|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Zawieszenie tył mk3
mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 09:40 Temat postu: Zawieszenie tył mk3 Witam,
Piszę nowy temat gdyż nie mogę się doczytać..
Czy istnieje opcja wyciągnięcia wahaczy tylnych bez demontażu belki?
Jeśli tak to jaki?
kat - |26 Lip 2016|, 2016 09:57
istnieje,ale dosc nieprzyjemna robota
odpiac przewody hamulcowe od wahacza
sciagnąc zaciski ,jarzma i tarcze
odkrecic półos przy piascie
odkrecic wahacz
chyba wszystko
mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 10:11
tylko jak się dostać do śruby mocującej tej od zewnątrz auta.. żadna nasadka jaką posiadam tam nie dojdzie.. a jest tam chyba klucz 18..
kat - |26 Lip 2016|, 2016 10:42
oczkowy klucz
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 10:46
kat napisał/a: |
sciagnąc zaciski ,jarzma i tarcze
odkrecic półos przy piascie |
Albo półoś przy dyfrze ... dojście lepsze.
Niedawno demontowałem belkę, śruby puściły bez żadnych problemów.
Aha - belkę można lekko opuścić na dużej poduszce. - będzie lepsze dojście nieco.
mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 11:21
ok a teraz pytanie ciut z innej beczki.. Czy sprężyny tylne z Boa według katalogów niektórych ciut dłuższe można bez przeróbek założyć do boba?
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 11:24
mustaffik napisał/a: | ok a teraz pytanie ciut z innej beczki.. Czy sprężyny tylne z Boa według katalogów niektórych ciut dłuższe można bez przeróbek założyć do boba? |
Ciut = ??? Wiesz, jak to z torami w Rosji było ??? !
Ważna jest masa tylnej części nadwozia. MK3 jest dużo cięższy. No i średnica drutu sprężyny jest bodaj ważniejsza od długości bez obciążenia ...
No i ryzykuję kolejne 3 pkt - bo to trochę OT ....
kat - |26 Lip 2016|, 2016 11:27
mustaffik napisał/a: | ok a teraz pytanie ciut z innej beczki.. Czy sprężyny tylne z Boa według katalogów niektórych ciut dłuższe można bez przeróbek założyć do boba? |
zalozyc sie da,ale nie wiadomo jak to bedzie i wygladac i działac
takze odpusc temat
mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 11:29
http://www.iparts.pl/czes...-85-ra5057.html
http://www.iparts.pl/czes...-85-ra5308.html
to tak na szybko znalezione.. około 0,5 mm cieńsza ale za to 10mm dłuższa no i dostępna i tańsza
[ Dodano: |26 Lip 2016|, 2016 11:30 ]
czyli co mełsedes? w 123?
kat - |26 Lip 2016|, 2016 11:31
kombinujesz
jak juz z takimi kombinacjami idziesz to :
-zakladaj sprezyny z MB123,temat opisany dobrze na forum
-zdejmij swoje sprezyny i daj do naciagniecia,utwardzenia itp,zaplacisz 60-80 zl za taka robote
pablo19 - |26 Lip 2016|, 2016 11:35
Coś kojarzę, że jest różnica między MKI/II i MKIII. Brat kiedyś chciał założyć z MKIII do MKI i chyba były za krótkie, także to chyba nie wyjdzie.
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 11:35
mustaffik napisał/a: | około 0,5 mm cieńsza |
Czyli dużo dużo "słabsza". To jakieś 3% średnicy, czyli około 10% mniejsza "siła". Ja bym nie ryzykował.
[ Dodano: |26 Lip 2016|, 2016 11:36 ]
pablo19 napisał/a: | Coś kojarzę, że jest różnica między MKI/II i MKIII. Brat kiedyś chciał założyć z MKIII do MKI i chyba były za krótkie, także to chyba nie wyjdzie. |
MK3 jest dużo cięższe ...
kat - |26 Lip 2016|, 2016 11:36
jest roznica,ale da sie zalozyc z mk2 do mk3 tylko nie pamietam czy trzeba skracac czy cos
nie wiem jak na odwrót
Jankes - |26 Lip 2016|, 2016 11:44
z jedynki do wieloryba i dupa lezy na glebie
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 11:50
Jankes napisał/a: | z jedynki do wieloryba i dupa lezy na glebie |
Ale odwrotnie ... cross-country ???
pablo19 - |26 Lip 2016|, 2016 11:53
Możecei, potwierdzić/zaprzeczyć, czy jest różnica w długości sprężyn między MKI/II a MKIII?
