Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Problem, po odpaleniu raz chodzi godzinę raz minutę i gaśnie

Spawacz - |21 Lut 2017|, 2017 20:47
Temat postu: Problem, po odpaleniu raz chodzi godzinę raz minutę i gaśnie
Witam, mam taki problem, polega on na tym, że w ojca 2.3 16V silnik głupieje. gdy go odpale chodzi przez powiedzmy minutę i gaśnie, później nie odpali dopóki nie odepnę wtyczki EDIS'a na pare sekund, odpinam, podpinam i samochód żyje, pochodzi godzinkę, czasem więcej albo i mniej i to samo. Kiedyś ten problem się pojawił raz, ale po wypięciu i wpięciu, przez rok był spokój. Wiem, że gdy jest awaria nie ma sterowania wtryskami, jest plus, jest iskra, normalnie kręci, no i nie jest to od immo. Pytanie jest takie, może zastąpić te trzy nieszczęsne kabelki z edisa nowymi do sterownika na krótko, czy to aby będzie to? Ma ktoś taki schemacik?
DANEK1403 - |21 Lut 2017|, 2017 20:55

Wiązki zgon ,to nie koniecznie musi być to może być to milion innych rzeczy ,błędy sprawdzałeś przez obd
Spawacz - |21 Lut 2017|, 2017 21:01

Błędów brak, wiem tyle, że gdy nie odpala nie ma sterownia minusem na wtryskiwacze. Odpinam EDIS'a na chwilkę, podpinam powtórnie i samochód jeździ jakiś czas. Pytanie czemu po jego wypięciu i wpięciu działa... Odpięcie sterownika EECV czy akumulatora nic nie pomaga, nie odpali. Podejrzewam te ekranowane kabelki idące z niego do sterownika, podobno przez nie się tak dzieje. Właśnie dlatego potrzeba mi schemat jak to ogarnąć na krótko aby, czy to pomoże. Mam rozpiskę pinów EECV, tylko musze wiedzieć który pin do którego między EECV a EDIS.
DANEK1403 - |21 Lut 2017|, 2017 21:03

Tak się dzieje bo wiązką ruszasz i na chwilkę pomaga do póki się nie zewrą
trzypion - |21 Lut 2017|, 2017 21:56

Wiązka podłużnicy, a w niej magiczny przewód trzy w ekranie, który leci jako pierwszy...
Spawacz - |21 Lut 2017|, 2017 22:01

No i właśnie o niego mi chodzi, czyli lokalizacja go przy sterowniku silnika też nie stanowi problemu? Jutro chce to na próbę aby zastąpić by te auto mogło dojechać do warsztatu gdzie mam ogrzewanie. Bo same wiązki sprawdzałem jak się dało i wyglądają na ładne. Jedynie silnikowa była robiona. Się zastanawiam skoro cała wiązka będzie okej, a wina tego kabelka, to może go puścić jakoś ładnie bokiem przez skrzynkę?
Jankes - |21 Lut 2017|, 2017 22:04

tak puścic bokiem edisa, poźniej wentylatory, abs, a na końcu zadzwonić po straż pożarna.
trzypion - |21 Lut 2017|, 2017 22:06

Co to znaczy 'wyglądały ok'? Bo żeby to sprawdzić, trzeba wiązkę rozszyć, szczególnie w okolicach przegrody od strony komory silnika.
Spawacz - |21 Lut 2017|, 2017 22:15

Oprócz tych objawów w samochodzie jest wszystko sprawne, nic się nie świeci, każdy czujnik działa. Wiązką ruszałem, targałem kawałek izolacji jakiś czas temu zaraz przy przegrodzie, były w idealnym stanie, izolacja była miękka a nie skruszała jak to przy silnikowej.
trzypion - |22 Lut 2017|, 2017 21:07

No to możesz miec to, co ja - wiązkę podłużnicy jeszcze w .de ktoś wymienił, więc przewody w niej sa OK, natomiast tenże przewód 3x0.75 w ekranie jest innego gatunku i poleciał całkowicie. Wypnij wtyczkę od EDIS-a (za prawym reflektorem) i rozszyj ją od wtyczki gdzieś tak na 30 cm, wyciągnij ten przewód i go rozetnij. Jak znam życie będziesz mocno zdziwiony co się pod ekranem czai ;)
Spawacz - |22 Lut 2017|, 2017 22:28

