|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - tylko jeden tylko jeden bieg ASB
konzi 16 - |3 Cze 2016|, 2016 15:09 Temat postu: tylko jeden tylko jeden bieg ASB mianowicie posiadam scorpio automat 2.3 96r, podczas wyprzedzania ciezarówki zredukowal sobie ładnie do 2 i został na tej 2 brak R i kompletna moja bezradność czy ktoś może cos doradzic
gufer-posepny - |3 Cze 2016|, 2016 15:17
a lewarek nie lata jakoś podejrzanie luźno ? może cięgno spadło . a tak to kabelki .
konzi 16 - |3 Cze 2016|, 2016 15:18
nie nie lewarek jest okej nawet jak R zapiąłem zaraz po zdarzeniu to próbował coś wrzucic ale przy wysokich obrotach
[ Dodano: |3 Cze 2016|, 2016 15:22 ]
jak kabelki to doradzcie cos gdzie zaczac szukac. skrzynke sam zregenrowalem to i kabelki naprawie mam doswiadczenie z elektryka ale przemysłową ;d
maly - |3 Cze 2016|, 2016 15:33
Podstawa, czy wiązki zrobione?
konzi 16 - |3 Cze 2016|, 2016 15:37
robione jakis czas temu doradzcie jak je sprawdzic przedzwonic teraz odkrylem ze po wrzuceniu na R slychac reakcje silnika ale nie ma ciagu
Jankes - |3 Cze 2016|, 2016 16:22
Pewnie konwerter sie skonczyl.
gufer-posepny - |5 Cze 2016|, 2016 11:18
albo pompa
Adam_2000 - |5 Cze 2016|, 2016 11:27
Trzeba zacząć od sprawdzenie, czy jest zasilanie (+12V) elektrozaworów.
Jeżeli nie ma, wtedy skrzynia ma zapięty tylko 3-ci bieg.
gufer-posepny - |5 Cze 2016|, 2016 12:02
no to tak wstępnie , dlatego pytałem o kablownie .
bingo - |5 Cze 2016|, 2016 13:25
wygląda na układ sterowania. czyli wiązka podłużnicy i skrzyni. jest też opcja nr 2 - skrzynia klękła i masz tylko dojazd. spróbuj zrobić reset sterowania (odpięcie aku na 15 minut i w tym czasie włącz zapłon i kilka odbiorników). Czy był jakiś dodatkowy hałas w trakcie wyprzedzania?
konzi 16 - |5 Cze 2016|, 2016 16:45
brak hałasu. zaczalem przyspieszac skrzynia zredukowala i koniec jeszcze gdy zjechalem probowalem wbic R to bylo slychac ze obroty silnika sie zmieniaja ale biegu nie bylo przy 5tys obr zaczelo tak jakby lapac i tylko tyle. Ps w ktorej wtyczce sprawdzic to napiecie gdzie jej szukac lub gdzie jest pompa tej skrzyni
bingo - |5 Cze 2016|, 2016 16:55
konzi 16 napisał/a: | wbic R to bylo slychac ze obroty silnika sie zmieniaja ale biegu nie bylo przy 5tys obr zaczelo tak jakby lapac i tylko tyle | - wygląda na pekniętą sprężynę w którymś koszu.
[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 16:56 ]
a więc uszkodzenie mechaniczne, a nie sterowanie. tyle na odległość można obstawiać.
gufer-posepny - |5 Cze 2016|, 2016 16:59
najszybciej to by interfejs powiedział , jak zasypie usterkami skrzyni to wtyczka przy skrzyni . obejrzyj bezpieczniki opcjonalnie .
ale jeśli coś przy wysokich obrotach łapie ... sprawdź poziom oleju , ale wygląda na umierającą pompę .
konzi 16 - |5 Cze 2016|, 2016 17:01
mozna sie jakos dobrac do pompy bez wyjmowania skrzyni ?
