę z wyposażeniami, może coś Ci to da, tylko trzeba się do niego zwrócić.
WieSiu - |28 Mar 2017|, 2017 10:03

a nie lepiej poszukac katalogow u niemców,oni tego pelno maja na ebayu.

[ Dodano: |28 Mar 2017|, 2017 10:04 ]
takie katalogi to idealny dowod potwierdzający oryginalnosc samochodu przy tworzeniu białej karty i do opinii rzeczoznawcy :D A i sporo danych technicznych tam jest.

Zysio - |28 Mar 2017|, 2017 10:51

Ciężko wyczuć, jak się ma temat wypasu w obydwu wersjach - Kevin ma Executive mk1 - i na podstawie wyposażenia nie stwierdzam różnicy względem w pełni wyposażonego Ghia.
kat - |28 Mar 2017|, 2017 11:07

nie chcialbym kupowac katalogów u szwabów,szkoda na to kasiory zeby lezało po nic
na forum są dwie mk2,które mają w opisie Executive
chcialbym wiedziec na jakiej podstawie itp.i poznac róznice charakterystyczne

a moze po prostu ktos tutaj dysponuje katalogiem z wyszczegolnieniem,w koncu kilka razy dla chlopaków kupowałem na ebayu takie broszurki

Zysio - |28 Mar 2017|, 2017 11:10

YaKuZ ma różne broszurki w ilościach hurtowych, moze i to ma. Uderz do niego.
kat - |28 Mar 2017|, 2017 11:10

Zysio napisał/a:
Kevin ma Executive mk1 - i na podstawie wyposażenia nie stwierdzam różnicy względem w pełni wyposażonego Ghia.


no wlasnie patrząc na komplet fotek tego auta,ktore w domu posiadam ,nie widze zadnego ekstrasa w tym aucie oprócz fulla Ghii

[ Dodano: |28 Mar 2017|, 2017 11:10 ]
Zysio napisał/a:
YaKuZ ma różne broszurki w ilościach hurtowych, moze i to ma. Uderz do niego.


włąsnie dla niego kupowałem takie cuda

Boni - |28 Mar 2017|, 2017 11:50

Tia, Boni kiedyś się nudził i PRÓBOWAŁ skompilować z paru niemiecki instrukcji, w tym od merkura i pakietów RS. Ale i tak nie wszystko było jasne i UWAGA - TO JEST DLA 1990, dla np. 1988 czy 1991 mogą być jeszcze większe różnice. Endżoj:

http://bs-fleet.clouds-fo...ia_Scorpio_1990

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 14:10

Drodzy Panowie, ja jako posiadacz Executive Ghia (wg dokumentów), a jednocześnie podzielając Wasze zdanie (czytając na szybko wyżej treści), a raczej wątpliwości czym tak naprawdę różni się Ghia, a Executive, stwierdzam, że być może chodzi o tyłek? :D A mówiąc dokładniej o fakt, że zauważyłem, że przydomek "Executive" posiada Scorpio w wersji sedan. Czy to nie jest więc tak, że chciano tym przydomkiem podkreślić reprezentacyjny (ekskluzywny) charakter jaki wg Forda dawał sedan? W końcu klasyczny charakter nadwozia sedan daje poczucie klasycznej elegancji, wyjątkowości :P Jak dla mnie, oczywiście. To takie moje szybkie przemyślenia. Jednak nie mam na to dowodów w postaci broszurki, niemniej coś w tym jest, że to któryś sedan, przy którym widzę ów dopisek :)
kat - |28 Mar 2017|, 2017 14:13

dopisek na dokumencie czy na aucie?
jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 14:22

Mam gdzieś w papierach i chyba na pewno w książce serwisowej. Jak chcesz to poszukam, sprawdzę. Na aucie jedynie znaczki Ghia.
kat - |28 Mar 2017|, 2017 14:30

jaroz napisał/a:
Mam gdzieś w papierach i chyba na pewno w książce serwisowej.

szukaj,chce zobaczyc wpisy potwierdzające

jaroz napisał/a:
Na aucie jedynie znaczki Ghia.


no własnie

na MK3 znaczki Executive były


tu jest broszurka do kupienia o mk1
oprocz 4x4 zadnych innych cudów nie widze oprocz dziwnych stolków pół elektrycznych
http://www.ebay.co.uk/itm...%3D381705364968

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 14:49

Papiery mam w domu, książkę serwisową w aucie. Poszukam/ przywiozę.
Patrząc na temat, że przydomek "Executive" miały sedany Mk1/Mk2 oraz napisy "Executive" były tylko na Mk3 (które siłą rzeczy występowały jako sedany, nie licząc kombi) to wszystko wskazuje na dobry mój trop :)
Jednym jeszcze warunkiem otrzymania przydomku "Executive" przez sedany był, wg mnie fakt, że musiały gwarantować "odpowiedni" poziom Ghia w Ghii :) że tak się wyrażę (czyli pewnie V6 pod maską i jakiś tam "zestaw startowy" wyposażenia). A to wskazuje, że golasy sedany nie mogły liczyć na taki przydomek. To tak na szybko.

[ Dodano: |28 Mar 2017|, 2017 14:54 ]
EDIT: Poszukam jeszcze listy wyposażenia wg VIN, bo tam wydaje mi się, że było to właśnie wpisane w nagłówku.

kat - |28 Mar 2017|, 2017 14:58

jaroz napisał/a:

Patrząc na temat, że przydomek "Executive" miały sedany Mk1/Mk2

wg linku ,ktory wkleiłem ,na broszurce jest "habeta",wiec to zła teoria

na jakiejs czeskiej stronie znalazlem równiez opis "habety" mk1 z dopiskiem Executive :P
byc moze to dopisek samego wlasciciela,byc moze nie

ale jw.

pablo19 - |28 Mar 2017|, 2017 15:07

Jaroz podawaj sprawdzone informacje, bo zaraz wątek rozmyje się na teorie i wróżby...
(nie komentuj tego, bo to nie miejsce)

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 15:08

Czyli prawdopodobnie jednak sedan nie jest "wyjątkowy"? Hm, to zmienia postać rzeczy.
Znalazłem VIN ( http://imgur.com/a/2IMZ9 ), ale tam jednak nie ma nic co wskazywałoby na "executive". Więc pozostaje książka serwisowa... Tylko to nie wyjaśnia powodu używania tego przydomku.

[ Dodano: |28 Mar 2017|, 2017 15:11 ]
Patrząc na broszurkę z ebaya, to jest tam napisane jaki poziom wyposażenia daje przydomek "executive". Jest to w zdjęciach widoczne.

[ Dodano: |28 Mar 2017|, 2017 15:30 ]
Być może ta strona coś więcej wyjaśni: http://www.automobile-cat...sedan/1992.html
W każdym razie łącząc wspomnianą już broszurkę z ebaya z ww. stroną wychodzi na to, że "zwykła" Ghia to za mało.
Musi być dopasiona Ghia (czyli V6, skórzana tapicerka, tempomat, pakiet elektryczny, pakiet alarm, alufelgi) żeby otrzymać przydomek "Executive". Jak się mylę, to proszę mnie poprawić.

bednarowski - |28 Mar 2017|, 2017 15:36

Wg tej broszury z ebaya to jedyne po czym będzie można poznać executive to siedzenia z dodatkowymi regulacjami (dodatkowa regulacja w oparciu, regulacja oparcia ud i któryś z bocznych poduszek w fotelu zdjęcie 3 w aukcji) dodatkowo siedzenia te nie mogły być wyposażone w grzanie.
kat - |28 Mar 2017|, 2017 15:46

Jaroz i PiotrekGran tez mają cos takiego w nazwie,ale stolki w pełnym prądzie.

Dlatego chce zobaczyc nazwe w papierach.


Zeby bylo ciekawiej.
Ford nigdy nie oferował mozliwosci dokupienia osobno znaczka "Executive",bo takowego nie było ,a tylko Ultima i dotyczylo to mk3.
Wiec albo ja mialem przewidzenia albo mój sen.

Mam swój typ skąd nazwa

Boni - |28 Mar 2017|, 2017 16:02

Dla mk1 (o mk2 i 3 nie mam pojęcia) nigdy nie widziałem ori czy fabrycznych stwierdzeń o Executive; tak jak w mojej tabelce, były różne pakiety "exclusive", może się ludziom pozajączkowało z wielorybowym Executive. Dla "exclusive" żadnych wyróżników czy napisów w mk1 o ile mi wiadomo nie było, no poza odhaczeniem gdzieś w serwisówce czy na wlepkach, że wózek ma takie a takie opcje "exclusive", jakiś korbenszyber w CLu czy felgi RS w GLu.

