Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Zawieszenie tył mk3

mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 09:40
Temat postu: Zawieszenie tył mk3
Witam,
Piszę nowy temat gdyż nie mogę się doczytać..
Czy istnieje opcja wyciągnięcia wahaczy tylnych bez demontażu belki?
Jeśli tak to jaki?

kat - |26 Lip 2016|, 2016 09:57

istnieje,ale dosc nieprzyjemna robota

odpiac przewody hamulcowe od wahacza
sciagnąc zaciski ,jarzma i tarcze
odkrecic półos przy piascie
odkrecic wahacz

chyba wszystko

mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 10:11

tylko jak się dostać do śruby mocującej tej od zewnątrz auta.. żadna nasadka jaką posiadam tam nie dojdzie.. a jest tam chyba klucz 18..
kat - |26 Lip 2016|, 2016 10:42

oczkowy klucz
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 10:46

kat napisał/a:

sciagnąc zaciski ,jarzma i tarcze
odkrecic półos przy piascie


Albo półoś przy dyfrze ... dojście lepsze.

Niedawno demontowałem belkę, śruby puściły bez żadnych problemów.

Aha - belkę można lekko opuścić na dużej poduszce. - będzie lepsze dojście nieco.

mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 11:21

ok a teraz pytanie ciut z innej beczki.. Czy sprężyny tylne z Boa według katalogów niektórych ciut dłuższe można bez przeróbek założyć do boba?
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 11:24

mustaffik napisał/a:
ok a teraz pytanie ciut z innej beczki.. Czy sprężyny tylne z Boa według katalogów niektórych ciut dłuższe można bez przeróbek założyć do boba?


Ciut = ??? Wiesz, jak to z torami w Rosji było ??? :-D !

Ważna jest masa tylnej części nadwozia. MK3 jest dużo cięższy. No i średnica drutu sprężyny jest bodaj ważniejsza od długości bez obciążenia ...

No i ryzykuję kolejne 3 pkt - bo to trochę OT ....

kat - |26 Lip 2016|, 2016 11:27

mustaffik napisał/a:
ok a teraz pytanie ciut z innej beczki.. Czy sprężyny tylne z Boa według katalogów niektórych ciut dłuższe można bez przeróbek założyć do boba?


zalozyc sie da,ale nie wiadomo jak to bedzie i wygladac i działac

takze odpusc temat

mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 11:29

http://www.iparts.pl/czes...-85-ra5057.html

http://www.iparts.pl/czes...-85-ra5308.html

to tak na szybko znalezione.. około 0,5 mm cieńsza ale za to 10mm dłuższa :P no i dostępna i tańsza :P

[ Dodano: |26 Lip 2016|, 2016 11:30 ]
czyli co mełsedes? w 123?

kat - |26 Lip 2016|, 2016 11:31

kombinujesz
jak juz z takimi kombinacjami idziesz to :
-zakladaj sprezyny z MB123,temat opisany dobrze na forum
-zdejmij swoje sprezyny i daj do naciagniecia,utwardzenia itp,zaplacisz 60-80 zl za taka robote

pablo19 - |26 Lip 2016|, 2016 11:35

Coś kojarzę, że jest różnica między MKI/II i MKIII. Brat kiedyś chciał założyć z MKIII do MKI i chyba były za krótkie, także to chyba nie wyjdzie.
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 11:35

mustaffik napisał/a:
około 0,5 mm cieńsza


Czyli dużo dużo "słabsza". To jakieś 3% średnicy, czyli około 10% mniejsza "siła". Ja bym nie ryzykował.

[ Dodano: |26 Lip 2016|, 2016 11:36 ]
pablo19 napisał/a:
Coś kojarzę, że jest różnica między MKI/II i MKIII. Brat kiedyś chciał założyć z MKIII do MKI i chyba były za krótkie, także to chyba nie wyjdzie.


MK3 jest dużo cięższe ...

kat - |26 Lip 2016|, 2016 11:36

jest roznica,ale da sie zalozyc z mk2 do mk3 tylko nie pamietam czy trzeba skracac czy cos
nie wiem jak na odwrót

Jankes - |26 Lip 2016|, 2016 11:44

z jedynki do wieloryba i dupa lezy na glebie
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 11:50

Jankes napisał/a:
z jedynki do wieloryba i dupa lezy na glebie


Ale odwrotnie ... cross-country ??? :-D

pablo19 - |26 Lip 2016|, 2016 11:53

Możecei, potwierdzić/zaprzeczyć, czy jest różnica w długości sprężyn między MKI/II a MKIII?
Struna - |26 Lip 2016|, 2016 12:32

Grześ napisał/a:
Ale odwrotnie ... cross-country ???
tak, zaraz po tym jak przeguby polecą to dymasz z buta cross-country
pablo19 - |26 Lip 2016|, 2016 12:34

Ja mam dość wysoko i widzę jak osłony są napięte. Jedna już pękła i trzeba wymienić.
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 12:36

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Ale odwrotnie ... cross-country ???
tak, zaraz po tym jak przeguby polecą to dymasz z buta cross-country


:-D ! W końcu masz XC ...

