|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Silnik + zasilanie paliwem - Rwie przy przyspieszaniu na wysokich obrotach
725236408 - |7 Mar 2017|, 2017 00:39 Temat postu: Rwie przy przyspieszaniu na wysokich obrotach Jak w temacie co może być przyczyną. PB i LPG raczej tak samo. Filtr powietrza okej. Skrzynki wglądają na suche. Jakieś pomysły? Pozdrawiam
gufer-posepny - |7 Mar 2017|, 2017 11:52
Kable wn albo swiece
[ Dodano: |7 Mar 2017|, 2017 11:53 ]
A w tym to pewnie klasyka ... Cewka . zdejmij ten ozdobny dekiel bo się wszystkie usmaza .
725236408 - |7 Mar 2017|, 2017 13:40
chodzi o ten czarny nad pokrywą zaworów? gdzie mogę zlokalizować cewkę?
Świece wymienię na wszelki wypadek w sumie , bo n ie wiem kiedy poprzedni właściciel to robił
gufer-posepny - |7 Mar 2017|, 2017 16:10
cewki masz nad świecami właśnie . dokładnie 2 sztuki . przykryte ozdobnym czymś z napisem 2300 DOHC .
725236408 - |14 Mar 2017|, 2017 22:26
gufer-posepny napisał/a: | cewki masz nad świecami właśnie . dokładnie 2 sztuki . przykryte ozdobnym czymś z napisem 2300 DOHC . |
zdjąłem ten dekielek i mam dojście do cewek, już miałem się brać za wymiane świec gdy zobaczyłem że obie cewki mają lekko popękane plastikowe obudowy, wnioskuje więc że to ich wina i obie są do wymiany razem ze świecami?
Mam rację? Jaki kosz w miarę rozsądnych cewek ??
Pozdrawiam
Jacek12 - |14 Mar 2017|, 2017 23:22
Możesz kupić nowe ford/bosch lub nowe no name,lub ori używane,produkt ogólnie dostępny na allegro jak i sklepach stacjonarnych.Pomyśl o gwarancji.
trzypion - |14 Mar 2017|, 2017 23:24
Podpowiem, że te cewki znajdziesz szukając do Forda Galaxy 2.3 - to ten sam silnik i te same cewki.
Jacek12 - |14 Mar 2017|, 2017 23:35
Dodam że najpierw możesz zmienić świece skoro są już wiekowe.
pablo19 - |15 Mar 2017|, 2017 09:05
Dodam, że jak już jesteś w tym miejscu, to najpierw wykręć te świece i oceń ich stan i zużycie
gufer-posepny - |15 Mar 2017|, 2017 10:17
trzypion napisał/a: | Podpowiem, że te cewki znajdziesz szukając do Forda Galaxy 2.3 - to ten sam silnik i te same cewki. |
i ten sam problem
masa300789 - |15 Mar 2017|, 2017 20:05
To że popękane to nic nie znaczy,spróbuj zacząć od świec.Ja przejezdzilem setki tysięcy na takich mozesz też sprawdzić czy gdzieś nie ma przebicia np na kablach czy też na ceramice
725236408 - |19 Mar 2017|, 2017 22:52
Witajcie. Przebicia nie ma świece będę dopiero we środę wymieniał. Do zespołu objawów dochodzi taki oto:
Uruchamiam auto. Obojętnie czy sama PB czy z LPG. Jadę jade przejade może ze 200 metrów i musze się zatrzymać bo auto tak rwie że masakra i w ogóle nie ma siły jechać. Musze się zatrzymać i postać chwilę by się dogrzał.
Jest tak że jak już stanę i wciscnę pedał gazu to w zasiegu ok 1000-2300 obrótów jest praktycznie 0 siły i ma ochote zgasnąć. ale gdy już obroty są wyższe niż te 2300 to normalnie się wkręca.
Po chwili stania i nagrzaniu się auta jest ok. Pozdrawiam
trzypion - |19 Mar 2017|, 2017 22:59
Cewki, przewody...
levy - |21 Mar 2017|, 2017 15:37
Może jednak wilgoć dostaje się przez pęknięcia . Po wykreceniu cewek po długim czasie ze względu na temperatury lvubią pękać i tak zazwyczaj się dzieje . Walkowane było kiedyś i bardzo często były to cewki , teraz ze względu cen samych samochodów i odnośnie cen cewek szukamy innych rozwiązań typu świece a te też kosztuje . Zdobądź z 8v i posprawdzasz a cewki potem Ci zostana
[ Dodano: |21 Mar 2017|, 2017 15:38 ]
W zapasie
trzypion - |21 Mar 2017|, 2017 16:05
Zawsze popękane można wysuszyć i zalać żywicą....