BTW bo zapomniałem, ten dopisek na mojej tabelce - że NAPIS Ghia na słupku, to jest niezłym wyróżnikiem dla zakresu czasowego danych z tej tabelki, czyli gdzieś między miniliftem mk1 z 1988 czy tam kiedy był (wejście sznytów na maskę itp. i przeniesieniu napisu Ghia z bagażnika na słupek) a znaczkiem Ghia z koroną, jak ori miało moje UFO czy zielony haczbak Kevina.

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 16:06

kat napisał/a:
ale stolki w pełnym prądzie.
to po prostu jakby lepsze wyposażenie (swego rodzaju"przepustka"), więc nie wpływało na podstawy przyznawania "Executive". Wg mnie.
bednarowski - |28 Mar 2017|, 2017 16:10

Nie czytasz jaroz, znowu.
Boni - |28 Mar 2017|, 2017 16:20

kat napisał/a:

Mam swój typ skąd nazwa


Z granady, znaczy tej sprzed scorpio? Bo chyba w granadach była i ghia i executive, czy jakieś tam podobne kombinacje.

[ Dodano: |28 Mar 2017|, 2017 16:28 ]
Skądinąd, radzę bardzo ostrożnie podchodzić do kwestii "stołki mające to czy tamto oznaczają że wypas jest X czy Y", w fordzie w latach '80-'90 to prawie nic nie znaczyło, fotele nie były zintegrowane zbyt mocno z resztą, wiec zmieniali i wsadzali co popadnie i gdzie popadnie. Lusterka, szybry, oczywiście silniki itp. no można podyskutować, że coś tam jest niemożliwe a coś możliwe w danym wypasie, ale o elektryce czy wykończeniu foteli np. w drugiej połowie mk1 nie warto rozmawiać czy brandzlować się, zmiany (czy przechylany na 1 czy na 2 silnikach, czy plecki na gruchę czy ele, czy skóra była możliwa w GLu czy nie, itd itp.) były moim zdaniem ciągle i nie są do ogarnięcia paroma "opcjami" w małej tabelce.

Burdel mieli po prostu, ew. "ciągłe ulepszanie".

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 17:16

bednarowski napisał/a:
Nie czytasz jaroz, znowu.
nie możesz wytrzymać?

[ Dodano: |28 Mar 2017|, 2017 17:20 ]
Boni napisał/a:

Burdel mieli po prostu, ew. "ciągłe ulepszanie"
ogólnie można by się z tym w ostateczności zgodzić. Jednak jakiś klucz do nadawania, bądź co bądź musiano mieć w Fordzie. Warto by się więc pokusić by zebrać dane, np. wg VIN i porównać je. Wówczas wyjdzie co się powiela w wyposażeniu i będzie można (jako tako) dojść do determinowało użycie takowej nazwy - "executive".
kat - |28 Mar 2017|, 2017 17:21

mam dwa typy w takim razie zbiegające sie w jedna całosc

zwazywszy na to,ze wyposazenie raczej nie ma nic do rzeczy( oprócz tego ,ze powinno jednak wykraczać poza przecietne) i ze wklejony link do broszury prowadzi do UK,a na tej broszurce jest jednak napis "Executive" mozna przyjąc:

-jak napisał Boni,sama nazwa z Granady,a jak wiadomo u angoli nasze scorpiomk1 i mk2 bylo granadą,bo....bo jako scorpio sie nie sprzedawało,wiec wrocili do nazwy granada,a co za tym idzie...
-chwyt marketingowy

dobrze myslę?

[ Dodano: |28 Mar 2017|, 2017 17:29 ]
mam jeszcze jeden typ patrzac na ta broszure i szukając znaczenia słowa Executive

bednarowski - |28 Mar 2017|, 2017 17:45

znalazłem na fejsie takie foto
Zysio - |28 Mar 2017|, 2017 17:46

Otototo, te właśnie wlepki miałem na myśli!
jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 17:58

Kat, mi się wydaje, że jednak sam marketing to za mało, żeby używać bądź co bądź regularnej nazwy, którą próbujemy tu rozgryźć. Weź też pod uwagę, że auta z tym przydomkiem były oficjalnie sprzedawany w całej europie i nie trzeba było uderzać w sentyment do Granady (jak to być może zadziałało by w UK).
Myślę, że wytłumaczenie jest banalne i po części już to tutaj zasugerowaliśmy. Należy popatrzeć co tak naprawdę oznacza ów przydomek - executive - http://translatica.pl/slowniki/po-polsku/executive
Idąc tym tropem wracamy do broszurki z ebay`a - tą nazwą opatrywano pewien poziom wyposażenia, który zapewniał poczucie komfortu, wyjątkowości i ekskluzywności (w latach 80- takie wyposażenie wzbudzało sensację i nawet dzisiaj potrafi zażenować niejedno nowoczesne auto, a co dopiero wtedy, kiedy szczytem luksusu było: power steering czy ABS, albo power windows), jakiej zaznawali ludzie z wyższych sfer, np. prezesi firm, dyrektorzy, itd. I tuu upatrywałbym genezy tejże nazwy, którą próbujemy wyjaśnić. A dopóki nie ma jednoznacznej definicji, np. ludzi z Forda, czy broszury, artykułu, to możemy tylko stawiać tezy.

kat - |28 Mar 2017|, 2017 18:01

Patrzac na wszystko co wskakuje w wyszukiwarke przy wklepywaniu nazwy Scorpio Executive itp,
patrzac na to co sie otwiera i jakie zdjecia,gdzie jest uzyta nazwa Executive ,a sa to z reguly Scorpiaki z bardzo duzym wyposazeniem
( skóra,klima,automat,elektryka ,tempomat) niekoniecznie pełnym ,doszedłem do pewnego wniosku

-sama nazwa Executive nie ma odpowiednika w j.polskim,ale jest jedno okreslenie - "cżłowiek na wysokim stanowisku" i to okreslenie tak wypasionego auta moze sie do tego odnosic

Zauwazcie,ze okreslenie Executive zostaje uzyte z reguly na folderach i broszurach.

Co za tym idzie...miales kase,byles dyrektorem,byles bizesmenem to miales wypasione scorpio z wodotryskami,nie miales kasy?-miales tylko ABS i fotele ze szmaty

Tym samym Executive nie jest zadna wersją scorpio czyli wracam do mojego poprzedniego postu "chwyt marketingowy"

Dobrze gadam?

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 18:05

Kat, pisaliśmy w jednym czasie, po części to samo myśląc :) I w tym samym momencie tym samym tokiem polecieliśmy. Natomiast jeśli chodzi o chwyt marketingowy, to musiało to być coś więcej, skoro wpisywano to regurnie w papiery, czyli jakiś tam (być może umowny w Europie) stały poziom wyposażenia (i w górę), który upoważniał do wpisania w papiery owego "executive" :)
kat - |28 Mar 2017|, 2017 18:14

uwazam ze:

-Executive nie jest zadna wersja wyposazenia,a tylko dopiskiem do wersji GHIA i oznaczającym tyle co zostalo wyzej napisane
-Ghia to wersja wyposazenia,ktora okresla nam co mamy na pokladzie ( nie zawsze do konca) bo Ghia Ghii nie rowna
-nazwa Executive zostawała dopisywana do papierów z braku swiadomosci i wiedzy sprzedających,ewentualnie zeby jednemu z drugim podniesc ego i dowartosciowac,ze maja cos wyjatkowego

coś troche jak ST i ST Line

aviator - |28 Mar 2017|, 2017 18:32

Prawda jest taka, ze burdel w oznaczeniach wersji w fordzie to standard trwający przynajmniej do 2010 kiedy kupiłem fieste. Opcja wypasu titanium: max bez skory i keyless bo nie chcialem. Chwile pozniej wprowadzili do wersji titanium jakies dodatki x Goldy czy jakos tak i tym podobne pakiety a suma sumarum wersje wyposażenia były biedniejsze niz moj "zwykły" titanium.
Mysle, ze rozwiązaniu problemu tkwi jedynie w cennikach z danego okresu....
Porównywałem to wszystko kiedys dla fiesty i jaja wychodziły z tego jak berety.... i zero reguły, bo moje samo titanium biło wszystko. I tak samo pewnie jest tutaj z ghia i executive.... plus znaczki czy napisy na słupkach... burdello i tyle.