Jankes - |5 Cze 2016|, 2016 17:06
konzi 16 napisał/a: | mozna sie jakos dobrac do pompy bez wyjmowania skrzyni ? |
nie
konzi 16 - |5 Cze 2016|, 2016 17:28
w ktorym miejscu sprawdzic to napiecie bo interfejs mojego mechanika " nie widzial " modulu skrzyni wiem wiem taki mechanik jak ze mnie poliglota ale moze jest jakas szansa zeby nie zlomowac skorupe i nie wydac na nia majatku. nie stac mnie na chwile obecna na zmiane skrzyni tym bardziej auta
gufer-posepny - |5 Cze 2016|, 2016 21:46
bo modułu skrzyni nie ma . komputer silnika tym zarządza . zwykły tani elm i darmowy forscan powie czy coś go boli .
a zobacz czy wsteczny się zaświeca jak wbijesz R .
DANEK1403 - |5 Cze 2016|, 2016 22:25
Wypowiem się tak jak mi przetopiło wiązke od skrzynia i wywaliło bezpiecznik ,myślałem że imo padło bo auta nie dało się odpalić a dioda na podszybiu szalała ale powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był więc uważam że twoja skrzynia po prostu mechanicznie umarła i nie ma się co łudzić
konzi 16 - |6 Cze 2016|, 2016 00:43
DANEK1403 napisał/a: | Wypowiem się tak jak mi przetopiło wiązke od skrzynia i wywaliło bezpiecznik ,myślałem że imo padło bo auta nie dało się odpalić a dioda na podszybiu szalała ale powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był więc uważam że twoja skrzynia po prostu mechanicznie umarła i nie ma się co łudzić | kolega moze miec raje bo jak wrzuce r to pompe slychac swiatlo wsteczne swieci ale brak ruchu wiec raczej uszkodzenie mechaniczne zaden komputer nie wykazal błędu probowalem na 3 i ten sam objaw ze bra bledow skrzyni
pablo19 - |6 Cze 2016|, 2016 07:56
DANEK1403 napisał/a: | ...powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był... |
Skrzynie w wielorybach działają z odpiętą wiązką?
Jankes - |6 Cze 2016|, 2016 08:02
pablo19 napisał/a: | DANEK1403 napisał/a: | ...powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był... |
Skrzynie w wielorybach działają z odpiętą wiązką? |
Skrzynia moze i dziala, ale auto nie...
pablo19 - |6 Cze 2016|, 2016 08:23
Jankes napisał/a: | pablo19 napisał/a: | DANEK1403 napisał/a: | ...powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był... |
Skrzynie w wielorybach działają z odpiętą wiązką? |
Skrzynia moze i dziala, ale auto nie... | Nie rozumiem.
jaroz - |6 Cze 2016|, 2016 09:39
pablo19, no nie jedzie, bo jak ma bez sygnału z kabla działać ASB?
pablo19 - |6 Cze 2016|, 2016 10:36
jaroz napisał/a: | pablo19, no nie jedzie, bo jak ma bez sygnału z kabla działać ASB? | DANEK1403 napisał, że mu pojechała, Ty nie masz wieloryba... hmm, komu wierzyć?
jaroz - |6 Cze 2016|, 2016 10:53
pablo19, zastanawiające jest skąd skrzynia brała sygnał?
konzi 16 - |6 Cze 2016|, 2016 11:49
bingo napisał/a: | wygląda na układ sterowania. czyli wiązka podłużnicy i skrzyni. jest też opcja nr 2 - skrzynia klękła i masz tylko dojazd. spróbuj zrobić reset sterowania (odpięcie aku na 15 minut i w tym czasie włącz zapłon i kilka odbiorników). Czy był jakiś dodatkowy hałas w trakcie wyprzedzania? | zeobilem jak kazal kolega i zaczela mrugac zielona kontrolka 0/D off jakies sugestie ?
Gaiger - |6 Cze 2016|, 2016 13:42
pablo19, Skrzynia przy awariach elektroniki i zapiętym D mechanicznie załącza 3 bieg żebyś mógł zjechać na serwis.
konzi 16, Mrugająca kontrolka O\D informuje że ECU widzi jakiś błąd elektroniki w skrzyni.
