Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Wariujący wieloryb

trzypion - |2 Sie 2016|, 2016 22:37
Temat postu: Wariujący wieloryb
Zdzisław zaczął od czasu do czasu wariować.

Odjawia się to tak:
1. Jedzie normalnie.
2. Zatrzymuję się, gasze gada.
3. Po chwili przekręcenie kluczyka na zapłon powoduje zamruganie kilkakrotne wszystkich lampek na wybieraku ASB
4. I w tym stanie nie zapala (ale kręci)
5. Po jakiś czasie odpali, ale na skrzyni ciemność, choć jedzie normalnie
6. Po kilku minutach samo przechodzi.
7. Forscan nie znajduje błędów.

Co to może być? Któraś masa może?

trzypion - |3 Sie 2016|, 2016 07:14

Może, tylko jakie gusła trzeba odczynić, żeby klątwę zdjąć? Od razu mówię, że wiązki i skrzynki są zrobione ;)
bingo - |3 Sie 2016|, 2016 11:51

trzypion napisał/a:
że wiązki i skrzynki są zrobione
- no to je popraw, bo to głownie ich wina.
trzypion - |3 Sie 2016|, 2016 12:43

A poza offtopem, to cos konkretnego/ Wiązki i skrzynki mozna wykluczyć. Co innego masy, tu może być jakis problem. Przede wszystkim - co taka sygnalizacja przez EEC V może oznaczać?
WieSiu - |3 Sie 2016|, 2016 15:40

A może masz zalana jakąś elektronikę i Ci wariuje?
trzypion - |3 Sie 2016|, 2016 15:42

Żadnych przecieków nie stwierdzono....
gufer-posepny - |3 Sie 2016|, 2016 19:01

pats zjarany kiedyś takie dawał atrakcje . opcjonalnie kable przy DPFE .
trzypion - |3 Sie 2016|, 2016 20:30

DPFE?
pepi - |3 Sie 2016|, 2016 22:17

to do egra
trzypion - |4 Sie 2016|, 2016 07:00

To nie mam ;) EGR wywalony w kosmos. Gdzie jest normalnie zlokalizowany DPFE?

[ Dodano: |4 Sie 2016|, 2016 07:02 ]
Ok, szybki gógiel pomógł. No to na pewno nie kable. Cholera, PATS wariuje?

Struna - |4 Sie 2016|, 2016 09:56

zazwyczaj wtedy dioda na podszybiu miga "dziwnie"
pepi - |4 Sie 2016|, 2016 11:00

to masz na prawym kielichu
do tego szły dwa przewody z wydechu
kostka na trzy piny
https://www.google.pl/sea...kbu6x7aOW1XM%3A

trzypion - |4 Sie 2016|, 2016 11:02

Struna, no wlasnie nie mruga. Dlatefgo się zastanawiam, czy czasem to nei jest jakiś problem z masą. Przejrzę jeszcze przy akumulatorze co się z masami dzieje.
Pepi, no wiem, ale nic z tym, wiązka była robiona, a EGR i tak jest odpięty.

Struna - |4 Sie 2016|, 2016 11:22

trzypion napisał/a:
EGR i tak jest odpięty.
no ok, a co z tym czujnikiem i wiązką do niego ?
trzypion - |4 Sie 2016|, 2016 11:26

Czujnik jest, wiązka jest.
Struna - |4 Sie 2016|, 2016 11:32

trzypion napisał/a:
no wlasnie nie mruga.
a wogóle kiedykolwiek mruga ?
trzypion - |4 Sie 2016|, 2016 11:47

Tak, standardowo się zapala po przekręceniu kluczyka etc.
Struna - |4 Sie 2016|, 2016 12:13

może Ci wariuje ta kostka od automatu - niebieska albo pomarańczowa, choć w ASB to raczej pomarańczowa.
trzypion - |4 Sie 2016|, 2016 12:38

Która to jest 'ta'? No i dlaczego by przy takich numerach auto nie odpalało? Dodam, że to przechodzi po pewnym czasie samoczynnie, zanczy - najpierw udaje się odpalic, choc lampki przy lewarku najpierw mrugają, a potem gasną, a jakiś czas później wszytsko wraca do normy.
Mam wrażenie, że to się dzieje wtedy, kiedy auto jest gorące, na zimnym nigdy tak nie było.

Jankes - |4 Sie 2016|, 2016 13:31

Zimne luty w patsie.
aviator - |4 Sie 2016|, 2016 13:31

Jak idzie sygnal, ze wybierak nie jest na N lub P to nie odpalisz przeciez.
trzypion - |4 Sie 2016|, 2016 13:33

Aviator, wtedy nie bedzie kręcił. A kręci.
Jankes, coś bliżej? W sensie co mozna zrobić (i jak wydłubac PATS bez demontażu dechy - da się?)

Jankes - |4 Sie 2016|, 2016 13:59

No przeciez pats siedzi kolo kompa w tym metalowym stelazu na trzy 10ki, wyjmij i przelutuj.
bingo - |4 Sie 2016|, 2016 14:18

za nie odpalanie może być odpowiedzialny PATS, ale nie za mruganie oświetlenia lewarka. Mrugają ci też diody od trybu jazdy? Jeśli nie, to tak, jak mówiłem skrzynki, a jeśli tak, to wiązki, ale dla odmiany wewnętrzne. Coś się dzieje na wiązkach pod dechą.
Struna - |4 Sie 2016|, 2016 14:43

trzypion napisał/a:
Która to jest 'ta'?
ona albo jest pod osłoną lewarka, albo nad schowkiem, nie pamiętam już dokładnie - toto odpowiada za tryby pracy automatu.
trzypion - |4 Sie 2016|, 2016 17:22

bingo napisał/a:
za nie odpalanie może być odpowiedzialny PATS, ale nie za mruganie oświetlenia lewarka. Mrugają ci też diody od trybu jazdy?


Nie oświetlenie, a TYLKO tryb jazdy i to jest ewidentnie sterowane mruganie - po włączeniu zapłonu mrugają wszystkie na raz trzy razy, potem gasną, po zgaśnięciu naciśnięcie przycisku trybu zapala diodę dopóki jest naciśnięty. Po wystąpieniu tego zjawiska zazwyczaj kręci, ale nie odpala, po jakims czasie nadal nie świeci, ale odpala.
Zdarzyło się to do tej pory dwa razy, więc trudno powiedzieć co się dzieje.

Jankes napisał/a:
No przeciez pats siedzi kolo kompa w tym metalowym stelazu na trzy 10ki, wyjmij i przelutuj.

Dzięki, coś mi się wydawało, że tam więcej śrub jest ;)

gufer-posepny - |4 Sie 2016|, 2016 19:07

hmm , xoox miał podobnie i mu gdzieś masa we wiązkach uciekła .... i to chyba od lamp . miał podobnie wlaśnie .
trzypion - |4 Sie 2016|, 2016 19:13

Ok, to posprawdzam masy i przy aku, i przy lampach, i przy prawym słupku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group