Cóż, te mniejsze przeguby to leciały, sam w MK1 wymieniłem ze 3. Ale te większe w Cossie są praktycznie wieczne, o ile ktoś osłon nie załatwi.

Struna - |26 Lip 2016|, 2016 12:42

Grześ napisał/a:
Ale te większe w Cossie są praktycznie wieczne, o ile ktoś osłon nie załatwi.
i o ile nie zaczną pracować w nienaturalnej pozycji
mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 13:24

wszystko pięknie ładnie tylko gdzie ja w okolicy taki zakład znajdę który robi takie rzeczy jak naciąganie i utwardzanie.. chyba lepiej od mietka kombinować.. a do do wahaczy to nie wiem jak u was ale u mnie belkę jednak trzeba dość poważnie opuścić żeby choćby śrubę wyciągnąć.. a tego chciałem właśnie uniknąć cóż chyba się nie da.. czyli dużo więcej roboty i czasu niż planowałem...
kat - |26 Lip 2016|, 2016 13:37

poszukaj firm co produkują sprezyny,poszukaj kowala itp
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 14:01

kat napisał/a:
poszukaj firm co produkują sprezyny,poszukaj kowala itp


To w dzisiejszych czasach nie takie łatwe ... Firmy "od resorów" to rzadkość ... Łatwiej o producenta niż takiego co skorygować potrafi. A kowal ... a co to takiego ??? :-D !

[ Dodano: |26 Lip 2016|, 2016 14:02 ]
mustaffik napisał/a:
dużo więcej roboty i czasu niż planowałem


A w ogóle to po co ten wahacz wyjąć musisz ? Do wymiany ?

pablo19 - |26 Lip 2016|, 2016 14:08

mustaffik napisał/a:
wszystko pięknie ładnie tylko gdzie ja w okolicy taki zakład znajdę który robi takie rzeczy jak naciąganie i utwardzanie.. ...
Jak nie poszukasz to nie znajdziesz. Np. może Ci: http://www.autoruch.com/sprezyny zrobią Ci to czego chcesz itd.
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 14:12

pablo19 napisał/a:
mustaffik napisał/a:
wszystko pięknie ładnie tylko gdzie ja w okolicy taki zakład znajdę który robi takie rzeczy jak naciąganie i utwardzanie.. ...
Jak nie poszukasz to nie znajdziesz. Np. może Ci: http://www.autoruch.com/sprezyny zrobią Ci to czego chcesz itd.


W Katowicach od wielu lat jest ten zakład : http://sprezyny-resory.pl/
Mnie do MK1 zrobił takie nieco wzmocnione, były SUPER ! Przy 5 osobach dużo mniej tył siadał.

kat - |26 Lip 2016|, 2016 14:16

Jochymczyk to z dziada pradziada zajmuja sie takimi rzeczami
w Bytomiu tez jest gosc,dawałem tam z volvo,utwardzał i lekko naciagał,bardzo fajna robota

na upartego mozna nawet wysylkowo to załatwic i w ciagu 3 dni mam w domu z powrotem

Larix - |26 Lip 2016|, 2016 15:57

Polecam upewnić się o stanie tylnych amortyzatorów zanim zacznie się wymianę sprężyn, bo to właśnie tu może być pies pogrzebany :)
mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 17:05

Wymiana wahacza to jeden z powodów tej pracy.. do tego sprężyny i amory.. auto siedzi jedną stroną za nisko i lubi popływać na wybojach. a wahacz bo zbieżność pokazała że wyjeżdża koło do zewnątrz a wiecznie na podkładkach nie chcę jeździć..
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 18:58

mustaffik napisał/a:
Wymiana wahacza to jeden z powodów tej pracy.. do tego sprężyny i amory.. auto siedzi jedną stroną za nisko i lubi popływać na wybojach. a wahacz bo zbieżność pokazała że wyjeżdża koło do zewnątrz a wiecznie na podkładkach nie chcę jeździć..