To może być przyczyna ale i skutek.
Skrzynia mogła paść mechanicznie.
Bez odczytania błędów nic więcej się nie da stwierdzić.
jaroz - |6 Cze 2016|, 2016 14:33
I wszystko jasne
DANEK1403 - |6 Cze 2016|, 2016 15:44
I o co tyle krzyku nie wierzycie to wypnijcie dużą wtykę ja ten motyw przerabiałem w 2.0 16v
gufer-posepny - |6 Cze 2016|, 2016 16:58
D załącza 3 bieg . auto jakoś ruszy ślamazarnie .
1 bieg - zasterowane 2 ez
2 bieg - zasterowany 1 ez
3 bieg - nic ( opcjonalnie impuls dla locka , jak są warunki na to )
4 bieg - zasterowane overdrive i lock
do tego jest jeszcze ez regulacji ciśnienia oleju czy jak to tam się zwie .
gufer-posepny - |6 Cze 2016|, 2016 22:27
o właśnie , starość .... pamięć nie ta już .
ford2fast - |8 Cze 2016|, 2016 22:17
Jankes napisał/a: | Pewnie konwerter sie skonczyl. | Hehe
[ Dodano: |8 Cze 2016|, 2016 22:18 ]
gufer-posepny napisał/a: | albo pompa | Hehe
[ Dodano: |8 Cze 2016|, 2016 22:18 ]
Obydwa powyższe elementy działają
[ Dodano: |8 Cze 2016|, 2016 22:23 ]
Nie zapomnij kliknąć POMUK
konzi 16 - |8 Cze 2016|, 2016 22:40
co ma kolega na myśli ?? jak zapinam mu R to obroty podskakuja ale brak reakcji ma to cos wspolnego z mechaniką czy elektryka
ford2fast - |8 Cze 2016|, 2016 22:53
Jeżeli w żadnym położeniu wybieraka nie startuje to spróbuj wydłubać filtr oleju i jeżeli go nie wymienisz do przynajmniej przepłucz do prób
Olej (jeżeli brakuje kasy na nowy) przynajmniej przepuść przez filtr do ekspresu do kawy lub przez bibułę i zalej tak aby na ciepłym pracującym silniku był pełny stan do testu
I walcz
Reader - |9 Cze 2016|, 2016 07:56
konzi 16 napisał/a: | zaden komputer nie wykazal błędu probowalem na 3 i ten sam objaw ze bra bledow skrzyni |
Skanowałeś FORScanem?
Jankes - |9 Cze 2016|, 2016 08:01
ford2fast napisał/a: | Jeżeli w żadnym położeniu wybieraka nie startuje to spróbuj wydłubać filtr oleju i jeżeli go nie wymienisz do przynajmniej przepłucz do prób
Olej (jeżeli brakuje kasy na nowy) przynajmniej przepuść przez filtr do ekspresu do kawy lub przez bibułę i zalej tak aby na ciepłym pracującym silniku był pełny stan do testu
I walcz |
Moge się zapytac, co to ma na celu??
DANEK1403 - |9 Cze 2016|, 2016 11:34
Jak jest uszkodzenie mechaniczne to na pewno przy skanowniu kompem nie wyjdzie w nowszych autach dla przykładu pokazuje np że za małe ciśnienie oleju
gufer-posepny - |9 Cze 2016|, 2016 12:03
coś tam pamiętam że prędkość obrotowa na wejściu skrzyni jest mierzona . więc awaria początkowej części skrzyni ewentualnie może być zgłoszona .
skoro miga O/D to znaczy że coś zostało zarejestrowane właśnie odnośnie skrzyni .
pablo19 - |10 Cze 2016|, 2016 08:03
ford2fast napisał/a: | ...
[ Dodano: |8 Cze 2016|, 2016 22:23 ]
Nie zapomnij kliknąć POMUK | "POMUK" to nie jest żeton ani substytut "postawię Ci piwo, bo mi pomogłeś przez telefon", ma wskazywać pomocne odpowiedzi na forum, które mogą się przydać kolejnym pytającym o to samo. Proszę tak traktować "POMUKI".