Struna - |26 Lip 2016|, 2016 12:32
Grześ napisał/a: | Ale odwrotnie ... cross-country ??? | tak, zaraz po tym jak przeguby polecą to dymasz z buta cross-country
pablo19 - |26 Lip 2016|, 2016 12:34
Ja mam dość wysoko i widzę jak osłony są napięte. Jedna już pękła i trzeba wymienić.
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 12:36
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | Ale odwrotnie ... cross-country ??? | tak, zaraz po tym jak przeguby polecą to dymasz z buta cross-country |
! W końcu masz XC ...
Cóż, te mniejsze przeguby to leciały, sam w MK1 wymieniłem ze 3. Ale te większe w Cossie są praktycznie wieczne, o ile ktoś osłon nie załatwi.
Struna - |26 Lip 2016|, 2016 12:42
Grześ napisał/a: | Ale te większe w Cossie są praktycznie wieczne, o ile ktoś osłon nie załatwi. | i o ile nie zaczną pracować w nienaturalnej pozycji
mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 13:24
wszystko pięknie ładnie tylko gdzie ja w okolicy taki zakład znajdę który robi takie rzeczy jak naciąganie i utwardzanie.. chyba lepiej od mietka kombinować.. a do do wahaczy to nie wiem jak u was ale u mnie belkę jednak trzeba dość poważnie opuścić żeby choćby śrubę wyciągnąć.. a tego chciałem właśnie uniknąć cóż chyba się nie da.. czyli dużo więcej roboty i czasu niż planowałem...
kat - |26 Lip 2016|, 2016 13:37
poszukaj firm co produkują sprezyny,poszukaj kowala itp
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 14:01
kat napisał/a: | poszukaj firm co produkują sprezyny,poszukaj kowala itp |
To w dzisiejszych czasach nie takie łatwe ... Firmy "od resorów" to rzadkość ... Łatwiej o producenta niż takiego co skorygować potrafi. A kowal ... a co to takiego ??? !
[ Dodano: |26 Lip 2016|, 2016 14:02 ]
mustaffik napisał/a: | dużo więcej roboty i czasu niż planowałem |
A w ogóle to po co ten wahacz wyjąć musisz ? Do wymiany ?
pablo19 - |26 Lip 2016|, 2016 14:08
mustaffik napisał/a: | wszystko pięknie ładnie tylko gdzie ja w okolicy taki zakład znajdę który robi takie rzeczy jak naciąganie i utwardzanie.. ... | Jak nie poszukasz to nie znajdziesz. Np. może Ci: http://www.autoruch.com/sprezyny zrobią Ci to czego chcesz itd.
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 14:12
pablo19 napisał/a: | mustaffik napisał/a: | wszystko pięknie ładnie tylko gdzie ja w okolicy taki zakład znajdę który robi takie rzeczy jak naciąganie i utwardzanie.. ... | Jak nie poszukasz to nie znajdziesz. Np. może Ci: http://www.autoruch.com/sprezyny zrobią Ci to czego chcesz itd. |
W Katowicach od wielu lat jest ten zakład : http://sprezyny-resory.pl/
Mnie do MK1 zrobił takie nieco wzmocnione, były SUPER ! Przy 5 osobach dużo mniej tył siadał.
kat - |26 Lip 2016|, 2016 14:16
Jochymczyk to z dziada pradziada zajmuja sie takimi rzeczami
w Bytomiu tez jest gosc,dawałem tam z volvo,utwardzał i lekko naciagał,bardzo fajna robota
na upartego mozna nawet wysylkowo to załatwic i w ciagu 3 dni mam w domu z powrotem
Larix - |26 Lip 2016|, 2016 15:57
Polecam upewnić się o stanie tylnych amortyzatorów zanim zacznie się wymianę sprężyn, bo to właśnie tu może być pies pogrzebany
mustaffik - |26 Lip 2016|, 2016 17:05
Wymiana wahacza to jeden z powodów tej pracy.. do tego sprężyny i amory.. auto siedzi jedną stroną za nisko i lubi popływać na wybojach. a wahacz bo zbieżność pokazała że wyjeżdża koło do zewnątrz a wiecznie na podkładkach nie chcę jeździć..
Grześ - |26 Lip 2016|, 2016 18:58
mustaffik napisał/a: | Wymiana wahacza to jeden z powodów tej pracy.. do tego sprężyny i amory.. auto siedzi jedną stroną za nisko i lubi popływać na wybojach. a wahacz bo zbieżność pokazała że wyjeżdża koło do zewnątrz a wiecznie na podkładkach nie chcę jeździć.. |
W sedanie nie am nivo, więc rzeczywiście raczej sprężyny ... Ale w takim razie musisz i tak obie dać do zrobienia.
