Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - 2.3 LPG '96 Nie odpala po wymianie głowicy. Komputer?

screwdriver - |14 Lip 2016|, 2016 10:11
Temat postu: 2.3 LPG '96 Nie odpala po wymianie głowicy. Komputer?
Witam
Jak w temacie, a jak odpali to na 2 gary chodzi, właściwie zacznę od początku. Głowica przegrzała się z powodu złego chłodzenia i nadawała się do wymiany. Do wymiany głowicy auto chodziło równo, fakt że odpalało coraz gorzej ale jak już chodziło to równiutko. Głowicę mechanik założył od 2.0 bo od 2.3 nigdzie nie mogłem dostać. W zasadzie zaraz po wstawieniu głowicy samochód odpalał ale chodził bardzo nierówno, równo zaczynał chodzić właściwie od połowy gazu a tak, dusił się, dławił, kichał (nawet na benzynie). Auto przestało chodzić w ogóle od czasu jak zamieniłem miejscami cewki WN, wtedy już nie chciało odpalić a jak na zapych odpaliłem jakoś to chodził na 2 gary. Wymieniłem już obydwie cewki, świece, przewody WN, sprawdzałem ciśnienie na cylindrach, we wszystkich jest ok 10 atm... Zacząłem sprawdzać wiązki...były już regenerowane koło wtrysków i dalej ale przy złączu od wtrysków i czujników na do kompa (tym pod zbiornikiem wyrównawczym) zeszła izolacja i były gołe kable. Po drugiej stronie (gniazdo) przewody były ok. Wyjąłem komputer celem sprawdzenia czy coś się nie spaliło w nim, ale wygląda ok (jestem elektronikiem więc dobrze obejrzałem płytkę), czy możliwe aby uszkodził się komputer?

trzypion - |14 Lip 2016|, 2016 11:15

Raczej masz wiązki do roboty i to wszystkie w komplecie. Przy wymianie silnika zostały ruszone, izolacja poszła w drobiazgi i masz zwarcie na zwarciu.
A tak swoją drogą, to przy zbuiorniku masz tylko EDIS-a, a komputer jest w kabinie, za schowkiem pasażera.

screwdriver - |14 Lip 2016|, 2016 11:42

Tak wiem, ale ja piszę o złączu łączącym wiązkę silnika z komputerem, takim odkręcanym na śrubę 10. Czy jest możliwość uszkodzenia komputera przez te zwarcia? I dlaczego przestał palić po zamianie cewek WN choć nie ruszałem przewodów oprócz dwóch wtyczek...Które zresztą profilaktycznie wymieniłem.

[ Dodano: |14 Lip 2016|, 2016 11:45 ]
Wiem gdzie jest komputer bo już go wyjąłem, pisałem w pierwszym poście o tym :D

pablo19 - |14 Lip 2016|, 2016 12:24

Obejrzyj na początek wiązkę elektryczną wkoło silnika i na podłużnicach. Jeśli nie była regenerowana to jest to najczęstsza przyczyna dziwnych problemów, szczególnie po pracach w komorze silnika.
gt500 - |14 Lip 2016|, 2016 14:52

Widać że wiązki nawet tam gdzie niby porobione były są w lipnym stanie. jak po zmianie cewek miejscami nie chce odpalić to znak że kable już mają dość.
screwdriver - |14 Lip 2016|, 2016 15:05

Chcę przejrzeć te wiązki, ale na razie leje jak diabli, dziękuję na razie wszystkim za sugestie i odezwę się jak zerknę na te kabelki :)
Jankes - |14 Lip 2016|, 2016 15:07

Zdejmowałes głowice poruszałes wiazkami, wiec efekt jest jaki jest, wiazki to wada fabryczna scorpio, zrobic i zapomniec o problenie.

EDIS na 99% w 2.3 msb jest w kompie

mario d - |14 Lip 2016|, 2016 18:06

a jak zamontowales kable WN?bo z cewki na czwartym cylindrze kabel WN na 1 swiece a z cewki na drugim cylindrze kabel WN na 3 cylinder,jak je zamieniles ,ciężko odpali i będzie chodził na 2 gary
trzypion - |14 Lip 2016|, 2016 20:41

Jankes napisał/a:
EDIS na 99% w 2.3 msb jest w kompie

Eeeee... co miałeś na myśli?