Proszę tu nie dyskutować o POMUKACH, jak ktoś ma jakieś uwagi na ten temat, to zapraszam na PW lub proszę założyć odpowiedni temat w odpowiednim dziale.
bingo - |11 Cze 2016|, 2016 14:23
usterka mechaniczna zostanie wyłapana przez ecu ze względu na różne prędkości wałów. Pomijając predkość wałka pompy, masz też porównywaną prędkość silnika i prędkość pojazdu przy załączonym danym biegu. Włączenie ODF zaraz po rozruchu to może być błąd twardy lub zwarcie. Powtórz reset najlepiej. i sprawdz, jak po resecie załacza biegi. I tak obstawiam sprężynę w koszyku.
Grześ - |15 Cze 2016|, 2016 20:32
Cytat: | I walcz |
Dobrze powiedziane !
Ale ... dlaczego nikt nie wspomniał, jak działa sterowanie A4LDE ?
1. Jeżeli przełączanie biegów "wajchą" nie działa jak należy, to pierwsze co trzeba sprawdzić, to ten zadajnik - czarny na skrzyni. Jak do wtyczki podejdzie woda, to ładnie i nieregularnie redukuje biegi w dół. Szczególnie jak słona podejdzie. Albo kable padną.
2. Zaworki można sprawdzić omomierzem oraz "na słuch" - podłączając 12V i słuchając czy "cykają". Ale być może któryś się zablokował, ew. jakieś zanieczyszczenie wlazło.
Konzi, kiedy był wymieniany olej w tej ASB ? Oraz filtr ?
Zacznij od zadajnika. Potem pomierz napięcia na elektrozaworach, przełączając biegi. Okaże się, czy sterowanie działa - bo ono jest w całości w ECU. Tylko uważaj - sygnał na zawór regulacji ciśnienia jest impulsowy !!!
O odczycie Forscanem np. nie wspominam - to przecie oczywiste, od tego się zacząć powinno ... Jak masz problem, to napisz na prv, mieszkam niedaleko.
No i walcz !!!
konzi 16 - |16 Cze 2016|, 2016 08:39
Panie grzesiu podoba mi sie Pana czysta i konkretna odpowiedź jeszcze jak bys mógł szepnąć jak dobrac sie do elektrozaworkow lub na ktorej wtyczce je pomierzyc to juz jade z piwkiem !
Jankes - |16 Cze 2016|, 2016 08:41
Do elektrozaworów dobierzesz sie jak sciagniesz miske, filtr, płyte.
A pomierzyc możesz albo na wtyczce od płyty, ta niebiesko czarna, albo jak zdejmiesz miske i filtr, ale to srednio wygodne.
konzi 16 - |16 Cze 2016|, 2016 08:42
Jankes napisał/a: | Do elektrozaworów dobierzesz sie jak sciagniesz miske, filtr, płyte.
A pomierzyc możesz albo na wtyczce od płyty, ta niebiesko czarna, albo jak zdejmiesz miske i filtr, ale to srednio wygodne. | zabieram sie do pracy !
Jankes - |16 Cze 2016|, 2016 08:54
tylko uszczelki kup
DANEK1403 - |16 Cze 2016|, 2016 11:24
To sprawdzenie udowodni tylko że elektrozawory są dobre ,nie ma co się czarować tylko wyszarpywać ją z auta i wrzucić drugą
Grześ - |16 Cze 2016|, 2016 12:44
Cytat: | tylko uszczelki kup |
Najlepiej od razu i filtr i olej .... jako że po odkręceniu miski jak nic litr na klatę wyleci. Chyba że się spuści z chłodnicy na pracującym silniku.
DANEK1403 napisał/a: | To sprawdzenie udowodni tylko że elektrozawory są dobre ,nie ma co się czarować tylko wyszarpywać ją z auta i wrzucić drugą |
Najlepiej - zawsze może być gorsza !!! A dobra skrzynia - do 4-cyfrowa suma ...
