Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Amortyzatory przód do mk3

jaawor - |6 Sie 2016|, 2016 21:40
Temat postu: Amortyzatory przód do mk3
Czy ktoś jest w stanie podać namiar na firmę która posiada nowe amortyzatory na przód do mk3?
kat - |6 Sie 2016|, 2016 21:51

nie,bo nikt nie posiada,amory do mk3 skonczyly sie w całej europie i sa po prostu niedostepne
pozostała ci regeneracja swoich

jaawor - |6 Sie 2016|, 2016 22:32

Nawet zamienniki?
Jankes - |7 Sie 2016|, 2016 00:50

Brak czegokolwiek...
jaawor - |7 Sie 2016|, 2016 00:56

Wow.
trzypion - |7 Sie 2016|, 2016 01:08

Ktos chyba przerabiał na wkłady... W sumie to chyba całkiem rozsądna opcja.
DANEK1403 - |7 Sie 2016|, 2016 05:49

Zobacz na aparts.pl
aviator - |7 Sie 2016|, 2016 06:55

Reklama?
:-/

Jankes - |7 Sie 2016|, 2016 07:36

Pewnie na autopartsie czy innych internetach sa, bo sa w katalogu, ale zawsze sie myla bo dają do jedynki/dwójki.

Firmy typu schas, moga zrobić, ale minimum 100 kpl, może ktos zainwestuje??

...sprzeda 10 kpl, a na reszcie zupe ugotuje...

kat - |7 Sie 2016|, 2016 08:15

panowie,nie ma i koniec
jezeli gdziekolwiek sie pojawia to bedzie to przypadek i jakis lezak magazynowy,ktory gdzies ktos znalazł i nawet nie wie do czego to jest

Jankes - |7 Sie 2016|, 2016 08:42

To ktos może zainwestuje...

Wezme dwa kpl jesśli cena jednego nie przekroczy 1500zł

kat - |7 Sie 2016|, 2016 08:50

chinole tez zrobią 100 kompletów
Jankes - |7 Sie 2016|, 2016 09:05

kat, wiem, wiec niech ktoś sie pobawi ;)
gufer-posepny - |7 Sie 2016|, 2016 10:30

angole nie mają cz aso ?
Jankes - |7 Sie 2016|, 2016 10:50

W europie nigdzie juz nie ma.
maly - |7 Sie 2016|, 2016 10:56

Regenerował już ktoś z forum? Jak tak, jaka mniej więcej cena takiego zabiegu i jakie warsztaty polecacie?
kat - |7 Sie 2016|, 2016 13:34

gt500 cos takiego robil,popytaj
tomasz - |7 Sie 2016|, 2016 15:13

kat napisał/a:
gt500 cos takiego robil,popytaj



robił w Poznaniu

WieSiu - |7 Sie 2016|, 2016 15:20

Ja mam jeden lewy nowy oryginal.
ford2fast - |7 Sie 2016|, 2016 23:11

trzypion napisał/a:
Ktos chyba przerabiał na wkłady... W sumie to chyba całkiem rozsądna opcja.

Raczej najgłupsza :)
Przecież bez problemu można kupić sprawne używane to po co kombinować ?

trzypion - |8 Sie 2016|, 2016 07:15

Po to, że owe 'sprawne używane' nadają się do laluń stojących w garażach, a nie do aut jeżdżących. Do tego owe 'sprawne uzywane' też są na wykończeniu i niedługo bedzie z nimi tak samo jak z nowymi, czyli studnia.
kat - |8 Sie 2016|, 2016 12:04

temat rozwojowy ze tak powiem
rozmawiałem z producentem jednym i czekam spokojnie na info czy sie da ,w jakiej ilosci itp
prosił tylko o ewentualnie zachowanie nowego na wzór do okreslenia wartosci amora,byc moze zachowała sie tez dokumentacja w tej firmie dotycząca tych amorów

jezeli będzie mozliwosc produkcji to poinformuję,bo jeszcze niedawno klepali w niewielkich ilosciach amory do wartburga

trzypion - |8 Sie 2016|, 2016 13:03

O, to ciekawe. Ja na komplet sie piszę na bank, a tak na 50% to jeszcze drugi bym wziął.
kat - |8 Sie 2016|, 2016 13:07

na razie to pisanie patykiem na wodzie
maile dostał,telefon był,zobaczymy co sie wykluje,jezeli wogole cos sie wykluje

trzypion - |8 Sie 2016|, 2016 13:09

A swoją drogą, czym się różnią amory od Mk1/Mk2? Mocowanie sprężyn jest chyba takie samo, na pewno brakuje ucha na łącznik staba. Jak ze średnicą samego amora, średnicą tłoczyska i skokiem?

[ Dodano: |8 Sie 2016|, 2016 13:10 ]
Znaczy, mk1/mk2 od mk3 (żeby nie było wątpliwości)

Struna - |8 Sie 2016|, 2016 13:19

tłok dużo grubszy w mk3, zupełnie inna góra, a i sam amor grubszy.
trzypion - |8 Sie 2016|, 2016 14:02

Góra w sensie? Bo tak kombinuje, że jakby długościowo był wystarczająco podobny, to odpowiednie adapterki na dół i górę mogłyby załatwić sprawę.
gufer-posepny - |8 Sie 2016|, 2016 17:33

a z Mondeo nie pasuje ? skoro tarcze i klocki siadały .
Jankes - |8 Sie 2016|, 2016 18:28

Nie
Piotr - |8 Sie 2016|, 2016 21:15

czy ktoś tego szuka ??
niby dostępne ;)

aviator - |8 Sie 2016|, 2016 21:20

To cos http://www.daparto.de/Tei...&kbaTypeId=6412 koło przednich do mk3 nawet nie stało...
Piotr - |8 Sie 2016|, 2016 21:24

zawsze można sprawdzić po numerach producenta ;)
a tutaj zebrane w sklepie Rosyjskim

aviator - |8 Sie 2016|, 2016 21:27

Finis 5030214 szukamy np takiego...
kat - |8 Sie 2016|, 2016 21:30

aviator napisał/a:
To cos http://www.daparto.de/Tei...&kbaTypeId=6412 koło przednich do mk3 nawet nie stało...

to nie

ale to juz tak
http://www.daparto.de/Tei...&kbaTypeId=6433
http://www.daparto.de/Tei...&kbaTypeId=6433

prawy+ lewy
wystarczy spytac czy maja,bo to ,ze jest oferta nie znaczy ze jest fizycznie

aviator - |8 Sie 2016|, 2016 21:50

Zobaczymy co odpowiedza ;)
kat - |8 Sie 2016|, 2016 21:52

z tego co widze to ktos je kliknał hehehe
bo nagle sie byly i zmyły

[ Dodano: |8 Sie 2016|, 2016 21:56 ]
a jak juz tak szukamy i mamy nadzieje na niemozliwe to jeszcze to

http://www.czesciauto24.pl/monroe/7436938

teoretycznie sa,wiec trzeba zadzwonic i sie spytac
ale tak jak mowie,wielokrotnie oferty (nawet jezeli jest napisane,ze jest na stanie) nie pokrywaja sie ze stanem faktycznym

bednarowski - |8 Sie 2016|, 2016 23:04

link: 403 Forbidden

poza tym jak ktoś zamawiał części do Scorpio to wie, że to, że pisze dostępny nic nie znaczy. Jak pytałem w aso to też były dostępne dopóki nie zamówił gościu.

kat - |9 Sie 2016|, 2016 08:15

zobaczymy co odpisza naszemu koledze,ktory to kliknął :P
aviator - |9 Sie 2016|, 2016 09:10

Ja niestety nie kliknąłem :(
Ale odpisali mi, ze towar sprzedają u nich różni dostawcy a ten do PL nie wysyła. Nic wiecej czy dostępne czy nie juz nie napisali....
Skoro tylko pośredniczą, to chyba ktos to jednak od nas kupił...