pablo19 - |28 Mar 2017|, 2017 18:36

Ciekawe.
kat - |28 Mar 2017|, 2017 18:43

C,CL,GL,GLX,GHIA,koniec,nie ma czegos takiego jak Executive,jest tylko w wyobrazeniu posiadacza,ze ma cos lepszego,takie bylo zalozenie i zostalo ono zrealizowane

Powinno byc promowane hasłem "Zebys poczuł sie lepiej"

A to,ze Ford ma faktycznie burdel? ma,nie raz zesmy sie przeciez smiali,ze w poniedzialek skladany,dali co mieli ,a na trojkącie nakleili koronke

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 19:46

Hmm,jedno się tylko nie zgadza - jednomyślność w użyciu tego dopisku w wielu krajach, w których sprzedawano Scorpio. Zbyt duża powtarzalność jak na brak świadomości.
kat - |28 Mar 2017|, 2017 20:03

własnie wszystko sie zgadza,
Ford = bałagan i nieswiadomosc nie tylko ze strony kupujacego,ale tez sprzedającego( chociaz tutaj akurat moze byc swiadomosc i celowosc działania)

Maross - |28 Mar 2017|, 2017 20:08

Executive to według mnie indywidualny charakter zamówienia dla kogoś ważnego
Zwykli biznesmani kapitalizmu mieli Ghia

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 20:11

Zależy jak na to spojrzeć :)
Myślę, że ktoś z zarządu (notabene high society = executive) narzucił nieznany nam niestety do końca (ale u nich pewnie zdefiniowany, np. ASB, klima, skórzana tapicerka, tempomat, alufelgi, silnik V6) nazwijmy to standard, który oblikował sprzedawcę do wpisania w książkę serwisową takiego "pakietu" executive :) I to by się zgadzało, bo mam tak wpisane w oryginalną książkę serwisową ze Szwajcarii.
I tak to pewnie wyglądało. W końcu zarząd decyduje o polityce firmy i wszystkim co się z tym wiąże (w tym o wersjach wyposażenia, kolorach, silnikach, itd. W tym także o różnych opcjach, które na forum nazywa się bałaganem. No ale nie mając klucza dla tych działań, tak to może wyglądać - na burdel :D )

kat - |28 Mar 2017|, 2017 20:15

moglo tez tak byc
czyli dostawali Ghie z nazwa z katalogu/broszurki Executive zeby połechtac ich wybujałe ego,

troche jak pompowanie kół azotem
takie samo tylko,ze całkiem inne i za dodatkową opłatą

aviator - |28 Mar 2017|, 2017 20:19

Znajdźcie cenniki oferowanych pakietów i bedzie wszystko jasne....
bednarowski - |28 Mar 2017|, 2017 20:20

moim zdaniem executive można skwitować tak: https://www.youtube.com/watch?v=8P_AnvUIvJs :D wg mnie to po prostu jakiś pakiet do V6 (który jako pakiet wychodził taniej niż poszczególne opcje) w którym były skóry, tempomat, alarm i jakieś tam felgi. A fotele z broszury nie wypaliły bo chyba nikt takich nie widział?
kat - |28 Mar 2017|, 2017 20:27

takie łosz ant goł
w pakiecie taniej
kup trzy w cenie dwóch
tempomat za free przy zakupie skorzanych siedzen i klimy

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 20:43

Tak by to wyglądało, mówiąc bardzo ogólnie. Jakiś tam wysoki standard z połechataniem ego za pomocą pakietu "executive" :)
A co do bałaganu w Fordzie, to może też jest rozwiązanie, że nie było reguły w wyposażeniu (dlatego wygląda jakby wkładali co popadnie), bo raz były to specyfikacje z czapy (czyli wg upodobania klienta), albo weszły już do użytku pakiety. I to wszystko było może oferowane jednocześnie.

Boni - |28 Mar 2017|, 2017 20:45

pablo19 napisał/a:
Ciekawe.


No nie bardzo, zwykłe mambo-dżambo z sieci - jak gość myli, że pierwsze Scorpio koło 1985 szły z 2.9 a nie z 2.8 to ja chyba nie mam zamiaru wnikać co i skąd copy-pastował i co jeszcze przy tym pomylił.

Kat, moje zdanie jest jak twoje, nigdy nie było "naprawdę" oficjalnej wersji executive, tylko jakieś lokalne krajowo - dealerowe ściemy marketingowe, broszurki czy wlepki "executive" mogły być (skądinąd okazane zdjęcia z błotnika nie zgadzają się z niczym, z liternictwem Forda, ze znaczkami "Executive" z Granady <1985, itd.). A szczególniej w UK, bo tu była specyfika najbardziej odrębna - przecież dla nich po dziś dzień nasze mk1/mk2 to "Ford Granada III generacji", ew. Granada-Scorpio w jakimś max wypasie (bo były jakieś wymyślane na brytolskim kolanie "Scorpio Ghia X" itp. wynalazki), a dopiero wieloryb to "Ford Scorpio".

Zresztą, tak naprawdę jest tylko taki problem, że fanbojom jak my, na granicy albo i za granicą aspergera, to się wydaje, że przemysł i marketing samochodowy jest poukładany jak coś poukładanego, i że jakieś zarządy tym zarządzają, i mędrcy to planują i marketingują i lubujemy się wnikać w foldery, wypasy, układać tabelki - prawda jest taka, że np. zatrudnili nowego przypadkowego Johnnego w 1988 w marketingu Ford UK, który żeby wykazać się, podzwonił co tam mają zalegającego w magazynach w Kolonii i ukręcił akcję promo, szefu mu to klepnął, zamówili 1000 znaczków i broszurek, i zrobili letnią wyprzedaż "Ford Granada Scorpio Executive Mada Faka Ghia X Exclusive" i weź człowieku dojdź po 30 latach o co w tym chodziło.

[ Dodano: |28 Mar 2017|, 2017 20:47 ]
aviator napisał/a:
Znajdźcie cenniki oferowanych pakietów i bedzie wszystko jasne....


Gdzie? A dokładniej - na którym śmietniku, którego dealera, w którym kraju? Niestety, nic nie jest jasne...

jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 20:57

Boni napisał/a:
prawda jest taka, że np. zatrudnili nowego przypadkowego Johnnego w 1988 w marketingu Ford UK, który żeby wykazać się, podzwonił co tam mają zalegającego w magazynach w Kolonii i ukręcił akcję promo, szefu mu to klepnął, zamówili 1000 znaczków i broszurek, i zrobili letnią wyprzedaż "Ford Granada Scorpio Executive Mada Faka Ghia X Exclusive"
Wg mnie nie chodziło o banalne wyczyszczenie magazynów z częściami, ale o próbę zbudowania/ polepszenie wizerunku Forda za pomocą nowego wówczas modelu, który miał za zadanie prestiżową (właśnie "executive") wersją to osiągnąć. Bo nie zapominajmy, że Ford miał chrapkę na tort, który od lat był dzielony pomiędzy BMW 5 czy Mercedesa E. Niestety Ford był chyba tylko pokazał się jako lepszy od Opla Omegi... Potem jeszcze raz spróbowali i szarpneli się na Mk3 i wszyscy wiemy jak się to skończyło...
kat - |28 Mar 2017|, 2017 21:05

Raczej chodziło o próbe wciskania kitu bogatym,co chcieli kupic Bmw i Merca.
jaroz - |28 Mar 2017|, 2017 21:07

Kat, to tyż łoczywiście. Pinindz nie śmierdzi :D
YaKuZ - |28 Mar 2017|, 2017 21:08

Jak przyjade do domu w piatek to popatrze w moje broszury bo chyba byl cennik ghia executive.
aviator - |28 Mar 2017|, 2017 21:17

Tak na szybko executive nie ma w cennikach ale jeszcze grzebie
http://www.mobilverzeichn...te-ford-scorpio

gt500 - |28 Mar 2017|, 2017 21:35

moje scorpio jest z mocnego początku produkcji ma chyba wszystko co wtedy było , nie ma czujników parkowania i progresywnego wspomagania.
Nie ma na mieszku nawet znaczka ghia :) 3 lata pierwsze był zarejestrowany na fabrykę forda, kolejne 2 lata na salon forda.

