|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Silnik + zasilanie paliwem - Wysokie obroty biegu jałowego
martinus - |18 Sty 2017|, 2017 10:11 Temat postu: Wysokie obroty biegu jałowego Od dłuższego czasu męczę się z problemem.
Wszystko zaczęło sie gdy zrobiło się jakieś spięcie przy wymianie żarówek w zegarze.
Potem samchód nie odpalał, odpalił dopiero wtedy gdy zdjąłem czujnik położenia przepustnicy.
Nie odpalał, bo prawdopodobnie pracował na 3 cylindrach.
Bez czujnika wszytko było w porządku, jeździł i odpalał na 3 garach.
Teraz, gdy 4 cylinder sam zaczął działać, założyłem czujnik, a z czujnikiem obroty na biegu jałowym oscylują w granicach 2k. Bez czujnika Ok. 1.1-1.4 tys.
Napięcie na czyjniku wynosi 4.95V na jednej lini, a na drugiej 2.5V.
Myślicie,że to wina czujnika?
Obecnie mam zdjęty czujnik i jeżdzę bez
Z góry dzięki za pomoc
YaKuZ - |18 Sty 2017|, 2017 10:20
A przepustnica nie jest podparta?
martinus - |18 Sty 2017|, 2017 12:47
Podparta? To znaczy?
Mam tylko luz w lince od gazu z tego co zauważyłem, nie mogę podciągnąć, bo pękł ten plastik (końcówka)
Struna - |18 Sty 2017|, 2017 13:35
jest taka malutka śrubka do ustawiania pozycji "zerowej"
lukas2 - |18 Sty 2017|, 2017 15:28
Struna napisał/a: | jest taka malutka śrubka do ustawiania pozycji "zerowej" |
z prawej strony jak patrzysz od przodu na przepustnicę. Pod blachą z linką gazu.
Po lewej masz tez śrubkę tzw. bypass która teoretycznie powinna być na maksa wkręcona.
Odepnij silnik krokowy na pracującym silniku i powiedz czy auto gaśnie, przygasa....
TPS żeby sprawdzic to miernik w dłoń i zobacz jak napięcie się na nim zmienia podczas otwierania przepustnicy
martinus - |19 Sty 2017|, 2017 19:37
Czyli TPS nie diagnozować przy stałych, wolnych obrotach, tylko podczas otwierania przepustnicy?
Okej, odepnę silniczek i sprawdzę śrubkę.
silniczek odpiąć jedynie z zasilania?
Struna - |20 Sty 2017|, 2017 09:48
martinus napisał/a: | Czyli TPS nie diagnozować przy stałych, wolnych obrotach, tylko podczas otwierania przepustnicy? | na samym zapłonie
lukas2 - |20 Sty 2017|, 2017 13:55
Krokowiec tylko od zasilania. W tps masz 3 kabelki miernik wpinasz w dwa. Chyba pierwszy od przodu i srodkowy i otwierasz przepustnice łapą powoli. Przy zamkniętej powinno być 0,65 a przy maks otwartej troche powyżej 4 z tego co pamiętam.
Jak Struna napisał przy włączonym zapłonie
Struna - |20 Sty 2017|, 2017 14:40
lukas2 napisał/a: | Przy zamkniętej powinno być 0,65 a przy maks otwartej troche powyżej 4 z tego co pamiętam. | zależy między które się wepniesz, na jednych będzie rosło od poniżej 1v do prawie 5, a na drugich na odwrót.
martinus - |21 Sty 2017|, 2017 15:50
Jak mierzyłem ostatnio, to przy zamkniętej przepustnicy miałem na jednej linii 4,95V, a na drugiej 2,50.
Za chwilę sprawdzę te śrubki i jeszcze raz zmierzę napięcia.
[ Dodano: |21 Sty 2017|, 2017 18:18 ]
Jak mam podłączony czujnik, to przy odpieciu silniczka obroty spadają.
Struna - |22 Sty 2017|, 2017 19:59
No to 2.5 to kicha, powinno być koło 0.8
sobolaqe - |22 Sty 2017|, 2017 21:39
Jeszcze moze byc tak ze ktos podgial troche blache i bez wzgledu jak masz srubke to i tak sie nie domyka do konca.
Struna - |22 Sty 2017|, 2017 21:40
No ale to nie aż na tyle, żeby 2.5 V wyszło
sobolaqe - |22 Sty 2017|, 2017 21:51
Struna napisał/a: | No ale to nie aż na tyle, żeby 2.5 V wyszło |
Mozesz niedoceniac "mechanikow"
Ale fakt ze w polowie skali to by mocna rzezba musiala byc
martinus - |23 Sty 2017|, 2017 18:12
Więc jak jest 2,5, to bardziej czujnik czy coś z przepustnicą?
Wszystko było dobrze, obstawiam na elektrykę.
trzypion - |24 Sty 2017|, 2017 08:17
2,5V mierzone pomiędzy czym, a czym? Bo może byc problem z masą czujników.
martinus - |25 Sty 2017|, 2017 23:09
Pomiędzy dwoma przewodami na czujniku
Na szcescie znalazłem kolegę ze Sierra 2.0 dohc i podmienimy czujnik.
Dam znac co i jak.
Kamil_Scorpio_ - |26 Sty 2017|, 2017 20:05
martinus napisał/a: | Pomiędzy dwoma przewodami na czujniku
Na szcescie znalazłem kolegę ze Sierra 2.0 dohc i podmienimy czujnik.
Dam znac co i jak. |
Masz w okolicach Olsztyna Bogdana z SF, często jest w Olsztynie, zagadaj z nim, na pewno Ci pomoże
Jacek12 - |26 Sty 2017|, 2017 20:41
Napięcia mierz zawsze do masy,śrubka na przepustnicy ma być wykręcona i silnik ma chodzić stabilnie.Ebj masz pewnie zaciętego.
trzypion - |27 Sty 2017|, 2017 00:24
Jacek12 napisał/a: | Napięcia mierz zawsze do masy,śrubka na przepustnicy ma być wykręcona i silnik ma chodzić stabilnie.Ebj masz pewnie zaciętego. |
Nie zawsze, zalezy co się chce naprawde zmierzyć. Aczkolwiek zmierzenie napięć na wszystkich trzech przewodach od TOPS względem - akumulatora ma sens, bo problemem może być masa całego EEC...
|
|