Właśnie się zdziwiłem, rozciąłem dosłownie 5cm ekranu i poleciała cała izolacja. Przewody rozcinałem dalej i cała wiązka oprócz tego kabelka w ekranie jest okej. Więc kupiłem ekranowany kabel i puściłem obok, póki reszta wiązki okej to tak zostawie. Dzięki za pomoc.
trzypion - |23 Lut 2017|, 2017 11:54

Będzie żył :D JA tak dwa lata temu zrobiłem, tylko najpierw wyjąłem całą wiązkę, więc wymieniłem w wiązce. I odpukać, święty spokój.
gt500 - |24 Lut 2017|, 2017 16:34

No można i tak chociaż jak ktoś planuje dłużej tym autem śmigać to według trzeba to robić w pakiecie. Bo w moim też, pali śmiga super , nawet w ulewie jak z Berlina wracałem całą drogę wszystko git.
Oprócz tego że czasami lubi się wentyl włączyć :) po takim deszczu :) Lecz za miesiąc dwa robi wyjazd dolna wiązka :)

trzypion - |24 Lut 2017|, 2017 19:41

Nie 'trzeba'. Zrozum, że sa egzemplarze, gdzie cała wiązka była wymieniana na nową. W takim przypadku wymiana dobrych przewodów na dobre przewody to tylko niepotrzebna praca i koszty.
Jankes - |25 Lut 2017|, 2017 01:44

Jasne...
trzypion - |25 Lut 2017|, 2017 11:30

No jasne, mam taki w garażu, sprawdzałem dwa tygodnie temu, nadal izolacja bez zarzutu.
gt500 - |26 Lut 2017|, 2017 00:17

No jak była wymieniana okej chociaż w to wątpię. A nawet jak była wymieniana na tą samą lipną tylko tyle że poleżała w magazynie chwile dłużej to też dla mnie lipa.
Zresztą w takie historie cała wiązka perfekto a z kabla do edisa nie ma co zbierać :) średnio wierzę :)

Każdy niech robi jak chce :)

trzypion - |26 Lut 2017|, 2017 16:36

Możesz sobie nei wierzyć, ja swoją wiązkę wyjąłem w całości, całą rozszyłem i sprawdzałem jak wyglądają i zachowują się przewody jak się je przełamuje. Żadnych niepokojących efektów, a tenże ekranowany w rozsypce.
gt500 - |26 Lut 2017|, 2017 22:36

trzypion napisał/a:
Możesz sobie nei wierzyć, ja swoją wiązkę wyjąłem w całości, całą rozszyłem i sprawdzałem jak wyglądają i zachowują się przewody jak się je przełamuje. Żadnych niepokojących efektów, a tenże ekranowany w rozsypce.


A w pierwszym scorpio przez 22 lata nie padł modulator absu, hbc ani nawet 1 cewka. To mam uznać na takiej podstawie że to norma a inni piszą głupoty :)

trzypion - |26 Lut 2017|, 2017 23:55

Rozumiem, że te mopduły były wymienione na nówki jak auto miało 15 lat, tak?
gt500 - |27 Lut 2017|, 2017 00:34

Chodzi mi o Twoją zasadę że wiązki były wymieniane.... a nawet jak były to tego się nie dowiesz jak nie wyciągniesz. A nie ma co się oszukiwać na 1000 scorpiaków może z 3 ktoś wymienił wiązki, może
trzypion - |27 Lut 2017|, 2017 15:56

Ale jaką zasadę? Żadna zasada, tylko spostrzeżenie, że może byc tak, że wiązka podłużnicy była wymieniona na nową. W takim przypadku masz w samej wiązce wszystko cacy poza tym nieszczęsnym przewodem w ekranie do EDIS-a.
Pozostałe przewodu są elastyczne i nie popękane. I oczywiście, żeby to stwierdzić trzeba wiązkę rozszyć, najlepiej na odcinku pomiędzy wtyczkami wiązek silnika i skrzyni, a przegrodą. Jak tam nie jest spękane i nie pęka przy wyginaniu, to nie ma sensu wiązki rwać, bo jeszcze nie czas na nią. natomiast przewód ekranowany leci jako pierwszy - prawdopodobnie dlatego, że stosowano zwykły przemysłowy, a nie samochodowy.

