Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Wysokie obroty biegu jałowego

martinus - |18 Sty 2017|, 2017 10:11
Temat postu: Wysokie obroty biegu jałowego
Od dłuższego czasu męczę się z problemem.
Wszystko zaczęło sie gdy zrobiło się jakieś spięcie przy wymianie żarówek w zegarze.
Potem samchód nie odpalał, odpalił dopiero wtedy gdy zdjąłem czujnik położenia przepustnicy.
Nie odpalał, bo prawdopodobnie pracował na 3 cylindrach.
Bez czujnika wszytko było w porządku, jeździł i odpalał na 3 garach.
Teraz, gdy 4 cylinder sam zaczął działać, założyłem czujnik, a z czujnikiem obroty na biegu jałowym oscylują w granicach 2k. Bez czujnika Ok. 1.1-1.4 tys.
Napięcie na czyjniku wynosi 4.95V na jednej lini, a na drugiej 2.5V.
Myślicie,że to wina czujnika?
Obecnie mam zdjęty czujnik i jeżdzę bez

Z góry dzięki za pomoc :)

YaKuZ - |18 Sty 2017|, 2017 10:20

A przepustnica nie jest podparta?
martinus - |18 Sty 2017|, 2017 12:47

Podparta? To znaczy?
Mam tylko luz w lince od gazu z tego co zauważyłem, nie mogę podciągnąć, bo pękł ten plastik (końcówka)

Struna - |18 Sty 2017|, 2017 13:35

jest taka malutka śrubka do ustawiania pozycji "zerowej"
lukas2 - |18 Sty 2017|, 2017 15:28

Struna napisał/a:
jest taka malutka śrubka do ustawiania pozycji "zerowej"

z prawej strony jak patrzysz od przodu na przepustnicę. Pod blachą z linką gazu.
Po lewej masz tez śrubkę tzw. bypass która teoretycznie powinna być na maksa wkręcona.
Odepnij silnik krokowy na pracującym silniku i powiedz czy auto gaśnie, przygasa....
TPS żeby sprawdzic to miernik w dłoń i zobacz jak napięcie się na nim zmienia podczas otwierania przepustnicy

martinus - |19 Sty 2017|, 2017 19:37

Czyli TPS nie diagnozować przy stałych, wolnych obrotach, tylko podczas otwierania przepustnicy?
Okej, odepnę silniczek i sprawdzę śrubkę.
silniczek odpiąć jedynie z zasilania?

Struna - |20 Sty 2017|, 2017 09:48

martinus napisał/a:
Czyli TPS nie diagnozować przy stałych, wolnych obrotach, tylko podczas otwierania przepustnicy?
na samym zapłonie
lukas2 - |20 Sty 2017|, 2017 13:55

Krokowiec tylko od zasilania. W tps masz 3 kabelki miernik wpinasz w dwa. Chyba pierwszy od przodu i srodkowy i otwierasz przepustnice łapą powoli. Przy zamkniętej powinno być 0,65 a przy maks otwartej troche powyżej 4 z tego co pamiętam.
Jak Struna napisał przy włączonym zapłonie

Struna - |20 Sty 2017|, 2017 14:40

lukas2 napisał/a:
Przy zamkniętej powinno być 0,65 a przy maks otwartej troche powyżej 4 z tego co pamiętam.
zależy między które się wepniesz, na jednych będzie rosło od poniżej 1v do prawie 5, a na drugich na odwrót.
martinus - |21 Sty 2017|, 2017 15:50

Jak mierzyłem ostatnio, to przy zamkniętej przepustnicy miałem na jednej linii 4,95V, a na drugiej 2,50.
Za chwilę sprawdzę te śrubki i jeszcze raz zmierzę napięcia.

[ Dodano: |21 Sty 2017|, 2017 18:18 ]
Jak mam podłączony czujnik, to przy odpieciu silniczka obroty spadają.

Struna - |22 Sty 2017|, 2017 19:59

No to 2.5 to kicha, powinno być koło 0.8
sobolaqe - |22 Sty 2017|, 2017 21:39

Jeszcze moze byc tak ze ktos podgial troche blache i bez wzgledu jak masz srubke to i tak sie nie domyka do konca.
Struna - |22 Sty 2017|, 2017 21:40

No ale to nie aż na tyle, żeby 2.5 V wyszło :)
sobolaqe - |22 Sty 2017|, 2017 21:51

Struna napisał/a:
No ale to nie aż na tyle, żeby 2.5 V wyszło :)


Mozesz niedoceniac "mechanikow" :-d
Ale fakt ze w polowie skali to by mocna rzezba musiala byc

martinus - |23 Sty 2017|, 2017 18:12

Więc jak jest 2,5, to bardziej czujnik czy coś z przepustnicą?
Wszystko było dobrze, obstawiam na elektrykę.

trzypion - |24 Sty 2017|, 2017 08:17

2,5V mierzone pomiędzy czym, a czym? Bo może byc problem z masą czujników.
martinus - |25 Sty 2017|, 2017 23:09

Pomiędzy dwoma przewodami na czujniku :/
Na szcescie znalazłem kolegę ze Sierra 2.0 dohc i podmienimy czujnik.
Dam znac co i jak.

Kamil_Scorpio_ - |26 Sty 2017|, 2017 20:05

martinus napisał/a:
Pomiędzy dwoma przewodami na czujniku :/
Na szcescie znalazłem kolegę ze Sierra 2.0 dohc i podmienimy czujnik.
Dam znac co i jak.


Masz w okolicach Olsztyna Bogdana z SF, często jest w Olsztynie, zagadaj z nim, na pewno Ci pomoże :)

Jacek12 - |26 Sty 2017|, 2017 20:41

Napięcia mierz zawsze do masy,śrubka na przepustnicy ma być wykręcona i silnik ma chodzić stabilnie.Ebj masz pewnie zaciętego.
trzypion - |27 Sty 2017|, 2017 00:24

Jacek12 napisał/a:
Napięcia mierz zawsze do masy,śrubka na przepustnicy ma być wykręcona i silnik ma chodzić stabilnie.Ebj masz pewnie zaciętego.


Nie zawsze, zalezy co się chce naprawde zmierzyć. Aczkolwiek zmierzenie napięć na wszystkich trzech przewodach od TOPS względem - akumulatora ma sens, bo problemem może być masa całego EEC...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group