Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - A4ld 94' problem z overdrive

gumeleon - |16 Lis 2016|, 2016 12:31
Temat postu: A4ld 94' problem z overdrive
A więc przekopując forum dowiedziałem się że jeden z ez w skrzyni jest do sterowania 3,4 bieg, drugi od overdrive właśnie a samo zapięcie overdrive ma miejsce w konwerterze na 3 po osiągnięciu jakiejś tam prędkości lub 4 biegu (jeżeli mylę się to poprawcie mnie), zawory same w sobie działają były wyjęte i sprawdzone.
Przechodząc do sedna jadąc na 3 gdy overdrive ( czuć i widać) jest zapięty i przychodzi do hamowania auto szarpie jak przy hamowaniu manułalem bez wciśniętego sprzęgła aż przy samym zatrzymaniu odpuszcza i teraz tak skoro ovd jest starowany ez to DLACZEGO po odpięciu wiązki skrzyni od auta ovd działa jak z podpiętą wiązką???

trzypion - |16 Lis 2016|, 2016 12:34

Bo EZ jest zacięty w pozycji 'otwarte'?
gumeleon - |16 Lis 2016|, 2016 23:51

No ok a czy wtedy nie było by ovd na 1 i 2? bo niema.
Aro - |17 Lis 2016|, 2016 01:46

Zaraz, zaraz. Overdrive czyli nadbieg to właśnie czwórka. A Ty piszesz prawdopodobnie o lockupie, czyli jakby spięciu napędu "na sztywno". Jeżeli coś trzyma napęd do może nie koniecznie lockup. Ale niech się wypowiedzą automaciarze...
kat - |17 Lis 2016|, 2016 08:06

a mozna to napisac bardziej zrozumiale? bo zdaje sie,ze kolega myli lock up z czwórka i jeszcze kilka innych rzeczy
pablo19 - |17 Lis 2016|, 2016 09:01

Z tego co się orientuję, to overdrive to właśnie czwórka jak Aro napisał i tym steruje jeden zawór, drugi zapina lockup czyli spięcie "na sztywno" konwertera.
Jak masz hamowanie na wszystkich biegach z odpiętą wiązką i zawsze to może EZ lockup, a może konwerter coś nie tego, a może zablokowany EZ od 4/overdrive powoduje takie cuda.
Moim zdaniem 3 powyższe do diagnozy poprzez podmiankę, proponuję zacząć od łatwiej dostępnych czyli EZ-ów.

kat - |17 Lis 2016|, 2016 09:08

zeby wymienic EZ trzeba sciagac płytę głowną,wiec takie proste to nie jest
poza tym EZ sterują tłoczkami w płycie głownej,ktore tez mogły sie przyblokowac

pablo19 - |17 Lis 2016|, 2016 10:16

Moim zdaniem łatwiej zdjęć i założyć miskę, niż skrzynię ;)
Maross - |17 Lis 2016|, 2016 10:19

kat, bo Ty przeglądałeś materiały , w tym pdfie ode mnie jest demontaż płyty i elektrozaworów nie?
może by koledze podesłać ?

gumeleon - |17 Lis 2016|, 2016 10:24

Oj krw.. chodzi o lockupa oczywiście, zaspany byłem jak pisałem :)
kat - |17 Lis 2016|, 2016 10:30

Mam zupelnie inne materiały do A4LD gdzie są zdjecia i rozpiska dokładna,cała dokumentacja techniczna do A4LD
Te od ciebie mają tylko opis działania itp.

Moze probować sciagnąc płytę głowną i sprawdzic jak zachowują sie faktycznie EZ i tłoczki,przy okazji zaopatrzyc sie w duzą doze cierpliwosci,aparat do dokumentacji i w uszczelki płyty głownej,bo na bank są do wymiany

Jakby co to mam zdjecia z rozbiórki plyty głównej ze wskazaniem gdzie są kuleczki,zaworki sprezynkowe,zaslepki i kliniki.

EZ mozna wyczyscic,raczej nierozbieralne.

gumeleon - |17 Lis 2016|, 2016 10:39

Lockup jest na 3 biegu z wiązka czy bez a zawory były zdjęte i sprawdzone nawet dmuchałem powietrzem i sterowałem i działały. Rozcinałem kiedyś konwerter ale już nie pamiętam jak to w środki wyglądało, może wewnątrz coś się blokuje.
Maross - |17 Lis 2016|, 2016 14:30

kat napisał/a:
Mam zupelnie inne materiały do A4LD gdzie są zdjecia i rozpiska dokładna,cała dokumentacja techniczna do A4LD
Te od ciebie mają tylko opis działania itp.

w tym drugim co ci podesłałem zdjęcia i opis napraw są ,wystarczy , że klikniesz plik pod tytułem indeks skopiowany do folderu na kompa ;)

trzypion - |17 Lis 2016|, 2016 19:00

Jak coś, to też mam.
1Bodzio - |18 Lis 2016|, 2016 21:21

Patrząc na rocznik auta (profil, avatar) wygląda że jest to skrzynia A4Lde , która posiada odśrodkowy regulator ciśnienia. Z opisu zachowania się auta ( odpuszczenie lock up po znacznym zwolnieniu prędkości ) obstawiałbym zacinający się regulator ciśnienia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group