Jankes - |14 Lip 2016|, 2016 20:42

trzypion napisał/a:
Jankes napisał/a:
EDIS na 99% w 2.3 msb jest w kompie

Eeeee... co miałeś na myśli?


to co napisałem, w wiekszości 2.3 z manualem edis i imo sa wbudowane w kompa

mario d - |14 Lip 2016|, 2016 21:26

ja mam 2.3 z MSB i edis jest przykrecony do nadkola nad przekaźnikiem wentylatorów
trzypion - |14 Lip 2016|, 2016 21:43

Anyway - polecam uwadze http://ford-scorpio.pl/fo...p=688947#688947

Swoją drogą, podpinałeś się pod OBD-2 i sprawdzałeś, co komp mówi?

Gaiger - |14 Lip 2016|, 2016 22:22

Jankes napisał/a:
trzypion napisał/a:
Jankes napisał/a:
EDIS na 99% w 2.3 msb jest w kompie

Eeeee... co miałeś na myśli?


to co napisałem, w wiekszości 2.3 z manualem edis i imo sa wbudowane w kompa


Potwierdzam

screwdriver - |16 Lip 2016|, 2016 02:14

Jeszcze raz dzięki za porady. Zająłem się tymi wiązkami, porobiłem nowe kable ale jakość efektu to nie przyniosło. Jest dokładnie tak samo. Zastanawia mnie co mogłem skaszanić podczas zamiany cewek, że przestał palić jak należy...
lukas2 - |16 Lip 2016|, 2016 05:33

mario d napisał/a:
ja mam 2.3 z MSB i edis jest przykrecony do nadkola nad przekaźnikiem wentylatorów

A ja mam jak Jankes napisał w ECU przy 2,3 w manualu.
Screwdriver a cewki sprawne? Nie popękane?
A wiązka podłużnicy jak tam?

Jankes - |16 Lip 2016|, 2016 07:01

screwdriver napisał/a:
Zająłem się tymi wiązkami, porobiłem nowe kable


W obu wiazkach od pinu do pinu wszystkie kable?? To szybki jestes...

DANEK1403 - |16 Lip 2016|, 2016 07:23

Wiązki nie ma na 100%
screwdriver - |16 Lip 2016|, 2016 09:51

Wiązki były już wcześniej robione i to widać. Cewki kupione nowe wraz z kablami WN. Przecież wiadomo, że dopiero fizyczne złączenie się dwóch przewodów powoduje zmiany, a nie popękana izolacja na przewodzie... Nic się tam nie zwiera. Przejrzałem wszystko dokładnie.
Jankes - |16 Lip 2016|, 2016 10:12

No to skoro wiazki dobre wiec albo nie dostaje paliwa albo iskry, wiec skrzynki moze, albo uwalony komp
screwdriver - |16 Lip 2016|, 2016 10:53

Skrzynki też robione były, cała elektryka działa, każda lampka, przełącznik, klima...tak myślę czy mechanik wymieniając głowicę czegoś nie uwalił...

[ Dodano: |16 Lip 2016|, 2016 10:56 ]
mario d napisał/a:
a jak zamontowales kable WN?bo z cewki na czwartym cylindrze kabel WN na 1 swiece a z cewki na drugim cylindrze kabel WN na 3 cylinder,jak je zamieniles ,ciężko odpali i będzie chodził na 2 gary


Cholera, może tam pochrzaniłem... Trzypion, błędów nie sprawdzałem jeszcze.

trzypion - |16 Lip 2016|, 2016 10:56

screwdriver napisał/a:
Wiązki były już wcześniej robione i to widać. Cewki kupione nowe wraz z kablami WN. Przecież wiadomo, że dopiero fizyczne złączenie się dwóch przewodów powoduje zmiany, a nie popękana izolacja na przewodzie... Nic się tam nie zwiera. Przejrzałem wszystko dokładnie.