Ogólnie tak mi się przypomniało odnośnie wersji. Miał ktoś w przednim zderzaku do wieloryba takie same uchwyty jak w tylnym, tam gdzie nadole łapie się tym dynksem do zaczepienia??

kat - |28 Mar 2017|, 2017 21:38

my tu prze pana o mk1/2
Rafał A.(antek) - |29 Mar 2017|, 2017 08:59

może executive to ghia z dopasem nażyczenie. Ja na swoim mondku mam executive.
Boni - |29 Mar 2017|, 2017 09:45

Rafał A.(antek) napisał/a:
może executive to ghia z dopasem nażyczenie. Ja na swoim mondku mam executive.


Na mondku albo na granadzie z '80, zgoda. Na scorpio, nie, w sensie, na razie nikt nie potrafi pokazać ani wiarygodnego źródła, ani cennika, ani jakie to miałyby być "dopasy na życzenie ponad Ghia" w mk1/mk2 (bo to co było ponad, to było b.niewiele i szło głównie jako części i pakiety RS; na RSy były broszury z różnych krajów wydawane w miarę regularnie, raz-dwa w roku, ZMIENNE, zależy co mieli na stanie i jakie promo - ale wtedy dostawało się ew. znaczek RS gdzieś, w jakiejś formie, np. miałem RS na kapslach felg szprychowych w niemieckim UFO czy na wszystkich spojlerach dół, ale nie jakieś "executive").

Mamy dla mk1/2 tylko parę niepewnych skanów zdjęć i broszurek z netu, które se byle lokalny dealer w UK mógł zamówić, żeby połechtać klientom i zrobić nam wodę z mózgu ;)

kat - |29 Mar 2017|, 2017 10:12

Na razie podtrzymuje to co opisane zostalo we wczorajszych wnioskach do których żesmy doszli.

Dowartosciowali niedowartosiowanych,połechtali czule i miło,a dzisiaj ta nazwa otwiera szeroko oczy i jak brzmi w ogloszeniach,Executive...łał,taki wypaaaas,skąd masz? pokaż,w takim starym aucie z lat 80 i 90 ?
a tu dupa,Ghia,niepełna,no ale....w mózgu juz zakodowane
Jestem lordem jezdze fordem,jeszcze kims wyjatkowym,mam niepełną dżiję,ale za to z nazwą Executive,taki myk dla bogatszej gawiedzi



Zakladając jednak,ze jakis specjalny wypas ponad Ghie moglby byc ,to co moglo byc tym wypasem?? telefon?mogł,a i owszem,a moze klimatron? w mk2????? hehe,a moze jakas lodówka w podlokciu z tyłu?? taaa, a składana kanapa? co wtedy z lodówką? a moze jakis zestaw audio z glosnikami w tylnych drzwiach ? widzial ktos? hmmmm
Jak wiadomo istniały egzemplarze scorpio mk1/2 zrobione przez znaną firme,która przerabiala te auta dla tych co mieli za mało i za krótko,ale to osobna sprawa.


w E38 taki specjalny wypas dla biznesmanów czy kaprysnych mial nazwe Indyvidual.Mogles se dokupic chyba wszystko co dusza zapragnela.Od skorzanej deski rozdzielczej,przez trzecia strefe klimy,dwa telefony,sterowania z tylnego podlokcia,TV,stolików,barków i na lodówce w podlokciu koncząc.
I ten napis na progach-Indyvidual.Wtedy faktycznie widac,ze kasa plynie,mamy kaprys,kupujemy,bo tak.Czujemy sie wyjatkowo.

W scorpio poza Ghie z mniejszym lub wiekszym wypasem nie wyjdziemy.

Rafał A.(antek) - |29 Mar 2017|, 2017 10:18

nie wiem, może szyberdach :)
Boni - |29 Mar 2017|, 2017 10:29

kat napisał/a:

W scorpio poza Ghie z mniejszym lub wiekszym wypasem nie wyjdziemy.


Amen. Nie mam papierów pod ręką (leżą w PL w pudle jeśli nie poszły na maklaturę), ale dla mk1 Ghia 2.9 jak moje UFO to się kiedyś obśmiałem nad niemiecką ulotką RS, co to niby było "ponad Ghia 2.9" - parę wzorów felg (nie pamiętam, czy już nie było tam "cossie", pod koniec 1990 - na pewno były te szprychy RS co je miałem), spojlery dół i tył, bagażnik dachowy, jakieś siatki czy inne torby do bagażnika, i nie bardzo pamiętam czy cokolwiek więcej. To miał dealer w DE jako ew. "dodatki ponad Ghia".

Ale że dealer czy jakaś firma mogła do scorpio dołożyć cokolwiek, łącznie z dziwką i pianinem, szczególniej w UK, to już nie do końca jest kwestia "fabrycznego wyposażenia".

Dygresja o tym, w czym bardziej siedzę ostatnio - przy Fordzie to jest lekki burdel i dylematy, ale np. w porównaniu z próbą odpowiedzi na pytanie "czy ta Toyota/Lexus jest na wypasie fabrycznym i na jakim?" to u Forda EU jest wszystko poukładane i logiczne jak u porządnej księgowej. Przy lexi zaczyna się od "z jakiego to kraju i na jaki rynek", a potem tonie dalej w kombinacjach, czy to Japonia na UK, czy USA na EU, czy mambo na dżambo, i skąd się wziął w LSie z '90 fotel PRZEDNI pasażera w wersji z podwójną elektryką i sterowaniem przez pasażera Z TYŁU (zydel składa się w stolik i odjeżdża w przód, kiedy prezio z tyłu kliknie) - niektórzy mówią "fabryczna super-opcja dla japońskiego Celsiora" inni "a gówno, aftermarket dla prezesów" i nie sposób w ogóle ustalić o co kaman. A to nie jest jakaś wlepka na błotnik czy broszurka "executive", tylko [censored] fotel jak ori, tyko zrobotyzowany x2 wzg. normalnego.

[ Dodano: |29 Mar 2017|, 2017 10:30 ]
Rafał A.(antek) napisał/a:
nie wiem, może szyberdach :)


Ghia mk1 miała szyber elektryk w standardzie :P ;)

jaroz - |29 Mar 2017|, 2017 12:23

Boni napisał/a:
na razie nikt nie potrafi pokazać ani wiarygodnego źródła
ja jak dotrę do Kwiatka, to zrobię foto wpisu z książki serwisowej. Tam chyba miałem wpisane "Executive" :)
Boni napisał/a:
Mamy dla mk1/2 tylko parę niepewnych skanów zdjęć i broszurek z netu, które se byle lokalny dealer w UK mógł zamówić
To by jeszcze można było wyjaśnić w ten sposób, ale co powiesz na to, żże w Szwajcarii ten sam schemat się powtórzył? Zbieg okoliczności? :) Raczej nie.
kat napisał/a:
mam niepełną dżiję,ale za to z nazwą Executive
a były takie "gołe" Ghia z executive? Bo to już totalnie zaburzyłoby logikę...
Ja mam chyba wszystko, z wyjątkiem nivo (względnie kompresor) i wycieraczek reflektorów, więc raczej są podstawy do "executive" :D

kat - |29 Mar 2017|, 2017 12:26

przeczytaj jeszcze raz cały temat Jaroz,plisss,również swoje posty
jaroz - |29 Mar 2017|, 2017 12:28

Boni napisał/a:
fotel jak ori, tyko zrobotyzowany x2 wzg. normalnego.
to to było w wyposażeniu nie tylko Lexi. I z tego co swego czasu czytałem, to jakiś pakiet (a jakże! :) ) biznesowy, co by prezes mógł w drodze nogi rozprostować :D
kat - |29 Mar 2017|, 2017 13:18

"A special Ford of Britain-only marketing pack edition of the Ghia X model was later introduced as the "Ford Granada Ghia X Executive" which standardised luxury appointments such as the high-grade Connolly Leather interior that had previously been an optional fitment"