Co do geometrii ... dobrze dobrane podkładki dużo dają. Z mojego doświadczenia - optymalnie jest mieć z tyłu zbieżność około 3-4 mm, przy kołach w negatywie jak typowo (ja mam kombi, nivo reguluje jak należy). Tylko wtedy opony zbiera równiutko i auto nie pływa. Jeżdżę tak od 100 tys km i nie narzekam, podkładki mam z obu stron !
Ale na wybojach na kapciach 225 i tak pływa. Taki urok tego jednak prostego zawieszenia. I mam wrażenie, że łatwiej będzie opuścić ramę ... Ale i tak musisz mieć na raz obie sprężyny.
Amortyzatory do przechyłu na jedną stronę nic nie mają, chyba że nivo (były ale w kombi). No i ... to może być też przód. Ale to łatwo sprawdzić, jak podniesiesz auto z przodu po środku pod poprzeczką zawieszenia.
mustaffik - |27 Lip 2016|, 2016 00:27
Przód jest ładnie w górze chyba że chodzi ci o zbieżność to została jako tako ustawiona podczas badania na moją odpowiedzialność. Po założeniu podkładek auto ładnie jeździ na wprost ostatnio tylko po założeniu alu i 225 opon zaczęło lekko brać na bok.. Po wyjęciu sprężyny stwierdzam że siedzi za nisko nawet bez obciążenia mam w zapasie 2 używki z auta które stało w miarę fajnie tyłem i porównując to tak koło 1cm może mniej różnicy jest.. co mi da takie podniesienie auta?
Grześ - |27 Lip 2016|, 2016 07:12
mustaffik napisał/a: | co mi da takie podniesienie auta? |
Sprawdzisz tylko tył ... Bo przecież mogły paść sprężyny z przodu.
Zbieżność w MK3 trzeba ustawić dość dokładnie, szczególnie jak jeździsz na 225/50 czy podobnych. Po 350 tys km na MK3 już coś na ten temat wiem ... Przód najlepiej ok. 2 mm, tył ok. 3-4 mm. A na oko, to da się ustawić, tak +- 5 mm !!!
mustaffik - |27 Lip 2016|, 2016 10:28
nie no na oko nic nie ustawiałem przód był ustawiany u mechaników.
Tył zastosowałem podkładki w okolicy grubości jakiej koło krzywo szło.
Sprężyny przód są ok były wymieniane na nowe sztuki tak jak łączniki stab.
czy końcówki drążków nie mówiąc o gumach wahacza..
chyba że teraz i drugi wahacz się pokrzywił i dlatego go bierze na bok
po operacji wymiany sprężyn i amorków póki co jestem zadowolony z efektu.
Wahaczy jednak nie ruszałem z braku czasu.. Zobaczymy co teraz będzie się działo
bo nie miałem okazji przetestować..
Przy okazji musiałem wymienić gumy staba. i obejmy bo jedna strzeliła
przy nie rozmyślnym naciąganiu wahacza...
[ Dodano: |27 Lip 2016|, 2016 10:32 ]
z racji że nie mogłem edytować posta to chodziło mi o skrzywienie wahacza tylnego oczywiście...
[ Dodano: |27 Lip 2016|, 2016 10:32 ]
z racji że nie mogłem edytować posta to chodziło mi o skrzywienie wahacza tylnego oczywiście...
Grześ - |27 Lip 2016|, 2016 10:42
mustaffik napisał/a: | skrzywienie wahacza tylnego |
To się dzieje przy wieeelkiej dziurze, albo strzale bokiem w krawężnik. Lepiej jeszcze dokładnie piasty sprawdź .... A zbieżność z tyłu trzeba ustawić porządnie ... nie gorzej niż z przodu !
mustaffik - |29 Lip 2016|, 2016 01:07
nie wiem co przeszło auto u poprzedniego właściciela czy nie było strzału w krawężnik czy temu podobnych od kiedy go kupiłem był problem myślałem że to przód okazało się po wymianach i przeglądzie że tył.. dlatego wymiana wahacza piasta raczej ok bo myślę że byłyby bicia odczuwalne a nie ma ich. Podkładki narazie się sprawdzają ale docelowo chcę wymienić wahacze i wtedy będzie jaśniej wiadomo co i jak.
|
|