Grześ - |11 Sie 2016|, 2016 09:30

http://www.ebay.de/itm/2-...its=Year%3A1997|Make%3AFord|Model%3AScorpio+II+Kombi|Platform%3AGNR%2C+GGR&hash=item25b32f6d6c:g:TBEAAOSw5IJWcV9I

I jest parę innych. Ale ... coś tu nie pasuje, niby do MK1/2 i MK3 ...

http://www.bestpartstore.co.uk/7436727#

Ja kiedyś miałem Sachsy, made in Turasy - tragedia. Po max 60 tys km się rozciekły.

Kiedyś w MK1 były Kayaby, super-jakość. 1/4 mln km i nadal były OK. Teraz nie do zdobycia.

ford2fast - |11 Sie 2016|, 2016 09:41

kat napisał/a:
na razie to pisanie patykiem na wodzie
maile dostał,telefon był,zobaczymy co sie wykluje,jezeli wogole cos sie wykluje


Jeżeli to jakiś polski producent to produkt wart pewnie tyle co porady czypiona :):
Całe szczęście , że techników i mechaników nie dopuszczają do projektowania :)
Amortyzator musi mieć charakterystykę dopasowaną do pojazdu oraz sprężyn
Ale skąd niby czypiony albo Kaziutki rzemieślniki mają o tym wiedzieć ?
Z Gazety Wyborczej ?

Grześ - |11 Sie 2016|, 2016 09:45

ford2fast napisał/a:
Jeżeli to jakiś polski producent to produkt wart pewnie tyle co porady czypiona :):


A Ty to czę Czypiona aż tak nie czepiaj ;-) !

Pamiętasz amorki do Malucha i PF125p z Krosna ?

A co do regeneracji - w Katowicach jest jeden gość, robi dobrze, i ma zawsze kolejki ... Ja do przyczepki regenerowałem, bardzo nietypowy model. Jeszcze działa ;-) !

trzypion - |11 Sie 2016|, 2016 10:02

Krosno robi amory, Świebodzin robi fotele do aut i lotnicze (recaro), a chinol robi wszystko - przy obecnej globalizacji kraj pochodzenia ma niewielkie znaczenie.

[ Dodano: |11 Sie 2016|, 2016 10:04 ]
Grześ napisał/a:
http://www.ebay.de/itm/2-MONROE-Stosdampfer-G16581-/161920019820?fits=Year%3A1997|Make%3AFord|Model%3AScorpio+II+Kombi|Platform%3AGNR%2C+GGR&hash=item25b32f6d6c:g:TBEAAOSw5IJWcV9I
http://www.bestpartstore.co.uk/7436727#

To jest do MK1/MK2.

kat - |11 Sie 2016|, 2016 10:26

panowie co posiadacie mk3,naprawde nie wiecie jak wyglada amor do wieloryba i jaka jest wizualna roznica?
amory sie skonczyly i nie ma,jezeli gdzies zostaly to zupelny przypadek ,ze sie trafi
i nikt juz tego nie robi

porównanie

MK3


mk1/2

Grześ - |11 Sie 2016|, 2016 10:31

kat napisał/a:
jezeli gdzies zostaly to zupelny przypadek ,ze sie trafi


Ano właśnie. Ja tak 2 lata temu na oryginalną pompę wody do BOBa trafiłem. Już się przydała .... Podobnie dobre markowe łożyska do tylnych piast, mam zapasik ;-) !

kat - |11 Sie 2016|, 2016 10:42

jezeli chcecie szukac to podaje numeracje

Monroe ( gazowe maja na początku literke G)
-16816 L
-16815 P

sachs
-115 626 P
-115 627 L

Boge -(tutaj nie jestem pewny w 100%)
-36-A23 -F
-36-A24 -F


KYB
335905 L
335604 P

trzypion - |11 Sie 2016|, 2016 10:49

Hm.. http://www.bestpartstore.co.uk/826966 'ready to be dispatched in 3-5 days' - ciekawe, czy mają, czy też jak zwykle.
Grześ - |11 Sie 2016|, 2016 10:50

kat napisał/a:
KYB
335905 L
335604 P


http://www.ebay.de/itm/St...X8AAOSwdzVXl4Yz

Niestety tylko lewe ... Ciekawe, czy dałoby się przerobić ...

A ten numer dla prawego - chyba pomyliłeś ...

http://www.ebay.de/itm/KY...wIAAOSw3xJXpOdl

[ Dodano: |11 Sie 2016|, 2016 10:53 ]
trzypion napisał/a:
Hm.. http://www.bestpartstore.co.uk/826966 'ready to be dispatched in 3-5 days' - ciekawe, czy mają, czy też jak zwykle.


Też lewe niestety ...

kat - |11 Sie 2016|, 2016 10:53

Grześ napisał/a:
kat napisał/a:
KYB
335905 L
335904 P


http://www.ebay.de/itm/St...X8AAOSwdzVXl4Yz

Niestety tylko lewe ... Ciekawe, czy dałoby się przerobić ...

A ten numer dla prawego - chyba pomyliłeś ...

http://www.ebay.de/itm/KY...wIAAOSw3xJXpOdl


Grześ ! wystarczy zmienic cyferke 335904

zwykła literówka


trzypion napisał/a:
Hm.. http://www.bestpartstore.co.uk/826966 'ready to be dispatched in 3-5 days' - ciekawe, czy mają, czy też jak zwykle.


nie ma ,nie ma nie ma

podkreslone na czerwono czas dostawy,a to wyklucza jakąkolwiek dostawe

jak na zielono to mozna pytac ,ale tez nie mają :-d

Grześ - |11 Sie 2016|, 2016 10:58

kat napisał/a:
nie ma ,nie ma nie ma


Powtarzasz się ;-) !

Muszę na stare zapasy popatrzeć, na ile różnią się prawe i lewe .... czy jest jakaś różnica poza mocowaniem drążka stabilizatora.

trzypion - |11 Sie 2016|, 2016 11:09

Sprężyny są różne na L i P? Jesli nie, to powinny podejść zamiennie (z zastrzeżeniem łączenia stabilizatora.
kat - |11 Sie 2016|, 2016 11:11

Grześ napisał/a:
kat napisał/a:
nie ma ,nie ma nie ma


Powtarzasz się ;-) !


no z czegos sie to wzięlo przeca :-d

cała europa jest sprawdzona w zwazku z tymi amorami i nawet jak trafia się gdzie info o dostepnosci to jest ono nieprawdziwe




Grześ napisał/a:
Muszę na stare zapasy popatrzeć, na ile różnią się prawe i lewe .... czy jest jakaś różnica poza mocowaniem drążka stabilizatora.


na pewno mocowania przewodów beda mialy nie z tej strony co trzeba,a reszta sprawdz

jaroz - |11 Sie 2016|, 2016 11:11

trzypion napisał/a:
To jest do MK1/MK2.
mam je i szału nie ma. Oryginały były lepsze. ale założyłem Monroe, bo Kayaby były do dostania, ale długi okres oczekiwania.
Grześ - |11 Sie 2016|, 2016 11:12

kat napisał/a:
cała europa jest sprawdzona w zwazku z tymi amorami i nawet jak trafia się gdzie info o dostepnosci to jest ono nieprawdziwe


No to ja jeszcze jedno zapytanie do Niemcowni wysłałem ...

kat napisał/a:
na pewno mocowania przewodów beda mialy nie z tej strony co trzeba,a reszta sprawdz


Akurat te mocowania to najmniejszy problem. Ważny jest kąt dolnego oparcia sprężyny ... Popatrzę, jako że prawe szybciej lecą u nas, niestety ...

kat - |11 Sie 2016|, 2016 11:17

działac,moze sie wam uda,numerki macie,szukajcie,a będzie wam dane lub dorobione
trzypion - |11 Sie 2016|, 2016 11:32

Ja nadal sie zastanawiam nad opcja adaptacji amorów MK1/2 do Mk3. Ale to za dwa tygodnie, jak z wczasów wrócę.
Grześ - |11 Sie 2016|, 2016 11:36

trzypion napisał/a:
Ja nadal sie zastanawiam nad opcja adaptacji amorów MK1/2 do Mk3. Ale to za dwa tygodnie, jak z wczasów wrócę.