Dotyczy to Granady

Wprawdzie u angoli na fotkach widzialem tez nasze scorpio mk1 czyli ich granade z napisem na klapie Ghia X,ale to tylko j.w
Jak wiadomo z nazwą Scorpio sie to nie sprzedawało.Chciałbym zobaczyc to X na klapie na kontynencie.
Marketing pack,ponastandardowe wyposazenie,czyli Ghia full lub "niepełny" full

czyli jeszcze raz - chwyt marketingowy

http://forum.merkurclub.c...8&view=previous

jaroz - |29 Mar 2017|, 2017 14:00

Kat, chłyt nie chłyt, dawało to poczucie luksusu i wyjątkowości (tak przy okazji, to marketing Forda był bardzo dobry, bo dopiero teraz firmy odkrywają, że "indywidualizm/ wyróżnienie się, że jest się wyjątkowym, jest świetnym biznesem. Wystarczy spojrzeć na podmarki takie jak DS, Viniale, czy Lexus). I każda marka robi podobnie, a cel jest jeden - zarobić :D A że klient zadowolony? To większa szansa, że kolejny raz znów nas wybierze :)
kat - |29 Mar 2017|, 2017 14:08

dodam tylko,ze chwyt merketingowy TYLKO u angoli

wpisywanie tego na kontynencie było z czapy

pablo19 - |29 Mar 2017|, 2017 14:16

Czytam, patrzę na obrazki i sobie myślę, że m.in. ten X mógł świadczyć o full audio. Trzeba by mieć kilka pewnych egzemplarzy, nie modzonych, nie dopasianych i je porównać, a tak to mamy temat do gdybania i pisania pięknych długich zdań o naszym widzimisie.
jaroz - |29 Mar 2017|, 2017 14:35

pablo19 napisał/a:
Trzeba by mieć kilka pewnych egzemplarzy, nie modzonych, nie dopasianych i je porównać,
toć o tym pisałem kilka stron wcześniej. Ja mogę udostępnić auto, względnie obraz z listy wg VIN już podałem. Teraz czas na innych :)

[ Dodano: |29 Mar 2017|, 2017 14:36 ]
kat napisał/a:
chwyt merketingowy TYLKO u angoli
na reszcie kontynentu standard :D
kat - |29 Mar 2017|, 2017 14:41

"A special Ford of Britain-only marketing pack edition of the Ghia X"

to zdanie jest bardzo istotną informacją Pablo

Wg mnie temat jest wyczerpany,no bo co innego dodawac jak nawet w niemieckich cennikach nie ma uzytej takiej nazwy?
Nie ma na kontynencie wersji Executive mk1/2 ,wpisanie tego slowa w papiery sprzedazowe swiadczylo o niewiedzy sprzedającego lub celowosci jego działania,zeby skasowac wiecej monet za nic ,co tez juz w tym temacie napisałem.

[ Dodano: |29 Mar 2017|, 2017 14:46 ]
zaden standard Jaroz
twoj vin swiadczy tylko i wyłącznie o wyposazeniu modelu,a to jest podstawa identyfikacji pojazdu

jaroz - |29 Mar 2017|, 2017 14:54

kat, nie wiem czy się rozumiemy. Chodzi mi o to aby wszyscy z forum, którzy mają "executive" udostępnili swoje wyposażenie i z tego można by wyodrębnić "standard" (jakkolwiek byś zaprzeczał)) dla "executive".
A przynajmniej sprawdzić czy można to zrobić, czy była totalna samowolka w przyznawaniu tego nazewnictwa :)

kat - |29 Mar 2017|, 2017 15:08

Jaroz zrozum,to wymysł Angoli w celu polepszenia sprzedazy Scorpio pod nazwą Granada
a to co masz w papierach wynika z tego co napisałem wyzej
Niemiecki cennik przedstawiony przez Aviatora potwierdza,masz tam wyszczegolnione( oprocz boa) wyposazenie i wszystko inne,pokaz mi tą nazwe,która nigdy w kontynentalnym fordzie nie figurowała

Pozwolilem sobie nawet wczoraj porozmawiac na ten temat z ludzmi z Ford Polska

[ Dodano: |29 Mar 2017|, 2017 15:18 ]
" Executive car is a British term for an automobile larger than a large family car. In official use, the term is adopted by Euro NCAP, a European organization founded to test car safety"

jaroz - |29 Mar 2017|, 2017 16:26

Ale ja rozumiem :) Tylko czy tak trudno zrozumieć, że rozeszło się to do innych krajów? Kasa jest kasa i jak można na czymś zarobić/ zrobić wrażenie, to to właśnie robiono, niejako "powołując się" na UK.
A druga sprawa, że jakby nie patrzeć "executive" wrzucano do kupy z Ghia.

Boni - |29 Mar 2017|, 2017 16:46

pablo19 napisał/a:
Czytam, patrzę na obrazki i sobie myślę, że m.in. ten X mógł świadczyć o full audio. Trzeba by mieć kilka pewnych egzemplarzy, nie modzonych, nie dopasianych i je porównać, a tak to mamy temat do gdybania i pisania pięknych długich zdań o naszym widzimisie.


Raczej nie samo audio, te X czy Ghia X to chyba jest jakaś jeszcze starsza tradycja też z UK, rozpełzła się potem; nie wiem czy to nie sięga Capri a może i Cortiny, nie tylko grandzi. No ale na Cortinach czy Capri to ja się w ogóle nie znam, na granadach przyzerowo.

Co do gdybania i zmyślania na temat przypadkowych angielskich słówek i zdjeć i co się znawcom intehnetów zwiduje nt. wypasów fabrycznych - można by zamówić znaczki "REMOTE" albo poskładać z chrom-literek, pizgnę se na błotniki w UFO, rozrzucę trochę zdjęć w sieci i też będę bajki opowiadał, że to była fabryczna opcja Scorpio z 1990, te zdalne odpalanie. #jestplan

kat - |29 Mar 2017|, 2017 17:03

Moze troche namieszane,wiec postaram sie to podsumowac i mysle,ze dobrze.
Załaczylem zrzut z ekranu z mojego starego auta.



Executive car- mianem tym okreslamy pojazd o ponadstandardowym wyposazeniu( o czym juz byla mowa),klasy wyzszej ,czyli duzego samochodu.
W latach 80 i 90 do takiego miana pretendowało Scorpio.

W dzisiejszych czasach tym mianem okresamy auta klasy premium ,z wypasem ponad standard,ale nazwa Executive jest nazwą okreslająca klasę pojazdu,a nie jego wyposazenie.Wypoazenie i tak ma ponadstanardowe.
Nikt nie okresli mianem takiego auta pandy czy innej yariski,chocby na pokladzie byl wmontowany basen.

W fordzie wyposazenie okresla GHIA,te Ghie,które mialy wypas ponadstandardowy( mogly byc bez wycieraków na lampiony ,grzanej szyby ) byly okreslane jako klasa pojazdu Executive car
Patrzac po wszelakich zdjeciach,broszurach mialy skóre,tempomat,asb,trip.Silnik był obojetny.

Pozostale byly zwyklymi dzijami

Masz po prostu Ghie z pełnym wypasem gdzie klase pojazdu mozemy okreslic Execitive car i dlatego masz to w papierach
Innymi slowy w latach 80 i 90 byla tak nazwana klasa premium.

Nigdy w fordzie nie bylo sprzedazy pod tą nazwa,nie figirowala jako wersja wyposazenia,jak rowniez nie mozna bylo zakupic znaczka Executive.

Ci co maja tak w papierach uznają,ze maja jakąs nietypową wersję wyposazenia.Mają Ghie i tyle,Ghie z najwiekszym wypasem inaczej FULL opcje jak to mowimy,z minimalnymi odchyłami

Fakt,napis na broszurce zrobil swoje,otwieraja sie wtedy oczy szeroko i zaczyna sie inne myslenie.

Dobrze?

jaroz - |29 Mar 2017|, 2017 17:08

Dla mnie nikt nie wrzucał w sieć (której wtedy nie było) tylko trzeba oprzeć się na faktach. A fakty są takie, że dość szeroko (w końcu Europa) ta niby pseudo akcja była rozpowszechniona.
Więc z PEWNOŚCIĄ to nie przypadek i własna inicjatywa pracownika salonu. To tak jakby teraz pracownik Opla nagle zaczął sobie wpisywać przy wypasie Insignii OPC dodatkowe oznaczenie, np. "Indywidual".
Mało tego, w całej Europie nieznani sobie sprzedawcy robią to samo. Realne? Nie sądzę. I dalej na przykładzie Opla - czy ktoś z Was znajdzie info mega, że 25 lat temu była np. Corsa Joy? I dlaczego była Joy, a nie Sroy?
Nie dojdziesz :D I tu podobnie pewnie było...

kat - |29 Mar 2017|, 2017 17:25

napisałem wyzej,potwierdzilem zdjeciem,potwierdzilem cytatem angielskim

to jest z vinu jakiejs pociachanej Ghia
wezme nastepnych kilka i kazdy bedzie to mial wpisane w tym polu,bo w sumie tylko takie mialem
na forum znajdzie sie nastepnych kilka mk1 i 2 z wypasem,które tez mają to wpisane
wszystkie te auta byly i sa okreslane jako wersja wyposazenie GHIA

Boni - |29 Mar 2017|, 2017 17:34

kat napisał/a:

Executive car- mianem tym okreslamy pojazd o ponadstandardowym wyposazeniu( o czym juz byla mowa),klasy wyzszej ,czyli duzego samochodu.
W latach 80 i 90 do takiego miana pretendowało Scorpio.


