Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Drżący przód auta w mk2

monkiewicz - |11 Cze 2016|, 2016 19:24
Temat postu: Drżący przód auta w mk2
Witam właśnie zauważyłem dziwne zachowanie mojego auta mianowicie przy przyspieszeniu ponad 90km/h zaczyna drżeć przód auta i nie prowadzi się już tak pewnie jak wcześniej.co może być przyczyną od czego wogóle zacząć gdzie szukać przyczyny?
jaroz - |11 Cze 2016|, 2016 19:31

Zbieżność (nie wpadłeś w dziurę kołem?) lub luzy na drążkach kierowniczych, względnie jeśli nagle się to stało, to wyważenie kół/ koła (może odpadł ciężarek?). To tak na szybko.
monkiewicz - |11 Cze 2016|, 2016 19:45

te drgania występowały już wcześniej tylko były słabsze i się nasilają,raczej nigdzie nie wpadłem a zbieżność mam dobrze ustawioną
kat - |11 Cze 2016|, 2016 20:09

przy jakich zakresach predkosci? czy przy odpuszczaniu gazu równiez ?
czy tylko przy konkretnej predkosci?

jakie masz opony? dobrze wywazone koła?

monkiewicz - |11 Cze 2016|, 2016 20:14

zaczyna się od 90 i im szybciej tym bardziej drży.to czy trzymie gaz czy hamuje silnikiem nie robi różnicy,koła wyważone przy zmianie na letnie w kwietniu.mam wrażenie ze to jakiś element zawieszenia lub układu kierowniczego kończy żywot tylko nie wiem od czego zacząć wymienianie części
kat - |11 Cze 2016|, 2016 20:17

precel na wale do sprawdzenia
pewnie urwana szpilka lub rozwalona guma

monkiewicz - |11 Cze 2016|, 2016 20:30

ok sprawdzę ale w poniedziałek.a żeby nie zaczynać nowego tematu chciałbym spytać jak naprawia się luz przy kierownicy w miejscu łączenia przy ścianie grodziowej gdzie kolumna z wnętrza samochodu przechodzi pod maskę ?
kat - |11 Cze 2016|, 2016 20:33

tak,jest tam tzw: lozysko grodziowe skladające sie z trzech czesci
do dostania w oryginale kompletne za ok 45-60 zł
trzeba rozłaczyc kolumne pod maska i zakładac od strony silnika w sciane grodziową

monkiewicz - |11 Cze 2016|, 2016 20:49

no to dobrze bo myślałem że trzeba całą kolumne wymienić,no i jeszcze jedno czy to łożysko może mieć wpływ na drganie przodu ?bo to mnie bardziej martwi niż ta kolumna.auto przy wiekszych prędkościach musi sie prowadzić pewnie a nie pływać po drodze

[ Dodano: |11 Cze 2016|, 2016 20:53 ]
http://ford.sklep.pl/prod...36-1650936.html

takie łożysko się nada ?

kat - |11 Cze 2016|, 2016 20:54

moga byc drgania kierownicy od tego

na drgania przodu moga miec wplyw rozne rzeczy
od starych opon po uszkodzone zawieszenie i kompletnie zwichrowane tarcze

monkiewicz - |11 Cze 2016|, 2016 21:03

tarcze są proste bo mi trzepało kierownicą przy hamowaniu to dałem do toczenia i jest ok.opony nie są jeszcze takie złe.obawiam się że amortyzatory mogą byś już kiepskie tylko jak je sprawdzić
Darek_Police - |11 Cze 2016|, 2016 21:18

monkiewicz napisał/a:
... amortyzatory mogą byś już kiepskie tylko jak je sprawdzić


Na stacji kontroli pojazdów za 20PLN?

Jacek12 - |11 Cze 2016|, 2016 21:26

Toczenie tarcz nie pomaga zazwyczaj.
monkiewicz - |11 Cze 2016|, 2016 21:38

wszystkie płaszczyzny wyrównał i pomogło nie tylko cierne ale też przylegające do piasty.w poniedziałek podniose go do góry sprawdzę czy nie ma gdzieś luzów,jak nic nie znajde to pojadę sprawdzić amortyzatory a jeśli to nie pomoże to wtedy nowe tarcze bo już nic innego nie pozostanie
jaroz - |11 Cze 2016|, 2016 21:39

kat napisał/a:
od starych opon po uszkodzone zawieszenie
ja poszedłbym tym tropem -puści kord w oponie i masz taki efekt przy wyższych prędkościach, zwłaszcza że nie znika tylko się wzmaga wraz ze wzrostem prędkości. Pisałem już o wyważeniu opon - kolega stwierdził, że w kwietniu wyważał. A mimo to sprawdziłbym - mi kiedyś odpadł po wyjechaniu od wulkanizatora - wystarczyło depnąć na gaz, przelecieć torowisko i odpadł ciężarek, bo klej jeszcze nie trzymał, albo nie wyczyścili felgi.
kat - |11 Cze 2016|, 2016 21:49

pierwsze co to bym wlazł pod auto

[ Dodano: |11 Cze 2016|, 2016 21:50 ]
jeszcze jedno pytanie,czy drży sama kierownica czy całe auto trzesie ?