Obawiam się, że to za dużo zabawy.

1. Inna charakterystyka, MK3 dużo cięższe

2. trzeba by przespawać dolny talerz sprężyny.

Chyba lepiej wziąć dwa lewe i jeden przerobić na prawo. Jak będę miał chwilę, to popatrzę. Spawanie na rurach tych amorków to raczej niewskazane :-D !!!

trzypion - |11 Sie 2016|, 2016 12:48

1. Z tyłu. Nacisk przedniej osi zblizony.
2. No własnie musze zobaczyć - mam sprężyny MK3, dwa komplety amorów (mk2 i mk3) to porównam.


Nie kombinuj z tymi lewymi - ich nie ma (chyba, że cud).

aviator - |11 Sie 2016|, 2016 12:54

Kombinuj, kombinuj. Moze sie przydać...

[ Dodano: |11 Sie 2016|, 2016 12:56 ]
A fachowcy niech powiedzą czy takie spawanie ma wogole sens...

Struna - |11 Sie 2016|, 2016 13:38

trzypion napisał/a:
Nacisk przedniej osi zblizony.
a gdzie tam zbliżony
gufer-posepny - |11 Sie 2016|, 2016 16:32

żeby chociaż jakiś gwintowany zawias albo air ride był ... ale nie ma nic .
trzypion - |11 Sie 2016|, 2016 18:05

Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
Nacisk przedniej osi zblizony.
a gdzie tam zbliżony

Mk2 - 1298kg, mk3 - 1508, różnica 16%. Dużo to nie jest...

Grześ - |11 Sie 2016|, 2016 18:45

trzypion napisał/a:
Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
Nacisk przedniej osi zblizony.
a gdzie tam zbliżony

Mk2 - 1298kg, mk3 - 1508, różnica 16%. Dużo to nie jest...


ROTFL !

200 kg ??? Pamiętaj, że przy obciążeniu większość na tylną oś idzie. Poza tym mój Coss ma 1666 kg ...

gufer-posepny - |11 Sie 2016|, 2016 18:49

wychodzi więcej jak 200 kilo a to różnica . czy większość na tył to nie wiem . ogólnie buda cięższa .

tylko to i tak zadanie dla sprężyny .

trzypion - |11 Sie 2016|, 2016 18:52

200kg na dwie osie. Biorąc pod uwage, że scorpio ma w miare równo masę pomiędzy osie rozłożoną, a Wieloryb dodatkowo nieco cięższy tyłek, to róznica na przedniej osi jest w okolicach 100kg, czyli w okolicach golasa z DOHC 8v, a wypasionego v6 (z klimą etc). A amory takie same...
Grześ - |11 Sie 2016|, 2016 18:59

trzypion napisał/a:
A amory takie same...


Włóż, to się zdziwisz co wyjdzie ....

Patrzyłem na różnice między lewymi i prawymi. Niestety mocowanie łącznika stabilizatora jest niesymetryczne, ale powinno się dać wspornik przyciąć tak, aby dospawać do jego kawałka nowy wspornik. No bo do rury to lepiej nie spawać, nawet jak jest jeszcze druga w środku.

trzypion - |11 Sie 2016|, 2016 19:06

W sensie takie same pomiędzy wersjami silnikowymi - masz Mk3 golasa z 2.0 DOHC 8V i mk3 z BOA full wypas - amory te same, choć masa auta różni się o te 200 kg.

I przestań kombinować lewe/prawe, wrzuciłem akurat lewy w wyszukiwarkę, to nie znaczy, że one są dostępne.
IMO jedyna opcja to albo dopasowanie innego amortyzatora, albo przerabianie na wkłady. Przy czym jesli chodzi o stabilizator, to można spokojnie zrobić odpowiednie gniazdo mocując je do lagi na zacisk, a przykręcane lub spawane do tarczy oparcia sprężyny.

gufer-posepny - |11 Sie 2016|, 2016 19:06

fajnie się gaz i olej po spawaniu palnikiem pompuje :D
aviator - |11 Sie 2016|, 2016 19:17

trzypion napisał/a:
I przestań kombinować lewe/prawe, wrzuciłem akurat lewy w wyszukiwarkę, to nie znaczy, że one są dostępne.

Wyszukiwarka nie jest wyrocznia, bo nie wiesz co ludzie maja w na polkach garażach...

pepi - |11 Sie 2016|, 2016 20:42

wy to macie problemy nie ma ślizgów do bob się zrobiło
nie ma amorów się przerobiło na wkłady :P
trzeba być kowalem swego losu

aviator - |11 Sie 2016|, 2016 20:53

Napisz gdzie, co, jak i za ile, to nie bedziemy miec problemow :-P
trzypion - |11 Sie 2016|, 2016 22:11

pepi napisał/a:
nie ma amorów się przerobiło na wkłady :P

No własnie - mógłbyś coś więcej powiedzieć? Od czego wkłady podchodzą?

jaroz - |11 Sie 2016|, 2016 22:13

trzypion napisał/a:
masz Mk3 golasa z 2.0 DOHC 8V i mk3 z BOA full wypas - amory te same, choć masa auta różni się o te 200 kg.
tylko uwzględnij fakt, że tą "różnicę" kompensuje niższe i twardsze zawieszenie w BOA, a dokładnie sprężyny, które noszą ciężar. Amory te same, bo one tylko "uspokajają" rozbujane zawieszenie, ale nie dźwigają masy auta. Więc haczyk tkwi tak naprawdę w sprężynach.
Poza tym tył leciutki w porównaniu z przodem :D

Jacek12 - |11 Sie 2016|, 2016 22:29

Mk3 miały silniki BOA?
Struna - |11 Sie 2016|, 2016 23:55

Cytat:
200kg na dwie osie.
a weź no sobie obejrzyj/porównaj "ramę" silnika z mk1/2 i mk3 plus cake jej przyległości :)
trzypion - |12 Sie 2016|, 2016 07:17

jaroz napisał/a:
tylko uwzględnij fakt, że tą "różnicę" kompensuje niższe i twardsze zawieszenie w BOA, a dokładnie sprężyny, które noszą ciężar.

Przecież dyskutujemy o zastosowaniu amortyzatorów z Mk1/2, a nie całych kolumn ze sprężynami.

[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 07:19 ]
Struna napisał/a:
Cytat:
200kg na dwie osie.
a weź no sobie obejrzyj/porównaj "ramę" silnika z mk1/2 i mk3 plus cake jej przyległości :)

Jurek, ale akurat masa tutaj działa na plus - im wieksza masa tym mniej trzeba tłumić wbrew pozorom. Owszem, sprężyny muszą byc inne, ale one zostają takie, jak były, tylko amortyzator sie zmienia.

Grześ - |12 Sie 2016|, 2016 08:18

trzypion napisał/a:
im wieksza masa tym mniej trzeba tłumić


Ło matko .... znaczy im większe autko tym mniejsze amorki ??? ROTFL !

BTW McPhersony w MK3 przy sensownej eksploatacji (czyli bez obcinania sprężyn i jazdy na kapciach o profilu 40-) wytrzymywały spokojnie 300 tys km. Ja raz kupiłem Sachsy made in Turkey i jeden się rozciekł po 30 tys, drugi po 60 tys. Tragedia ... lepiej regenerować oryginały jak są szczelne jeszcze (nie wytarty chrom na tłoczyskach).

kat - |12 Sie 2016|, 2016 08:24

podaje jeszcze dwa numerki
Meyle
726 623 0005 L
726 623 0006 P

trzypion - |12 Sie 2016|, 2016 09:35

Grześ napisał/a:
trzypion napisał/a:
im wieksza masa tym mniej trzeba tłumić

Ło matko .... znaczy im większe autko tym mniejsze amorki ??? ROTFL !