Pouczające byłoby sprawdzić, czy te akcje z executive na Scorpio nie korelują z wprowadzeniem czy nawet zapowiedziami E-klasse w merolach (czyli oficjalnego nazwania średniej półki MB właśnie executiv-klasse). Ale aż tak mnie temat nie interesuje, żeby jeszcze bunkry poniemieckie studiować.

kat - |29 Mar 2017|, 2017 17:41



to jest z vinu Marossa

aviator - |29 Mar 2017|, 2017 17:45

Dalej twierdze, ze cenniki wyjaśniają wszystko. Nie ma w żadnym takiej opcji, takze przychylam sie ku podsumowaniu Kata i nie ma co robic Jaroz z tego czegos, czego nigdy nie ma i je bylo. Exclusiv wtedy czy teraz individiual w fordzie - to istnieje w cennikach - executive NIE. Dla mnie koniec bardzo ciekawych i intensywnych poszukiwań w necie.
kat - |29 Mar 2017|, 2017 17:50

Przyznam szczerze,ze nie wiedzialem,zreszta tak jak wiekszosc ,dlaczego ,jak i skąd wzieły sie takie okreslenia .Dlatego tez zalozylem temat.To mnie troche zmobilizowalo do poszukiwań.
Maross - |29 Mar 2017|, 2017 18:20

Hihihihi :)
bednarowski - |29 Mar 2017|, 2017 18:53

Znalazłem jeszcze artykuł z gazety z 87r gdzie porównywany jest Ford Granada Scorpio 2.9 Executive z BMW 730i i wynika z niego to co z tej broszury, czyli Ghia z wszystkimi (prawie?) opcjami w standardzie. Link: https://www.flickr.com/ph...222554/sizes/h/

Oczywiście tak wiem pismaki się nie znają i piszą głupoty.

jaroz - |29 Mar 2017|, 2017 19:08

aviator napisał/a:
nie ma co robic Jaroz z tego czegos, czego nigdy nie ma i je bylo
Yyyy, ale czemu znów do mnie. Ja uważam po prostu, że skoro określenie takie było używane do pewnej grupy pojazdów, to wykorzystano ten fakt ŚWIADOMIE. A nie jak się tu pisało, że ktoś nie wiedział, co wpisuje w książkę serwisową/ dokumenty pojazdu. Jak widać, jednak wiedziano. A nie że tylko w UK :)
YaKuZ - |29 Mar 2017|, 2017 20:10

Przyjade do domu to wam pokaze nie ciśnieniujcie sie :P
aviator - |29 Mar 2017|, 2017 20:35

Jaroz, odniosłem jedynie wrażenie, ze usilnie bronisz wyższości i sensu istnienia okreslenia executive nad ghia - moze sie mylę ale takie odniosłem wrażenie. Mi tam to lata, bo liczy sie faktyczne wyposażenie a nie nazwa gdzie- i naczymkolwiek ;)
Maross - |29 Mar 2017|, 2017 20:39

Prestige je Prestige ,dzięki Kat za Twoją upartość i rozjaśnienie tematu :)
jaroz - |29 Mar 2017|, 2017 21:05

aviator, mi chodziło (m.in.) tylko o to, że "executive" obowiązywało przy pewnym poziomie wyposażenia. I chodziło mi o ustalenie tego momentu. Spoko, też mi to lata, bo Ghia praktycznie pełna więc wpis w książkę do niczego niepotrzebny.
trzypion - |29 Mar 2017|, 2017 21:19

Boni napisał/a:

Raczej nie samo audio, te X czy Ghia X to chyba jest jakaś jeszcze starsza tradycja też z UK, rozpełzła się potem; nie wiem czy to nie sięga Capri a może i Cortiny, nie tylko grandzi.


Ja tak tylko wtrącę, że zanim przyszła Ghia, to top wersje były oznaczane GXL

[ Dodano: |29 Mar 2017|, 2017 21:20 ]
jaroz napisał/a:
Ja uważam po prostu, że skoro określenie takie było używane do pewnej grupy pojazdów, to wykorzystano ten fakt ŚWIADOMIE.

Tak, żeby ludzie płacili więcej przekonani, że dostają coś unikalnego, co dawało im poczucie powiększenia wacusia.

kat - |29 Mar 2017|, 2017 21:31

Pokusze sie nawet o stwierdzenie,ze kazde scorpio GHIA mialo tez napisane Executive car w papierach, bez wzgledu na to czy byla klima,skóra,fotele w pradzie czy nie bylo klimy ,skóry,wycieraczek na lampy i jezdzacej kanapy ( Maross)
Moj Boa fabrycznie nie mial foteli w pradzie,tylko welur ,nie mial tez kanapy w prądzie ,a byl Ghia i mial jak widac wpis Executive car,moj dohc nie mial grzanej szyby , tripa , wycieraczek na lampy i kanapy w pradzie ,a byl wpis
Bo Ghia z automatu oznacza ponadstandardowe wyposazenie

Takim wyposazeniem charakteryzuja sie auta typu Premium czyli Executive car
W dzisiejszych czasach takim mianem okreslamy wysokie modele audi,mercedesa,bmw,jaguara
W latach 80 i 90 takim autem bylo Scorpio Ghia

Jacek12 - |29 Mar 2017|, 2017 21:39

Te wnioski muszą dotyczyć aut produkowanych w latach 80-90,nie można ich porównywać do czasów ówczesnych.
pablo19 - |29 Mar 2017|, 2017 21:43

Czy mi się wydaje, czy już się powtarzacie, jaroz, szczególnie Ty powodujesz, że wypowiedziane wnioski są wypowiadane po raz n-ty.
Sfolgujcie trochę.

WieSiu - |30 Mar 2017|, 2017 08:21

pablo19 napisał/a:
Czy mi się wydaje, czy już się powtarzacie, jaroz, szczególnie Ty powodujesz, że wypowiedziane wnioski są wypowiadane po raz n-ty.
Sfolgujcie trochę.


pozwól mu żyć w przekonaniu, że ma wyjątkowe najlepszej klasy auto ;) Wiem ze odbiegam od tematu,ale ja praktycznie full wersje w wyposażeniu mialem w mk3 i ghia nie bylo :P

pablo19 - |30 Mar 2017|, 2017 11:12

Pozwalam przecież, ale apeluję o to aby nam też pozwolił żyć bez czytania po raz n-ty tego samego. Jakaś samokontrola by się przydała.
jaroz - |30 Mar 2017|, 2017 13:51

kat napisał/a:
Bo Ghia z automatu oznacza ponadstandardowe wyposazenie
i klasa auta (Scorpio - średnia wyższa) to determinuje :) Tu się zgadzam Kat z Tobą.
pablo19 napisał/a:
jaroz, szczególnie Ty powodujesz
Pablo, znów coś do mnie? :) Przecież tu DYSKUSJA jest, więc pewnie coś tego samego w innym kontekście napisałem. Ale dlaczego TYLKO mnie tu wymieniasz z niku, hmmm? :P
WieSiu napisał/a:
mu
to robi krowa na polu :P Jak już to "Mu" - forma grzecznościowa obowiązuje Panie Wiesiu :) A co do życia w przekonaniu, to myślę, że Wszyscy z forum, skoro tu są, żyją z pewnością w takim przekonaniu i jak się okazuje, tak chyba jest - executive - to w końcu nobilituje :D
Boni - |30 Mar 2017|, 2017 13:54

BTW doczytałem z czego wzięło się X jak w Ghia X itp., zdaje się z poprzedniej epoki "Xtra", czyli XL to było Xtra Luxury, a GXL jako Grand Xtra Luxury; jak Ford zaczął używać nazwy Ghia, to wymyślili jakieś tam połączenie dwu epok, jako Ghia X itp.
kat - |30 Mar 2017|, 2017 14:02

Mam sciągniete w PDF wszystkie cenniki Scorpio od 85 roku do konca 94.Mozna je znalezc w necie.
Oprocz BOA,ale jestem w trakcie załatwiania.Moze to dostane,bo wykonalem kilka telefonów i czekam na odpowiedzi.