Jakim cudem przejrzałeś wiązkę podłużnicy, bez jej wyciągania? Na mój gust masz wiązki do roboty - one z wierzchu wyglądają cacy, a jak się rozszyje, to lecą wióry.
Poza tym - co mówi komputer, jak sie forscanem podepniesz?

screwdriver - |16 Lip 2016|, 2016 11:02

Czwarty do pierwszego?? To ja chyba mam inaczej, ale to było zbyt proste żeby to zepsuć :)
Jankes - |16 Lip 2016|, 2016 14:02

Zaplon masz 1-4 i 2-3
Gdzie pierwszy cylinder to ten od przodu silnika jak patrzysz.

Ale ma iskre i paliwo, jak tak to rozrzad przeskoczyl i po temacie.

screwdriver - |18 Lip 2016|, 2016 09:38

Witam ponownie
Mario d klikam "pomógł" bo pierwszy się zorientował, że jestem osłem, haha...pomyliłem kable przy zamianie cewek... Auto odpaliło ale dalej szarpało i chodziło nierówno. Okazało się że problem nie był jeden. Pierwszy to nie podłączony przewód podciśnieniowy przez nie mniejszego osła który mi głowicę zmieniał (po lewej stronie silnika z tyłu takiego żebrowanego plastikowego czegoś, z tyłu sobie wisiał :D ), po założeniu wężyka auto zaczęło chodzić równo ale... przy około 1500 obr zaczyna się trząść, wyłącza się któryś cylinder, przy 1700 obr znowu wszystko wraca do normy. I to chyba ostatnia niedogodność jaka mi pozostała. Aha, jeszcze coś, jak trochę przygazuję, samochód zostaje czasem jakiś czas na wysokich obrotach, potem schodzi na 1000 obr i jest ok. To samo przy jeździe, auto samo ciągnie pomimo że ściągam nogę z gazu całkowicie.

Gaiger - |18 Lip 2016|, 2016 10:27

screwdriver, reset kompa i adaptacja wolnych obrotów do zrobienia.
jaroz - |18 Lip 2016|, 2016 10:49

Gaiger napisał/a:
reset kompa i adaptacja wolnych obrotów do zrobienia.
pod warunkiem, że wcześniej nie miał żadnych kłopotów z EBJ :)
gt500 - |18 Lip 2016|, 2016 11:38

Gaiger napisał/a:
screwdriver, reset kompa i adaptacja wolnych obrotów do zrobienia.


Ja już zaobserwowałem że jak wszystko jest ok to chodzi okej, reset kompa już na nic nie pomaga.

odpaliłem po zmianie wiązek chodził pochodził kulawo, przygazowany, podłaczone podcisnienie które było niepodłaczone i wszystko chodzi jak ta lala.

Spróbować zawsze można ale na te objawy co są podane to wątpie aby to pomogło.

jaroz - |18 Lip 2016|, 2016 11:56

gt500 napisał/a:
na te objawy co są podane
to wskazuje na EBJ, czasem samo mija, czasem nie.
gt500 - |18 Lip 2016|, 2016 12:15

No całkiem możliwe dlatego poniżej 1500 chodzi słabo bo krokowiec pleci w kulki. By pasowało do uwalonego ebja lub wiązki co do niego idzie :)
mario d - |18 Lip 2016|, 2016 17:17

bo ja jak zmieniałem w swoim swiece na szybko wlasnie zamieniłem przewody i niechcial zapalić a jak zapalił chodzil na 2 gary ztad ta podpowiedz
Gaiger - |18 Lip 2016|, 2016 21:59

gt500 napisał/a:

Gaiger napisał/a:
screwdriver, reset kompa i adaptacja wolnych obrotów do zrobienia.


Ja już zaobserwowałem że jak wszystko jest ok to chodzi okej, reset kompa już na nic nie pomaga.


Sam reset nic nie da.
Trzeba zrobić adaptacje żeby ecu nauczył się wolnych obrotów.

gt500 - |19 Lip 2016|, 2016 15:29

Gaiger napisał/a:
gt500 napisał/a:

Gaiger napisał/a:
screwdriver, reset kompa i adaptacja wolnych obrotów do zrobienia.