jaroz - |11 Cze 2016|, 2016 22:07

kat napisał/a:
pierwsze co to bym wlazł pod auto
wystarczy na początek obejrzeć felgi i opony :D
monkiewicz - |11 Cze 2016|, 2016 22:25

Całe auto trzęsie kierownica sama ma luz przez to łożysko grodziowe.sprawdziłem końcówki drążków drążki tuleje stabilizatora też . co jeszcze może być przyczyną?
kat - |11 Cze 2016|, 2016 22:32

przeciez zesmy napisali
jak cale auto drży to precel wg mnie na wale lub urwana szpilka na wale

Jankes - |11 Cze 2016|, 2016 22:48

a jaka skrzynia??
monkiewicz - |12 Cze 2016|, 2016 07:04

Skrzynia jest manualna.biegi wchodzą dobrze bez szarpniec
pablo19 - |12 Cze 2016|, 2016 14:25

Gumy wahacz-stabilizator w jakim stanie? i jakie?
Jacek12 - |12 Cze 2016|, 2016 18:57

Jak trzęsie całym autem to szukaj z tyłu,ew. podpora wału czy tłumik drgań jak Kat pisał,jak tylko z przodu czujesz bardziej to opony najpewniej,możesz zrobić przekładkę tylnych na przód i zobaczysz co się dzieje.
monkiewicz - |12 Cze 2016|, 2016 20:02

jutro pojade wywarzyc koła.przy 130km/h zaczyna cały sie trząść więc raczej coś z wałem napędowym
kat - |12 Cze 2016|, 2016 20:40

ty wejdz pod auto i precel sprawdz + szpilke ,a nie płac za cos czego nie jestes pewny

wg mnie to nie koła

masa300789 - |12 Cze 2016|, 2016 20:48

Jak wyżej najpierw precel i szpilki ,zerknij tez na zawieszenie silnika .
jaroz - |12 Cze 2016|, 2016 20:58

monkiewicz, wejdz pod auto, obejrzyj to co sugeruje kat, a przy okazji zobacz od wewnętrznej felgi, czy masz ciężarki. Nie ma bata, że skoro ze wzrostem prędkości rosną wibracje, że to nie jakiś element którego prędkość obrotowa wzrasta, a więc wał lub koła. Więc działaj.
bingo - |14 Cze 2016|, 2016 11:46

tak naprawdę może być wszystko, od wyważenia kół (ciężarek mógł odpaść czy też możesz mieć brudne felgi od środka), przez luzy w całym zawieszeniu, a na skrzynii i wale skończywszy. amory raczej nie, bo to nie drżenie, Luzy kierownicy jak najbardziej. Ponieważ mówisz, że się to nasila, to wygląda na typowe zużycie. by weliminować lub potwierdzić wał, podnosisz tył i puszczasz auto na podpórkach będą drgania to wał i skrzynia, jak nie będzie, to przednie zawieszenie, co raczej obstawiam.
monkiewicz - |16 Cze 2016|, 2016 02:54

Po wyczyszczeniu felg i ponownym wywazeniu auto przestało się trzasc.jedynie jadąc po nierownosciach tył trochę skacze,mechanik zdjagnozowal winnego (tylny amortyzator).jakiej firmy najlepiej kupić żeby po pół roku znowu nie wymieniać ?
bingo - |16 Cze 2016|, 2016 12:35

zregenerować w dobrym punkcie, daje to bardzo dobre efekty.
jaroz - |16 Cze 2016|, 2016 12:37

monkiewicz napisał/a:
zdjagnozowal winnego (tylny amortyzator).jakiej firmy najlepiej kupić żeby po pół roku znowu nie wymieniać ?
przede wszystkim wymienić parami, i tak jak Bingo pisze
monkiewicz - |16 Cze 2016|, 2016 14:10

Wiem że należy wymieniać parami.wezmę jakie mi polecicie żeby długo służyły
jaroz - |16 Cze 2016|, 2016 14:14

monkiewicz napisał/a:
trudno powiedzieć, bo teraz globalizacja jest. Jedni mówią, że MC, drudzy, że Kayaba, ja twierdzę, że dość dobre są Monroe. Myślę, że to trochę ruletka jest.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group