Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Luz na kierownicy?

725236408 - |19 Mar 2017|, 2017 23:08
Temat postu: Luz na kierownicy?
Witajcie.

Sorry że tak ostatnio spamuje i zakładam tyle tematów ale po kupnie mojego Scorpio który jest moim drugim w życiu chcę doprowadzić go do jak najlepszej kondycji bo tych aut już mało się widzi a jest wiele mankamentów do naprawy w moim Scopiaku.

Problem jest następujący mam luzy w układzie.

Wymieniłem końcówki drążków od razu.
W warsztacie powiedzieli że mam do wymiany sworzeń wahacza od strony kierowcy i przez to mam luzy.
Co za tym idzie do wymiany cały wahacz więc wymieniłem.

Niestety luzy dalej występuje ok 0,5 cm obrotu.

O ile nie czuć tego podczas jazdy w mieście to już na trasie jest bardzo odczuwalne i również co za tym idzie niebezpieczne.

Zbieżności jeszcze nie ustawiałem (bez sensu jeśli to maglownica)
ale to raczej nie ma wpływu na luzy.

I tu pytanko czy:
1 To źle wymieniony wahacz?
2 Maglownica do wymiany?
3 Może luz na samej kierownicy w jakiś sposób się wytworzył bo mam wrażenie że to na prawdę tylko kierownica jest luźna może tu gdzie przykręcona jest kierownica?
4 Czy może jakaś przekładnia w układzie między kierownicą a maglownicą jest zrypana?

Czy są jakieś typowe wady układu kierowniczego w tym modelu, czy już odkładać na maglownice :( Jak według was mam to zdiagnozować? Bo jak mi krzyczą w warsztatach po 150 zł za wymianę świec bo nikt nie widział takiego auta i mało kto słyszał to wole sam to ogarnąć.

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam :)

YaKuZ - |19 Mar 2017|, 2017 23:41

luz na drążkach magla, luz w samym maglu, luz na kolumnie kierowniczej.....może być wszystko :P
trzypion - |20 Mar 2017|, 2017 11:34

Proponuje zacząć od eliminacji ;)
Weź szczypce Morse'a (albo cokolwiek innego, co dasz rade zacisnąc), załóż na końcówke łącznika kolumny kierownicy i zablokuj jakoś. Wtedy sprawdź czy luz nadal jest.
Jeśli jest - to do wyboru pozostaje krzyżak na tej końcówce, krzyżak kolejny na końcu sztycy kierownicy albo tez trójkątny plastik w samej kolumnie.
Przy czym, ten ostatni może po prostu własnie wyjeżdżać ze swojego miejsca, a kiedy wypadnie bedziesz miał luzu 45 stopni.

Jeśli jednak kierownica będzie bez luzów, to trzeba zajrzeć pod auto i zobaczyć - może byc sam magiel i zębatka, moga byc końcówki drążków.

725236408 - |26 Mar 2017|, 2017 13:30

Powiecei mi może jak zdjąć bezpiecznie kierownice? Bo jak mi AIRBAG w morde wstrzeli to nie bedzie najprzyjemniej ? :)
DANEK1403 - |26 Mar 2017|, 2017 13:39

nic ci strzeli akumulator odepnij i odkręć masz tam dwie dziurki na torksa odkręcić i odpiąć poduchę

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group