Ja już zaobserwowałem że jak wszystko jest ok to chodzi okej, reset kompa już na nic nie pomaga.


Sam reset nic nie da.
Trzeba zrobić adaptacje żeby ecu nauczył się wolnych obrotów.


Proszę rozwiń na czym ma polegać ta adaptacja w EEC V oprócz tego że wystarczy jechać i sobie adaptację zrobi.

Gaiger - |19 Lip 2016|, 2016 22:47

Zgodnie z TIS'em adaptacja wygląda tak:

1. Odpalamy silnik bez dotykania pedału gazu.
2. Włączamy klimę, światła, nawiew na maxa, grzanie szyb, foteli i co tam tylko mamy z odbiorników prądu.
3. Jeżeli to automat to zapinamy D.
4. Dajemy mu tak popracować 3-5 minut.
5. Wyłączamy kolejno wszystkie odbiorniki.
6. Gasimy silnik.

Jeżeli mamy wszystko sprawne silnik odpali i utrzyma obroty bez problemu.
Jeśli będzie gasł to na 99% mamy z czymś problem.

gt500 - |20 Lip 2016|, 2016 09:01

To jak już to jest adaptacja komputera do wolnych obrotów maks co można tak to okreslić. Chociaż jak odpale auto zaraz po podłączeniu i będe wciskał gaz zgaszę odpalę zgaszę odpalę i tak trzyma obroty :)

A do stworzenia mapy adaptacji to jeszcze brakuje jeszcze jakieś 99 % danych po tym co podałeś. :)

A nawet jak tak nie zrobisz jak piszesz, a zrobisz to po x km i na zimnym odpalisz i dasz mu na maxa obciązenie to komp w ciągu kilku chwil sobie naniesie poprawki :)


Jak jest wszystko sprawne to będzie działać bez względu na tą adaptację wolnych obrotów.

WieSiu - |20 Lip 2016|, 2016 09:12

gt500 napisał/a:
Jak jest wszystko sprawne to będzie działać bez względu na tą adaptację wolnych obrotów.


i wymiana czujnikow na inne sprawne tez nie wymaga adaptacji (to moje obserwacje).

trzypion - |20 Lip 2016|, 2016 09:14

Nie tyle nei wymaga, co EEC (i IV, i V) adaptuje się cały czas na bieżąco. Procedura adaptacji po powaznych zmianach pozwala na to, aby komp na szybko się naumiał na tyle, aby silnik nie gasł.
Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 10:02

trzypion napisał/a:
adaptuje się cały czas na bieżąco


Zgadza się, ale .. skądś musi mieć informację o aktualnym obciążeniu silnika. I to jest albo MAF, albo MAP + obroty , albo TPS + obroty. Jak nie ma ani MAPa ani TPS, to nie ma źródła informacji i może nie odpalić.

Gaiger - |20 Lip 2016|, 2016 10:12

gt500, to jest procedura nauki wolnych obrotów, uczymy ECU jakie może być maksymalne obciążenie silnika na wolnych obrotach i jaki jest zakres regulacji ZBJ'ta.
Załącza się to tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika po resecie (odpięciu zasilania).
Natomiast mapy wtrysku paliwa i zapłonu ECU koryguje cały czas na bieżąco.

gt500 napisał/a:
Jak jest wszystko sprawne to będzie działać bez względu na tą adaptację wolnych obrotów.


Nie zgodzę się, miałem już przypadki, że bez zrobienia poprawnej adaptacji silnik gasł co chwilę. Po resecie i adaptacji jak ręką odjął.

Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 10:33

A Ty Trzypion do paczkomatu po części zasuwaj i Skorupę naprawiaj :-) !!!
Adam_2000 - |20 Lip 2016|, 2016 10:35

Jakby co, to tutaj coś pisałem -> http://ford-scorpio.pl/fo...light=adaptacja
trzypion - |20 Lip 2016|, 2016 11:23

Grześ napisał/a:
A Ty Trzypion do paczkomatu po części zasuwaj i Skorupę naprawiaj :-) !!!

To jak z roboty wrócę :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group