Ale, oczywiście można stracić kilka(-naście) godzin na zwalenie dechy, wypięcie i wyciągnięcie wiązki, rozszycie jej, ponowne zaizolowanie, włożenie jej, podpięcie i założenie dechy z powrotem i zaoszczędzić w ten sposób pół godzinki na sprawdzenie stanu wiązki na aucie. Kto co woli.

Jankes - |27 Lut 2017|, 2017 16:06

Uspomujcie sie bo jak baby na targu...mowicie o rzeczach ktore owszem robilo sie ale 10 lat temu.

Trzypion, daj na luz, ze u Ciebie wiazka byla cacy to fajnie juz to wiemy, ale nie u wszystkich tak wyglada. Poradzisz wymienic ekran a pozniej auto splonie i pretensja bedzie na Ciebie, wiec po co Ci sluchac jakis kolesi.

Olej, bedziesz zdrowszy.

Ja nie wdaje sie w dalsze dyskusje, wiec prosze nie cytowac.

trzypion - |27 Lut 2017|, 2017 21:38

Radzę sprawdzić stan wiązki, a nie wymieniać na pałę. Jak to zwykle bywa, tygodniem ciężkiej pracy można zaoszczędzić 15 minut diagnostyki.
gt500 - |28 Lut 2017|, 2017 00:30

mnie to tam osobiście lotto kto co tam robi, zresztą jankes nie ma co marudzić :) normalnie piszemy :) w temacie jaroza jest napinka :)
mario d - |1 Mar 2017|, 2017 19:27

a dlaczego w moim nie ma edisa? ani w srebrnym ani w wisni ,a obydwa 2.3 16V?
DANEK1403 - |1 Mar 2017|, 2017 20:48

mario d napisał/a:
a dlaczego w moim nie ma edisa? ani w srebrnym ani w wisni ,a obydwa 2.3 16V?

Jak niema musi być

Jankes - |1 Mar 2017|, 2017 21:35

Bo jest w kompie tak samo jak pats
mario d - |2 Mar 2017|, 2017 01:13

dokładnie, z tego co wiem to edis był za prawalampa ale w 2.0 16V ,w 2.3 16V nie ma edisa
Spawacz - |2 Mar 2017|, 2017 06:40

W 2.3 też był, tylko pewnie była zmiana w którymś roku, że był w sterowniku, u ojca w wozie edis jest za prawą lampą przednią.
Struna - |2 Mar 2017|, 2017 09:49

mario d napisał/a:
w 2.3 16V nie ma edisa
jest, ale nie jako odrębny moduł.
Piotr - |2 Mar 2017|, 2017 14:56

Cytat:
jest, ale nie jako odrębny moduł.

jest edis w autoacie w manualu niema ;)

Struna - |2 Mar 2017|, 2017 14:57

Piotr napisał/a:
w manualu niema
jasne, a zapłon się steruje telepatycznie :)
Piotr - |2 Mar 2017|, 2017 14:57

jako oddzielny moduł w automacie za lampą...

[ Dodano: |2 Mar 2017|, 2017 15:00 ]
manual w kompie siedzi
automat za lampą [/quote]

mario d - |2 Mar 2017|, 2017 18:07

struna ,chodzilo mi oto ze nie ma osobnego za prawa lampa jak w 2.0 16V
Piotr - |2 Mar 2017|, 2017 18:09

Cytat:
,chodzilo mi oto ze nie ma osobnego za prawa lampa jak w 2.0 16V

jest w 2.3 automat ...

trzypion - |2 Mar 2017|, 2017 21:26

Struna napisał/a:
mario d napisał/a:
w 2.3 16V nie ma edisa
jest, ale nie jako odrębny moduł.

Dobrze, że Zdzwisław o tym nie wie :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group