Ano, wbrew pozorom tak - bo amortyzator nie tłumi bujania nadwozia, a drgania kołą. Im wieksza masa na górze, tym trudniej ją rozbujać. Owszem, więsze samochody mają zazwyczaj wieksze amortyzatory - tyle, że to dlatego, że maja większe koła i przyległości, więc masz większą masę układu drgającego.
Natomiast zwiększenie masy nadwozia daje efekt odwrotny - im cięższe, tym stabilniej.

Grześ - |12 Sie 2016|, 2016 09:42

trzypion napisał/a:
im cięższe, tym stabilniej


Ano widać tł większą "stabilną" masę ;-) !

A tak na poważnie - niestety masz tylko troszkę racji ... tzw. "mniejszą połowę" ;-) ! Układów drgających do wytłumienia - mamy dwa ...

Struna - |12 Sie 2016|, 2016 09:49

Grześ napisał/a:
McPhersony w MK3 przy sensownej eksploatacji (czyli bez obcinania sprężyn i jazdy na kapciach o profilu 40-) wytrzymywały spokojnie 300 tys km
jazdy po autostradach - zapewne, ale nie na naszych dziurawkach.
Grześ - |12 Sie 2016|, 2016 09:53

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
McPhersony w MK3 przy sensownej eksploatacji (czyli bez obcinania sprężyn i jazdy na kapciach o profilu 40-) wytrzymywały spokojnie 300 tys km
jazdy po autostradach - zapewne, ale nie na naszych dziurawkach.


Mniej więcej 2/3 po "naszych dziurawkach", reszta po EU. Lato 225/50R16, zima 195/65R15. Z doświadczenia ... i tylko prawy zrobił się nieco słabszy, lewy dalej ciśnienie trzyma, tłoczysko samo się ładnie wysuwa.

jaroz - |12 Sie 2016|, 2016 10:41

trzypion napisał/a:
bo amortyzator nie tłumi bujania nadwozia,
no to se przypatrz na drodze auto z wytrzaskanymi amorami, jak ono dryfuje :) zwłaszcza jak zatrzyma się na skrzyżowaniu, to tyłkiem buja jeszcze z pół minuty :d
Grześ - |12 Sie 2016|, 2016 11:38

jaroz napisał/a:
trzypion napisał/a:
bo amortyzator nie tłumi bujania nadwozia,
no to se przypatrz na drodze auto z wytrzaskanymi amorami, jak ono dryfuje :) zwłaszcza jak zatrzyma się na skrzyżowaniu, to tyłkiem buja jeszcze z pół minuty :d


Dokładnie ... Ale najgorsze jest podskakiwanie kół przy hamowaniu ew. w zakręcie .... A to już drugi układ do wytłumienia ...

trzypion - |12 Sie 2016|, 2016 12:12

Chłpy, tu nie ma ani miejsca, ani czasu, żeby sie rozpisywać jak w doktoracie ;) Zresztą i tak nikt by nie przeczytał. Dlatego upraszczam ;)
Grześ - |12 Sie 2016|, 2016 12:22

trzypion napisał/a:
Chłpy, tu nie ma ani miejsca, ani czasu, żeby sie rozpisywać jak w doktoracie ;) Zresztą i tak nikt by nie przeczytał. Dlatego upraszczam ;)


A ja (jeszcze) mam cichą nadzieję, że ludziska zrozumieją dlaczego sprawne amorki są tak ważne ....

No dobrze - to jak ktoś coś znajdzie, niech uprzejmie doniesie. I dla mnie na razie EOT.

aviator - |12 Sie 2016|, 2016 12:38

No dobrze reasumując, w kategoriach cudu rozpatrujemy:
A. Kupno nowych - jakiegokolwiek producenta - pod warunkiem, ze ktos kiedys wznowi produkcje - czekamy na info od Kata ;)
B. Kupno leżaków magazynowych - ale tu załapie sie tylko pierwszy szczęśliwiec

W kategoriach da sie:
A. Regeneracja - ale nikt sie jakos nie chwali ani ze to to trwałe ani nie polecił jeszcze zadnego sprawdzonego zakładu, do którego wszyscy zainteresowani by uderzyli
B. Zamiana na wkłady - od jakiejs astry czy tam BMW - ale ogólnodostępnych szczegółów tez brak..
C. Montaż używek dopóki jeszcze jakies sa
D. Przeróbka z mk2 lub przeróbka lewego na prawy z mk3 - ale to tez raczej kategoria cudu
E. Jezdzic tylko po płaskim i gładkim i nie bedzie problemu....

kat - |12 Sie 2016|, 2016 13:01

aviator napisał/a:

Kupno nowych - jakiegokolwiek producenta - pod warunkiem, ze ktos kiedys wznowi produkcje - czekamy na info od Kata ;)


to musi potrwac

aviator napisał/a:
Kupno leżaków magazynowych - ale tu załapie sie tylko pierwszy szczęśliwiec


czekam na potwierdzenie,ale jezeli sie cos znajdzie to beda to tylko prawe amory


aviator napisał/a:
Regeneracja - ale nikt sie jakos nie chwali ani ze to to trwałe ani nie polecił jeszcze zadnego sprawdzonego zakładu, do którego wszyscy zainteresowani by uderzyli


znam taki zakład w Katowicach,z dziada pradziada,zawsze był i nawet robilem u niego amor do skutera

Grześ - |12 Sie 2016|, 2016 13:25

kat napisał/a:
jezeli sie cos znajdzie to beda to tylko prawe amory


Chyba lewe ....

kat napisał/a:
znam taki zakład w Katowicach,z dziada pradziada,zawsze był


Ten na Warszawskiej 50 ? Ja w sumie też mam o nim dobrą opinię. Tylko niestety azotu pod ciśnieniem nie nabije. Trzeba by jakiś zaworek założyć ...

Struna - |12 Sie 2016|, 2016 13:30

Grześ napisał/a:
tłoczysko samo się ładnie wysuwa.
to jest wyznacznik dobroci amortyzatora ?
kat - |12 Sie 2016|, 2016 13:32

Grześ napisał/a:

Ten na Warszawskiej 50 ? Ja w sumie też mam o nim dobrą opinię. Tylko niestety azotu pod ciśnieniem nie nabije. Trzeba by jakiś zaworek założyć ...


tak,dokładnie
Peszak Krzysztof

http://www.pecar.pl/

Grześ - |12 Sie 2016|, 2016 13:33

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
tłoczysko samo się ładnie wysuwa.
to jest wyznacznik dobroci amortyzatora ?


A ja tak napisałem ???

Nie - to wyznacznik szczelności tegoż tłoczyska. Tylko wtedy jakakolwiek naprawa/regeneracja ma sens. Ale pośrednio - świadczy też o stanie amorka. Mniej więcej tyle samo, ile "test ręczny" ;-) !

Wewnętrzne zaworki gość regeneruje. Główny uszczelniacz - może. Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom.

jaroz - |12 Sie 2016|, 2016 13:35

Grześ napisał/a:
Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom.
A nie ma zakładu, który by to napawał do wymiaru nominalnego, potem obróbka i chromowanie? To by miało wtedy sens, bo masz kompletną regenerację.
kat - |12 Sie 2016|, 2016 13:36

wszystko się da zrobic,kwestia oplacalnosci
Grześ - |12 Sie 2016|, 2016 13:38

jaroz napisał/a:
Grześ napisał/a:
Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom.
A nie ma zakładu, który by to napawał do wymiaru nominalnego, potem obróbka i chromowanie? To by miało wtedy sens, bo masz kompletną regenerację.


Może i jest, ale ja nie znam ... i też myślę, że to kompletnie nieopłacalne. Zresztą wtedy zapewne i tuleja i inne elementy byłyby w stanie agonii.