Ech Danek ... pomyśl ...
A do elektrozaworów elektrycznie najszybciej można dojść na wtyczce pod zbiornikiem serwa kierownicy, ew. jeszcze lepiej, na ECU. Tylko trzeba się tam dobrać.
A odczyt błędów - jak nie masz jak to daj znać. Tyle że niestety nadal powiadomienie mailem o odpowiedzi i PW NIE DZIAŁA !!! A szkoda ...
[ Dodano: |16 Cze 2016|, 2016 12:46 ]
konzi 16 napisał/a: | Panie grzesiu podoba mi sie Pana czysta i konkretna odpowiedź jeszcze jak bys mógł szepnąć jak dobrac sie do elektrozaworkow lub na ktorej wtyczce je pomierzyc to juz jade z piwkiem ! |
Może jednak po kolei :
1. odczyt OBD
2. sprawdzenie zadajnika, oczyszczenie obu złącz na ASB !!!
3. Test elektrozaworów
4. zdjęcie miski w ASB ...
Jak by co, to Pablo ma skan pełnej serwisówki do A4LDE, po niemiecku ale naprawdę pełna !!!
konzi 16 - |3 Lip 2016|, 2016 20:51
Panowie prawdopodobnie koszty naprawy przerosły wartość auta. Po wydłubaniu filtra ze skrzyni dowiedzialem sie od wlascicielki tego auta (mojej mamy) ze owszem regularnie zmieniala olej w (uwaga) samochodzie czyli w silniku a filtr w skrzyni przejechal dobre 120 tys bez jakiej kolewiek ingerencji po wyjeciu go zastalem owszem czerwony olej w misce ( po stłuczce padla chlodniczka olej nowy wlalem) lecz w fitrze czarna maź niczym plama ropy na oceanie i jakis taki dziwny siwy nalot (opiłki?) lub zuzyty juz olej. W trosce o moje nerwy na tym zaprzestalem moje poczynania gdyz znajomosc moja sie na tym konczy jeszcze sprobuje zajrzec do wtyczek co juz wczesniej probowalem zrobic i jak dobrze pojdzie umówie się z Grzesiem na piwko i cos tam sprawdzimy. Bardzo dziekuje za zainteresowanie nie wiedzialem ze bedzie tak duzy odzew. O dalszych losach bede informował
gufer-posepny - |3 Lip 2016|, 2016 22:30
jak ten srebrny nalot w 4 miejscach to na magnesach to ok . znaczy jak tylko trochę bo jak więcej to już coś objechane jest i padło cisnienie oleju w skrzyni to nie ma co się dalej z nią bawić .
jak tylko 120 tyś bez zmiany w automacie to jeszcze spoko . co 60 tyś dobrze jest zmieniać .
Grześ - |4 Lip 2016|, 2016 08:20
Witaj,
W misce skrzyni jest taki pasek z magnesem (da się go wyjąć) - tam się ma zbierać takie srebrne "błotko" - ale max 1 mm. A 120 tys km to nie tak wiele, ja wymieniałem co 150 tys km. I to przy mojej ciężkiej nodze i ciągnięciu przyczepy.
Ale ... Olej wymieniałeś - na jaki ? Też Fordowski ? Jak na inny, to DUŻY błąd, bo z konwertera bez wiercenia dziury spuścić się nie da. Może stąd ta maź ...
Jak masz michę zdjętą, to zobacz II taśmę - tą co jest bliżej tyłu, czy się nie zablokowała. To ona II bieg włącza.
A koszty naprawy ... na chwilę obecną nie znasz. Uszczelki można tanio kupić, mogę linka poszukać. Najdroższy jest fordowski olej. Ja innego nie próbowałem, bo tym można niestety skrzynię załatwić.
Aha - jak przypadkiem odpiąłeś aku, to błędów nie odczytamy. A to testu wlej ten stary olej, i na starych uszczelkach, na próbę nic już nie zaszkodzisz.
|
|