Vaux - |30 Mar 2017|, 2017 21:55

A może Executive było specjalnym oznaczeniem maksymalnie wyposażonej Ghii w wybranych krajach (Anglia, Szwajcaria)? Na pewno nie chodziło o sedana co pokazuje poniższy obrazek - przypominam że furma miała pełny wypas chyba tylko bez wycieruchów na lampach


Fura pochodziła ze szwajcarii co widać po blaszce ;)

kat - |30 Mar 2017|, 2017 21:59

vaux,przeczytaj proszę ostatnie 2 strony
Vaux - |30 Mar 2017|, 2017 22:30

Spoko ;)
kat - |30 Mar 2017|, 2017 22:36

https://ufile.io/f07d2

wrzuciłem wszystkie cenniki scorpio oprocz BOA w jedno miejsce ,jest nawet BOB

jaroz - |30 Mar 2017|, 2017 22:47

Wygląda że kosy są bezcenne, albo cena była ustalana indywidualnie, stąd nie ma jej w cenniku ;)
kat - |30 Mar 2017|, 2017 23:42

nie,jest osobny cennik na to
pracuje nad tym zeby go zdobyc

YaKuZ - |1 Kwi 2017|, 2017 09:02

Zgłaszam sie :)

Ghia Executive miala wsio w standardzie oprocz dwoch rzeczy :) 4x4 ktore bylo w opcji oraz haka holowniczego ktory tez byl w opcji. No i tylko automat. (Chyba ze 4x4 ktos se dobral)

Ghia natomiast w opcji miala sporo wiecej rzeczy, : podgrzewana przednia szyba, tempomat, alufelgi 15cali, ASB, 4x4 (przy 4x4 alufelgi byly w standardzie - 15 cali z oponami 205/60) , komputer pokładowy, klimatyzacja, podgrzewane przednie siedzenia

Dodatkowo Ghia Executive miala skórzaną tapicerkę ktora w Ghia nie wystepowala :P (chociaz toby sie pokrywalo z paroma scorpiami ktore widzialem)

Dane z katalogu Ford Scorpio z 1990 roku :) moge wam fotke strzelic :)

Toby sie zgadzalo ze kevin ma skore w sreberku a ja np w mk1 mialem wszystko a skory wlasnie nie bylo. W tym katalogu ghia nawet nie miala jej w opcji. Dlatego byly "biedne" ghia bo tempomaty klimy i komputry mogly byc ale nie musialy a mimo to znaczek Ghia byl bo i tak w standardzie oferowalo wiecej niz GLka i jeszcze pozwalala miec dodatkowe fanty.

pablo19 - |1 Kwi 2017|, 2017 10:58

Zgadzam się z tym co piszesz YaKuZie, w przyszłym tyg. będę miał skany chyba executiva z '89 (pierwszy polift w habecie) jak się uda. Moja Ghia też nie ma skór.
Kurczaczek, chyba mielimy pod dachem executiva, teraz czuję się wyjątkowo :)

trzypion - |1 Kwi 2017|, 2017 11:55

No teraz to nawet jesteś członkiem egzekutywy :P
YaKuZ - |1 Kwi 2017|, 2017 14:30

Termin Ghia i Ghia Executive wystepuje oddzielnie jako opcje wyposazeniowe: CL, GL, Ghia, Ghia Executive. Musialo byc rozroznienie bo na roznych autach widzialem identyczne tabliczki pod kierunkowskazami bocznymi. Zobaczcie ze w cennikach wystepuje ghia i sa wypisane co jest w wyposazeniu podstawowym z danej klasy (cl gl ghia) a co mozna sobie jeszcze dobrac i doplacic kase a co nie a na executiva wykładalo sie sałate bo sie ktos "nie pierdolił w tańcu" i mial wszystko. Wieczorkiem zrobie fotke z prospektu. Co prawda informacje o terminie ghia executive znalazlem tylko w tamtym roczniku a mam prospekty ze wszystkich lat.
kat - |1 Kwi 2017|, 2017 14:47

Gdzie w cennikach jest oznaczona opcja Ghia Executive?
Gdzie jest mozliwosc dokupienia osobno tabliczki z tym napisem Executive ?

jaroz - |1 Kwi 2017|, 2017 15:24

YaKuZ napisał/a:
Ghia Executive miala wsio w standardzie oprocz dwoch rzeczy :) 4x4 ktore bylo w opcji oraz haka holowniczego ktory tez byl w opcji.
Yakuz, patrząc na moją specyfikację to "oprócz" dotyczyło też wycieraków reflektorów i samopoziomującego się zawieszenia. Rozumiem, że pakiet zimowy też był w standardzie GE?
kat - |1 Kwi 2017|, 2017 15:32

YaKuZ napisał/a:

Dane z katalogu Ford Scorpio z 1990 roku :) moge wam fotke strzelic :)

YaKuZ napisał/a:
prawda informacje o terminie ghia executive znalazlem tylko w tamtym roczniku a mam prospekty ze wszystkich lat.


to by wskazywało na to co podałem na poczatku i llink do katalogu z ebaya,gdzie ta nazwa była uzyta,zapewne ten katalog masz,jak masz wszystko i o ten chodzi

nie ma jednak potwierdzenia nazwy w cennikach ,co by wskazywało na moje podsumowanie
na temat tej nazwy

PiotrekGran - |4 Kwi 2017|, 2017 20:46

YaKuZ napisał/a:
Ghia Executive miala wsio w standardzie oprocz dwoch rzeczy 4x4 ktore bylo w opcji oraz haka holowniczego ktory tez byl w opcji. No i tylko automat. (Chyba ze 4x4 ktos se dobral)


To chyba ma sens, chyba bo moje Executive nie ma wycieraków na lampach.
I nie ma regulacji lamp, ale pewnie nie ma bo było samopoziomowanie dupki ?

kat napisał/a:
Gdzie jest mozliwosc dokupienia osobno tabliczki z tym napisem Executive ?

To ja głupi zostawiłem znaczki na starych błotnikach u blacharza :(

jaroz - |4 Kwi 2017|, 2017 23:41

PiotrekGran napisał/a:
I nie ma regulacji lamp, ale pewnie nie ma bo było samopoziomowanie dupki ?
Moje też nie ma regulacji lamp, ale czy było samopoziomowanie, za Chiny nie wiem... Jak to wyśledzić czy powinno być?
kat - |4 Kwi 2017|, 2017 23:50

Wy naprawde wierzycie ze macie cos czego nie bylo?
jaroz - |4 Kwi 2017|, 2017 23:53

Ja nie wierzę, tylko próbuję ustalić czy powinno. Bo Piotr też ma jak ja lampy bez silniczków, więc może ktoś grzebał w zawieszeniu?
aviator - |5 Kwi 2017|, 2017 05:43

Nie w takim starym trupie, macie samopoziomowanie i regulacje w jednym ale ... śrubokrętem ;)
PiotrekGran - |5 Kwi 2017|, 2017 07:21

kat
Niby czemu nie bylo?
A u laguny co jest w mk II ?
aviator sam jestes stary :P

kat - |5 Kwi 2017|, 2017 08:02

Piotrek,jezeli chodzi o nazwe Executiv to masz wnioski,poparte cennikami jak i zrzutami z ekranu.Jedna broszurka z 90 roku nie jest zadnym dowodem