Struna - |12 Sie 2016|, 2016 13:49

Grześ napisał/a:
Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom.
może ja nie widziałem zbyt wiele - ale jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem wżerów na tłoczysku.
Może w żuku czy tego typu "zabytkach" to miewało miejsce :)

Grześ - |12 Sie 2016|, 2016 13:54

Struna napisał/a:
jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem wżerów na tłoczysku


Ja niestety tak - na tureckich Sachsach ... Na Motórkraftach (jeszcze) nie. Tylko jednego cieknącego mocno, ale na obniżonym zawieszeniu.

A wytarte tłoczyska widziałem w nivomatach - jak osłona była uszkodzona.

Struna - |12 Sie 2016|, 2016 14:42

Grześ napisał/a:
Na Motórkraftach (jeszcze) nie
a to też sachs :) no ale może wtedy nie był made in turkey :)
buku - |12 Sie 2016|, 2016 16:14

Trochę danych o chromowaniu. Żeby tłoczysko pochromować (stare) to najpierw trzeba stary chrom zdjąć. Koszt szacuję na około 500 - 700 za parę. Nałożenie chromu szacuję ok 1500 za parę. Do tego szlifowanie chromu na wymiar- polerowanie albo dogniatanie diamentowe. Ile kosztuje reszta regeneracji nie wiem.
gufer-posepny - |12 Sie 2016|, 2016 16:27

to skupmy się na zaworkach i tłoku .
Struna - |12 Sie 2016|, 2016 16:52

buku napisał/a:
Ile kosztuje reszta regeneracji nie wiem.
w sumie to pewnie równowartość ze dwóch scorpio :)
gufer-posepny - |12 Sie 2016|, 2016 17:32

http://allegro.pl/amortyz...6340957692.html tak pi razy oko

[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 17:34 ]
http://www.nagengast.pl/r...rtyzatorow.html tu ewentualnie poczytać .

[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 17:44 ]
https://www.youtube.com/watch?v=SvVmOsSKqOU tak , bmw ale tak poglądowo .

Jacek12 - |12 Sie 2016|, 2016 22:13

trzypion napisał/a:
W sensie takie same pomiędzy wersjami silnikowymi - masz Mk3 golasa z 2.0 DOHC 8V i mk3 z BOA full wypas - amory te same, choć masa auta różni się o te 200 kg.

Więc pytam się czy mk3 miały silniki BOA jak tu wyżej napisano?

[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 22:17 ]
trzypion napisał/a:
Jurek, ale akurat masa tutaj działa na plus - im większa masa tym mniej trzeba tłumić wbrew pozorom. Owszem, sprężyny muszą być inne, ale one zostają takie, jak były, tylko amortyzator się zmienia.

Zweryfikuj ten pogląd i nie pisz bzdur.

jaroz - |12 Sie 2016|, 2016 22:33

Jacek12 napisał/a:
Więc pytam się czy mk3 miały silniki BOA jak tu wyżej napisano?
Nie. Miały BOB
Jacek12 - |12 Sie 2016|, 2016 22:37

Więc kolega Trzypion napisał głupotę,proszę to sprostować i nie wprowadzać ludzi w błąd.
trzypion - |14 Sie 2016|, 2016 20:56

Kolega trzypion napisał, że skoro w samochodach, pomimo różnych wersji silnikowych, a co za tym idzie różnych mas nad przednią osią amortyzatory są takie same, to znaczy, że masa samochodu nie jest czynnikiem krytycznym dla doboru amortyzatora.
Powyższa teza jest prawdziwa, a jeśli uważasz, że nie jest, to chętnie posłucham argumentacji, dlaczego nie.
Natomiast Twoja teza o pisaniu bzdur jest fałszywa. Istotnie, istniał Mk3 z BOA. A że nie fabryczny....

konar - |14 Sie 2016|, 2016 22:21

Straszna bzdura, bo amortyzatory wcale nie są te same.
Wystarczy sięgnąć do katalogu (no chyba, że płytka z nim upadła na podłogę a ściągnąć nie ma skąd - https://s3.postimg.org/7x1bvlycz/Ill_Download_It_Again.jpg ): są odrębne amory dla 2.9 i VM-a, i odrębne - dla DOHC-ów, czyli podział jednak po masie motoru.

Przy takim poziomie niewiedzy jak Twój to raczej powstrzymałbym się od dalszego uczestnictwa w tym wątku, bo tylko wprowadzasz zamieszanie do rzeczowej dyskusji.

trzypion - |15 Sie 2016|, 2016 12:00

Cóż, widać masz inne katalogi, te, którymi dysponuję nie rozróżniają.
Możesz powiedzieć czym sie różnią amory z wersji cięższych, znaczy - jakie parametry mają inne?

WieSiu - |15 Sie 2016|, 2016 12:33

a Ty mozesz napisac jakie parametry maja te niby jedne jedyne do mk3 ?
aviator - |15 Sie 2016|, 2016 12:47

Pewnie jakis blad, bo rożne to sa sprężyny a nie amory...
trzypion - |15 Sie 2016|, 2016 13:00

WieSiu napisał/a:
a Ty mozesz napisac jakie parametry maja te niby jedne jedyne do mk3 ?

Jakbym miał dane, to bym nie pytał - sam bym chętnie poznał parametry, ułatwiłoby to szukanie wkładów etc.

jaroz - |15 Sie 2016|, 2016 13:46

aviator napisał/a:
bo rożne to sa sprężyny a nie amory...
rozwiązania są dwa - albo sprężyny z Mk3 uwzględniają wyższą masę i pooprzez twardość kompensują różnice wagowe z Mk1/2 (gdzie różnice między Mk1 a 2 są jeszcze subtelniejsze i pewnie tu nie ma róznicy wcale) więc amory są TAKIE SAME. Albo jednak są inne, bo patrząc logicznie, to powinny mieć trochę większą siłę tłumienia aby poradzić sobie z wyhamowaniem tejże wyższej masy pojazdu. Innej drogi nie ma :)
trzypion - |15 Sie 2016|, 2016 14:02

No własnie odwrotnie ;) Większa masa - mniejsze drgania. To koła drgają, auto nad nimi leci. Zrób sobie taki eksperyment myślowy, wrzuc na scorpio 10 ton i wzmocnij sprężyny. Teraz mamy dziurę. I co, zauważysz ją?
jaroz - |15 Sie 2016|, 2016 15:02

Masa to masa, jak koła jadą po równym, to też trza ją (nadwozie) wygasić, a na dziurach znaczenie ma MASA NIERESOROWANA, a ta jest większa w MK3 z racji potężniejszych elementów zawieszenia.
gufer-posepny - |15 Sie 2016|, 2016 15:19

https://www.youtube.com/watch?v=-Pt5ynwnpg4 filmik poglądowy . nawet też ford .
trzypion - |15 Sie 2016|, 2016 18:53

jaroz napisał/a:
Masa to masa, jak koła jadą po równym, to też trza ją (nadwozie) wygasić, a na dziurach znaczenie ma MASA NIERESOROWANA, a ta jest większa w MK3 z racji potężniejszych elementów zawieszenia.

No własnie nie trza. Ba. wygaszanie drgań to pikuś i jesli nie masz amortyzatora, to mniej przenosi sie na nadwozie.
Masa nieresorowana? Hm... Nie widze specjalnej różnicy. Najwięcej masy to zwrotnica, zacisk i samo koło. Praktycznie to samo.

jaroz - |15 Sie 2016|, 2016 19:44

trzypion napisał/a:
No własnie nie trza
już pisałem jak to wygląda - wyjmij amory i jedz nawet po równym, a zobaczysz co się dzieje :D Jak kutrem w sztormie :d
konar - |15 Sie 2016|, 2016 22:53

aviator napisał/a:
Pewnie jakis blad, bo rożne to sa sprężyny a nie amory...


Są dwie pary FINISów dla amortyzatorów w Mk3 - w zależności od silnika:


Co więcej: istniała kiedyś jeszcze trzecia para FINISów (czyli trzeci rodzaj amortyzatorów) - 5030216/5030219 bo ich ślad jest w katalogach zamienników. Któreś kolejne wydanie katalogu części wprowadziło zamienność i ta trzecia para znikła.