725236408 - |23 Mar 2017|, 2017 12:58
siemaneczko. byłem u szwagra wymieniliśmy świece. stare nie wygladały na mocno zużyte aczkolwiek można je było ręką bez wkładania większej siły wykrecić. wsadziliśmy nowe no i powiem wam żę 95 % szarpań ustało. praktycznie już nie występują łącznie. problem z tym nie dogrzaniem znikną. wiec operacja raczej na +. zakładać z powrotem ozdobny dekiel skoro już jest lepiej czy zostawić tak jak jest ? pytank do posiadaczy 2.3 jakie predkosci maksymalne osiagacie bez wiekszego duszenia auta bo moje po 110 nagle traci siły. maks jakie wdusiłem po dłużesz jeździe to 140. nie zamało w takim aucie. wiadomo nie bede nim tak pędził ale może jest to jakiś problem?
pozdrawiam
trzypion - |23 Mar 2017|, 2017 14:00
140??? To jest prędkość od której to auto dopiero zaczyna przyspieszać. Ja na swoim kombiaku mam na płaskim vmax 198km/h (GPS, prędkościomierz wtedy sie robi bardzo optymistyczny i pokazuje 240).
jaroz - |23 Mar 2017|, 2017 14:52
trzypion napisał/a: | pokazuje 240 | chyba Ty za optymistycznie czytasz Albo koła masz nie te Takiego rozrzutu nie ma w Scorpio...
trzypion - |23 Mar 2017|, 2017 15:05
Raz, że OT, dwa, jakbyś nie miał dziur w pamięci, to byś sobie przypomniał, że mam skrzynię od kosa i dlatego mi licznik pokazuje +20% (temat o korekcie wskazań jest we właściwym miejscu).
jaroz - |23 Mar 2017|, 2017 15:07
Nie muszę niczego pamiętać. Piszesz jakby to była seria, to koryguję to stosowną informacją, bo w normalnym Scorpio tak nie przekłamuje. I tyle. EOT (gdyby jednak za taki została uznana uzasadniona - jak widać - uwaga).
725236408 - |24 Mar 2017|, 2017 18:46
TO co może być przyczyną tego że nie idzie?
Pośmigam troche na PB i powciskam obroty, może się odmuli. Bo poprzedni właściciel to za szybo nie śmigał
trzypion - |24 Mar 2017|, 2017 19:19
A co mówi forscan podpięty przez OBD-2?
mario d - |24 Mar 2017|, 2017 19:32
moja wisnia bez problemu jedzie 190km/h
gufer-posepny - |24 Mar 2017|, 2017 19:59
porównać LPG/ benzyna . czy ten sam problem . może elektryka siada , może za mało paliwa dostaje .
trzypion - |24 Mar 2017|, 2017 22:28
Może miec to co było u mnie - MAF był uszkodzony i zaniżał ilość powietrza, co skutkowało za małymi dawkami.
725236408 - |26 Mar 2017|, 2017 13:27
nie miałem jeszcze jak podłączyć. Czy każdy lepszy komputer połączy się z fordem.? I tu pytanko, może dla was dziwne ale akurat nie wiem co to jest MAF? I gdzie to znaleźć i sprawdzić. Pozdrawiam?
mario d - |26 Mar 2017|, 2017 14:07
przepływomierz, po naszemu, masz go przy filtrze powietrza
trzypion - |26 Mar 2017|, 2017 14:26
Każdy gorszy komputer, na którym pójdzie ForScan (u mnie na starym lapku z WinXP ) i z interfejsem OBD-II (Uzywam chińszczyznny na BT).
Natomiast co do przepływomierza (Mass AirFlow sensor) - miałem identyczne objawy. Jak mapami na gazie podciągnąłem, to na gazie zasuwał, a na benzynie słabiutko. Winnym się okazał właśnie MAF, który działał, ale podawał zaniżone wartości, przez co sterownik silnika podawał za małe dawki paliwa.
Oczywiście, to tylko podejrzenie, więc najpierw diagnostyka
pablo19 - |26 Mar 2017|, 2017 16:45
Czy dobrze kojarzę, że MAF-a czasami trzeba wyczyścić? Chyba kiedyś ta czynność była popularna na forum?
gufer-posepny - |26 Mar 2017|, 2017 16:55
przy automatach czyszczenie pomagało na szarpnięcia .
725236408 - |26 Mar 2017|, 2017 21:12
okej postaram się go podpiąc pod kompa. Bo ja mam easy OBD II i nie chce połączyć z fordziną
pablo19 - |27 Mar 2017|, 2017 07:23
Weź się od właściwej strony do roboty, jak wcześniej napisano i użyj forscana.
levy - |27 Mar 2017|, 2017 12:30
https://youtu.be/GtffOclWamQ 1.58
725236408 - |2 Kwi 2017|, 2017 08:15
Forskan również nie łączy z moją fordziną Pojade w ciągu najbliższych dni do ASO odczytać to może oni coś poradzą na ten temat.
trzypion - |2 Kwi 2017|, 2017 13:08
A komputer widzi interjes w ogóle???
725236408 - |2 Kwi 2017|, 2017 15:31
Widzi i tu jest problem niestety? Może OBD zrypane, dowiem się w ASO
[ Dodano: |12 Kwi 2017|, 2017 00:33 ]
Witajcie. Byłem w ASO. I powiedzieli tak:
Błędy sondy lambda 1 przed katem
EGR i
mnóstwo od ABSu.
Z tym ten od egru ponoć może wyrzucać bo sonda zrypana.
Kupiłem sondę już , będe wymieniał i powiem jak rezultaty
Jankes - |14 Maj 2017|, 2017 08:47
Pewnie nic to nie zmieni.
Masz raport jakie bledy mial w pamieci??
|
|