W sedanie nie am nivo, więc rzeczywiście raczej sprężyny ... Ale w takim razie musisz i tak obie dać do zrobienia.

Co do geometrii ... dobrze dobrane podkładki dużo dają. Z mojego doświadczenia - optymalnie jest mieć z tyłu zbieżność około 3-4 mm, przy kołach w negatywie jak typowo (ja mam kombi, nivo reguluje jak należy). Tylko wtedy opony zbiera równiutko i auto nie pływa. Jeżdżę tak od 100 tys km i nie narzekam, podkładki mam z obu stron !

Ale na wybojach na kapciach 225 i tak pływa. Taki urok tego jednak prostego zawieszenia. I mam wrażenie, że łatwiej będzie opuścić ramę ... Ale i tak musisz mieć na raz obie sprężyny.

Amortyzatory do przechyłu na jedną stronę nic nie mają, chyba że nivo (były ale w kombi). No i ... to może być też przód. Ale to łatwo sprawdzić, jak podniesiesz auto z przodu po środku pod poprzeczką zawieszenia.

mustaffik - |27 Lip 2016|, 2016 00:27

Przód jest ładnie w górze chyba że chodzi ci o zbieżność to została jako tako ustawiona podczas badania na moją odpowiedzialność. Po założeniu podkładek auto ładnie jeździ na wprost ostatnio tylko po założeniu alu i 225 opon zaczęło lekko brać na bok.. Po wyjęciu sprężyny stwierdzam że siedzi za nisko nawet bez obciążenia mam w zapasie 2 używki z auta które stało w miarę fajnie tyłem i porównując to tak koło 1cm może mniej różnicy jest.. co mi da takie podniesienie auta?
Grześ - |27 Lip 2016|, 2016 07:12

mustaffik napisał/a:
co mi da takie podniesienie auta?


Sprawdzisz tylko tył ... Bo przecież mogły paść sprężyny z przodu.

Zbieżność w MK3 trzeba ustawić dość dokładnie, szczególnie jak jeździsz na 225/50 czy podobnych. Po 350 tys km na MK3 już coś na ten temat wiem ... Przód najlepiej ok. 2 mm, tył ok. 3-4 mm. A na oko, to da się ustawić, tak +- 5 mm :-D !!!

mustaffik - |27 Lip 2016|, 2016 10:28

nie no na oko nic nie ustawiałem przód był ustawiany u mechaników.
Tył zastosowałem podkładki w okolicy grubości jakiej koło krzywo szło.
Sprężyny przód są ok były wymieniane na nowe sztuki tak jak łączniki stab.
czy końcówki drążków nie mówiąc o gumach wahacza..
chyba że teraz i drugi wahacz się pokrzywił i dlatego go bierze na bok ;)
po operacji wymiany sprężyn i amorków póki co jestem zadowolony z efektu.
Wahaczy jednak nie ruszałem z braku czasu.. Zobaczymy co teraz będzie się działo
bo nie miałem okazji przetestować..
Przy okazji musiałem wymienić gumy staba. i obejmy bo jedna strzeliła
przy nie rozmyślnym naciąganiu wahacza... :(

[ Dodano: |27 Lip 2016|, 2016 10:32 ]
z racji że nie mogłem edytować posta to chodziło mi o skrzywienie wahacza tylnego oczywiście...

[ Dodano: |27 Lip 2016|, 2016 10:32 ]
z racji że nie mogłem edytować posta to chodziło mi o skrzywienie wahacza tylnego oczywiście...

Grześ - |27 Lip 2016|, 2016 10:42

mustaffik napisał/a:
skrzywienie wahacza tylnego


To się dzieje przy wieeelkiej dziurze, albo strzale bokiem w krawężnik. Lepiej jeszcze dokładnie piasty sprawdź .... A zbieżność z tyłu trzeba ustawić porządnie ... nie gorzej niż z przodu !

mustaffik - |29 Lip 2016|, 2016 01:07

nie wiem co przeszło auto u poprzedniego właściciela czy nie było strzału w krawężnik czy temu podobnych od kiedy go kupiłem był problem myślałem że to przód okazało się po wymianach i przeglądzie że tył.. dlatego wymiana wahacza piasta raczej ok bo myślę że byłyby bicia odczuwalne a nie ma ich. Podkładki narazie się sprawdzają ale docelowo chcę wymienić wahacze i wtedy będzie jaśniej wiadomo co i jak.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group