Sprężyn jest dużo więcej odmian:

ford2fast - |16 Sie 2016|, 2016 09:18

trzypion napisał/a:
jaroz napisał/a:
Masa to masa, jak koła jadą po równym, to też trza ją (nadwozie) wygasić, a na dziurach znaczenie ma MASA NIERESOROWANA, a ta jest większa w MK3 z racji potężniejszych elementów zawieszenia.

No własnie nie trza. Ba. wygaszanie drgań to pikuś i jesli nie masz amortyzatora, to mniej przenosi sie na nadwozie.
Masa nieresorowana? Hm... Nie widze specjalnej różnicy. Najwięcej masy to zwrotnica, zacisk i samo koło. Praktycznie to samo.


Po raz kolejny wymyślasz bzdury , których nikt trzeźwo myślący nie odważyłby się upubliczniać
Przeczytaj przynajmniej raz w życiu do końca jakąkolwiek książkę z zakresu mechaniki
Postaraj się jeszcze zrozumieć to co jest tam zawarte :)

[ Dodano: |16 Sie 2016|, 2016 09:21 ]
Jacek12 napisał/a:
Więc kolega Trzypion napisał głupotę,proszę to sprostować i nie wprowadzać ludzi w błąd.


Robi to regularnie :)
Brak wiedzy chce nadrobić ilością postów :):

trzypion - |16 Sie 2016|, 2016 10:41

ford2fast napisał/a:

Po raz kolejny wymyślasz bzdury , których nikt trzeźwo myślący nie odważyłby się upubliczniać


Zatem przedstaw swą wiedzę, a nie tylko swoje wizje podtrzymywane oparami etanolu.


Amortyzator w aucie ma dwa zadania - pierwsze - nie dopuścić do utraty kontaktu opony z podłożem , oraz drugie - wygasić drgania harmoniczne układu nadwozie-podwozie.

To pierwsze jest najważniejsze i najtrudniejsze. Drugie jest stosunkowo proste.

Teraz jak krowie na rowie - nierówność + podwozie powodują, że przez sprężynę (zasady dynamiki Newtona, akcja i reakcja) siła działa przez jakiś czas na nadwozie (wartość ta to impuls, jednostka N*s). Ta siła razy czas spowoduje przekazanie nadwoziu określonej energii i co za tym idzie prędkości (całka po czasie z siły przez masę). Co ciekawe, energia ta nie zalezy od masy - po prostu, jesli mamy lekkie nadwozie, czyli małą masę, to prędkość uzyska większą, a jesli mamy dużą masę, to prędkość bedzie mniejsza.
Gdyby nie amortyzator, to układ ten zacząłby drgać (czyli klasyczne bujanie) - energia kinetyczna ruchu nadwozia przechodzi cyklicznie w energię sprężystości sprężyn i na odwrót.
Aby to wygasić, a najlepiej nie dopuścić ta energia jest przez amortyzatory pochłaniana (a dokładniej - przetwarzana na ciepło). I teraz to, co najciekawsze - ponieważ ilość przekazywanej energii nie zależy od samej masy, tylko od tego, jak zawieszenie ją 'kopie', to nie ma znaczenia sama masa, przy założeniu, że amortyzator pochłania więcej energii niż jest w stanie dostarczyć zawieszenie.
Dlatego też nie ma większego znaczenia jaki jest pod maską silnik (czyli ile mamy masy) dla amortyzatora. Ma natomiast znaczenie rodzaj sprężyn, bo jesli mamy twardsze sprężyny, to przeniosą one większą siłę, co spowoduje przeniesienie większej ilości energii i co za tym idzie amortyzator powinien mieć ciut więcej zdolności do jej pochłaniania.
Stąd pewnie przewidywane różne amortyzatory na pierwszym montażu.

A teraz wracamy do rzeczywistości i poszukiwania czegoś zastępczego do Mk3 - oryginałów nie ma, są używki, które jak to używki maja już zmniejszone tłumienie. Zastąpienie zużytego amortyzatora nowym, nawet o charakterystyce z nieco lżejszego pojazdu i tak da przyrost zdolności pochłaniania energii, czyli poprawę parametrów tłumienia.

A teraz uprzejmie proszę osoby, które o podstawach mechaniki maja pojęcie o ewentualna merytoryczna dyskusję, zaś osoby mające jedynie imperatyw wynoszenia sie ponad innych swoją udawaną 'wiedzom' o oddanie się ulubionym ich zajęciom gdzieś indziej.

Pablo 95Krk - |10 Maj 2017|, 2017 13:54

No i co zrobić z amorkami z przodu ? Uzywki czy regeneracja ???
kat - |10 Maj 2017|, 2017 14:08

regeneracja
Pablo 95Krk - |10 Maj 2017|, 2017 14:13

Czyli gdzie tu http://www.pecar.pl/26722.html czy ktos juz to przerabiał od zakonczonej dyskusji tu na forum?

[ Dodano: |10 Maj 2017|, 2017 14:39 ]
Motocyklisci http://www.grupa-poludnie...php?f=23&t=1457 polecaja tego gościa w Kraku https://www.pkt.pl/firma/...yzatorow-362502 ktos co tu robił? Jaki efekt?

trzypion - |10 Maj 2017|, 2017 15:34

Pablo, przy Bora-Komorowskiego, wisi reklama - może tam uderz?
Struna - |10 Maj 2017|, 2017 15:38

ja tam widziałem udaną konwersję na amor i spring z mondeo.
trzypion - |10 Maj 2017|, 2017 15:49

O, interesujące? Dużo przeróbek?
Struna - |10 Maj 2017|, 2017 16:10

jak to mawiają, to co dla jednego sufit - dla innego podłoga

pokrótce:
średnica w zwrotnicy Scorpio jest większa niż średnica amora MDO = trzeba to skompensować
sprężyna MDO ma mniejszą średnicę zewnętrzną, z jednej strony ok bo nie ma problemu, że nagle koło zacznie ocierać o sprężynę, z drugiej - nie siądzie na miskę i górne łożysko kolumny ze Scorpio, więc trzeba użyć tego z MDO i dorobić dosyć banalny w kształcie replikator abo to na koniec przykręcić do gniazda w Scorpio.
To OIDP tyle z przeróbek. Aaaa - trzeba sobie jeszcze dobrać łącznik stabilizatora.

Raz wykonana modyfikacja umożliwia późniejszą bezproblemową wymianę czy to amora, czy sprężyny z MDO oraz - co chyba najistotniejsze - dostęp do tychże części w zakupie.
Modyfikacja jest odwracalna - jak nagle ( jakimś cudem ) pojawią się amory do skorupy, to można wrócić do ori układu.

Pablo 95Krk - |10 Maj 2017|, 2017 17:01

[quote="trzypion"]Pablo, przy Bora-Komorowskiego, wisi reklama - może tam uderz?[/quote

W linku jest podany adres przy Bora Komorowskiego 17 :-) to moze to samo :-) ...

[ Dodano: |10 Maj 2017|, 2017 17:01 ]
Struna napisał/a:
jak to mawiają, to co dla jednego sufit - dla innego podłoga

pokrótce:
średnica w zwrotnicy Scorpio jest większa niż średnica amora MDO = trzeba to skompensować
sprężyna MDO ma mniejszą średnicę zewnętrzną, z jednej strony ok bo nie ma problemu, że nagle koło zacznie ocierać o sprężynę, z drugiej - nie siądzie na miskę i górne łożysko kolumny ze Scorpio, więc trzeba użyć tego z MDO i dorobić dosyć banalny w kształcie replikator abo to na koniec przykręcić do gniazda w Scorpio.
To OIDP tyle z przeróbek. Aaaa - trzeba sobie jeszcze dobrać łącznik stabilizatora.

Raz wykonana modyfikacja umożliwia późniejszą bezproblemową wymianę czy to amora, czy sprężyny z MDO oraz - co chyba najistotniejsze - dostęp do tychże części w zakupie.
Modyfikacja jest odwracalna - jak nagle ( jakimś cudem ) pojawią się amory do skorupy, to można wrócić do ori układu.