Odnosnie wyposazenia to zupelnie cos innego

Masz nivo nie masz silniczków w lampach,zauwaz,ze kombi nie mialo regulacji reflektorów,za to miało nivo,na obecną chwile nie maja i nivo i silniczków hehe

u Laguny sa pompowane amory ze spręzarką,zapewne tez nie ma silniczków z reflektorach,równiez juz skończyly mu sie amory ,ale nie ma zdjec tego auta,wiec ciezko stwierdzic

tak naprawde to nie wiemy co sie dzialo przez poprzednich 15-20 lat z naszymi autami i kto je mial w rekach,nie raz widzialem zwykle amory,a instalacja wisiala do sprezarki,cena robi swoje,to samo przy nivo,lecimy w standard,bo koszt nivo przekracza koszt pojazdu
mozemy przypuszczac,ze jak nie macie silniczków,mieliscie nivo,teraz nie maci i nivo i silniczków

nawet jezeli auto przyjechalo z niemiec,szwajcarii i innych ,nie mamy zadnej pewnosci,ze bedzie w oryginale i wypasie jakim wyjechalo z fabryki, niestety krzyżaki są jeszcze gorsi od polskich cytrynów i gumiaków w rzeźbach w aucie,wiec cholera wie co po drodze robili,a zepsuc to oni potrafią

taką instalacje ,sprezarka+ komplet przewodów chyba bral nawet Aviator odemnie,byla wyciagnieta z auta,ktore mialo wszystko,oprocz foteli ze skóry,nie pamietam tylko czy mial silniczki w reflektorach

pewnie jak chciales miec taki zawias to dopłacałes do komfortu tak jak do pakietu RS zeby limuzyna wyglada sportowo
pewnie tak jak napisał Yakuz,miałes kase to leciales po calosci i byles traktowany jak panisko

jaroz - |5 Kwi 2017|, 2017 11:14

I tu się z Katem zgadzam całkowicie (o matko, nie wierzę, że to piszę ;) ).
U mnie nie ma żadnej instalacji sprężarki, więc zakładam, że mogło być nivo. Rzucę przy okazji okiem na tylne amory, bo ich nie wymieniałem jeszcze. Chociaż wątpię by były ewentualnie oryginalne :D

YaKuZ - |5 Kwi 2017|, 2017 11:57

W sedanach albo byly pompowane sprezarka z pod lewego przedniego kola albo normalne.....a znaczek executive za czesto sie przejawia zeby go mozna bylo uznac za nieprawde. Moze akurat na ktorys kraj tak nazywali....
Struna - |5 Kwi 2017|, 2017 11:57

jakie nivo - nivo miały TYLKO kombi
kat - |5 Kwi 2017|, 2017 12:08

skąd w takim razie mozliwosc dokupienia osobno nivo do sedana? przeciez te amory nie pasują z innego ani do innego auta
przeciez były tez modele,które mialy dodatkowe sprezyny z tyłu

Struna - |5 Kwi 2017|, 2017 12:30

kat napisał/a:
skąd w takim razie mozliwosc dokupienia osobno nivo do sedana?
pokaż mi NIVO do sedana z Motorcrafta czy FoMoCo.
Jedyne co jest ( a raczej był ) to aftermarketowy Sachs ( do dzisiaj zresztą jeździ w moim ex mk3 )

kat - |5 Kwi 2017|, 2017 12:35

własnie o tego sachsa mi chodzi,po co zrobili,skoro nie było potrzeby montowania do takiego auta
Struna - |5 Kwi 2017|, 2017 12:38

dlaczego nie było potrzeby ? nie każdy sedan czy habeta miały amory ze sprężarką
jaroz - |5 Kwi 2017|, 2017 13:00

No i rozwiązaliście przyczynę zapotrzebowania na Sachsa :)
kat - |5 Kwi 2017|, 2017 13:08

moze inaczej,wiekszosc nie miala sprezarki
troche dla mnie dziwne,kupuje auto z salonu ze zwyklymi amorami,po czym dokupuje we własnym zakresie nivo do sedana czy habety za chorą kase

dodatkowo skąd wzięły się te wahacze z talezykami pod dodatkowe sprezyny,które tutaj na forum ktos ma w swoim aucie

Struna - |5 Kwi 2017|, 2017 13:57

to dorobione zdaje się było podczas konwersji na LPG
kat - |5 Kwi 2017|, 2017 14:10

ok,dzięki
nie umiem tego tematu namierzyc

trzypion - |5 Kwi 2017|, 2017 18:11

kat napisał/a:

dodatkowo skąd wzięły się te wahacze z talezykami pod dodatkowe sprezyny,które tutaj na forum ktos ma w swoim aucie

Ja miałem w ścierce, ale to była dokładka zrobiona przez gaziarzy w Holandii jako kompensacja dodatkowego ciężaru zbiornika z tyłu.

kat - |5 Kwi 2017|, 2017 19:52

dzieki,czyli sztuczny twór
Vaux - |5 Kwi 2017|, 2017 21:03

Nie wiem czy to coś do tematu wniesie ale obydwa moje GHIA 2.9 (mk1 i mk2) miały pompowane amortyzatory (a raczej już tylko pozostałości w postaci instalacji bez amorków) i jednocześnie posiada-ły/ją regulację reflektorów...Obydwa to pełne ghie bez skóry, reszta full (No przepraszam ,w mk1 fotelele w fullelekryce dołożyłem tylko ;) )
Boni - |5 Kwi 2017|, 2017 22:14

Vaux napisał/a:
Nie wiem czy to coś do tematu wniesie ale obydwa moje GHIA 2.9 (mk1 i mk2) miały pompowane amortyzatory (a raczej już tylko pozostałości w postaci instalacji bez amorków) i jednocześnie posiada-ły/ją regulację reflektorów...Obydwa to pełne ghie bez skóry, reszta full (No przepraszam ,w mk1 fotelele w fullelekryce dołożyłem tylko ;) )


Nie wiem jak w mk2, ale wg. mojej wiedzy wszystkie mk1 Ghia (przynajmniej te późniejsze, 1989-91) miały regulację reflektorów bez związku z samopoziomem - a ew. samopoziomowanie wyłącznie dla Ghia w pakiecie zimowym ("winterpakiet"), co ciekawe, powinno być razem ze szperą, tj. jak mk1 ma jakieś ori resztki samopoziomowania, to a) na pewno była Ghia b) powinien mieć szperę.

jaroz - |5 Kwi 2017|, 2017 22:34

Boni, to przy Mk2 się nie sprawdzi, bo ja mam bez regulacji reflektory, a mam szperę i "winterpack" :) I się zaczyna... :D
kat - |6 Kwi 2017|, 2017 10:51

wracając do cenników
Cosworth BOA
cena z 93 roku
wyposazenie
-klima
-el.siedzenia
-dach elektryczny
-radio z cd

Cena w funtach w tego co znalazłem
27893,48

Struna - |6 Kwi 2017|, 2017 12:46

jaroz napisał/a:
fabrycznej konwersji?
nie, nie fabrycznej - w zasadzie to nie ma czegoś takiego jak fabryczna konwersja, są mniej lub bardziej szczepione
Natomiast te dodatkowe springi to miał Rafał Antek w mk3 - gazownia też z Holandii

kat - |6 Kwi 2017|, 2017 13:52

spis znaczków wystepujących na scorpio
zrzuty z MC


mk2


mk1


mk1


mk3

Rafał A.(antek) - |6 Kwi 2017|, 2017 23:27

Struna napisał/a:
nie, nie fabrycznej - w zasadzie to nie ma czegoś takiego jak fabryczna konwersja, są mniej lub bardziej szczepione


no nie wiem czy którys producent nie wypuścił na biedne rynki juz z fabrycznie zaprojektowana intalacja, auta bi fuel.

Reszta nawet montowana w fabryce, to jakiś tam szczep, owszem robiony pod auto, dedykowany i wyglądajacy ful profeska, ale szczep.
Struna napisał/a:
Natomiast te dodatkowe springi to miał Rafał Antek w mk3 - gazownia też z Holandii


Potwierdzam, dodatkowe tależyki i spręzyny, Vialle Holandnia. Sprawdzało sie super.

kat - |7 Kwi 2017|, 2017 12:17

a wracając do dyskusji własciwej

doszły do mnie ostatnie cenniki na Coswortha BOA
tym razem fabryka w Kolonii stanęła na wysokosci zadania
wieczorem wrzuce do sciagniecia

[ Dodano: |7 Kwi 2017|, 2017 12:30 ]
https://ufile.io/7a57f

już władowałem ,zasysac kto chce

WieSiu - |7 Kwi 2017|, 2017 12:31

kat, Ty to potrafisz wszystko załatwić :D
kat - |7 Kwi 2017|, 2017 12:34

poszedł jeszcze jeden mail odnosnie ilosc sztuk

rozmawialem z FORD POLSKA
"przykro mi,nie możemy panu pomóc"

zadałem im jedno pytanie po którym sie koles zmieszał
- nie możecie czy nie chcecie?

Jak widac da sie,odrobina chęci tego co odbiera maila i siedzi po drugiej stronie sluchawki

jaroz - |9 Kwi 2017|, 2017 13:43

kat napisał/a:
zasysac kto chce
zassałem Kat. Dziękować! :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group