Ile to kosztuje i gdzie takie cos robią :-) ?

Struna - |10 Maj 2017|, 2017 17:06

w zaciszu garażowych spotów koleżeńskich, w związku z tym - bezcenne :)

aczkolwiek - wpadł mi do głowy taki koncept aby wykonać taki zestaw typu "bolt on", kwestia zapotrzebowania

Pablo 95Krk - |10 Maj 2017|, 2017 17:11

Aha :-) . Dzwoniłem na Bora Komorowskiego 17 regeneracja 350 zeta od sztuki.
aviator - |10 Maj 2017|, 2017 18:16

To taniej niz niemożliwe do zdobycia noofki sztuki ;)
Ile to wytrzymuje?

VIK - |10 Maj 2017|, 2017 19:56

Powinno wytrzymać dłużej niż te scorpiony pojeżdżą :)
Pablo 95Krk - |10 Maj 2017|, 2017 20:21

:-)
trzypion - |10 Maj 2017|, 2017 20:58

Pablo, jakbys dawał, do daj mi znać, bym dorzucił jeszcze swoje dwa :D
Jankes - |10 Maj 2017|, 2017 21:11

Czyli czas wystawic kpl nowych amorow na allegro za miliony :P
trzypion - |10 Maj 2017|, 2017 21:13

A jak się Ciebie pytałem, toś nie miał...
Jankes - |10 Maj 2017|, 2017 21:15

No coz...
gt500 - |10 Maj 2017|, 2017 22:39

Ja za regeneracje w Poznaniu płaciłem chyba 100 czy 150 od sztuki. Więc 350 zł od sztuki do bandytyzm równy.
Jankes - |10 Maj 2017|, 2017 22:42

Kwestia jak robia, robiłem dwa komplety jedne w miescie Lodzi drugie w stolicy, oba sie posikaly.
trzypion - |10 Maj 2017|, 2017 23:01

Ciekawe, czy tył by zrobił...
kat - |10 Maj 2017|, 2017 23:17

nivomatów do forda nie robia w polsce
drapałem temat

pablo19 - |11 Maj 2017|, 2017 12:31

Jankes napisał/a:
Kwestia jak robia, robiłem dwa komplety jedne w miescie Lodzi drugie w stolicy, oba sie posikaly.
Jakie koszty ponosiłeś w każdym z przypadków?
kat - |11 Maj 2017|, 2017 12:49

w Katowicach ( link w temacie) 150-250 od sztuki w zależnosci od stopnia zuzycia
czas wykonania uslugi 4-5 dni

jaroz - |11 Maj 2017|, 2017 13:13

kat napisał/a:
w Katowicach
tak na przyszłość zapytam czy ktoś robił u nich amory ivdc?
kat - |11 Maj 2017|, 2017 13:16

link podany,telefon w dłon i zaraz bedziesz wszystko wiedziec
Jankes - |11 Maj 2017|, 2017 13:23

pablo19 napisał/a:
Jankes napisał/a:
Kwestia jak robia, robiłem dwa komplety jedne w miescie Lodzi drugie w stolicy, oba sie posikaly.
Jakie koszty ponosiłeś w każdym z przypadków?


Musialbym poszukac ale wiem ze jedne 420zl, a drugie 460zl ale ktore gdzie to nie wiem.

jaroz - |11 Maj 2017|, 2017 13:27

kat napisał/a:
telefon w dłon
wiem, wiem Kat :) Ale chodzi mi przy okazji o "wrażenia", tj. czy prawidłowo działają i na jaki przebieg można liczyć po regeneracji. A tego obiektywnie w serwisie się nie dowiesz niestety...
kat - |11 Maj 2017|, 2017 13:29

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=245321
trzypion - |11 Maj 2017|, 2017 14:14

kat napisał/a:
nivomatów do forda nie robia w polsce
drapałem temat

Pytałes równiez w Krakowie?

gt500 - |11 Maj 2017|, 2017 19:52

Jankes napisał/a:
Kwestia jak robia, robiłem dwa komplety jedne w miescie Lodzi drugie w stolicy, oba sie posikaly.


U ojca w starym robił przy przebiegu 250 tyś dobiły do 400 i nie było problemu.
W moim 5 rok jeżdzę i zrobione z 60 tys i trzymają lala, mimo że na HR śmigam już ciut.

Nivomatów i pompowanych nie rusza.

Zwykłe tylne nie ma problemu.

VIK - |11 Maj 2017|, 2017 20:02

Zwykłe tylne są dostępne do wyboru do koloru.
ford2fast - |12 Maj 2017|, 2017 23:10

kat napisał/a:
regeneracja


To pomyłka i relikt zaginionej epoki :)

kat - |13 Maj 2017|, 2017 13:06

tak,wiemy wszyscy...

ciekawe co powiedza ci,ktorzy to juz zrobili na tym forum i jezdza na tym

odnies sie tez do postu Struny mowiącego o konwersji takiego zestawu z Mondeo

lub zaproponuj inne rozwiazanie w postaci nowych amorów lub sprawnych uzywek z wykresem przed rozbiórką

pablo19 - |13 Maj 2017|, 2017 14:06

kat napisał/a:
...
lub zaproponuj inne rozwiazanie w postaci nowych amorów lub sprawnych uzywek z wykresem przed rozbiórką
W sumie to nie temat o ofertach, a o rozwiązaniu problemu braku nowych na rynku.
Rommku, jakie wg. Ciebie jest inne rozwiązanie dla strapionych posiadaczy MKIII?

ford2fast - |13 Maj 2017|, 2017 15:22

kat napisał/a:
zaproponuj inne rozwiazanie w postaci ....... sprawnych uzywek

Są jeszcze bez problemu dostępne :)

[ Dodano: |13 Maj 2017|, 2017 15:23 ]
Nowe też da się kupić , tylko cena lekko kosmiczna :)

aviator - |13 Maj 2017|, 2017 16:26

Taaaak? A gdzie?
kat - |13 Maj 2017|, 2017 17:09

ford2fast napisał/a:
kat napisał/a:
zaproponuj inne rozwiazanie w postaci ....... sprawnych uzywek

Są jeszcze bez problemu dostępne :)

[ Dodano: |13 Maj 2017|, 2017 15:23 ]
Nowe też da się kupić , tylko cena lekko kosmiczna :)



ford2fast napisał/a:
kat napisał/a:
zaproponuj inne rozwiazanie w postaci ....... sprawnych uzywek

Są jeszcze bez problemu dostępne :)



zacytuj z łaski swojej całość mojego zdania i napisz konkretnie chlopakom gdzie mozna kupic takie sprawne uzywki z wykresem i gdzie mozna kupic nowe,bo jak zwykle ładujesz wymijające odpowiedzi

ford2fast - |13 Maj 2017|, 2017 22:06

kat napisał/a:
ford2fast napisał/a:
kat napisał/a:
zaproponuj inne rozwiazanie w postaci ....... sprawnych uzywek

Są jeszcze bez problemu dostępne :)

[ Dodano: |13 Maj 2017|, 2017 15:23 ]
Nowe też da się kupić , tylko cena lekko kosmiczna :)



ford2fast napisał/a:
kat napisał/a:
zaproponuj inne rozwiazanie w postaci ....... sprawnych uzywek

Są jeszcze bez problemu dostępne :)





zacytuj z łaski swojej całość mojego zdania i napisz konkretnie chlopakom gdzie mozna kupic takie sprawne uzywki z wykresem i gdzie mozna kupic nowe,bo jak zwykle ładujesz wymijające odpowiedzi




Nowe można bez problemu zamówić u mnie :)
Sprzedawałeś kiedyś używane amortyzatory z wykresami ? :):
Jakoś sobie tego nie przypominam :)

kat - |13 Maj 2017|, 2017 23:01

ford2fast napisał/a:

Sprzedawałeś kiedyś używane amortyzatory z wykresami ? :):
Jakoś sobie tego nie przypominam :)


robisz dochodzenie w tej sprawie czy ksiazki piszesz?

czepiasz sie kolejny raz o proste i oczywiste sprawy,wiec kolejny raz pytam ,czemu nie czepisz sie Struny,ktory napisał o bizonowaniu amorów z mondeo,ale czepiasz sie rzeczy takiej jak regeneracja,która ludzie tutaj wykonuja i która sie wykonuje w takich wypadkach

Jankes nie jest odosobnionym wypadkiem,ktory zrobil regeneracje,on akurat jest niezadowolony,ale inni są

czy to jest jakis kłopot? czy moze zal Ci ,ze inni mogą?

osobiscie regenerowałem amor ,bo nie było szansy dostac nowego,wiec po to własnie sa takie zakłady oferujące takie usługi
amor jezdzi do dzisiaj

skoro masz nowe to zaproponuj ceny w odpowiednim dziale i spokojnie czekaj na kupca,daj tez ogloszenia na ebayu i innych forach za granica,gwarantuje,ze sie sprzedadzą

po raz kolejny tylko wytykasz ludziom co robią w takich wypadkach lub doczepiasz sie dla samej zasady ,a twoje posty nie wnosza nic do tematu oprócz niesmaku

pablo19 - |13 Maj 2017|, 2017 23:23

Romku, ile kosztuje u Ciebie taka parka?
trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 00:24

kat napisał/a:
lub zaproponuj inne rozwiazanie w postaci nowych amorów

Kat, wystarczy zastosować rzymską zasadę qui bono (czyje dobro) i już wpadasz na rozwiązanie, dlaczego ktoś tak protestuje przeciw regeneracji. Jak ktoś zregeneruje, to ktoś inny nie zarobi ;)

kat - |14 Maj 2017|, 2017 00:34

Regeneruje sie obecnie wszystko.Od sprzegiel po pompy wspomy .Amory to standardowa usluga.Robia to chlopaki ns forum audi, bmw wiec mozna i tutaj skoro w sprzedazy ich nie ma.
trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 00:37

No to jest dla mnie jasne. Tak samo patent z mondeowymi byłby całkiem interesujacy. No i jakby ktoś się wziął za zrobienie niwo...
Pablo 95Krk - |14 Maj 2017|, 2017 22:57

Reasumując:

Jankes niezadowolony Kat zadowolony z regeneracji czyli 1:1 mamy. Sa jeszcze jacyś co próbowali regeneracji ?Postów typu mój sąsiad/ojciec chyba regenerował nie liczę. No i wążne po ilu km wylały i gdzie regenerowane bo z tego co piszecie Katowice taniej o 50% niż Krak.

[ Dodano: |14 Maj 2017|, 2017 23:00 ]
a sorki 1:2na korzyśc regeneracji ( bo nie policzyłem wypowiedzi gt500 )

pablo19 - |14 Maj 2017|, 2017 23:07

Jankes regenerował dwa komplety w dwóch różnych miejscach, więc jest 2:2 ;)
Pablo 95Krk - |14 Maj 2017|, 2017 23:14

Fakt :-) 2:2 a jaka trwałość orginalnych/zamienników jest z Waszego doświadczenia?
Adam_2000 - |14 Maj 2017|, 2017 23:19

Nie tego szukacie ?
https://motoneo.pl/czesci-ford/ford-scorpio-ii_gfr_ggr-2439/Amortyzatory_i_sprezyny/Amortyzatory/#tow

Pablo 95Krk - |14 Maj 2017|, 2017 23:21

Ja raczej to https://www.czesciauto24.pl/monroe/7721502

[ Dodano: |14 Maj 2017|, 2017 23:23 ]
Ale sie nie znam moze i to by pasiło :-) choc na oko to trochę inaczej wyglada :-) ...

pablo19 - |14 Maj 2017|, 2017 23:23

Napisali:
Cytat:
Pasuje do:
Marka model Produkowany od Produkowany do Wersje silnikowe
Ford SCORPIO I 1985.04 1994.09 » Sprawdź
Ford SCORPIO I kombi 1988.05 1994.09 » Sprawdź
Ford SCORPIO I sedan 1986.01 1994.12 » Sprawdź
Ford SCORPIO II 1994.10 1998.08 » Sprawdź
Ford SCORPIO II kombi 1994.10 1998.08 » Sprawdź

To chyba jakieś cudowne by były ;)

Jankes - |15 Maj 2017|, 2017 06:31

Katalogi są pełne błędów i nie sa aktualizowane.

Nowe leża na połkach rozrzucone po całym świecie, ale albo ich sie nie znajdzie, albo leża na zapas i nikt nie sprzeda.

Uzywki, to jak Roman napisał, takie z przebiegiem 100 paru tys można kupic spokojnie jeszcze, ale tez juz nie kosztują 100zł za sztuke jak kiedys.

Chyba najszybciej albo konwersacja na mondeo albo regeneracja wkladowa.

VIK - |15 Maj 2017|, 2017 07:19

Na chwilę obecną nie ma w PL, NL, CZ, SK i FR amortyzatorów do wieloryba na przód w hurtowniach. Możliwe, że gdzieś zalegają, a wyszukane w internecie z opcją "dostępne" to niestety nie jest prawda.
trzypion - |15 Maj 2017|, 2017 07:30

Konwersja na Mondeo wygląda najbardziej obiecująco. Julek, mógłbys dorzucic parę szczegółów - które amory konkretnie i jaka jest rónica średnicy na dole?

[ Dodano: |15 Maj 2017|, 2017 07:32 ]
Kurcze, Struna, nie wiem skąd mi się Julek wziął ;)

VIK - |15 Maj 2017|, 2017 07:33

Adam_2000 napisał/a:
Nie tego szukacie ?
https://motoneo.pl/czesci-ford/ford-scorpio-ii_gfr_ggr-2439/Amortyzatory_i_sprezyny/Amortyzatory/#tow
to jest do 1994.
kat - |15 Maj 2017|, 2017 07:57

moze wypada wkleic zdjecia amora do mk1 i 2 gdzie prawy i lewy są takie same i amorów do mk3 gdzie prawy i lewy się od siebie róznią jak również różnią sie od amorów z mk1 i 2

wtedy kazdy bedzie w koncu mogl sam sobie poszukac

i tak jak Vik napisał,nie ma,a stany magazynowe pokazane na stronach internetowych nie maja potwierdzenia w rzeczywistosci

ten temat byl juz tyle razy obrabiany,ze jedyną na obecną chwile mozliwoscia jest regeneracja,chyba,ze ktos ma czas,auto postawi na nastepne miesiące poszukiwan i bedzie dzwonil po cąłym swiecie

jezeli ktos chce robic taka przekłądke z mondka to proszę równiez o przedstawienie tego na forum

[ Dodano: |15 Maj 2017|, 2017 08:21 ]

to jest mk1/2
w przypadku mk1/2 prawy i lewy amor jest taki sam


to jest mk3
w przypadku mk3 mamy amor prawy i lewy

trzypion - |15 Maj 2017|, 2017 08:35

No właśnie mnie korci, żeby sie przymierzyć, szczególnie, że mam parę starych amorów z wieloryba.
Struna - |15 Maj 2017|, 2017 10:05

trzypion napisał/a:
jaka jest rónica średnicy na dole?
jakieś 4 mm - niewiele, ale na tyle że zwrotnica nie zaciśnie.
trzypion napisał/a:
które amory konkretnie
amor mondeo mk3
o takie coś [img]https://www.ucando.pl/img/478x478/TD-32-0032312937-BMP/amortyzator-przod-sachs-312-937.jpg[\img]

[ Dodano: 2017-05-15, 10:05 ]

kat - |21 Lip 2017|, 2017 17:35

jak napisałem w któryms poscie,ze postaram sie cos zdziałac

zapraszam zainteresowanych do tego tematu
http://ford-scorpio.pl/fo...p=711707#711707


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group